Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä maassa olet syönyt parasta ruokaa? Mitä se oli?

Vierailija
08.02.2016 |

.

Kommentit (90)

Vierailija
41/90 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä luulen että se paras ruoka on osunut Suomeen kuitenkin.

Ravintola oli Olo, Helsingissä. Jotain ankkaa se pääruoka taisi olla, mutta aika monta ruokalajia oli yhteensä, ja kaikki maistui ihanalta.

Täytyy sanoa, että en oo missään ulkomailla varmaan niin kallistakaan ruokaa syönyt....

Olihan se hyvää, mutta jäin miettimään, että oliko hintansa väärtti... Siksi en valinnut sitä parhaaksi kokemuksekseni, vaikka tässä vaan kysyttiin parasta ruokakokemusta.

Vierailija
42/90 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittaa, että ihmiset kilvan luettelee mahdollisimman monta paikkaa näyttääkseen, että on matkustellut :D Kysymys oli, että missä maassa (huom! yksikkö) on syöty parasta ruokaa ja mitä se oli. Ei kysytty, että missä kaikissa maissa olet syönyt.

Onko se nyt ongelma jos ihmiset matkustelee? 

Voiko tähän vastata edes yhdellä sanalla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/90 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa: äidin, isoäidin ja mummin tekemät ruuat.

Vierailija
44/90 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan usko, että av:lla ollaan paljon matkusteltu:) Paras ja ruoka on ollut suomessa.

Vierailija
45/90 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa. Ulkomailla en pystys syömään koska on niin sottaisia paikkoja

Omien ruokien kanssako matkustat ulkomaille?

Vierailija
46/90 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä luulen että se paras ruoka on osunut Suomeen kuitenkin.

Ravintola oli Olo, Helsingissä. Jotain ankkaa se pääruoka taisi olla, mutta aika monta ruokalajia oli yhteensä, ja kaikki maistui ihanalta.

Täytyy sanoa, että en oo missään ulkomailla varmaan niin kallistakaan ruokaa syönyt....

Olihan se hyvää, mutta jäin miettimään, että oliko hintansa väärtti... Siksi en valinnut sitä parhaaksi kokemuksekseni, vaikka tässä vaan kysyttiin parasta ruokakokemusta.

Täs kyl kysyttiin parasta ruokaa eikä parasta ruokakokemusta... no mulla se oli siellä Olossa silloin, maksoi mitä maksoi.

Paras ruokakokemus mahdollisesti on myöskin Suomessa. Oltiin kerran Lounais-Suomen saaristossa mökillä ja syötiin savustettuja kaloja aurinkoisella rantakalliolla ja katseltiin veneitä. Meitä oli neljä aikuista ja viisi lasta ja syöminen oli ihan järjettömän sotkuista, paljain käsin. Fiilis oli mahtava ja päivä lämmin, liotettiin itsemme ja lapset siellä meressä aina välillä vähän puhtaammiksi, ja jatkettiin syömistä... Oli meil jotain lisukkeitakin niille kaloille mutta ne kalat siinä oli pääosassa.

Vähän vaikea niitä on järjestykseen laittaa, ruokakokemuksia tai ruokia. Hintaa en ajattele enää siinä vaiheessa kun ruoka on edessä, ajattelen sitä etukäteen ja kun olen päätökseni tehty se on tehty.

Vierailija
47/90 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norjassa, lähellä Nordkappia: Vastanostettua turskaa savustettuna, perunoita ja voita.

Vierailija
48/90 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa äidin laittamaa ruokaa: pizzaa, lammaslihapullia, stroganoffia mm.

Vierailija
49/90 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Japanissa oli niin hyvää ramenia, että meinasi taju lähteä.

Vierailija
50/90 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savonlinna panimoravintola,siikaa oli aivan taivaallista ja Kyproksella musaka kotiäidin tekemänä.Myös mieheni juuri ongitut ahvenet savustettuna.

Vierailija
51/90 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Japanissa Oitan prefektuurissa. Ravintolan nimeä en valitettavasti muista, mutta oli japanilainen illallinen pitkän kaavan mukaan. Siellä oli monta onnistunutta annosta :)

Vierailija
52/90 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Englannissa, tuttavan isä oli heillä käymässä (ovat kotoisin Intiasta) ja hän teki meille ruokaa. Parasta intialaista mitä olen syönyt missään, niin paljon parempaa kuin yhdessäkään ravintolassa! 

