Mies luulee että kihlautuminen ja kosiminen on kaks eri asiaa
En ees ymmärrä ton järjenjuoksua. Ihmetteli sit et miks siinä sit kysytään will you marry me?
Sen mielestä kihlautuminen on sillä ajatuksella et joskus mennään naimisiin. Ja kosiminen ennenku mennään.
"Eiks sitä kihlautumista sit voi jättää välistä? Selkeesti naisen keksintö et pitää saada kaks sormusta"
Kiva jos se kosii mua joskus sanomalla meetkö kihloihin mun kanssa, tai vastaavaa :D
Kommentit (1774)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä tämä yksi jankkaaja on sanan tai parin "argumenteillaan" saanut näin pitkän ketjun aikaiseksi? Täytyy nostaa hattua näin lahjakkaalle trollillle,luulisi että ketju olisi kuihtunut kasaan jo ajat sitten mutta vielä me jaksetaan vääntää ratakiskosta itsestäänselvää asiaa tyypille jonka mielestä "sun juna jäi asemalle" ja "haukotus" ovat päteviä perusteluja sille,miksi muiden pitäisi siirtyä todellisuudesta hänen harhamaailmaansa.
Väkisinkin väsyttää, kun ette pääse edes seuraavalle asemalle. Samaa paskaa jauhetaan joka ei johda mihinkään. Sitten yritetään rimanalituksilla, kun ei muuhun pystytä. Mutta ei se mitään, jatkakaa.
Kerrohan vielä,mikä se "seuraava asema" mahtaa olla? Mihin lie pöpilään ap:n juna on matkalla,ehkä ihan hyvä ettei olla kyydissä.
Vierailija kirjoitti:
Mua rupesi nyt häiritsemään, onko teinikihlat suomalainen ilmiö, vai onko muuallakin näitä ilman avioliittoaikeita kihlautuneita?
Musta tuntuu, että teinikihlat on vaan suomalainen ilmiö. Oon asunut yhdysvalloissa eikä siellä kukaan tutuista tai tutun tuttavista ilmoittanut sen parin vuoden aikana että he ovat nyt "engaged" ilman että samaan hengenvetoon olisi jo toitotettu häistä. Toisaalta siellä on kyllä sellainen kulttuuri, että häät on iso status-juttu, ja kosinta on myös todella oleellinen, joten en pysty edes kuvittelemaan tilannetta jossa mies tai nainen polvistuu kumppaninsa eteen, läjäyttää sormuksen silmien eteen ja kysyy, että "Will you... get engaged with me?" :D
Mutta usa on iso maa. Saattaahan sielläkin olla jotain hipsteri-alakulttuureita...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä tämä yksi jankkaaja on sanan tai parin "argumenteillaan" saanut näin pitkän ketjun aikaiseksi? Täytyy nostaa hattua näin lahjakkaalle trollillle,luulisi että ketju olisi kuihtunut kasaan jo ajat sitten mutta vielä me jaksetaan vääntää ratakiskosta itsestäänselvää asiaa tyypille jonka mielestä "sun juna jäi asemalle" ja "haukotus" ovat päteviä perusteluja sille,miksi muiden pitäisi siirtyä todellisuudesta hänen harhamaailmaansa.
Väkisinkin väsyttää, kun ette pääse edes seuraavalle asemalle. Samaa paskaa jauhetaan joka ei johda mihinkään. Sitten yritetään rimanalituksilla, kun ei muuhun pystytä. Mutta ei se mitään, jatkakaa.
Kerrohan vielä,mikä se "seuraava asema" mahtaa olla? Mihin lie pöpilään ap:n juna on matkalla,ehkä ihan hyvä ettei olla kyydissä.
Tehän olette kuin joku rottalauma jotka alkaa lopuksi syömään toisiaan. Parempi mulle!
