Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies luulee että kihlautuminen ja kosiminen on kaks eri asiaa

Vierailija
03.02.2016 |

En ees ymmärrä ton järjenjuoksua. Ihmetteli sit et miks siinä sit kysytään will you marry me?
Sen mielestä kihlautuminen on sillä ajatuksella et joskus mennään naimisiin. Ja kosiminen ennenku mennään.

"Eiks sitä kihlautumista sit voi jättää välistä? Selkeesti naisen keksintö et pitää saada kaks sormusta"

Kiva jos se kosii mua joskus sanomalla meetkö kihloihin mun kanssa, tai vastaavaa :D

Kommentit (1774)

Vierailija
81/1774 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies halusi kihloihin, kun tulin raskaaksi.. vaikka kumpikin tiesi ettei tahdo koskaan naimisiin !

Joten nyt ollaan oltu 12 v kihloissa :-D

Ette ole, teillä on vaan sormukset.

Mahdatko itsekään tietää miten typerältä kuulostat? Maailma muuttuu eskoseni, jäät jalkoihin. t: ohis

Vierailija
82/1774 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies halusi kihloihin, kun tulin raskaaksi.. vaikka kumpikin tiesi ettei tahdo koskaan naimisiin !

Ok. Onko teillä muuten sormukset? Kihloissa voi olla ilmankin. Jostain syystä en ole koskaan tavannut paria, joka on kihloissa ilman sormuksia, aikomatta mennä naimisiin. Olisikin aika virkistävää löytää sellainen pari :D Muuten, jos pari ostaa vihkisormukset, niin ovatko he silloin naimisissa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/1774 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voithan sä aina sanoa, että teillä on avioliittolupaus keskenänne, ette vaan aio sitä koskaan käyttää, niin padam, olette virallisesti kihloissa! Jee, ja av-mamma on tyytyväinen!

Vierailija
84/1774 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok. Onko teillä muuten sormukset? Kihloissa voi olla ilmankin. Jostain syystä en ole koskaan tavannut paria, joka on kihloissa ilman sormuksia, aikomatta mennä naimisiin. Olisikin aika virkistävää löytää sellainen pari :D Muuten, jos pari ostaa vihkisormukset, niin ovatko he silloin naimisissa?

Ton sun ajatukses päätteeks mä en varmaan ole naimisissa, kun emme käytä sormuksia lainkaan. Voi hitsi ja pappi kuitenkin sanoi aamen jo 15 v sitten.

Vierailija
85/1774 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin olis jossain 1800-luvun AV:lla =D

Vierailija
86/1774 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ton sun ajatukses päätteeks mä en varmaan ole naimisissa, kun emme käytä sormuksia lainkaan. Voi hitsi ja pappi kuitenkin sanoi aamen jo 15 v sitten.

Entä jos lukisit ihan ajatuksella, vai tarvitsetko tavuviivoja?

Vierailija
87/1774 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos lukisit ihan ajatuksella, vai tarvitsetko tavuviivoja?

Tavuta pois.

Vierailija
88/1774 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä haaveilen romanttisesta kosinnasta. En vaan osais yhtäkkiä arkisesti kaupungilla ehdottaa että hei miten ois. Toisaalta silloin sais just itselle mieleisen ja oikean kokoisen..

Miten se muuten menee, jos mies ostaa naiselle kihlasormuksen.. mennäänkö sit jälkeenpäin ostamaan sormus miehellekin? Vai ostetaanko sekin valmiiksi. 

Nainen haluaa itse valita sormuksensa! Maku on yleensä tarkka ja pieleen menee, jos mies valitsee... siksi on tapana normaalisti, että kosinnan jälkeen mennään yhdessä kauppaan ostamaan sormukset.

Vierailija
89/1774 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt nykyaikaan kaikki! Nykyisin kihlaus ei ole tae yhtään mistään, erotaan ja karataan ja petetään ja kihlataan uusi. Mä tunnen monia pareja jotka ovat kihloissa ja joilla on myös lapsia, ja jotka jo heti kihloihin mennessään sanoivat että ikinä ei sitten mennä naimisiin että häitä on turha oottaa. No munkin mielestä sit olis voinu olla menemättä kihloihinkaan, mutta näin se vaan nykyisin on. Ennen vanhaan on ennen vanhaan.

Vierailija
90/1774 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä haaveilen romanttisesta kosinnasta. En vaan osais yhtäkkiä arkisesti kaupungilla ehdottaa että hei miten ois. Toisaalta silloin sais just itselle mieleisen ja oikean kokoisen..

Miten se muuten menee, jos mies ostaa naiselle kihlasormuksen.. mennäänkö sit jälkeenpäin ostamaan sormus miehellekin? Vai ostetaanko sekin valmiiksi. 

Nainen haluaa itse valita sormuksensa! Maku on yleensä tarkka ja pieleen menee, jos mies valitsee... siksi on tapana normaalisti, että kosinnan jälkeen mennään yhdessä kauppaan ostamaan sormukset.

Ai niinkö se oikeasti menee? Oon aina luullut että on yleisempää kun mies kosii jo sormuksen kanssa. :D Jotenkin tuntuis tyhmältä kosia ilman sitä. Tai en mä tiedä. Oon kattonut liikaa leffoja vissiin.

