Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lukio ja vanhojen tanssit?

Vierailija
17.02.2016 |

Aina meuhkataan tyttöjen asuista ja valmistautumisesta yms mutta entäs pojat?! pitäähän heidänkin hankkia sinne vaatteet ja ihan kenkiä myöten. Oletteko ostaneet vai vuokranneet? millaisen kokonaisuuden? entäpä miten hoitui tanssipartnerin saaminen? Stressasiko tanssien harjoittelu?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina meuhkataan tyttöjen asuista ja valmistautumisesta yms mutta entäs pojat?! pitäähän heidänkin hankkia sinne vaatteet ja ihan kenkiä myöten. Oletteko ostaneet vai vuokranneet? millaisen kokonaisuuden? entäpä miten hoitui tanssipartnerin saaminen? Stressasiko tanssien harjoittelu?

Vuokrattiin frakkipuku, settiin kuului myös kengät. Vuokra 150,-. Tanssipartneri oli itse pyytänyt, muuten ei olisi poika lähtenytkään. Eikä ole stressannut yhtään.

Vierailija
2/18 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöt kai sinne poikia pyytää eikä päinvastoin. Luulen että pojat menevät vanhoihin rennolla asenteella, tytöt nipottaa "prinsessapäivästään". Pojille tosiaan onnistuu ihan puvun vuokraus. Tyttö saattaa ennemmin haluta oman puvun. Helpommalla pääsee pojan kanssa :D pojalle ei tarvitse maksaa edes meikkiä ja kampausta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuokrattiin frakkipuku, settiin kuului myös kengät. Vuokra 150,-. Tanssipartneri oli itse pyytänyt, muuten ei olisi poika lähtenytkään. Eikä ole stressannut yhtään.

Täällä sama. Tosin frakkipuvun vuokra oli vain 75 euroa. Kengät pojalla oli ennestään. Yhtäläistä sekin, että tanssipartneri pyysi poikaa, muuten sitä ei olisi kiinnostanut pätkän vertaa. Tanssien harjoittelusta ei stressanut kukaan muu kuin tanssipartnerin puolihysteerinen äiti, joka vaati saada kustantaa pojalle hiusten leikkauksen. No, ei suostunut.

Vierailija
4/18 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Frakki / shaketti vuokrattu, tyttö ollut aloitteentekijänä, kuviot menneet hyvin mieleen ja tanssit sujuneet moitteettomasti. Tämä x 2.

Vierailija
5/18 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ollut vanhoissa. Lukiossamme oli puolet enemmän tyttöjä kuin poikia, joten suuren osan piti hankkia pari jostain muualta. En saanut ketään kaveripoikaani suostuteltua, koska heitä koko touhu ei kiinnostanut. Minäkin sitten kyllästyin ja luovutin, kun homma meni liian vaikeaksi; olisin halunnut osallistua rennolla mielellä ja täysin ilman stressiä. En silti koe menettäneeni mitään. Prinsessapäiviä ja iltapukujuhlia olen saanut kokea myöhemmin yliopistolla tarpeeksi. 

Kaikki vanhoihin osallistuneet kaverinikin hankkivat parinsa muualta kuin koululta. Monet tytöt menivät myös pareittain - sillä ei oikeastaan ollut väliä, koska parihan vaihtelee monessa tanssissa. Kaikki myös vuokrasivat puvun, koska uskoivat, etteivät tee sillä myöhemmin mitään. Tosin ainakin meidän kotikaupungissamme vuokraus maksoi lähes yhtä paljon kuin uuden puvun osto.

Vierailija
6/18 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin ammattikoulussa ja vuotta alemmalla luokalla kun sen aikaisella poikaystävällä tuli vanhojen tanssit aiheeksi ja pyysi sitten mua parikseen. Ei se kai muuten erityisen kiinnostunut niistä ollut :D Itse laitoin kampauksen ja meikit jotka kummatkin oli aika mitäänsanomattomat kampaajalla ja meikissä käyneiden 'oikeiden vanhojen' rinnalla. Eihän mulla rahaa ollut eikä käynyt mielessäkään pyytää vanhempia sponssaamaan vaikka olisivat sen varmaan tehneetkin :) Mekko mulle teetettiin, sain sen ilmaiseksi kun äidin ystävä työskenteli sellaisessa 'työttömien työpajassa' vetäjänä niin hänen kauttaan. Se oli tosi kaunis, vaikkakin ihan simppeli yksivärinen, A -linjainen. Jalassa mulla oli rippijuhlakengät kun niistä juhlista ei ollut kun se reilun 1,5 vuotta ja oli sen kerran käytetyt. Tunsin itseni aikas harmaavarpuseksi mutta kivaa oli päästä kokemaan vanhojentanssit :)

Vierailija
7/18 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä amispölöt pääsevät lukion vanhojen tansseihin? Whhaaaat? Miten se on mahdollista? Amislaiset on amislaisia, ei lukiolaisia.