Jos kihlaus on joidenkin mielestä vain tapa viedä suhde seurustelusta vakavammalle tasolle, niin mikä taso tulee tämän kihlauksen jälkeen tapauksessa, jossa ei kuitenkaan koskaan aiota mennä naimisiin? Naimisiinmenevillä kun on vielä se avioliitto, kun halutaan olla oikein tosi-tosi-vakavissaan, mutta mitä tekee ilman avioliittoaikeita kihlautunut sitten, kun kihlat eivät enää riitä? Ostaa vihkisormuksen antamatta vihkilupausta?
Vierailija kirjoitti:
Jos kihlaus on joidenkin mielestä vain tapa viedä suhde seurustelusta vakavammalle tasolle, niin mikä taso tulee tämän kihlauksen jälkeen tapauksessa, jossa ei kuitenkaan koskaan aiota mennä naimisiin? Naimisiinmenevillä kun on vielä se avioliitto, kun halutaan olla oikein tosi-tosi-vakavissaan, mutta mitä tekee ilman avioliittoaikeita kihlautunut sitten, kun kihlat eivät enää riitä? Ostaa vihkisormuksen antamatta vihkilupausta?
Ei välttämättä muuta. Miksi pitäisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tehän olette kuin joku rottalauma jotka alkaa lopuksi syömään toisiaan. Parempi mulle!
Nääh ei me toisiamme syödä. Ap on mystisesti hävinnyt jonnekin joten se olet aika varmasti sinä (olit ensin ap ja sitten rupesit trollaamaan jankkaajana). Joka tapauksessa sinä olet alakynnessä mielipiteinesi ja sehän se tässä huvittavaa onkin kun tänne ei eksy edes yhtä ihmistä joka alkaisi peukuttamaan sun mielipiteiden puolesta ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulipa hiljasta
T: "lainaismerkkimuija"Nukkuakin pitää, katsos.
Lakiteksteissä on aina tulkinnan varaa, pitäs ihan tavan av-mammankin se tietää. Ja kihlauksen määritelmä on täälläkin monta kertaa jo kerrottu. Kahden ihmisen liitto, joka voi johtaa tai olla johtamatta avioliittoon.
Ton määritelmän mukasn ihan kaikki seurustelevat ihmiset siis ovat kihloissa. Miten kihlaus siis eroaisi ihan tavallisesta avoliitosta tai muusta seurustelusta?
Kyllä, jos ovat niin sopineet. Liitto on kahden kauppa. Ei voi yksinään kihlata Deppiä, vaikka kuinka tahtoisi.
Miksi ei voi? Jos minä päätän, että kihlaus tarkoittaa minulle sitä, että minä olen syvästi sitoutunut Johnny Deppiin, niin silloinhan minä olen kihloissa Deppin kanssa. Tätähän sinä olet koko ketjun ajan jankannut, että kihlaus tarkoittaa eri ihmisille eri asioita. Nytkö se onkin sinun päätettävissäsi, mitä minulle kihlaus merkitsee?
Ota ensin ne vihreät lasit silmiltä! Monesti on selitetty kihlauksen olevan jotakin, jota tehdään yhteisymmärryksessä.
Niin, sinun mielestäsi. Mutta jos kihlauksen voi määritellä omalla tavallaan jopa laissa määritellyn vastaisesti, niin eikö minulla ole yhtä suuri oikeus määritellä kihlaus tarkoittamaan tilannetta, jossa sitoutuminen on yksipuolista? Lain mukaan kihlaus tarkoittaa avioliittolupausta, sinulle kihlaus tarkoittaa siis sitoutumista ilman avioliittoaikeita, minulle taas yksipuolista sitoutumista valitsemaani henkilöön.
Tottakai sä saat tehdä mitä sä tykkäät, mutta kun itse otit viranomaiset puheeksi, niin kumpaan luulet,että ne puuttuu jos vaikka haet asumistukea kihlattusi kanssa? Kysyykö ne, että onko teillä avioaikeita vai kysyykö ne onko Johnny tietoinen kihlauksestasi?
