Mitä tehdä hienhajulle?
Olen kokeillut kaikki apteekin tuotteet. Absolut Torr oli ainoa mikä auttoi, mutta iho ei kestänyt sitä.
Olen viimeisen kuukauden syönyt tosi terveellisesti, jättänyt jauhot ja sokerit pois ja syönyt jopa Candida Fortea ja juonut vähintään 2 litraa päivässä vettä.
Olen kokeillut myös vain pestä kainalon ja kokeillut myös kookosöljyä, MIKÄÄN EI AUTA!
Alan olemaan epätoivoinen. Pari tuntia ilman hikoilua ja mä haisen.
Ongelma ollut siis pidemmän aikaa, pahenee vain koko ajan.
Kommentit (13)
Minkä ikäinen oot? Mulla oli sama ongelma joskus17-18 vuotiaana. Se oli helvettiä. Se apteekin myrkky ei myöskään sopinut mulle. Mä en muista minkä dödön löysin sitten joka edes vähän autto ja sit oikeastaan aika vei ongelman pois. Liitty kai teini-ikään.
Mut jos oot jo aikuinen niin botox auttaa liika hikoiluun.
Mitä saippuaa käytät? Mulla lähti hienhaju kerrasta kun vaihdoin nestesaippuat palasaippuoihin. En tarvitse enää edes deodoranttia/antipersiranttia. Ja mulla todellakin hiki haisi aivan jäätävän pahalle, vaikka olisin juuri tullut saunasta pesulta!
Sama täällä, vaihdoin myös palasaippuaan. Ja jätin öljypohjaiset ja "hoitavat" suihkusaippuat myös. Suosittelen kokeilemaan !
Anteeksi kysymys mutta onko sun paidat ns. hikeentyneet? Tekokuituvaatteet saattaa helpommin muuttua sellaisiksi ettei niistä normaalipyykkäyksellä tulekaan raikkaita.
täälähän kerran vinkattiin pyyhkimään neoantiseptillä vai mikä lie olikaan, poistaa bakteerit kainalosta, oliko se nyt parin viikon välein,muistaako joku paremmin? apteekista saa...
Mä olen jo kohta 40 v. Vaihdevuosiongelmia olen myös miettinyt.
Täytyy kokeilla tuota palasaippuaa, käytän Cliniquen nestemäistä saippuaa nyt.
Outoa kyllä, paidat ei mielestäni haise pesun jälkeen. Olen sitä pelännytkin, koska sitten tilanteesta tulisi vielä hankalampi.
Olen kokeillut myös sitä bakteerien puhdistusta kainaloista ja se on auttanut eniten, mutta ei tarpeeksi.
Huomenna siis ostamaan palasaippuaa ja kividödöä. =) Kiitos!
Ap
Kristallikivideodorantti auttaa mulla, mutta, sitä kannattaa huuhtoa samalla kun sitä käyttää ja lopuksi, muuten se alkaa haista itsessään ja levittää sitä hajua. Jos paitoihin on pinttynyt hienhajua, niitä kannattaa liottaa useampi tunti etikkavedessä ja pestä sen jälkeen pesukoneessa.
Rexona antiperspirantit, en vaihda enää koskaan.
Polta sun vaatteet ja osta uudet tilalle.
(Ok, ehkä koittaisin ensin etikkaliotusta ja 60-asteen pesua. Jos ei auta niin etikkaliotus ja 90-asteen pesu. Jos ei auta tai vaate meni pilalle, niin sitten roskiin.)
Palasaippuan lisäksi kokeile kainLoiden kuorintaa kasvojen kuorinta aineella sekä pyyhi käsidesillä. Bakteerit kuolee. Nimimerkki kaamean hajuisen kainalot.
Mulla oli tosi paha hikoiluongelma lukioikäisenä. Ihan ehdottomasti paras apu oli Molkosan maitoheravalmiste tai vastaava erimerkkinen tuote. Sillä pyyhin kainalot suihkun jälkeen ja taputtelin talkkia päälle, koska muuten iho jäi vähän ikävän tuntuiseksi. Aluksi laimensin molkosania vähän mutta kun iho tottui niin käytin "raakana".
Toi oli niin tehokasta, että ei kainalot kastuneet juuri ollenkaan. Lenkilläkin saatoin juosta selkä märkänä ja kainalot kuivina.
Kokeile kivideodoranttia. Minulla ainakaan se ei petä koskaan ja on iholle hyväksi. Olen atoopikko, jonka iho ei enää siedä normideodorantteja.