oon 13 vuotias tyttö ja haluisin haastaa äitini oikeuteen pahoinpitelystä ja henkisestä kiusaamisesta.
se on useemman kerran tönässy mua pitäny ranteistakiinni lukinnu omaanhuoneeseen muka rauhottumaan... lisäks se rajaa mun elämää ja kavereita, vittuilee koulusta eikä vittuilakseen osta ees kunnon kamoja mulle... Oon ajatellu et kävisin valittaa koulu terkkarille mut en halua et joku lasten suojelu puuttuu asiaan koska en halua pois mun kotoa. Ongelma on mutsi... Faijan kans sujuu paljon parempi se ymmärtää mua ja oonkin miettiny jo pitkään et kaikki ois hyvin jos äiti vaan muuttas pois. Siks ajattelin oisko suora rikosilmotus poliisille tehokkaampi ja se ainaki sais iskän tajuumaan miten paha mun on asuu mutsin kans ja ehkä ne erois. Mul on myös pikkuveli 4 vuotias se on mutsin lellikki ja sitä ei pahoinpitele ja mua se kersa vituttaa ja ärsyttää, se kiusaa mua, tonkii tavarani eikä anna hetken rauhaa. Lisäks sillä on nyt joku vitun uhma niin että huutaa ja raivoo eikä mul oo edes koulu rauhaa siis esim lukee kokeisiin. Oon sata varma et mun elämä pelastuis jos mutsi ja broidi muuttas pois ja mä saisin jäädä asuu iskän kans. Oikeesti vihaan mun mutsia niin et välil jopa toivon et se kuolis ajais esim kolarin mut niin hyvä tuuri mulla nyt ei kuitenkaa käy... Kerran oon laittanu mutsille viestejä pre paid liittymästä toisen naisen nimissä siis et faija ois pettäny sitä.... Mut ei ne eronnu... Alan olla ihan loppu....
Kommentit (291)
Vierailija kirjoitti:
Oon nyt himas enkä koulus koska mul on flunssa. Ja ois pitäny arvaa et tääl puolustetaan pahoinpitelijä mutsia koska tääl on kai niin paljon äitejä. Erikoista miten vähän täs maas lapsilla on oikeuksia.....jos mä ja mutsi ei voida asuu saman katon alla miks se oisin minä joka lähtee eikä mutsi...saishan se mukaansa ton toisen kakaransa eli ihan reilua.
Jos olet mitä väität olevasi, niin suosittelen reilusti kertomaan tarinasi kouluterveydenhoitajalle tai koulupsykologille. Äitisi tarvitsee apua sinun kanssa, et sinä hänen kanssaan. Jospa antaisit pahempien murrosikäisten höyryjen olla ja miettisit miten tilanne oikeasti on. Kuka pesee pyykkisi? Kuka silittää vaatteesi? Kuka laittaa ruokasi? Kuka antaa rahat kampaajakäynteihin? Kuka siivoaa huoneesi, ettet huku paskaan? Kuka huolehtii, että teet läksysi, jotta pääsisit peruskoulun jälkeen hyvään kouluun ja saisit itsellesi kunnon ammatin?
Sitten kun teet tuon kaiken itse, niin mieti sen jälkeen miten paljon parempi on olla ilman äitiä äläkä kiukuttele jostain helvetin vaatteista tai siitä ettei äitisi suostunut ostamaan Michael Korsin laukkua. Koska M.K:n laukkuahan äitisi ei suostunut ostamaan vaikka kaikilla muillakin on? Ja nyt sinua niin kiukuttaa.
Miksi luulet isäsi haluavan jakaa elämänsä vain sinun kanssasi? Sinä olet lapsi mutta hän tarvitsee vaimon rinnalleen? Entä jos onnistuisitkin tuossa erottamissuunnitelmassa ja kuukauden päästä isälläsi olisi naisystävä, joka vähitellen muuttaisi teille asumaan? Viisi kertaa kauheampi ihminen kuin äitisi ja veisi isäsi kaiken huomion?