Luuletko, että Johnny Deppin tarvitsisi hakea asumistukea?
Ehkä sen tarvii, joka väittää olevansa kihloissa Deppin kanssa? Viranomaiset haluaa tietää kuinka monta henkeä ko. kämpässä asuu.
Mutta kun ei se kihloissa olo vaikuta siihen että niiden pitäisi asua samassa kämpässä? Vai oonko mä nyt missanut jotain?
No olet :D,ajattelinkin jo joutuneeni lastentarhaan. Tämä olikin tapauksessa, että haetaan sitä asumistukea tai että sun pitää vaikka oikeudessa selvittää suhteesi statuksia.
Mutta kun eihän se vaikuta asumistukeen millään lailla? Johan se käsiteltiin tossa yläpuolella. Ei vaikka miten vääntäisit, niin kihloissa olo ei vaikuta asumistukeen. Minä voin väittää vaikka koko maailmalle olevani kihloissa Deppin kanssa, mutta jos minun pitäisi hakea asumistukea, niin laitan vaan ruksin, että en asu avoliitossa. Ei sen kummempaa.
Ja jos joudun oikeuteen niin ei minun kihloissa oloni vaikuta taaskaan yhtään mihinkään. Ellei minun sitten pidä todistaa Deppiä vastaan, jolloin se olisi vähän noloa, että olen väittänyt olevani hänen kanssaan kihloissa. Mutta jos todistan ketä tahansa muuta erkki-petteriä vastaan, niin ei ketään kiinnosta paskan vertaa olenko kihloissa jonkun muun kanssa kuin sen ketä vastaan todistan.
Niinpä, ja se ketä vastaan todistaa, ei ole kihlattusi silloin. Ja asumistukea saat, kun muutat yksin, olet kihloissa tai et. Mutta se ei ollutkaan pointti ja koska tajusit sen niin yrität nyt puhua itsesi vapaaksi selittämällä täysin epäolennaisia asioita. Ei se mitään, sitä sattuu paremmissa kun piireissä.
Eli voin ihan vapaasti sanoa olevani kihloissa Deppin kanssa, koska minulle kihlat tarkoittaa sitä, että olen syvästi sitoutunut haluamaani henkilöön. Vai oletko toista mieltä?
Sähän saat sanoa olevaa vaikka Kuuban jumalatar, ei sitä kukaan usko, ei edes ne viranomaiset. Siitä tässä oli kyse.
Kyse oli siitä, että viranomaisia ei kiinnosta eikä niillä ole mitään työkaluja saada kenenkään kihlauksia selville. Toisin sanoen, jos kihlaus-sanaa saa käyttää miten huvittaa, se on yhtä tyhjän kanssa.
Minä voin väittää olevani Kuuban jumalatar ja joku toinen voi väittää olevansa kihloissa, mutta se ei ole kovin uskottavaa, jos samaan aikaan hän sanoo, ettei usko avioliittoon eikä koskaan avioon aio. Kihlaus kun on katsos termi, jota käytetään avioliitosta sopimisesta. Se on vain termi. Jota tuollaiset kihlautuneet käyttävät jostain kumman syystä väärin. En vieläkään ole saanut selville, että miksi sitä käytetään väärin? Johtuuko se siitä, että halutaan juhlistaa omaa parisuhdetta, mutta suomen kielessä ei ole sille sopivaa termiä? Ajat muuttuvat, kyllä, edelleenkin, nuo parisuhdettaan juhlistavat ja avioon aikovat tarvitsisivat omat selkeät terminsä. Aivan kuten kaikki asiat maailmassa tarvitsevat omat terminsä, jotta maailman hahmottaminen helpottuu.
Ehkä siksi, että sitä ei käytetä väärin. Kihlautua voi myös ilman avioaikeita.
...
