Missä maassa olet syönyt parasta ruokaa? Mitä se oli?
Kommentit (90)
Pohjois-Intiassa. Kaikkia fantastisia kasvisruokia. Niitä ei minun asteikollani ylitä mikään. Turkki ja Kreikka pääsevät lähimmäs.
Etelä-Intiassa on mielestäni parempaa ja vaihtelevampaa kuin pohjoisessa. Kummatkin kyllä hyviä.
- Pizza Napolissa
- Kaktus Meksikossa (ei vaan, se ei ollut hyvää :)
- Pihvi Argentiinassa
- Meze Beirutissa
- Tapas Madridissa
- Fish & Chips Lontoossa
- Burger New Yorkissa
- Champagne Pariisissa
- Kuuma olut neilikoin maustettuna Krakovassa
- Raikas salaatti Caprilla
nyt ei tule muuta mieleen, ruoka mulle maistuu aina ja joka paikassa :)
Libanonissa jotain lammasruokaa. Taivaallista.
Grilliruuat, joita rakastan, ovat ehdottomasti olleet parhaita USAssa.
Myös Espanjassa, Costa Blancan alueella olen saanut loistavaa ruokaa. Ja pohjois-Thaimaassa.
Samoin Meksikossa ja Kreikassa.
Ainoat maat, jossa oikeastaan olen pettynyt, ovat olleet Italia ja Kiina.
Paljon ihania ruokia oon syönyt Espanjassa monessa eri paikassa Madrid ehkä paras. Kreikassa,turkissa ja Kyproksella myös hyvää ruokaa sekä Libanonissa, Emiraateista ja Saudeissa. Intia kanssa hyvä sekä Meksiko!
Vähiten oon pitänyt britit, Italia, Ranska ja Egypti.
Pohjois-Walesissa fish and chips. Ihan tajuttoman hyvää, missään en ole saanut niin hyvää kala-annosta. Tuo olikin joku palkittu paikka. Tämä jäänyt minulle parhaimpana ulkomaisena ruokamuistona mieleen.
Parhaan pastan söin Kroatiassa. Tilasin sen pelkän nimen perusteella, sillä ajattelin että täytyyhän lihas-pissapastan olla hyvää. Se oli listassa nimellä Pasta with muscles and pees. Ja se oli uskomattoman hyvää.
Israel: falafel-kioski (kosher) Jerusalemissa
Israel: maailman parhaat aamiaiset muutamissa Tel Avivin hotelleissa
Venäjällä mummojen kokkaamaa kotiruokaa <3
Kreetalla gyro pita ja Menorcalla ensaimada sobrasada-makkaratäytteellä mutta myös makea versio aprikoosi-kermatäytteellä. Kyllä Suomessakin ollut todella hyviä mutra ajattelin että tässä tarkoitetaan ulkomaita.
Lampaanlihavarras, kasviksia ja joku paikallinen kastike Omanissa. Niin hyvää kuin olla voi!
Täytyy sanoa, että parhaimmat ruuat olen syönyt Toscanassa.
Suomessa. Ulkomailla en pystys syömään koska on niin sottaisia paikkoja
Ainakin nämä tulee heti mieleen:
-Suomessa Hangossa På Krokenin kalapöytä
-Espanjassa paahdettu lampaan viulu
-Unkarissa kivellä paistetut rosmariiniperunat
-USA:ssa naaman kokoinen järjettömän murea pihvi
-Kreikassa grillatut simpukat valkosipulilla
Japanissa kaikki ruuat. Vaikka ei ole mitään hajuakaan läheskään aina siitä, mitä lautasella on, se on kuitenkin aina hyvää.
Ehhehee, tässä ketjussa onkin siis tarkoitus leuhkia missä eksoottisissa paikoissa sitä on tullut käytyä :D
Parhaat pöperöt on kuitenkin syöty äitimuorin keittiössä!
Vierailija kirjoitti:
Ehhehee, tässä ketjussa onkin siis tarkoitus leuhkia missä eksoottisissa paikoissa sitä on tullut käytyä :D
Parhaat pöperöt on kuitenkin syöty äitimuorin keittiössä!
On varmasti upeaa, kun tietää toisten asiat paremmin kuin he itse.
Uuvuttavan junaputken jälkeen Sagresissa, siis Portugalin etelärannikolla, syömäni iiiiso lautasellinen paikallista makkarasoppaa caldo verdeä jäi ikuisesti mieleeni. Leipää ja viiniä lisäksi tietenkin.
Suomessa.
Tampereen hervannassa makkara perunat lauantai yöllä 3.30 kunnon känissä.