Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä maassa olet syönyt parasta ruokaa? Mitä se oli?

Vierailija
08.02.2016 |

.

Kommentit (90)

Vierailija
61/90 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskassa, eräässä luostariyhteisössä. Pastaa se oli, eikä edes kovin ihmeellistä, mutta paikka ja tunnelma teki siitä parasta ruokaa mitä olen tähän mennessä syönyt

Vierailija
62/90 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyproksella Kleftikoa. Saviuunissa pitkään haudutettua lammasta ja perunoita, lisukkeena maalaissalaattia. Ravintola oli sellainen perinteinen tienvarsipaikka, jossa on tehdashallin näköinen ravintolarakennus ja sen edessä aaltopeltikatos. Erikoisen oloinen ympäristö ja aivan taivaallista ruokaa joka suli suuhun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/90 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa parasta päättää,mut Suomessa Savonlinnan.yhdessä ravintolassa upeaakin upeampi noutopöytä, se oli pyörryttävän upea ja.ihan uskomattomia makuja!

Pietarin pelmeni-annos ja Kievin kana-annos.

Kyproksella pastitsio.

Ranskassa mahtava vasikanliha-annos.

Vierailija
64/90 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy sanoa, että parhaimmat ruuat olen syönyt Toscanassa.

Myös minä olen saanut ehdottomasti parhaat makuelämykseni Italiassa.

Tuoreet, samana aamuna Välimerestä nostetut merenelävät, joko pasta ai frutti di marena tai risotto ai frutti di marena. 

Auringon kypsyttämistä tomaateista, kermaisesta buffalamozzarellasta ja tuoreesta basilikasta tehty insalata caprese. Tai samoista aineista rapean pizzapohjan päälle leivottu pizza margherita.

Prosciutto e melone - makean melonin ja suolaisen kinkun takuuvarma liitto.

Käsintehdyt raviolit pinaatti-ricotta- parmesantäytteellä tai samaiset raviolit täytettynä neljällä eri juustolla ja tarjoiltuna tuoreista tomaateista tehdyssä kastikkeessa.

Tuoreet sinisimpukat peperoncino-valkosipuli-valkoviiniliemessä ja vastapaistettua leipää.

Parhaasta lihasta leikatut vasikanleikkeet roomalaisittain marsalaviinikastikkeessa eli Saltimbocca alla romana.

Espresso ja kattava juustotarjotin paikallisista juustoista, hunajaa ja paahdettuja pähkinöitä.

Jälkiruoaksi mantelin- ja suklaanmakuista tiramisua, kermaista ja pehmeää panna cottaa vadelmakastikkeella tai vaikka coppa amaretto - ihanaa italialaista mantelijäätelöä, amarettolikööriä ja mantelisia amarettokeksejä. Namm!

Palanpainikkeeksi paikallista chiantia tai valpolicellaa.

Ateria päätetään lasillisella raikasta ja kylmää limoncelloa.

Italialaisesta hyvintehdystä ateriasta ei paljon ruokanautinto parane. Puhdasta jumaluutta! 

Vierailija
65/90 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt osaa sanoa ykskantaan missä on ollut paras ruoka, kun hyvää ruokaa on niin paljon.. roomassa parasta pastaruokaa, thaimaassa meren elävät, espanjassa söin parhaan pihvin mahtavine kastikkeineen.. tietysti lempparini on mieheni valmistama savustettu lohi

Vierailija
66/90 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa parasta päättää,mut Suomessa Savonlinnan.yhdessä ravintolassa upeaakin upeampi noutopöytä, se oli pyörryttävän upea ja.ihan uskomattomia makuja!

Kyproksella pastitsio.

Entisenä savonlinnalaisena pyydän sua paljastamaan paikan.kuitenkin ens kesänä menen taas sukuloimaan...

Vierailija
67/90 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyriassa Damaskoksessa 2000-luvun alussa. Mahtava pöytä kaikenmaailman naposteltavia. Maukasta ja kauniisti tarjoilla.

Vierailija
68/90 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalasjärvellä mummolassa mummon paistamat lätyt, joihin maito oli haettu omasta pienen navetan lehmästä.

Vierailija
69/90 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Savustettu lohi on parasta mitä tiedän, en ole sen voittanutta vielä matkoillakaan saanut. Joten ihan siis Suomessa.

Ai, ai. Savukala on ihan parasta ja siitä parhaan version olen syönyt Italiassa, Garda-järven Malcesinessa.

Paikan kauneimmalla paikalla oleva järvenrantaravintola tarjoaa alkupalaksi upeaa annosta, jota ei valitettavasti pysy toisintamaan Suomessa, vaikka olen kuinka yrittänyt.

Kolmea kalaa - lohta, tonnikalaa ja miekkakalaa - savustettuna ja ohuiksi siivuiksi siivutettuina. Savukalaviipaleiden päällä kokonaisia rosepippureita ja parasta laatua olevaa extra vergine -oliiviöljyä. Lisäksi lautasella on tuoreesta, vaaleasta leivästä paahdettuja crostineja ja niiden päällä aitoa italialaista valkoista voita. 

Makuyhdistelmä on huikea!