Vastaa tähän yksinkertaiseen kysymykseen: miksi kukaan menee kihloihin menemättä naimisiin? Onko se siksi kun suomen kielessä ei ole muutakaan termiä kyseiselle toimenpiteelle? Jos ei usko avioliittoon, miksi uskoo avioliiton tapaiseen sitoutumiseen (= sormus, juhlat ja mahdollisuus käyttää itsestään uutta nimeä eli kihlattua)? Jos tähän pystyt vastaamaan, niin sitten päästään ehkä taas vähän eteenpäin tässä keskustelussa.
Tähänkin on niin lukemattomia kertoja jo vastattu, etten voi uskoa taas tätäkään kysymystä todeksi. En tietenkään voi kaikkien kihlautuneiden puolesta puhua, koska jokainen näkee oman suhteensa erilailla ja kokee asiat erilailla, mutta usko avioliitoon instituutiona on mennyt tai on kenties jo joskus oltu naimisissa ja ajatellaan, että se riitti, mutta halutaan kuitenkin edetä suhteessa muinakin kun serustelevana parina tai avokkeina. Halutaan tuoda suhteeseen syvyyttä ja yhteenkuuluvaisuuden tunnetta. Mutta kun hiukan itsekin miettisitte näitä, niin sen tajuais tyhmempikin. Tulisi se metsä näkyviin.
Eli suomen kielestä puttuu termi kuvastamaan tätä. Kiitos! Kukahan olisi noheva ja keksisi uuden sanan tälle?
Miten olis "kahliutuminen" kuvastaa hyvin sitä miten suhde on "vakavampi" ja siitä ei lähdetä niin helpolla. Ja kivasti kuulostaa melkein samalta kuin kihlautuminen.
Tää on itse asiassa loistava idea! "Mä ja Pera kahliuduttiin,kun ei uskota avioliittoon instituutiona mutta haluttiin siirtää suhde seuraavalle levelille." Onhan ne sormukset vähän niin kuin hyvin pienet kahleet?
Mä en muuten vieläkään ymmärrä,miksi nämä kahliutuneet odottavat vielä lisää järkiperusteita sille,miksi kihlaussanaa ei pitäisi väärinkäyttää.Siis jos omat argumentit on tasoa "tuntuu kuin olisi lastentarhassa/mitä sä oot vetänyt/mitä viranomaiset sanoo" miten he kehtaavat odottaa vastapuolelta yhtään järkevämpiä perusteluita? Mä muuten tykkään tosta ajatuksesta,että toisen voi kahlita kysymättä sen mielipidettä.Taidan kahliutua Monacon prinsssi Pierren kanssa,kun joku ehti jo varata Johnny Deppin.
Ota vaan Depp! Eihän missään ole kielletty ettei saman hemmon kanssa saisi mennä kihloihin ;) Minäkin vielä harkitsen, että olenko valmis viemään minun ja Deppin suhteen seuraavalle levelille..
Hei voitais pitää jotkut yhteiset kihlajaisjuhlat jos ollaan kerran saman miehen kanssa kihloissa! Who's in?
Hyvä idea,mä ainakin olen mukana! Jos kootaan kaikki Deppin kanssa kihlautujat yhteen ja hankitaan vaikka toisiinsa sopivat sormukset?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nääh ei me toisiamme syödä. Ap on mystisesti hävinnyt jonnekin joten se olet aika varmasti sinä (olit ensin ap ja sitten rupesit trollaamaan jankkaajana). Joka tapauksessa sinä olet alakynnessä mielipiteinesi ja sehän se tässä huvittavaa onkin kun tänne ei eksy edes yhtä ihmistä joka alkaisi peukuttamaan sun mielipiteiden puolesta ;)
Jos mä olisin alakynnessä, niin tämä ketju ei olisi yli 70 sivua. Ja tiedätte sen itsekin =)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mä olisin alakynnessä, niin tämä ketju ei olisi yli 70 sivua. Ja tiedätte sen itsekin =)
Ei se siihen liity mitenkään, tää on ihan parasta viihdettä. Kieli pitkällä odotellaan että mitä fiksua se taas keksii! Paljon parempaa viihdettä kuin joku tv. Se on ollut jo niin "out" monta vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se tietty status-symboli, se sormus nimettömässä. Että näyttää olevansa jonkin toisen.. sitoutumisen merkki.
