Mitä ruokaostosta häpeät kaupassa?
Mua hävettää ostaa miehelle hk:n sinistä. Myöskään en ylpeile ostoskorillani, jos se sisältää esim. viikonlopuksi pakastepizzoja.
Kommentit (131)
Häpeän kun ostan hirveän kasan herkkuja (yleensä lauantaina). Kerran nuorehko mieskassa kysyi, että "tuleeko nää kaikki sulle?" Ja tulihan ne. Häpesin silmät päästäni. Olen siis hoikka nuori nainen mutta välillä herkuttelu lähtee käsistä.
22 olipas asiaton kassa kun tuollaista kysyi eihän se sille kuulu kenelle ostamasi ruoat menee.
Yksin ei hävetä juuri mikään, mutta jos on lapsen kanssa ostoksilla niin hävettää kaikki pakastepizza tms. valmisruokasössöt. Ideaalihan on näyttäytyä lapsen kanssa kaupassa iloisen ja virkeän näköisenä, lapsi upeasti puettuna. Lapsi työntää rauhallisesti ostoskärryjä, jonne lapataan vihanneksia, tuoretta kalaa ja kauramaitoa. Välillä voi katsahtaa hämmentyneenä ja paheksuvasti jonkun muun uhmaikäistä lasta, joka vetää itkupotkuraivarit karkkihyllyn kohdalla. Oma enkeli kun syö vain kuivattuja hedelmiä herkkuna.
Minua ei hävetä mikään ruoka,ei olut,limsa,ei sidukka,ei tupakka.Olen aikuinen,56,tiedän mitä ostan,milloin,miksi,kuinka usein.Mikä menee meille,mikä minulle,mikä miehelle,mikä lastenlapsille,mikä kissoille jne.Kaikki tuollaiset jutut kertoo siitä,että ette ole vielä sinuja itsenne kanssa.
Yhden kerran olen sortunut ostamaan alkoholia henkilölle, joka ei ollut ostokunnossa. Olin nuori ja kiltti ja suostuin tuomaan tuntemattomalle sedälle Sorbuksen. Alkot olivat silloin vielä palvelumyymälöitä. Pyydettyäni tavanomaiset halvat opiskelijaviinit sanoin "ja yksi Sorbus". Myyjä katsoi tosi pahasti, kun ymmärsi hyvin että ei tuo sitä itse juo. Myi kuitenkin, ja setä sai lääkkeensä. Hävetti.
Vierailija kirjoitti:
Ap mä en nää häpeää pakastepitsassa! =) Eiköhän lähes jokainen joskus syö pitsaa ja se mitä pitsaa tekee mieli onkin toinen juttu. Pakastepitsa, itsetehty ja pitseriasta tilattu maistuu kaikki ihan erilaisilta, joskus tekee mieli sitä pakastepitsaa.
Mutta mua kyllä hävettää toisinaan, kun ei osta kasviksia ollenkaan. Vaikka siihenkin tiedän itse syyksi sen, että kotona on jo tarvittavat kasvikset. Ja toinen on se, kun on jotkut synttärit tai muut juhlat tulossa niin hävettää ostaa keksiä, karkkia, sipsiä tms kun kuitenkin joutuu ostamaan niin paljon kaikkia herkkuja :S Tekis mieli kailottaa megafoniin "MEILLÄ ON JUHLAT, EN SYÖ NÄITÄ ITSE!" :D
Valmishampurilaiset ja pizzat. Ja sellaset valmispastapussihässäkät.
Ei hävetä mikään ruoka. Joskus kävin paljon luomutorilla ja silloin ostokset näytti varmaan oudoilta. Mutta mitä sitten.
Oluen osto hävettää. Mutta ei oikeastaan sekään, kun ei osta liian usein omasta kaupasta.
Outoa olisi aikuisen hävetä siteitä tms
Kyllä mun täytyy tunnustaa, että joskus teen pika-analyyseja ihmisistä sen perusteella, mitä ostoskorissa on. Ap
Vähän kyllä hävetti, kun oltiin viime lauantaina ostamassa 10 v. synttäreille ruokia. Iso kärry ääriään myöten täynnä nakkeja, sipsejä, karkkeja, limsaa, keksejä jne. Ja sixpack siideriä, kun meidän lähikaupasta ei saa Crowmooria pikkutölkeissä. Lasten kanssa hiki hatussa sitten pakkailtiin niitä, kun jumitettiin kassa ostostemme kanssa.
Mua hävetti tänään koko ostoskorini. Siellä oli valmispyttipannu, valmishampurilainen, 2 laskiaispullaa, leipää kahta lajia, jotkut oudot valmis-intia-pasteijantapaiset. Erittäin outo valikoima, jossa ei ole mitään valmistettavaa eikä mitään kasviksia.
Vierailija kirjoitti:
Joskus hävettää, kun ruoka-aineksista heti näkee, mitä aikoo tehdä. Esim. Herkkusieniä, tomaattimurskaa, hiivaa, mozzarellaa yms. -> pizzaa. Mä en ymmärrä, mikä siinä hävettää. Kai se, ettei muille kuulu, mitä mä syön :D
Höh, ei sitä kannata häpeillä, olen kaupan kassalla töissä ja oikeastaan aina itse motivoidun myös kokkaamaan, jos näen että jonkun ostoksista aiotaan selkeästi valmistaa jotain tiettyä. Ajattelen että "tätä munkin pitää tänään tehdä" :D
En kyllä kantaisi miehelle HK:n sinistä kaupasta. Vaihda vaikka jäävuorisalaattiin.
Vierailija kirjoitti:
Ja jostain syystä nolottaa yösidepaketti. Ap
Jännät ruokailutottumukset sinulla
Kasviksien osto. Luulevat vielä homoksi jos on paljon kasviksia.
Kortsut tutusta lähikaupasta. Ollaan oltu pieni ikuisuus naimisissa ja lapsiakin on ja myyjät ja kauppias moikka-tuttuja. E-pillerit loppui ja jouduin odottamaan gynekologiaikaa muutaman viikon 😊. Olis tosiaan tarvinnut lähteä johonkin isoon markettiin shoppailemaan anonyymisti. Nyt ne kaikki varmaan supisee siellä kaupassa että rouvalla on joku sivusuhde 😄
Vierailija kirjoitti:
En kyllä kantaisi miehelle HK:n sinistä kaupasta. Vaihda vaikka jäävuorisalaattiin.
Yleensäkin kauheen kiva idea tuo, että jos joku pyytää jotain, niin tuokin ihan muuta.
Paskapaperia. Ihmiset varmasti autossa yms ajattelee, että ompa nyt kiva paskoa kun on paperia.
maksalaatikko :D
mä inhoan sitä mutta pojan lempiruoka ja mieskin tykkää niin ostan niille joskus.
Tää ei hävetä, mutta ihmiset menee varmaan sekaisin, kun lappaan hihnalle jauhelihapaketin, maidon ja juuston. Mutta myös soijanakkeja, kauramaidon ja paputölkin. Toiset noista menee mun kämppikselle.