Mies luulee että kihlautuminen ja kosiminen on kaks eri asiaa
En ees ymmärrä ton järjenjuoksua. Ihmetteli sit et miks siinä sit kysytään will you marry me?
Sen mielestä kihlautuminen on sillä ajatuksella et joskus mennään naimisiin. Ja kosiminen ennenku mennään.
"Eiks sitä kihlautumista sit voi jättää välistä? Selkeesti naisen keksintö et pitää saada kaks sormusta"
Kiva jos se kosii mua joskus sanomalla meetkö kihloihin mun kanssa, tai vastaavaa :D
Kommentit (1774)
Vierailija kirjoitti:
Mikähän toi "lainaismerkkimuija" oikein on?
Onkohan hän katkera vanhapiika joka on kateellinen heille jotka ovat kihloissa? Minä olen kihloissa ja emme todellakaan ole päättäneet, että million menemme naimisiin jos koskaan edes menemme. Olemme umpirakastuneita ja meille virallset asiat eivät ole koskaan olleet tärkeitä vaan eletty onnellinen elämä.
Mikäli joku katkera vanhapiika tulee lakikirja kädessä kertomaan meille, että mitä olemme ja mitä emme ole niin se mitä tunnemme hanta kohtaan on syvä sääli!
Eiköhän sinullekin joskus löydy joku joka haluaa olla kanssasi sormuksilla tai ilman.
Eeh...sulta tulee kyllä aika voimakasta reaktiota, mikäli olet itse onnellinen ja ei-katkera. Itse olen ollut mieheni kanssa 16 vuotta ja naimisissa 8, mutta silti sun ajatukset kihlauksesta ja avioliitosta ovat mielestäni hieman hassuja, eli ymmärrän "lainausmerkkimuijaa". Hän puhuu vain asioiden yhteisesti sovituista määritelmistä (jotka toki muuttuvat ajan myötä, mutta kihlauksen merkitys ei mielestäni ole vielä muuttunut sinun tarkoittamaksesi), eikä väitä, että suhteessasi olisi mitään vikaa.
Mä olen mennyt naimisiin mielestäni oikeastaan ilman kihlausaikaa, koska sovimme yhdessä menevämme naimisiin ja menimmekin heti kun esteiden selvitys oli ohi (n. 3 viikon päästä). Mutta yleisen määritelmän mukaan olimme toki kihloissa nuo 3 viikkoa.
Tiedän pariskuntia, jotka menneet vain kihloihin ilman aikomustakaan mennä naimisiin. Että ei se kihlaus enää nykypäivänä avioliittoa välttämättä tarkoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä haaveilen romanttisesta kosinnasta. En vaan osais yhtäkkiä arkisesti kaupungilla ehdottaa että hei miten ois. Toisaalta silloin sais just itselle mieleisen ja oikean kokoisen..
Miten se muuten menee, jos mies ostaa naiselle kihlasormuksen.. mennäänkö sit jälkeenpäin ostamaan sormus miehellekin? Vai ostetaanko sekin valmiiksi.
Nainen haluaa itse valita sormuksensa! Maku on yleensä tarkka ja pieleen menee, jos mies valitsee... siksi on tapana normaalisti, että kosinnan jälkeen mennään yhdessä kauppaan ostamaan sormukset.
Ai niinkö se oikeasti menee? Oon aina luullut että on yleisempää kun mies kosii jo sormuksen kanssa. :D Jotenkin tuntuis tyhmältä kosia ilman sitä. Tai en mä tiedä. Oon kattonut liikaa leffoja vissiin.
Todellakin. Ajattele, että mun mies kosi mua kysymällä "anna minulle yksi hymy, niin annan sinulle koko taivaan". Ja sormukset kävimme valkkaamassa myöhemmin.
me taasen oltiin jo seurustelun alusta lähtien sitä mieltä että naimisiin päädytään, varsinaista kosintaa ei sen takia tapahtunut kun naimisiinmeno oli puheissa alusta asti. Mutta sovittiin kihlapäiväksi se päivä kun asia julistettiin muille ja facebook sen virallisti :D sormuksia ei ostettu vielä silloin, vaan vasta parin kuukauden kuluttua kun menimme naimisiin.
ei näihin ole mitään virallista kaavaa. täällä osa keskustelijoista haluaa takertua näihin epäolennaisuuksiin, kun keskustelussa on kysymys kihlauksen merkityksestä, siitä jotkut ei tunnu ymmärtävän sitä.
t: "lainaismerkkimuija"
Kihlauksella on eri merkitys eri ihmisille. So simple!
