oon 13 vuotias tyttö ja haluisin haastaa äitini oikeuteen pahoinpitelystä ja henkisestä kiusaamisesta.
se on useemman kerran tönässy mua pitäny ranteistakiinni lukinnu omaanhuoneeseen muka rauhottumaan... lisäks se rajaa mun elämää ja kavereita, vittuilee koulusta eikä vittuilakseen osta ees kunnon kamoja mulle... Oon ajatellu et kävisin valittaa koulu terkkarille mut en halua et joku lasten suojelu puuttuu asiaan koska en halua pois mun kotoa. Ongelma on mutsi... Faijan kans sujuu paljon parempi se ymmärtää mua ja oonkin miettiny jo pitkään et kaikki ois hyvin jos äiti vaan muuttas pois. Siks ajattelin oisko suora rikosilmotus poliisille tehokkaampi ja se ainaki sais iskän tajuumaan miten paha mun on asuu mutsin kans ja ehkä ne erois. Mul on myös pikkuveli 4 vuotias se on mutsin lellikki ja sitä ei pahoinpitele ja mua se kersa vituttaa ja ärsyttää, se kiusaa mua, tonkii tavarani eikä anna hetken rauhaa. Lisäks sillä on nyt joku vitun uhma niin että huutaa ja raivoo eikä mul oo edes koulu rauhaa siis esim lukee kokeisiin. Oon sata varma et mun elämä pelastuis jos mutsi ja broidi muuttas pois ja mä saisin jäädä asuu iskän kans. Oikeesti vihaan mun mutsia niin et välil jopa toivon et se kuolis ajais esim kolarin mut niin hyvä tuuri mulla nyt ei kuitenkaa käy... Kerran oon laittanu mutsille viestejä pre paid liittymästä toisen naisen nimissä siis et faija ois pettäny sitä.... Mut ei ne eronnu... Alan olla ihan loppu....
Kommentit (291)
Tuota menoa päädyt iltapäivälehtien otsikoihin ja juttuihin, etkä suinkaan positiivisissa merkeissä.
Kannattaa katsoa peiliin tarkasti (ei teinipeiliin) ja nähdä omat vikasi.
Minulla ja teinitytölläni oli vaikeat vuodet juuri kun hän oli ikäisesi. Nyt vuosia myöhemmin on mitä ihanin ja kultaisin tyttö, oli toki silloinkin mutta hänellä oli kipuilua irtautumisessa äidistä. Joskus murrosikä on raastavaa ja vaikeaa, ahdistavaa, itsetuhoisia ajatuksia tulee ja uhkailuja. Oman nuoreni vein nuorten psykiatriselle poliklinikalle josta ohjattiin terapiaan ja kyllä siitä oli hänelle apua.
Kognitiivinen psykoterapia voisi auttaa sinuakin.
Äitisi voi ajatella sinusta samoin "tuo lapsi pilaa elämäni", enkä todellakaan ihmettelsi miksi.
Mieti kuitenkin äitisi on kantanut sinua sisällään ja synnyttänyt sinut, kasvattanut 13 vuotta. Joissain tapauksissa abortti olisi ollut hyvä ratkaisu ja tämä on niitä.
Ap, et ole vastannut siihen onko isäsi käyttänyt sinua seksuaalisesti hyväkseen?
Kuule janina, en ole koskaan käynyt sinuun käsiksi. En todellakaan anna sinunikäisesi tavata/mennä miten haluaa. Olen ostanut kunnon koulutavaroita ja muuta tarpeellista. Uutta puhelinta en ostanut koska sait uuden vain vuosi sitten ja se toimii hyvin.
Opettele poistamaan selaushistoria tai ainakin sulkemaan välilehdet.
Rakas lapsi. Nyt mene juttelemaan sinne kouluterkkarille ihan aluksi. Sun ei tarvitse paljastaa niitä tekstarijuoniasi jos ja kun ne nolottaa/paljastuminen pelottaa, mutta kerro muuten tuntemuksistasi ja toiveistasi vanhempiesi erosta, ole avoin. Olen varma, että solmunne aukeavat ja saat apua/saatte apua perheenä.
Ja te aikuiset ihmiset, malttakaa haukkumasta lasta. Se hän vielä on.
Emme halua tulevaisuudessa lukea lisää näitä:
Täällä on paljon hyviä neuvoja. Tajua jo. Lopeta toi tommonen. ....next!