Omasta mielestäni sen ei tarvitse olla status-symboli. Mikäli mies ei halua mennä kanssani naimisiin niin sormus olisi ainakin siitä hyvä, että muutkin tietää etten enään ole vapaa ja fiksummat huomioivat sen. Tottakai tällaisista asioista pitäisi puhua ennen tai kosinnan aikana ettei tule väärinkäsityksiä.
....
Jos miehesi ei halua mennä kanssasi naimisiin, niin eiköhän se ole jo merkki siitä, että et ole kyllin hyvä... varo vaan, kun nurkan takaa tule nuori, uhkea blondi, niin kyllä sen mieli muuttuu ja se haluaakin uuden naikkosen kanssa naimisiin ;)
Eikös tuo voi tapahtua ihan avioliiton jälkeenkin. Etenkin jos kummatkin on sitämieltä, etteivät oikein ole kiinostuneita esim kirkkohäistä/ suurista juhlimisista, mutta ei kieltäydy itse avioon menemistä. Kyllähän yhteen voi mielestäni mennä ilman häitäkin.
Luitkohan sinä tuota edellistä kommenttia ollenkaan? Siinähän nimenomaan nainen sanoi että mikäli mies EI halua mennä NAIMISIIN, niin nainen kyllä silti haluaisi jonkun sormuksen sormeen ilmoittamaan että hän on varattu. Eli hän haluaa kihlat ilman lupausta naimisiinmenosta. Eli feikkikihlat. Saa naimisiin mennä ilman isoja juhlia, ja saa yhdessä olla ilman avioliittoa ylipäätään, ilman muuta!! Mutta se vähän särähti korvaan, että jos mies on ilmoittanut että "sinun kanssasi en sitten varmasti mene naimisiin" niin silti nainen haluaa roikkua miehessä kiinni. Toki jos päätös on yhteinen eikä kumpikaan halua mennä naimisiin (oli syy mikä tahansa), mutta he silti yhdessä haluavat hankkia sormukset "sitoutumisen" merkiksi, niin kukin tyylillään...
No en kyllä sanonut, että haluan sormuksen. Mulle tärkeintä on se, että on toimiva parisuhde. Tuo oli vain lähinnä esimerkki miten asia voisi olla. Mulle sormus on vain rihkama verrattuna hyvin toimivaan parisuhteeseen, mutta jos mies itse haluaa antaa sormuksen sillä merkillä, että hän on tosissaan, haluaa avioliittoon, mutta ei naimisiin niin se minulle käy. Etenkin jos vastaan tulee asia esim: toinen ei kuulu kirkkoon.
WTF? "Haluaa avioliittoon, mutta ei naimisiin"?? Kai tiesit, että se on sama asia... :D Ja kai tiesti myös että avioliitto/naimisiinmeno ei vaadi kirkkoon kuulumista.....
ohopsista. Kiitos korjauksesta. En yhtään ajatellut asiaa sen kummemmin, kun lähipiirissä kaikki on kristittyjä ja aina vietetty kirkkohäitä eikä paljoa näistä puhuta. Toki sen tiesin, mutta unohdin koko homman.
Olepa hyvä. Mutta kai tajusit myös toisen virheesi? Avioliitto ja naimisiinmeno ovat sama asia. Sinä väität niitä jostain syystä eri asiaksi...
Tajusin, tajusin. Tottunut vain aina siihen kun ihmiset sanoo olevansa kihloissa ja sitten puhutaan häihin menosta. Eli toisinsanoen yhdistin naimisiinmenon kirkkohäihin ja unohdin kokonaan että naimisiin voi mennä myös maistraatissa. Eli unohdin kokonaan että toinen vaihtoehto on maistraatti.
