Mikä on holtittomin riski minkä olet ottanut?
Ostin vanhan talon johon piti tehdä kaikki uusiksi enkä tiennyt remonttiasioista mitään ennen projektia.
Kommentit (115)
Nuorena tyttönä juotiin kavereiden kanssa hirveitä kännejä. Olen mm. sammunut kotini läheisen puiston penkille n. 15-vuotiaana. Monta kertaa olisi voinut käydä vaikka mitä. Onneksi olin niin fiksu, etten lähtenyt tuntemattomien mukaan tai tuonut heitä kotiini. Nykyisen aviomiehen kyllä löysin baarista. :D Yhdessä kohta 15 vuotta.
Muutin avoliitosta avoliittoon. Ei ehditty seurustelemaan päivääkään. Riski todellakin kannatti.
Lähdin 19-vuotiaana maailmalle taskussa 200 euroa. Palasin 7 kuukautta myöhemmin maailman kirjaimellisesti kiertäneenä ja onnellisena.
Olin 15-vuotias kun tapasin netissä 18-vuotiaan pojan ja lähdin heti hänen autonsa kyytiin kun sovittiin eka tapaaminen. En kertonut kenellekään mihin lähdin. Hyi kamala, enää en uskaltaisi.
Muutin nykyisen mieheni perässä kahden kuukauden seurustelun jälkeen hänen kotikaupunkiinsa vailla tietoa sen kummemmin tulevasta.
Vierailija kirjoitti:
Ei osattu miehen kanssa päättää, halutaanko kolmas lapsi milloin (siis tiedettiin, että kolmas halutaan jossain vaiheessa), joten jätettiin ehkäsy pois ja tadaa - seuraavas kierros paksuna (kaksi edellistä vaati enemmän harjoittelua; eka pari vuotta, toinen puoli vuotta).
Ei kauheeta extremeä tää mun elämä ollut :)
Mä olen aina ollut sitä mieltä, että "yrittäminen" vain vaikeuttaa raskaaksituloa.
Lähdin väsyneenä ajamaan kun oli muka pakko päästä paikasta A paikkaan B sillä hetkellä. Nukahdin rattiin ja ajoin ojaan. Luojan kiitos itselleni tai kenellekään muulle ei käynyt mitään. En olisi ikinä voinut antaa anteeksi itselleni jos olisin aiheuttanut onnettomuuden jossa joku olisi kuollut.
Hyppäsin yövuoron jälkeen suoraan rattiin, kun oli mukamas tosi tärkeä ja kiireellinen työjuttu, mikä piti hoitaa, eikä aamuvuoroon tulleilla ollut ajolupaa firman autoon. Kuten arvata saattaa, olin koko yön valvomisen jälkeen aika väsynyt, ja huomasin nuokkuvani motarilla. Säikäytti aivan helvetisti. Selvisin reissusta vahingoittamatta itseäni, muita tai autoa, mutta seuraavana päivänä marssin palauttamaan ajolupani esimiehelle ja totesin, etten jatkossa aja firman autolla enää metriäkään.
Ostin uuden sohvan eikä säästötilille jääny paljoa rahaa. Hirvittää koko ajan.
Jätin pahan laman aikaan suht hyvän oman alan työpaikan ilman tietoa uudesta työpaikasta (uusi työ ilmaantui melko pian täysin yllättäen ilman etsintää).
Yksi riski, minkä tajusin vasta jälkikäteen (tästä on pari vuosikymmentä): päästin kotiini kaksimetrisen ison ulkomaalaisen miehen, joka oli vain käymässä Suomessa (en tiennyt asuinpaikkaa, eikä hänellä ollut puhelinta, silloin ei ollut kännyjä ja tiesin vain etunimen).
Ajoin sateisena iltana pimeällä tiellä missä on suuri hirvikolaririski valtavaa ylinopeutta. Olen erittäin arka ajamaan, mutta sain puhelun jossa kerrottiin läheiseni joutuneen sairaalaan toiselle paikkakunnalle eikä selviämisestä ollut takeita ja pyydettiin tulemaan paikalle niin nopeasti kuin mahdollista. Kiitos enkeleille, pääsin turvallisesti perille ja mitään ei käynyt kenellekään. Läheisenikin toipui.