Haha en ole mikään janina ja osaan kyl poistaa sivu historian joten turha provoilla munkustannuksel...ja miks vitussa vastaisin mitään sellaselle joka sanoo et mut ois pitäny abortoida...hajoo uteliaisuutes sairas ämmä joka haluis ilmeisesti insesti jutuilla mässytellä vai miks ihmees moisia kyselet...*sick***
Hirveetä tekstiä etusivulla. Muuta en vielä lukenutkaan. Toivoin, että olisit ap tosissasi ja saatais näiltäkin kusipää-ämmiltä täällä jauhot suuhun! Mutta sen näkee, millaisia kiusaajia av-mammat on, suuri osa pelkkää paskaa, heti lyömässä lyötyä.
Tee itsestäsi lastensuojeluilmoitus ja hakeudu koulukotiin, siellä on ammattikasvattajat, joiden kuuluu työnsä puolesta kohdella sua oikein. Älä jää henkisesti sairaan äitisi seuraan, itsesi takia toivon, että haet apua, etkä jätä sitä, toisin kuin minä ja maksa hintaa lopun elämääsi äitisi ylivallasta. Ja av-paskamammat turpa kiinni kun ap tarttee apua, ei teitä!
Joo kyl sun kannattaa mennä sin terkkarille sanoo et sun äitis pahoinpitelee ja pelkäät sitä, ni sen tarvii sit tehdä rikosilmoitus ku hoitohenkilökunnan täytyy niin tehdä jos ne epäilee et lasta pahoinpidellään. Ja kirjotat sen kirjeen isälles et se tietää miltä susta tuntuu. Se kirje varmaan saa sun faijan ajattelemaan asioita ja tajuumaan miten paha sulla on olla. Mut ei kannata provosoida sun mutsia, anna sen olla ja kohtele sitä ku ilmaa ni sit se ainakin tietää et sä pidät sitä tosi hirveenä ja ärsyttävänä.
Vierailija kirjoitti:
Teidän kielenkäyttö on huonoa. Aikuiset kyllä ymmärtää mistä nyt on kysymys, joten jättäkää ilkeät kommentit kommentoimatta ja jättäkää lapsi rauhaan. Aikuiset järkevät ihmiset eivät tule tänne haukkumaan lasta sairaaksi, hyvänen aika sentään mitä porukkaa. Jos Ap haluat välttyä mielipahalta, lähdet pois täältä keskustelusta ja mietit muita asioita.
Miksi pitäisi lässyttää ihmiselle, joka selvästikin on empatiakyvytön? Miksisitä kiinnostaisi kenenkään päähäntaputtelu ja lässytys?
Sille murhaajateinillekkin varmaan lässytettiin hieman liikaa...
Osastolle pitäis nyt kyllä aloittajan päästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon nyt himas enkä koulus koska mul on flunssa. Ja ois pitäny arvaa et tääl puolustetaan pahoinpitelijä mutsia koska tääl on kai niin paljon äitejä. Erikoista miten vähän täs maas lapsilla on oikeuksia.....jos mä ja mutsi ei voida asuu saman katon alla miks se oisin minä joka lähtee eikä mutsi...saishan se mukaansa ton toisen kakaransa eli ihan reilua.
Jos olet mitä väität olevasi, niin suosittelen reilusti kertomaan tarinasi kouluterveydenhoitajalle tai koulupsykologille. Äitisi tarvitsee apua sinun kanssa, et sinä hänen kanssaan. Jospa antaisit pahempien murrosikäisten höyryjen olla ja miettisit miten tilanne oikeasti on. Kuka pesee pyykkisi? Kuka silittää vaatteesi? Kuka laittaa ruokasi? Kuka antaa rahat kampaajakäynteihin? Kuka siivoaa huoneesi, ettet huku paskaan? Kuka huolehtii, että teet läksysi, jotta pääsisit peruskoulun jälkeen hyvään kouluun ja saisit itsellesi kunnon ammatin?
Sitten kun teet tuon kaiken itse, niin mieti sen jälkeen miten paljon parempi on olla ilman äitiä äläkä kiukuttele jostain helvetin vaatteista tai siitä ettei äitisi suostunut ostamaan Michael Korsin laukkua. Koska M.K:n laukkuahan äitisi ei suostunut ostamaan vaikka kaikilla muillakin on? Ja nyt sinua niin kiukuttaa.
Kauheeta, miten säkin vaan opetat lasta hyväksymään ehdollista rakkautta! "Koska vaatteesi pestään, sun kuuluu kestää paskaa". Eikä kuulu! Te äidit tässä ketjussa niitä sairaita olette, ja ap hädissään ja tarttee apua!