Siinähän istuisit yksin niissä muotivaatteissasi kun isäsi viettäisi laatuaikaa uuden äitipuolen kanssa.
Lisäksi teidän tulotasonne laskisi, kun vanhempiesi pitäisi hankkia kaksi kotia tavaroineen. Lisäksi pikkuveljesi olisi teillä vähintään joka toinen viikonloppu, se siitä rauhasta.
Onneks on olemassa mahdollisuus saada selville, mistä tietokoneesta tai puhelimesta tällaiset toisten vahingoittamissuunnitelmat tulevat.
Nämä kirjoitukset pysyvät todisteena.
Mm provosoinnista äitiä vastaan, että saisi mustelmia.
Vääristä pettämisen ilmiannoista.
Väärä ilmianto on rikos.
Nuori rikoksentekijä joutuu nuorisokotiin, ei suinkaan päädy elelemään onnellisena kivan isukin kaa, jolta saa lypsettyä rahaa kaikkiin toiveisiinsa.
Olet oikeasti hoidon tarpeessa.
Oikaise tiesi, ennen kuin on myöhäistä.
Noh noh ihmiset! Kyseessä on vielä lapsi, järkeä päähän aikuiset hyvät :) No niin rauhoitutaampas vähän ja vetästään henkeä. Voisit tyttö hyvä jutella äitisi kanssa, sanot äidillesi että haluat keskustella asioista kahden kesken. Älä pelkää, ole rohkea! Kerro hänelle rauhallisesti mikä mieltäsi painaa. Asioilla on tapana järjestyä. Jotkut ihmiset ovat pysyvästi elämässäsi, heidän kanssaan on vain tultava toimeen, se kasvattaa sinun luonnettasi ja sinua henkisesti. Äitisi tulee tukemaan sinua aina silloin, kun muut kääntävät selkänsä. Pidä läheisistäsi kiinni. Opettele pyytämään anteeksi, se on tärkeä taito. Vedä helkeä ja laske kymmeneen, ennen kuin sanot tai teet jotain mitä kadut. Ajattele onnellisia asioita, vie ajatukset välillä muualle... joku jännittävä kirja, eläimet, harrastukset, kaverit, pojat :)
Mitä sillä on väliä vaikka nää kirjotukset säilyy ei niitä kukaan osaa muhun yhdistää eikä mikää mitä oon tehny oo edes rikollista ainakaan munikäselle... Faija ei sata varmasti käy tääl palstalla ja mutsi on niin muumio ettei käytä nettiä muutenkaan töiten jälkeen se vaan maanisesti siivoo neuloo leipoo yms.....
Haha ei muuten sata varmasti tulis mitään äitipuolia...sitä pidän huolen...sellasen naikkosen karkottasin alta aika yksikön jos meille uskaltas päänsäpistää... mullon keinoni.... broidii ehkä sit ois pakko kestää joskus meil mut ehkä siitäselviän jos hommaan sille ajalle muutaohjelmaa.
Siis sä ap oikeen ärsytät äitiäsi että kävis suhun vaan käsiksi ja sitte itket täällä siitä? Onkohan ongelma nyt jossain muualla kun äidissäsi!? Tossa yhdessä viestissäsi selvästi sanoit että tahalleen ärsytät et äitis kävis suhun käsiksi ja laitat nauhalle koko jutun ... Mene ap nyt puhumaan jollekkin olet hyvin sairas tapaus. Onneksi et minun lapsi :(
Kamalinta mitä olen vähään aikaan av:lta lukenut... huh, mikä teinihirviö.
Vierailija kirjoitti:
Siis on mulla koulu tarvikkeet mut esim vaatteisiin se ei anna rahaa et saisin ostaa mitä itte haluun vaan ne pitää mennä ostaan nöyryyttävästi kimpas yhes sen kaa ja sillonki se valitsee sellasia vaatteita joita en haluu ja jotka on mun mielestä lapsellisia jopa rumia... Faija välil antaa mulle vaate rahaa mut ei kovin usein koska mutsi valittaa sille siitä.