On kummallista, että ihmiseltä löytyy rohkeutta ja hulluutta niin paljon tilanteissa, joissa sitä tarvitaan tosissaan. Sitä ei normaalielämässä tiedosta, mutta siellä se rohkeus jossain on, jokaisella. Pään sisällä.
Olen yleensä se kuski, jota kaikki kiroaa. Ajan aina rajoitusten mukaan, joskus jopa alle. Olen erittäin tarkka liikenteessä, koska tiedostan riskit ja ehkä hieman jopa pelkään ajamista. Typerää oli kaahata niin, mutta en ajatellut asiaa silloin. Tärkeintä oli nähdä vielä se ihminen elossa.
Onhan noita joitakin otettu. Klassikko - suojaamaton seksi tuntemattoman kanssa. Olen myös noussut tuntemattomien jätkien kyytiin keskellä yötä aivan päissäni. Lähtenyt tuntemattomien mukaan noin yleensäkin useamman kertaa. Liftannut useita satoja kilometreja ulkomailla yksin. Juonut niin paljon, että olen sammunut kotimatkalla ulos.
Huhhuh, oli hauskoja mutta samalla kaameita aikoja, kun jälkikäteen muistelee. Oli ongelmia minuuden ja päihteidenkäytön kanssa. Onneksi mitään peruuttamatonta ei sattunut. Nykyään menee aika paljon rauhallisemmin :)
Ihanaa lukea näitä. Jotenki lohduttaa että omat hurjat tempaukset ei ookkaan ihan niin hurjia ja tuomittavia, ja toisaalta ihana tietää että kaikkea oikeasti voi kokeilla. Heti ekal kerrral kuolematta :D N21
18v syysloma joku arkipäivä lähdin töiden jälkeen kavereiden kanssa juomaan. Joimme hirveät kalsarikänni-perseet ja polttelimme pilveä. Aamulla kotona n. kahdeksan aikaan työkaveri soitti työpaikan kännykkään, jonka olin epähuomiossa ottanut mukaan ja minun piti lähteä viemään puhelinta töihin. En halunnut pyytää isääni heittämään minua, koska en kehdannut myöntää edellisillan tapahtumia, vaan lähdin itse idioottina auton rattiin. Matkaa 2 km pienen paikkakuntamme keskustaan ja ihan umpitunnelissa selviydyin kuin selviydyinkin matkasta. Jälkeenpäin ihan hirvittää millainen ääliö olin ja mitä kaikkea olisi voinut sattua. Tuon jälkeen en ole ajanut pienen huikankaan jälkeen metriäkään.
Tulin raskaaksi 4kk päästä hätäsektiosta, jossa meinattiin molemmat vauvan kanssa kuolla. Onnekseni raskaus ja synnytys meni hyvin.
Ajoin liittymästä viime tipassa päätielle olematta yhtään varma siitä, ettei auto tule kylkeen. "Tästä nyt on vaan pakko mennä, toivottavasti auto on eri kaistalla."
Mulla on vaikeuksia hahmottaa sitä, missä muut auton tuossa tilanteessa ovat - ovatko siis siirtyneet viereiselle kaistalle vai mitä on tapahtunut. Ei kai pitäisi mennä ollenkaan rattiin tai ajella vaan lähikauppaan :(
Olin aika pennitön ja matkustin Nykistä Bostoniin toiveissa saada yöpaikka yhden järjestön joltain jäseneltä. Aloin soitella mestoihin vasta paikan päältä. Useimmat eivät joko vastanneet puhelimeen tai muuten ei sopinut. Oli jo aika myöhäinen ilta, kun vihdoin tärppäsi ja sain olla kaksi yötä paikassa, jonka jälkeen minulla olikin jo aiemmin maksettu yöpymispaikka loppumatkaa varten.
Matkustaminen maapallon toiselle puolelle tapaamaan tuntematonta ihmistä kymmenen vuotta sitten.
Tulos: naimisissa ihanan australialaismiehen kanssa, 3 ihanaa lasta, kaunis talo ja mies joka kertoo päivittäin rakastavansa minua.
Mennyt kaverini kanssa italiassa ilman kännyköitä tuntemattomien miesten urheiluauton kyytiin. Auto oli kaksiovinen ja kömmittiin sinne ahtaaseen takaosaan. Ei mitään mahdollisuuksia paeta jos olis sattunut jotain. On sitä oltu tyhmiä...