Minä en oikeastaan edes ymmärrä, että mitä se kihlaus sitten tarkoittaa niille, jotka eivät aio naimisiin. Kivoja sormuksia?
Vierailija kirjoitti:
Teinikihlat tehneet täällä pillastuvat, kun tajuavat etteivät olekaan kihloissa. Totuus tekee kipeää! 😃
Muistan, että teinikihloja solmittiin jo yläasteaikaan jotta seksiin suostuneet alaikäiset tytöt eivät tunteneet itseään luntuiksi. Yleensä teinikihlasormukset poistuivat vähin äänin sormista viikkojen tai kuukausien päästä. Yhtään tätä virallisempi juttu ei teidänkään teinikihlauksenne ole - vasta kun olette sopineet avioitumisesta, olette kihloissa. Sori ny vaan.
Tässä tää niin ihmeellistä onkin, kun olen näillä teinikihloilla päässyt jopa naimisiin asti. Voi hitsi! Ilmeisesti ei olla naimisissa, kun kihlauskin meni väärin.
Vierailija kirjoitti:
KIHLAUS ON LUPAUS AVIOLIITOSTA.
Ei, kihlaus ei ole yhtään mitään muuta.
Ymmärtäkää jo, aivottomat idioottiteinit.
Lukekaa vaikka hikipediasta tai kysykää äidiltänne.
Vaikka tätä kirjoittaisin tuhat kertaa, moni pässinpää ei sitä ymmärrä.
Jos ei aio koskaan mennä naimisiin, ei voi olla kihloissa.
Kihloissa oleminen ei ole "vain vakavampaa seurustelua".
Kyllä, se on ollut sitä aiemmin ja on sitä nyt. Myös nykyaikana, johon joku urpo yrittää vedota.
..kuinka monta kertaa pitää vielä toistaa? Meneekö kaaliin?
Kuinka pian kihlauksen jälkeen? 3 päivää tai 50 vuotta, joten asialla ei ole mitään merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä järkeä on yleensäkään mennä "kihloihin", jos ei ole aikomustakaan mennä naimisiin?
Jospa haluaa sitoutua astetta vakavammin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, se on ollut sitä aiemmin ja on sitä nyt. Myös nykyaikana, johon joku urpo yrittää vedota.
Kuinka pian kihlauksen jälkeen? 3 päivää tai 50 vuotta, joten asialla ei ole mitään merkitystä.
Älä sure, sillon on jo hävinnyt kun pitää huutaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lupaus on lupaus, toteutuspäivämäärä on eri asia. Mutta kihlaus ei ole kihlaus, jos ei ole aikomustakaan mennä naimisiin.
Sitoutuminen, esim. avioliitto ja suhteet yleensä tarkoittavat eri ihmisille eri asioita. En näe mitään syytä, miksi sitä kihlasormusta ei vain voisi pitää avoliiton merkkinä, että kyllä yhdessä ollaan. Miksi pitäisi mennä naimisiin? Itse en henk.koht edes usko avioliittoon.
Vierailija kirjoitti:
Minä en oikeastaan edes ymmärrä, että mitä se kihlaus sitten tarkoittaa niille, jotka eivät aio naimisiin. Kivoja sormuksia?
Sitä, että ollaan loveksessa. Niinku oltiin teininä. Et niinku tykätään tosi paljon ja ettei saa olla muitten kaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lupaus on lupaus, toteutuspäivämäärä on eri asia. Mutta kihlaus ei ole kihlaus, jos ei ole aikomustakaan mennä naimisiin.
Eihän sitä välttämättä edes tiedä kihlausvaiheessa onko hyvä näin vai noin. Ja millainen sen lupauksen pitää olla, jotta voi sanoa olevansa kihloissa? Mä huomaan, että mä en koskaan ollut kihloissa, vaikka tosiaan naimisiin olenkin mennyt.