Olet 13-vuotias eli lapsi. Tottakai äiti menee kanssasi vaateostoksille. Ei olisi tullut mieleenkään tuon ikäisenä vaatia vanhemmilta rahaa vaatteisiin että itse pääsee shoppailemaan mitä haluaa. Eri juttu jos sinulla on omia säästöjä niin niillä voit ostaa haluamisia vaatteita. Tuntuu että kapinoit äitiäsi vastaan kun hän yrittää laittaa rajoja ja onko kenties isäsi lepsumpi? Varmasti molemmat rakastavat sinua paljon. Mitä jos pyytäisit molemmat keittiön pöydän ääreen ja kertoisit miltä sinusta tuntuu. He voisivat myös kertoa omat näkökannat tapahtumiin. Jospa siitä alkaisi arki sujumaan paremmin jos ymmärtäisitte paremmin toisianne? :)
Siis onko ykkösuhrisi sittenkin isäsi?
Miksi jotkut täällä lässyttää psykopaatille?
Teinit ovat mitä ovat, mutta tämä menee jo niin reippaasti yli, että suljettu osasto ois nytten ensisijainen osoite sille.
Mikä ykkös uhri...minä tässä olen uhri jos joku....en kestä tätä tilannetta enää haluun asuu faijan kans kaksin tai en oo varma miten jaksan...
Vierailija kirjoitti:
Siis onko ykkösuhrisi sittenkin isäsi?
Onhan se. Ap aikoo pakottaa sen keinolla millä hyvänsä eroamaan vaimostaan ja pikkupojastaan. Isä ei saa enä ikinä seurustella. Sairas...
En oo ärsyttäny mutsii käymään munkimppuun se kommentti oli vaan siihen kun täälä sanottiin etten voi todistaa pahoinpitelyä kuitenkaan niin tiiän kyllä miten saa uuden pahoinpitelyn jos tarttee todisteita,,,
Teidän kielenkäyttö on huonoa. Aikuiset kyllä ymmärtää mistä nyt on kysymys, joten jättäkää ilkeät kommentit kommentoimatta ja jättäkää lapsi rauhaan. Aikuiset järkevät ihmiset eivät tule tänne haukkumaan lasta sairaaksi, hyvänen aika sentään mitä porukkaa. Jos Ap haluat välttyä mielipahalta, lähdet pois täältä keskustelusta ja mietit muita asioita.
Mitäs siinä tilanteessa jos saatkin eron aikaan MUTTA isäsi ei halua ottaa sinua asumaan kanssasi? Hän on kuitenkin nähnyt kuinka käyttäydyt, ehkei isälläsi ole voimavaroja "taistella" teinin kanssa tällä hetkellä miten sitten yksin?
Sinä se ongelmateini tarvitset psykoterapiaa ja lääkitystä sekä lastenkotia tuohon skitsofreniaan. Et ole normaali vaan sun päässä on nyt selkeä vika, se on vaikea aluksi myöntää mutta kyllä, se vika on sussa itsessäsi eikä lähde siitä vaikka äitis lähtee pois, sä tarviot ammattiauttajaa. Sen lisäksi toivon että pääsisist johonkin lastenkotiin että muun perheesi arki rupeaa helpottumaan.
Kerropa vähän tulevaisuudensuunnitelmistasi?
Mihin ajattelit jatkaa peruskoulun jälkeen, jos nyt ei läksyt kiinnosta?
Jos haluat hyvän koulutuksen, sitä on ajateltava jo NYT ja unohdettava kaikki hölynpöly "äiti kiusaa, isi on ihku"
Keskitypä nyt pikkutyttö läksyihin ja hyvään peruskoulun päättötodistukseen ja haluamaasi jatkokoulutukseen pääsemiseen. Suomi on jo täynnä elämänkoululaisia, jotka elävät sossun rahoilla ja tuolla menolla sinusta on tulossa yksi lisää.
Minua lähinnä pelottaisi :O