Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ihmisten pitää väkisin ängetä bussin takaosaan, jos keskellä vaunuja+taaperoita ja edessä olisi tilaa??

Vierailija
17.02.2016 |

Joka kerta sama homma. itsellä vaunuissa vauva ja mukana taapero, joka myös vaunujen vieressä. Ja yleensä vaunupaikat täynnä ja on ahdasta. Niin miksi helvetissä ihmisten pitää väkisin ängetä sinne taakse, jos edessä on tilaa??? ja vielä vihaisella asenteella? Tänään viimeksi oli tilanne, että olin bussissa, keskiosassa kolmet vaunut, niin yksi mies väkisin ryysi melkein päältäni ison reppunsa kanssa ja raivosi samalla minulle. Edessä oli monta tyhjää paikkaa. Nämä kokemukset siis pk seudulta.

Kommentit (143)

Vierailija
21/143 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen usein kuullut kuskien huutavan vankkurityypeille, että vain kahdet rattaat kerrallaan.

Rattaiden kanssa kulkevien pitäisi älytä jättää se käytävä ja oviaukko tyhjäksi. Aina pönötetään keskellä kulkuväylää..

Mä olen lapsesta saakka tottunut, että bussi täytetään takaosa eka. Toisekseen, jos seuraavalta pysäkiltä tulee lauma mummoja, niin heidänkö sitten pitää taapertaa takaosaan?

Vierailija
22/143 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivon, että laukkuni osuisi lastasi kasvoihin vahingossa. :)

Olen pahoillani siitä, että vanhempiesi ehkäisy petti.

- ohis

Ei pettänyt, olen toiottu ja hartaasti odotettu lapsi.

Kävikö tunteisiin? :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/143 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en mene vaunujen kanssa koskaan vaan yhtä pysäkinväliä, en kehtaa. Mutta kun on 3 v lapsi, joka  ei jaksa pitkiä matkoja kävellä ja vauva, niin aika lyhyitä kuitenkin mennään. Meillä on jo bussipysäkille melkein kilometri matkaa, niin voidaan ihan hyvin toinen kilometri mennä bussilla. En itsekään tajua noita yhden pysäkinvälin menijöitä, ellei sitten kävelevä taapero myös mukana.

Vierailija
24/143 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo sitä keskiosaa ei saa ahdata täyteen vaunuilla!! Siitä pitää päästä kulkee vaivattomasti!! Kahdet kärryt maksimissaan ja äidit istumaan penkeille. Ei jäädä siihen keskelle seisomaan ja tukkimaan tietä! Syystäkin ootte saaneet vihaisia katseita!

Vierailija
25/143 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bussiin EI saa ottaa kun 2 vaunut !! Turvallisuusriski. Ei mikään ihme jos saatte vihaisia katseita !!

Pk seudulla joihinkin busseihin mahtuu kolmet vaunut.

Juuri ne kolmannet tukkivat sen käytävän niin, ettei siitä mahdu enää läpi!!!

Vierailija
26/143 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä väliköön mahtuu kolmet vaunut. Valtaosa äideistä laittaa vaunut paikalle fiksusti ja taittaa vaunujen aisat. Kulkeminen ohi onnistuu edelleen erittäin hyvin.

Kiitos teille, jotka menette taakse istumaan! :) Olin syöpähoitojeni vuoksi niin heikossa kunnossa, että jo bussiin nouseminen oli vaikeaa. Olin aina ilahtunut, jos edessä oli paikka, koska en pystynyt kiipeämään bussin takaosan portaita.  

Vierailija
27/143 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siihen välikköön mahdu kuin kahdet vaunut. Jos keskiovien edessä on tulppana vielä kolmannet, se on väärin, turvallisuusriski. Kuskin ei olisi pitänyt sallia sellaista. Jos näkisin vastaavaa, huomauttaisin kuskille ja ilmoittaisin HSL:lle.

ja ap kysymykseen oma arvaukseni on, että ne taakse pyrkivät haluavat päästä sen tulpan ohi niin että kun oma pysäkki tulee, pääsevät poistumaan takaovesta rauhassa ja hyvässä järjestyksessä eikä sen keskioven äiti/vankkuri/taaperotulpan läpi.

Kun mahtuu kolmet ja piste. Kukaan ei ole keskioven edessä vaan kolmet vaunut mahtuvat keskelle VIEREKKÄIN!!!!!!! Tervetuloa katsomaan pk  seudulle

Vierailija
28/143 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ookko ihan vajaa?

Mulle rattaiden lykkijänä on niin ihan se ja sama istukko edessä vai takana, mutta aika keskenkasvuista käytöstä alata raivoomaan jos on ahdasta ohittaa. Enhän minäkään kenellekkään ala ölisemään vaikka sen tuhannen kerran joku törmää ohittaessaan rattaisiini, heilauttaen vaarallisesti ja kenties rikkoen käsikahvassa olevan jarrun vaikka sitä tilaa ohittaa löytyisi.

Vierailija
29/143 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ohis

Niinhän sinulle on kerrottu Pilleri-Kondomi...

Vierailija
30/143 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti, elämä olisi niin paljon helpompaa jos ihmiset opettelisivat olemaan ottamatta arjen pikku hankaluuksia suorana loukkauksena itseään kohtaan. Koskee sekä näitä, joita lastenvaunut häiritsevät, että näitä, joita niiden ohi tunkevat ihmiset häiritsevät.