Vierailija
8/18 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut kaksi poikaa lukiossa ja kumpikin vuokrasi smokin, toinen oli niin hoikka, ettei sopivaa frakkia löytynyt ja toinen niin myöhässä asian kanssa, ei sen takia enää ollut frakkeja saatavana. Muuten kävivät parturissa, kirppareilta ostettiin pitkät takit, kalossit saivat isältään lainaan ja lakeerikengät. Vanhempaa poika pyydettiin pariksi jo ykkösluokan syksyllä, poikia oli paljon vähemmän kuin tyttöjä. Nuorempi tanssi tyttöystävän kanssa. Tunsin äitinä pääseväni paljon helpommalla, kuin tyttärien äidit tuttavapiirissä, etenkin taloudellisesti. Ja muutenkin, kun ei ollut meikkejä ja kampauksia eikä puvun vaihtoa kesken päivän jne. Ei sitten sen tai niiden mekkojen myyntiä myöhemmin. Smokit vain palautukseen ja sillä selvä.

Vierailija
9/18 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika lainasi isänsä frakkia ja lakeerikenkiä (onneksi isä ja poika samaa kokoa). Ei todellakaan potenut minkäänlaista stressiä. Sitä en edes tiedä, pyysikö poika luokkakaveriaan tanssipariksi vai pyysikö se tyttö.

Vierailija
10/18 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä amispölöt pääsevät lukion vanhojen tansseihin? Whhaaaat? Miten se on mahdollista? Amislaiset on amislaisia, ei lukiolaisia.

Oletko kuullut kaksoi- tai kolmoistutkinnosta, on amislaisia jotka suorittavat lukion siinä sivussa.

Vierailija
11/18 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei maksanut paljon, frakki tykötarpeineen alle 100 euroa, tyttö oli pyytänyt pariksi, oli kaunis ja ilmeisesti ei tyhmäkään koska silloin lukion ka jolla pääsi stadissa erääseen lukioon siis alin ka 9,42. Oli upeeta nähtävää ja kuultavaa. 

Vierailija
12/18 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka helvetti muka vuokraa frakin jonkun vanhojen päivän takia, minä ja kaikki muut pojat oltiin ihan normaaleissa mustissa puvuissa. M22

Vierailija
13/18 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tytöt kai sinne poikia pyytää eikä päinvastoin. Luulen että pojat menevät vanhoihin rennolla asenteella, tytöt nipottaa "prinsessapäivästään". Pojille tosiaan onnistuu ihan puvun vuokraus. Tyttö saattaa ennemmin haluta oman puvun. Helpommalla pääsee pojan kanssa :D pojalle ei tarvitse maksaa edes meikkiä ja kampausta!

Mua ei kukaan pyytänyt. Siksi olen ikuisesti katkera naisille.

Vierailija
14/18 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
15/18 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tyttö tanssi kahdet tanssit. Lukion ekalla oli kaveripojan avecina ja sitten omissa tansseissa oman poikaystävän kanssa joka oli iltalukiossa.

Vierailija
16/18 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka helvetti muka vuokraa frakin jonkun vanhojen päivän takia, minä ja kaikki muut pojat oltiin ihan normaaleissa mustissa puvuissa. M22

No meidän pojalla ei ole mitään normaalia mustaa pukua, ei sille ole ollut vielä tarvetta. Joten vuokrafrakki, hinta 85 euroa, vuokrattiin tansseihin. Ylioppilasjuhliin sitten ostetaan puku.

Vierailija
17/18 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostain syrjäseudultako olet?

Vierailija
18/18 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jostain syrjäseudultako olet?

Ihan normaalissa keskikokoisesta kaupungista.