Kai tiesit että naimisiin ja avioliittoon voi mennä myös ilman häitä? Eikä ole olemassa "kirkkohäitä". Häät on se juhla vihkimisen jälkeen, mutta sitähän ei ole pakko viettää. Voi mennä naimisiin papin ja kahden todistajan edessä tai maistraatissa ja sen jälkeen lähteä kotiin vääntämään perheelle makaronilaatikkoa evääksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska he haluavat sitoutua toisiinsa seurustelua ja avoliittoa syvemmin, miksi eivät haluaisi myös kihlausta syvemmin?
Mitä sitten jos ollaan jo avoliittossa ja mahdollisesti lapsiakin löytyy. Meneekö kukaan tällainen "kihloihin" ilman avioliittoaikomusta? Jos, niin miksi? Jos se tapahtuu sormuksilla, mennäänkö kihloihin vain sormusten takia? Jos se tapahtuu ilman sormuksia, niin mikä on kihlautumisen funktio? Uusi titteli? Mitä lisäarvoa se titteli tuo elämään?
Eli ovatko nämä "kihlautuneet" vain niitä, jotka eivät asu yhdessä eikä heillä siten ole mitään "sitouttavaa" tekijää, joten joku tittelihän siihen seurustelun päälle pitää läntätä?
Tästä oikeesti pitäis jonkun tehdä tutkimus, hirveen herkullinen aihe ja kulttuurillinen ilmiö :D Tosin se saattaisi jäädä aika laihaksi tutkimukseksi, koska Suomessa tällaisia pareja on sitten varmaan yhden käden sormilla laskettavissa oleva määrä. Mutta toisaalta, kyllähän viidestä pariskunnasta tulee jo ihan passeli kvalitatiivinen tutkimus!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tätä voi jatkaa ilman sua koska täällä on vain yksi jankkaaja; sinä! Älä lopeta, ethän!
Lopetan heti kun pystytty todistamaan, että olen väärässä.
Eli et koskaan,tästä tosiaan tulee pisin ketju ikinä(ellei tämä jo ole sellainen.)Tietääkö joku mikä on AV:n ennätys? :D
Mentiin kihloihin muutama vuosi sitten, silloin aikomus oli mennä naimisiin. Jossain vaiheessa päätettiin unohtaa naimisiin meno. Sormukset on edelleen sormessa, mutta en pidä niitä enää kihlasormuksina. Poistin myös fb:sta statuksen: kihloissa, itseasiassa piilotin koko suhdestatuksen kavereilta, koska en jaksa selittää päätöstämme kenellekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tätä voi jatkaa ilman sua koska täällä on vain yksi jankkaaja; sinä! Älä lopeta, ethän!
Eli et koskaan,tästä tosiaan tulee pisin ketju ikinä(ellei tämä jo ole sellainen.)Tietääkö joku mikä on AV:n ennätys? :D
Tehdään ennätys, tehdään ennätys! Voiskohan tällä päästä Guinness World Recordsiin? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tää ole lähelläkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska he haluavat sitoutua toisiinsa seurustelua ja avoliittoa syvemmin, miksi eivät haluaisi myös kihlausta syvemmin?
Mitä tulee avioliiton jälkeen naimisiin menneille? Anteeksi, naimisissa oleville koska täällähän ei mennä mihinkään, ainoastaan ollaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tää ole lähelläkään.
Höh. Pystytkö linkkaaman pisimmän niin tiedetään kuin kauan pitää vielä jankata tästä samasta aiheesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni olet jo alakynnessä koska saat vain alapeukkuja. Kukaan ei jaa mielipidettäsi (lue: harhaluuloasi).
Mua rupesi nyt häiritsemään, onko teinikihlat suomalainen ilmiö, vai onko muuallakin näitä ilman avioliittoaikeita kihlautuneita?