Vierailija
31/143 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi että on järkevää täyttää bussi takaa alkaen. Mietippä jos ruuhka-aikana kaikki jäisivät norkoilemaan etuosaan, käytäville ja keskelle niin kuinka paljon hankalampaa sen jälkeen on tunkea sinne taakse tyhjille paikoille.

Vierailija
32/143 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu missäpäin pk-seutua liikkuu. Itä-helsingissä kulkee uudemman bussit, joihin mahtuu kolmet rattaat rinnakkain. Neljännet saa oven tukkeeksi jos on kusipää ja kuskia ei kiinnosta. Pohjois-helsingissä on käytössä vanhemmat bussit joihin mahtuu vain kahdet.

Vierailija
33/143 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo sitä keskiosaa ei saa ahdata täyteen vaunuilla!! Siitä pitää päästä kulkee vaivattomasti!! Kahdet kärryt maksimissaan ja äidit istumaan penkeille. Ei jäädä siihen keskelle seisomaan ja tukkimaan tietä! Syystäkin ootte saaneet vihaisia katseita!

Ei todellakaan äiti voi jättää vaunuja siihen käytävälle yksinään. Se kielletään jo ohjeissa.  Vaunut voi lentää holtittomasti esim. äkkipysähdystilanteissa.  Joissain busseissa on ihan erikseen ohjeet tästä, että pidä vaunuista kiinni koko ajan. Samasta syystä äidin ei tarvitse lähteä eteen maksamaan matkaansakaan.

Vierailija
34/143 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni kuljettajien pitäisi puuttua tähän ja pitää järjestys bussissa yllä. Jos bussiin ei käytävää tukkimatta mahdu kuin kahdet vaunut, kuljettajan pitäisi huutaa kolmansia vaunuja sisään työntävälle mammalle "Täynnä, odottakaa seuraavaa vuoroa!"

Vierailija
35/143 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi että on järkevää täyttää bussi takaa alkaen. Mietippä jos ruuhka-aikana kaikki jäisivät norkoilemaan etuosaan, käytäville ja keskelle niin kuinka paljon hankalampaa sen jälkeen on tunkea sinne taakse tyhjille paikoille.

Ap täällä, en siis kulje ruuhka-aikoina bussissa vaunujen kanssa. Kyse on hiljaisista ajoista, kun bussi on lähes tyhjä ja koko etuosa lähes tyhjä, niin miksi silloin pitää vihaisena ryysiä taakse, jos se kerta on niin stressaavaa, että pitää äideille kiukutella???

Vierailija
36/143 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vapaamatkustajan ei kannattaisi itkeä ilmaisista etuuksistaan.

Vain harvalla paikkakunnalla vaunujen kanssa pääsee ilmaiseksi!

Usein käy niin, että kun vanhempi on saanut vaunut kyytiin ja lähtee eteen maksamaan, joku ajattelematon matkustaja istuu heti ensimmäiselle penkille vaunujen taakse, eikä vanhempi pääse siihen. Jos vaunuissa istuu taapero, tämä ei usein kestä sitä, että vanhempi istuu kaukana, kenties näkymättömissä, joten vanhemman ei auta kuin seisoa vaunujen vieressä. Vaunuttomien on siis hyvä katsoa mihin istuu.

Vierailija
37/143 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska bussi täytetään sääntöjen mukaan alkaen takaosasta. Takaosassa on myös tavallisten ihmisten paikat ja etuosassa huonokuntoisten paikat.

Laitatte ne vaunujen jarrut päälle ja menette vaunujen vieressä oleville istumapaikoille se taapero sylissä istumaan, ettekä tuki sitä poistumisväylää perkele. Ja vaikka jäisin etuosaan istumaan, joudun änkeämään kuitenkin keskiosan ovista ulos, niin onko sillä nyt väliä änkeänkö taakse ja poistun takaovista vai istunko edessä ja änkeän ulos keskiovesta, kun joka tapauksessa änkeäminen tulee tapahtumaan.

Vierailija
38/143 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni kuljettajien pitäisi puuttua tähän ja pitää järjestys bussissa yllä. Jos bussiin ei käytävää tukkimatta mahdu kuin kahdet vaunut, kuljettajan pitäisi huutaa kolmansia vaunuja sisään työntävälle mammalle "Täynnä, odottakaa seuraavaa vuoroa!"

Ap kommentoi, että tämä oli siis bussi, jossa paikat kolmelle vaunulle. Ei kukaan kuski ole koskaan huolinut kolmia vaunuja, jos paikkoja vaan kahdelle ja harvemmin kukaan yrittääkään.

Vierailija
39/143 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ohis

Niinhän sinulle on kerrottu Pilleri-Kondomi...

Tietävätkö vanhempasi, että palstailet?

Sillä tuollainen lällättely ei voi olla peräisin aikuisen näppäimistöltä.

Häpeäisit.

Vierailija
40/143 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka kerta sama homma. itsellä vaunuissa vauva ja mukana taapero, joka myös vaunujen vieressä. Ja yleensä vaunupaikat täynnä ja on ahdasta. Niin miksi helvetissä ihmisten pitää väkisin ängetä sinne taakse, jos edessä on tilaa??? ja vielä vihaisella asenteella? Tänään viimeksi oli tilanne, että olin bussissa, keskiosassa kolmet vaunut, niin yksi mies väkisin ryysi melkein päältäni ison reppunsa kanssa ja raivosi samalla minulle. Edessä oli monta tyhjää paikkaa. Nämä kokemukset siis pk seudulta.

Voi kuule kun se on se valinnan vapaus. Ja käytännössä linja-auto täytetään takaa-aloittaen. Ei edestä.