Vierailija
91/1774 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä itse kihlauduin vuonna -89. Päätettiin yhdessä poikaystävän kanssa, että mennään kihloihin kun muutettiin yhteen asumaan. Mitään puhetta ei siinä vaiheessa ollu naimisiinmenosta, enkä edes ajatellut että pitäiskään mennä välttämättä milloinkaan. Mentiin sit kuitenkin muutaman vuoden päästä kun päätettiin tehdä lapsi, sekin oli sellainen yhteinen päätös ilman kummankaan kosimisia. Ihan hyvin ymmärrän sellaisiakin jotka menevät vaan kihloihin ajatuksena että ollaan vähän enemmän sitoutuneita kuin ilman kihlausta mutta ei niin sitoutuneita kuin avioliitossa. Koska kaikki ei halua sitä avioliittoa.

Vierailija
92/1774 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai niinkö se oikeasti menee? Oon aina luullut että on yleisempää kun mies kosii jo sormuksen kanssa. :D Jotenkin tuntuis tyhmältä kosia ilman sitä. Tai en mä tiedä. Oon kattonut liikaa leffoja vissiin.

Todellakin. Ajattele, että mun mies kosi mua kysymällä "anna minulle yksi hymy, niin annan sinulle koko taivaan". Ja sormukset kävimme valkkaamassa myöhemmin.

Vierailija
93/1774 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä itse kihlauduin vuonna -89. Päätettiin yhdessä poikaystävän kanssa, että mennään kihloihin kun muutettiin yhteen asumaan. Mitään puhetta ei siinä vaiheessa ollu naimisiinmenosta, enkä edes ajatellut että pitäiskään mennä välttämättä milloinkaan. Mentiin sit kuitenkin muutaman vuoden päästä kun päätettiin tehdä lapsi, sekin oli sellainen yhteinen päätös ilman kummankaan kosimisia. Ihan hyvin ymmärrän sellaisiakin jotka menevät vaan kihloihin ajatuksena että ollaan vähän enemmän sitoutuneita kuin ilman kihlausta mutta ei niin sitoutuneita kuin avioliitossa. Koska kaikki ei halua sitä avioliittoa.

Kiitos päivän nauruista! Kihlaus on lupaus avioliitosta. Itsekään en avioon halua, joten elän avoliitossa tyytyväisenä.

Vierailija
94/1774 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellakin. Ajattele, että mun mies kosi mua kysymällä "anna minulle yksi hymy, niin annan sinulle koko taivaan". Ja sormukset kävimme valkkaamassa myöhemmin.

me taasen oltiin jo seurustelun alusta lähtien sitä mieltä että naimisiin päädytään, varsinaista kosintaa ei sen takia tapahtunut kun naimisiinmeno oli puheissa alusta asti. Mutta sovittiin kihlapäiväksi se päivä kun asia julistettiin muille ja facebook sen virallisti :D sormuksia ei ostettu vielä silloin, vaan vasta parin kuukauden kuluttua kun menimme naimisiin.

ei näihin ole mitään virallista kaavaa. täällä osa keskustelijoista haluaa takertua näihin epäolennaisuuksiin, kun keskustelussa on kysymys kihlauksen merkityksestä, siitä jotkut ei tunnu ymmärtävän sitä.

t: "lainaismerkkimuija"

Vierailija
95/1774 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos päivän nauruista! Kihlaus on lupaus avioliitosta. Itsekään en avioon halua, joten elän avoliitossa tyytyväisenä.

Kihlaus oli lupaus avioliitosta ehkä viime vuosituhannella, mutta jatkakaa!

Vierailija
96/1774 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinikihlat tehneet täällä pillastuvat, kun tajuavat etteivät olekaan kihloissa. Totuus tekee kipeää! 😃

Muistan, että teinikihloja solmittiin jo yläasteaikaan jotta seksiin suostuneet alaikäiset tytöt eivät tunteneet itseään luntuiksi. Yleensä teinikihlasormukset poistuivat vähin äänin sormista viikkojen tai kuukausien päästä. Yhtään tätä virallisempi juttu ei teidänkään teinikihlauksenne ole - vasta kun olette sopineet avioitumisesta, olette kihloissa. Sori ny vaan.

Vierailija
97/1774 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

KIHLAUS ON LUPAUS AVIOLIITOSTA.

Ei, kihlaus ei ole yhtään mitään muuta. 

Ymmärtäkää jo, aivottomat idioottiteinit.

Lukekaa vaikka hikipediasta tai kysykää äidiltänne.

Vaikka tätä kirjoittaisin tuhat kertaa, moni pässinpää ei sitä ymmärrä.

Jos ei aio koskaan mennä naimisiin, ei voi olla kihloissa.

Kihloissa oleminen ei ole "vain vakavampaa seurustelua".

Kyllä, se on ollut sitä aiemmin ja on sitä nyt. Myös nykyaikana, johon joku urpo yrittää vedota.

..kuinka monta kertaa pitää vielä toistaa? Meneekö kaaliin?

Vierailija
98/1774 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä järkeä on yleensäkään mennä "kihloihin", jos ei ole aikomustakaan mennä naimisiin?

Vierailija
99/1774 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kihlaus oli lupaus avioliitosta ehkä viime vuosituhannella, mutta jatkakaa!

Kihlaus on lupaus avioliitosta myös tällä vuosituhannella. On todella ikävää, ettei aivokapasiteettisi riitä tämän ymmärtämiseen.

Vierailija
100/1774 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta joku valopää ilmoittaa, ettei ole ollut kihloissa ennen avioliittoa, kun ei ollut sormuksia... Tai että on kihlauduttu naimisiinmenon jälkeen, kun vasta silloin oli varaa kihloihin. Meen ostamaan poppareita ja jäätelöä.