Mitä ruokaostosta häpeät kaupassa?
Mua hävettää ostaa miehelle hk:n sinistä. Myöskään en ylpeile ostoskorillani, jos se sisältää esim. viikonlopuksi pakastepizzoja.
Kommentit (131)
Hävetti ostaa miehelle rahkaa, mutta onneks se löys sieltä salilta uuden kauppakassin.
Ei mua varsinaisesti hävetä, kun yleensä muiden ostoskärryjen sisältö on paljon epäterveellisempi, kuin mun.. Mut joskus tulee tekopyhä olo, kun on sit kaiken terveellisen keskellä mikropitsoja, hampurilaisia, muita eineksiä, sipsejä, limukkaa ym. Joskus mennään viikonlopun lounaat eineksillä, jos on paljon muuta tekemistä ja lapsille ostan viikonlopun herkut. Itse en ole koskaan oppinut syömään sipsiä tai litkimään limukkaa vaikka karkkia syönkin.. en silti viitsi kieltää kaikkea lapsilta.
Mitas turhia hapeilette, kaikki ruoka siella kaupassa on sita varten etta sita ostettaisiin. Eika tietaakseni edes Suomessa ole sellaista ammattikuntaa kuin ruokakarryn vahtija mista saisi palkkaa. Omassa pienessa paassa voi tietysti ihmetella mita vaan ja arvostella mielin maarin kunhan osaa pitaa suunsa kiinni ja naaman peruslukemilla eika edes huokaile syvaan. (Ei ole helppoa asua Suomessa, sisua tarvitaan).
Silloin pari vuotta sitten, kun avokadopastabuumi oli kuumimmillaan, hävetti ostaa ainekset siihen. Se oli siis sitä aikaa, kun esim. pecorino-juusto loppui kaupoista kun kaikki teki avokadopastaa. Miestäni hävetti myös. Oli vaan pakko kokeilla kun sitä niin kovasti hehkutettiin, vaikka nolottikin olla laumaeläin.
Einekset. Varsinkin punasella tarralla 😀😀😀Maksalååda, lenkkimakkara, nakit ym. Ite en niitä syö, mut miehelle joskus tuon. Pakkaspizzat. Tai ei ne nyt niin noloja oo ku roiskeläppäpizzat.
Ei oikeasti hävetä mikään, mutta jos nyt jonkin vastaan niin jauhelihan ja kananmunien ostaminen olisi ehkä nolointa. Menevät siis koiralle.
Tölkkitonnikala, pakastetut sipulikuutiot, halpisolut (Pirkka, Nobelaner, A le Coq).
Mua huvittaa ajatus, että mitähän lähikaupan myyjät ajattelevat ostoksistani. Yleensä syön kasvispainotteisesti ja joskus ostoskorini on kuin minkäkin terveysintoilijahipin ostoskori, jossa maitokin on kauramaitoa. Joskus taas iskee lihannälkä ja mässypäivän tarve, jolloin korissa on einespizzoja/hampurilaisia, nakkeja, pekonia, suklaata... ja kunnon mässypäivänä ei edes yksi suklaalevy riitä, vaan lisäksi pitää olla esim. karkkipussi.
Todennäköisesti myyjät eivät ajattele mitään tai kiinnitä sen suurempaa huomiota, mutta vähän huvittaa ja hävettää herkkupäivien ostokset.
Joskus ostin vain lauantaimakkaraa ja kevytmaitoa.
Nuorempana häpesin mitä milloinkin ostosta, esim. ap:n mainitsemaa lenkkimakkaraa. 37-vuotiaana ei hävetä enää mikään! :D
Vierailija kirjoitti:
Joskus ostin vain lauantaimakkaraa ja kevytmaitoa.
Lauantaimakkara - paha :D
Mun mielestä alennustuotteiden ostaminen on pelkästään fiksua (rahansäästö ja hävikin pieneneminen). Kuitenkin alennustarrat esim. eineksissä näyttää vaan niin köyhältä, ymmärrättekö mitä tarkoitan? Ap
Vierailija kirjoitti:
Nuorempana häpesin mitä milloinkin ostosta, esim. ap:n mainitsemaa lenkkimakkaraa. 37-vuotiaana ei hävetä enää mikään! :D
Mä oon 40. En vaan pääse siitä lenkkimakkarasta yli :D :D Ap
Jännä juttu, ettei minua yleensä hävetä herkkuröykkiöt, alkoholikeissit, useampi pakastepizza ynnä muut, jos itse tiedän, etteivät ne kaikki ole tulossa minulle. Mutta sitten jos muuten terveellisessä ostoskorissa on se yksi suklaapatukka tai sipsipussi, niin sitten jostain syystä nolottaa ihan kamalasti. Kun silloin on muka ilmiselvää, että se herkku on tulossa vain itselleni. Pettämätön logiikka.
Mua hävettää kantaa kainalossa lähikaupasta paskapaperia. Ajattelen autolla ohi menevien tuumivan, että mikähän paskaperse se tuossakin menee. Yleensä vessapaperi ei mahdu samaan muovikassiin muiden ostosten kanssa. Joskus olen leikkinyt hienoa ja ottanut paskapaperille erillisen muovikassin, ettei kukaan vain pääse näkemään, mitä olen ostanut.
Vierailija kirjoitti:
Mua hävettää kantaa kainalossa lähikaupasta paskapaperia. Ajattelen autolla ohi menevien tuumivan, että mikähän paskaperse se tuossakin menee. Yleensä vessapaperi ei mahdu samaan muovikassiin muiden ostosten kanssa. Joskus olen leikkinyt hienoa ja ottanut paskapaperille erillisen muovikassin, ettei kukaan vain pääse näkemään, mitä olen ostanut.
Mä en ajattele, että olisin paskaperse, mutta silti otan monesti oman kangaskassin papruille. Ja varsinkin joku superhalpispaperi säästöpakkauksessa on kyllä kauhee näky.AP
Mä en juurikaan käytä alkoholia, viimeisimmästä kerrasta on jo puoli vuotta aikaa. Mutta silti, joka ainoan kerran se siiderin ostaminen hävettää jostain syystä ihan suunnattomasti. Puhumattakaan siitä, että olen joskus joutunut ostamaan kaupasta olutta (jollekin muulle, itse en sitä edes juo).
En tiedä mikä tuossa hävettää, mutta ei vaan voi mitään. Samoin tupakan ostaminen hävetti silloin kun sitä vielä poltin.
Tölkkihernekeitto + piimä-yhdistelmä.
"Mua hävettää kantaa kainalossa lähikaupasta paskapaperia. Ajattelen autolla ohi menevien tuumivan, että mikähän paskaperse se tuossakin menee. Yleensä vessapaperi ei mahdu samaan muovikassiin muiden ostosten kanssa. Joskus olen leikkinyt hienoa ja ottanut paskapaperille erillisen muovikassin, ettei kukaan vain pääse näkemään, mitä olen ostanut."
- Hassua. Tai kuinka tämän sanoisi. - Mihin sitten kuvittelet heidän pyyhkivän tapapuolensa, joidenajattelet tuumivan kuvailemallasi tavalla... Vai eivätkä autolijat kenties käytä p-paperia lainkaan....
Ohops, en huomannutkaan että kysyttiin ruokaostoksia 😉