Vierailija kirjoitti:
Lupaus on lupaus, toteutuspäivämäärä on eri asia.
Eli kihlaus on suunnilleen samaa tasoa tiskien kanssa. Mies usein lupaa laittaa tiskit koneeseen, mutta toteutuspäivämäärä on eri asia.
Kun kihlauksella ei ole mitään juridista merkitystä eikä kihlauksen jälkeen ole mitään ajanjaksoa, jonka aikana pitää mennä naimisiin, on koko termi täysin turha ja aikansa elänyt.
Ap:n mies on oikeassa.
Tuo ' mennaanko kihloihin' on niille jotka ovat vaan epavarmoja suhteesta ja haluavat jotenkin 'sitoa' kumppanin. Sanoisinko heikko itsetuntoiseten juttu, ei uskalleta 'vaan olla' ja katsoa miten asiat sujuvat tulevina vuosina ja tehda paatos sitten..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän sitä välttämättä edes tiedä kihlausvaiheessa onko hyvä näin vai noin. Ja millainen sen lupauksen pitää olla, jotta voi sanoa olevansa kihloissa? Mä huomaan, että mä en koskaan ollut kihloissa, vaikka tosiaan naimisiin olenkin mennyt.
Oliko teillä ensitreffit alttarilla? Itse asiassa hekin olivat antaneet aviolupauksen, tosin tietämättä kenen kanssa. Sulhot ja morsiamet eli kihlapari vihitään. Kai siinä nyt jotain sovitaan ennen kuin avioliiton esteitä pyydetään tutkimaan?
perssa kirjoitti:
Täh. Kyllähän voi olla hyvinkin 2 eri sormusta
Niin mäkin oon kai sitten tyhmä, kun oon luullut, että kihlasormus ja vihkisormus on kaksi eri asiaa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko teillä ensitreffit alttarilla? Itse asiassa hekin olivat antaneet aviolupauksen, tosin tietämättä kenen kanssa. Sulhot ja morsiamet eli kihlapari vihitään. Kai siinä nyt jotain sovitaan ennen kuin avioliiton esteitä pyydetään tutkimaan?
Ilmeisesti meillä oli. Ei tosiaan olla lupauduttu koskaan toisillemme sen kummemmin. Muutettiinkin kyllä avoliittoon seurustelematta päivääkään, joten emme ole normaali pariskunta ilmeisesti ollenkaan, ei taideta edes tuntea toisiamme. Hitsi!
Mies "kosi" nimenomaan tuolla typerällä "Mennäänkö kihloihin?" kysymyksellä. Vitutti rankasti, kun mielestäni meni ns. pilaamaan kosinnan. Ei ollut toisaalta syytä kieltäytyäkään, kun oltiin jo puhuttu kauan, että naimisiin ollaan jossain vaiheessa menossa. En kyllä tajua miehen järjenjuoksua, oli vielä kysynyt isältänikin mun kättä... No nyt ollaan sitten teinikihloissa ja alan jo päästä yli siitä vitutuksestanikin. Kolme vuotta kihloissa, eipä ole mies hääpäivää paljon ehdotellut. Tosiasiassa ei mulla ole asian kanssa kiire, kun ei ole lapsia eikä omaisuuttakaan vielä. Säästellään nyt niihin juhliin ja katellaan, kun opiskelut opiskeltu. Pidän avioliittoa lähinnä juridisena sopimuksena, mutta kivahan sitä olisi sitten aikanaan juhlistaa :)
Ehkä Suomessa olisi syytä aloittaa uusi perinne eli olisi erikseen kihlasormukset heille, jotka ovat oikeasti luvanneet mennä naimisiin ja sitten ne parit, jotka eivät aio mennä naimisiin, mutta ovat tosissaan yhdessä, voisivat hankkia "sitoutumissormuksen". Pitäisi vain sopia, mikä sormi olisi varattu tätä merkitystä varten. Oikea nimetön ei käy, koska se on varattu kihloissa oleville ortodokseille.