Vierailija
70/90 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Garda järvellä yksi paras ruoka, en tosin osaa sanoa mikä niistä oli paras siellä. Ehkä spagetti bolognese lapsuudessa. Pahimmat kokemukset on helpompi nimetä. En ymmärrä, miksi otin seafoodin Milanolaisessa ravintolassa, eivät osanneet tehdä sitä, vaikka edellispäivänä Italian merenrantaravintolassa oli aivan huippu. Olen saanut myös ainoan ruokamyrkytykseni Italiassa.

Olen asunut siellä, joten kyllä osuma todennäköisyyttä oon vähän parantanut. Siellä kuitenkin pitää tietää missä syö, koska oikeasti työntekijöille ei ole ainakaan vielä reilu kymmenen vuotta sitten ollut minkäänlaisia osaamis vaatimuksia. Suomessa voi mennä ravintolaan kuin ravintolaan ja tietää, ettei ole ainakaan huonon kokin huonon päivän takia vastakkainen elämys. Italiassa on tiedettävä, missä lähikortteleiden väki ei syö.

Vierailija
71/90 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen se jonka paras ruoka oli Olossa Helsingissä ja paras ruokakokemus Lounais-Suomen saaristossa.

Peesaan näitä italialaisen ruoan kehujia. Italiassa en ole varmaan ikinä saanut huonoa ruokaa, kaikki on ollut hyvää siellä. Jopa pitsat ja muu arkiruoka.

Myös Meksikossa minua hemmoteltiin ne kaksi viikkoa kun siellä olin. Mutta oleskeluni rajoittui niin suppeaan alueeseen, että sen perusteella en voi siitä maasta mitään yleistä todeta. Italiassa sen sijaan on tullut kuljettua useita kertoja ja eri alueilla. Jotenkin ne vaan osaa sen homman.

Vierailija
72/90 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti ihan pohtia, että onko todella näin... Ravintolaruuista kotikaupungin Nepalilainen ravintola, ihan Suomessa.

Vierailija
73/90 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa. Mummon paistamia lettuja oli ihana syödä mummolan keittiön pöydän ääressä. :) Äidin tekemä uunibroileri, riisi ja currykastike oli mulle aina juhlapäivä, kotona tehty sushi ja muutamat karitsaruoat ovat myös olleet tosi herkkuja. :P

Farangissa olen myös syönyt hyvin, semmoisen useamman ruoka-annoksen kokonaisuuden.

Niin ja entisessä työpaikassa oli niinhyvää mangorahkaa että piti ottaa pääruokaa vähemmän jotta mangorahkaa varmasti vielä jaksaa ruuan päälle. x)

Jos nyt lapsuuteen vielä palataan niin itse paistettu tikkupulla on ollut ihanaa myös. 

Joku mainitsi Olon, siellä olen myös syönyt aivan mahtavan ateriakokonaisuuden, yksityiskohtia en siitä tosin enää näin muutaman vuoden jälkeen muista kuin että pääruoka oli kalaa ja muuta seuruetta odotellessa join kuumaa omenamehua. Oli ihanaa räntäsateessa talsimisen jälkeen. :)

Ulkomailla parhaita ruokailukokemuksia ovat olleet varmaan jotkut hotellien aamiaiset.

Niin ja sinisimpukoita rakastan, ne ovat yleensä aina hyviä oli maa mikä tahansa. Suomessakin. 

Vierailija
74/90 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thaikku-ruoka peittoaa minusta mennen tullen italialaisen ja kreikkalaisen murkinan. Joku perus-papajiasalaattikin on taivaallista!!! Tai melkein mikä vaan. Paras burgeri ikinä oli Hawajilla "Cheeseburger in Paradise" -nimisessä mestassa. Suomessa parasta olen syönyt Gaijinissa, jonka ruoasta on todettava, ettei vain ruokaa ruumiille vaan myös sielulle. Oih!!

Vierailija
75/90 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta oli äitini tekemä metsopaisti.

Toinen upea kokemus oli kalavintola Durbanin satamaan vievän kanavan vieressä. Uskomattoman hyviä äyriäisiä grillattuna.

Myös Hout bayn kalaravintola liki Kapkaupunkia oli hyvä.

Lontoon King's Roadilla olevan thaipaikan ruoka maistui.

Dinglen niemimaalla syömäni pubiannos kotitekoista scampia.

Vierailija
76/90 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa. Kotipitsan vegetariana. Nami omenalimskan kanssa.

Vierailija
77/90 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stifado Kyproksella ja itse laittamani lampaanviulu kotonani.

Vierailija
78/90 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyproksella pastitsio.

Entisenä savonlinnalaisena pyydän sua paljastamaan paikan.kuitenkin ens kesänä menen taas sukuloimaan...

Hospitz on tää paikka. :)

Vierailija
79/90 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni täällä tykkää lampaasta. Minkähän takia sitä myydään Suomessa niin vähän?

Vierailija
80/90 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savonlinnassa, ex-miehen isotäti, rauha hänen sielulleen, valmisti  maailman parasta suomalaista kotiruokaa, ainekset olivat aina tuoreita, sienet juuri poimittuja, perunat juuri nostettuja, kalat suoraan verkosta ja mansikat kypsiä omasta pellosta, en tiedä millaista ruokansa oli talvella kun aina vierailtiin heinäkuussa.

Samoin Turun saariston kesät, savustetut kampelat ja uudet perunat voilla, muuta ei tarvita kuin kaunis kesäpäivä ja meri.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän