Miksi ihmisten pitää väkisin ängetä bussin takaosaan, jos keskellä vaunuja+taaperoita ja edessä olisi tilaa??
Joka kerta sama homma. itsellä vaunuissa vauva ja mukana taapero, joka myös vaunujen vieressä. Ja yleensä vaunupaikat täynnä ja on ahdasta. Niin miksi helvetissä ihmisten pitää väkisin ängetä sinne taakse, jos edessä on tilaa??? ja vielä vihaisella asenteella? Tänään viimeksi oli tilanne, että olin bussissa, keskiosassa kolmet vaunut, niin yksi mies väkisin ryysi melkein päältäni ison reppunsa kanssa ja raivosi samalla minulle. Edessä oli monta tyhjää paikkaa. Nämä kokemukset siis pk seudulta.
Kommentit (143)
Painuppa sinä vittuun vaunuinesi ja taaperoinesi.
Minua ärsyttää keskitilan täyttävät mammat. Tämä ei ole lapsivihaa, lapset eivät niitä päätöksiä tee. Jos siitä ei mahdu kulkemaan takana oleville penkeille, viette te kärryinenne liikaa tilaa. Jos on pakko viedä liikaa tilaa, luulisi ettei ärsyttäisi kun muiden pitää tunkea takaosaan.
Itse usein istuin takana kun olin terve, mielummin jättää etuosan niille joille liikkuminen on syystä tai toisesta hankalampaa. Oisi kurjaa jos sokean tai vaikeasti liikkuvan mummon pitäisi köpötellä liikkuvassa bussissa takaosaan koska terveet varoivat ettei äidit joudu väistämään - oletan että ne kärryt nyt ainakin ovat asiallisesti paikallaan. Nyt käyn bussilla sairaalassa hoidoissa ja olen kiitollinen kun ei tarvitse pahoinvoivana ja heikkokuntoisena liikkua kuin pakolliset askeleet.
Ystäväni joutui kerran jäämään ihan tuulilasin tuntumaan seisomaan, kun jotkut "huomaavaiset ihmiset" eivät pyrkineet takaosaan vaunujen ohitse. Niinpä etuosa pakkautui täyteen. Törttöilevän yksityisautoilijan vuoksi bussi joutui tekemään äkkijarrutukset, jonka vuoksi ystäväni horjahti (aivan, etuosa oli niin täynnä, ettei kaikille riittänyt edes kaidetta tai tankoa, josta pitää kiinni). Ohimoon tuli tikkejä vaatinut haava. Mutta ONNEKSI VAUNUMATKUSTAJAT EIVÄT JOUTUNEET VAIVAANTUMAAN.