Kuulostaa nyt kyllä ihan teiniangstin puheelta. Sun pitäisi jutella sun vanhemmille ja sanoa, että äitisi käytös haittaa sua. Ihan naurettavaa yrittää saada sun isä ja äiti eroamaan - ehkä ne rakastaa toisiaan. Ja voisikohan olla niin, että omassa käytöksessäkin on jotain vikaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teidän kielenkäyttö on huonoa. Aikuiset kyllä ymmärtää mistä nyt on kysymys, joten jättäkää ilkeät kommentit kommentoimatta ja jättäkää lapsi rauhaan. Aikuiset järkevät ihmiset eivät tule tänne haukkumaan lasta sairaaksi, hyvänen aika sentään mitä porukkaa. Jos Ap haluat välttyä mielipahalta, lähdet pois täältä keskustelusta ja mietit muita asioita.
Miksi pitäisi lässyttää ihmiselle, joka selvästikin on empatiakyvytön? Miksisitä kiinnostaisi kenenkään päähäntaputtelu ja lässytys?
Ai mikä logiikka, pahoinpitelemällä lapsista kasvaa kilttejä, ja ymmärtämällä ne murhaa jonkun! Ööö, eiku.... Jos aloittajan äiti kerran pahoinpitelee häntä, niin se on aivan sama, miten lapsi käyttäytyy!! Herätkää! Ap:han yrittää kertoa äidilleen, että älä enää koske minuun!
Juuri teidän takianne Suomessa tapetaan Eerikoja, vika on tytössä, jos se oireilee, ja jos on hiljaa, alistunut, eikä oireile, kaltoinkohtelu jää huomaamatta! Hyvä, hyvä, "mammat"! Ette tuolla asenteella ole edes Äitejä, korkeintaan joutuneet synnyttämään...
Ymmärrän ap, että uhkut kostonhimoa ja olet raivoissasi äidillesi, siksi kukaan ei meinaa ottaa kamalaa kohteluasi vakavasti. Mutta olet oikealla asialla etsiessäsi apua, unohda se oikeusprosessi ja keskity pääsemään POIS KOTOA. rakkautta matkallesi, usko aina itseesi!
Vierailija kirjoitti:
No se on töniny ja pitäny ranteista koska mä oon sen mielestä mahdoton mut tiedän ettei se sais toimii niin koska oon ala ikänen ja lasten pahoinpitely sattuu oleen suomes laitonta.... eli mutsi joutus kuseen jos teen sen ilmotuksen mut en oo varma aiheuttasko se muuten mun haluumaa loppu tulosta.
Ja höpö höpö, ja tasan tarkkaan ei kuseen joutus. Sinun pitää pystyä se todistamaan. Se olisit sinä joka jonkin sortin terapiaan joutuisit noiden temppujes tähden. Sen voin kertoa et jos mun kattoni alla asuisit, niin tollanen temppuilu loppus lyhyeen ja sulle tulis tunnissa ikävä äitiäs.
Hiveetä juttuu heittää osateistä en ihmettele et ootte äitejä tekin... oksettaa mul on nyt niin paha olla et soitin äsken iskälle töihin ja itkin vaan ja sanoin et mul on paniikki kohtaus...se sano et tulee pikaseen käymään kotona ja et kaikki varmasti järjestyy murunen...mä niintiesin et se rakastaa mua ja on aina mun puolel...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai mikä logiikka, pahoinpitelemällä lapsista kasvaa kilttejä, ja ymmärtämällä ne murhaa jonkun! Ööö, eiku.... Jos aloittajan äiti kerran pahoinpitelee häntä, niin se on aivan sama, miten lapsi käyttäytyy!! Herätkää! Ap:han yrittää kertoa äidilleen, että älä enää koske minuun!
Juuri teidän takianne Suomessa tapetaan Eerikoja, vika on tytössä, jos se oireilee, ja jos on hiljaa, alistunut, eikä oireile, kaltoinkohtelu jää huomaamatta! Hyvä, hyvä, "mammat"! Ette tuolla asenteella ole edes Äitejä, korkeintaan joutuneet synnyttämään...
Mikä väkivalta?
Eikö lapsiinsa saa nykyään koskeakkaan?
Tottakai mun iskä haluu asuu munkanssa oon aina ollu iskäntyttö... Se on itekki sanonu niin.. Joskus niil oli kriisii ja jo silloin puhuivat et jos ero tulee niin mä jään iskälle broidi mutsille..eikä mul oo faijan kaa mitään taisteluja rootija tai muutakaan vaan me ollaan tosi onnellisia ja elämä on helppoo sillonharvoin kun saadaan olla kahdestaan. Enkä mä oo sanonu ettei mua kiinnostas läksyt tai koulu mul on paljonki suunnitelmii toi akka vaan pilaa mun elämän ilon ja sen myötä kaiken...