Vierailija
53/90 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italiassa on ollut helpointa saada takuuhyvää ruokaa. 

Vierailija
54/90 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa, jossakin Helsingin tasokkaammista ravintoloista. En osaa yksilöidä mitä, sillä useammatkin parhaista syömistäni ruoista olen syönyt nimenomaan Helsingissä. Matkustelen kohtuullisesti (n. 3 matkaa vuodessa), mutta tähtitason ravintolat ovat jääneet ulkomaanmatkoilla väliin.

Vierailija
55/90 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehhehee, tässä ketjussa onkin siis tarkoitus leuhkia missä eksoottisissa paikoissa sitä on tullut käytyä :D 

Parhaat pöperöt on kuitenkin syöty äitimuorin keittiössä!

Sama tuli mieleen! Ihme porukkaa, kun kysymys oli kuitenkin että missä ollut parasta.. ja nämä älypäät luettelee 7 eri paikkaa. Varsinkin tämä kaktuksen syödä, josta ruoka oli pahaa. On ihmiset kyllä typeriä leuhkoja.

Oma vastaus kysymykseen on Byron bay, Australia ja ravintola Hogs breath.. kana juusto salaatti oli uskomattoman hyvää.

Lol suomalainen kateus taas nosti päätään. Kun matkustelee paljon on hyvin vaikea nostaa yhtä kokemusta toiseen yläpuolelle. Tämän takia luettelin ne maat missä olen positiivisesti yllättynyt ja missä negatiivisesti ( joo en ole kaktus tyyppi XD ) neutraaleista en ole sanonut mitään!

Vierailija
56/90 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehhehee, tässä ketjussa onkin siis tarkoitus leuhkia missä eksoottisissa paikoissa sitä on tullut käytyä :D 

Parhaat pöperöt on kuitenkin syöty äitimuorin keittiössä!

Sama tuli mieleen! Ihme porukkaa, kun kysymys oli kuitenkin että missä ollut parasta.. ja nämä älypäät luettelee 7 eri paikkaa. Varsinkin tämä kaktuksen syödä, josta ruoka oli pahaa. On ihmiset kyllä typeriä leuhkoja.

Oma vastaus kysymykseen on Byron bay, Australia ja ravintola Hogs breath.. kana juusto salaatti oli uskomattoman hyvää.

Lol suomalainen kateus taas nosti päätään. Kun matkustelee paljon on hyvin vaikea nostaa yhtä kokemusta toiseen yläpuolelle. Tämän takia luettelin ne maat missä olen positiivisesti yllättynyt ja missä negatiivisesti ( joo en ole kaktus tyyppi XD ) neutraaleista en ole sanonut mitään!

Lisään vielä että jos vielä asuu ulkomailla ja syö lähes päivittäin hyvin on hyvin vaikea laittaa kaikkia falafeleita ja shawarmoja tai pihvejä ja tapas paloja järjestykseen.

Vierailija
57/90 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan tämä kotimainen, vaikka hernerokka eilen ja tänään. Varsinkin tänään oli erinomaista, sillä rokkahan vain paranee, kun se lämmitetään uudelleen.

Vierailija
58/90 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kreikka ja siellä stifado. Kreikkalainen ruoka on muutenkin mun mielestä parasta.

Vierailija
59/90 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italiassa on yleisestiottaen parasta ruokaa mun mielestä. Syö sitten hienossa ravintolassa tai ostaa leivän huoltoasemalta niin aina saa herkullista murkinaa.

Mutta paras yksittäinen ateria on korealainen barbaque.

Vierailija
60/90 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Curacaolla vaatimattomassa rantakahvilassa.Listalla oli muutama vaihtoehto ja tilasimme sitten kalaa.Pöytään tuotiin tuoretta, grillattua kalaa sitruunan kera, joka oli  taivaallisen makuista.Maksoi jotain 8 euroa .Ekstrana tarjoilija lauleskeli rentona reggaeta tarjoillessaan ruokaa.