Miksi jotkut naiset ovat väkivaltaisten miesten kanssa?
Mistä se johtuu, kun tuntuu, että jotkut naiset löytävät aina uuden väkivaltaisen miehen entisen tilalle? Tarkoitukseni ei ole missään nimessä syyllistää naisia. Minua vain ihmetyttää. Olen itsekin nainen eikä omissa miesvalinnoissani ole ollut kehumista. Vaistoavatko väkivaltaiset miehet helpon uhrin naisessa vai ovatko naiset olleet itse väkivaltaisessa/alkoholistiperheessä ja etsivät miehestä omaa isäänsä? Kukaan mieshän ei suhteen alussa ole väkivaltainen enkä usko, että kukaan nainen tietoisesti valitsee väkivaltaista miestä. Jokin niissä kuitenkin vetää puoleensa? Mikä se on?
Kommentit (71)
Voisiko olla, että on niin traumatisoitunut, että uskoo ansaitsevan pahoinpitelyn?
..
Minä uskoin aikaisemmin, että pystyn vaikuttamaan itse siihen, joudunko sellaiseen parisuhteeseen. En pystynyt. Tajusin kyllä, että minun on siitä pois päästävä, vaikka pelottikin. Mies vainosi eron jälkeen ja onnistui vielä sittenkin pahoinpitelemään minut. Itsetuntoni oli täysin nolla ja se ajatus, että ansaitsen sen kaiken, alkoi jo nostamaan päätään. Masennuin vakavasti, yritin itsemurhaa. Olin sairaalahoidossa ja aloitin sen jälkeen psykoterapian. Nyt koen olevani "entinen minä". Vieläkin pelkään aggressiivisesti käyttäytyviä miehiä. Olen myös herkistynyt kaikelle sanalliselle lyttäämiselle ja alistamiselle. Sellaisesta kaikki alkoi.
Olet joutunut kärsimään paljon, mutta hienoa, että olet vaikeuksien kautta päässyt voittoon.
Kuinka varhaisessa vaiheessa sen huomaa, että mies on väkivaltaista tyyppiä? Mistä merkeistä sen huomaa? Onko sen kaltaisissa miehissä, jotain, mikä vetää puoleensa? Ap
Nössöt marjanpoimijat eivät naisia kiinnosta. Lisäksi pääsevät toteuttamaan hoivaviettiä kun mies on hieman rentumpi.
Minä huomasin vasta siinä vaiheessa, kun jo asuttiin yhdessä. En vieläkään tunnista sieltä aikaisemmasta seurustelusta mitään merkkejä. Ihan aluksi tuli mustasukkaisuus, sitten haukkumista -vaikka ne kaikki miehet kadulla muka katselivat juuri minua, olin huonompi kuin vaikka ex-, pikkuhiljaa tuli sellaista kyttäämistä ja kontrollointia. Jouduin selittämään jokaisen puhelun, ystävän tapaamisen, matkan töistä kotiin jne. En saanut enää tavata kaikkia kavereita, koska heissä oli jotain vikaa. Fyysinen väkivalta alkoi tönimisellä ja seinää päin heittämisellä. Jälkiviisaana voin sanoa, että heti ekasta tönimisestä olisi pitänyt erota ja varmaankin sen sairaalloisen mustasukkaisuuden olisi pitänyt saada hälytyskellot soimaan.
Koska jos eroaa on vitun luuseri yh jolla ei oo mitään arvoo ihmisenä. Näin mää ainakin tältä palstalta oon oppinut
Tämä on jälleen ajankohtainen. Eka lyönti voi tulla yllätyksenä, toinen ei enää tule. Miksi nainen päättää vapaaehtoisesti jäädä väkivaltaiseen suhteeseen? Mitä asialle voi tehdä, jos nainen ei itse suostu lopettamaan suhdetta, eikä mies muutu hakkaajasta kiltiksi?
Vierailija kirjoitti:
Minä huomasin vasta siinä vaiheessa, kun jo asuttiin yhdessä. En vieläkään tunnista sieltä aikaisemmasta seurustelusta mitään merkkejä. Ihan aluksi tuli mustasukkaisuus, sitten haukkumista -vaikka ne kaikki miehet kadulla muka katselivat juuri minua, olin huonompi kuin vaikka ex-, pikkuhiljaa tuli sellaista kyttäämistä ja kontrollointia. Jouduin selittämään jokaisen puhelun, ystävän tapaamisen, matkan töistä kotiin jne. En saanut enää tavata kaikkia kavereita, koska heissä oli jotain vikaa. Fyysinen väkivalta alkoi tönimisellä ja seinää päin heittämisellä. Jälkiviisaana voin sanoa, että heti ekasta tönimisestä olisi pitänyt erota ja varmaankin sen sairaalloisen mustasukkaisuuden olisi pitänyt saada hälytyskellot soimaan.
Itse väkivaltaisen suhteen kokeneena, nykyään kiinnittäisin huomiota alussa niihin pieniin asioihin. Ihan ohimennen heitetty vitsi, esim. kun heität vanhan kuitin roskiin "jaa salarakkaiden puhelinnumeroita hävität, hehheh vitsivitsi".
Tuolla tavalla se alkoi, kunnes yhtäkkiä ei ollutkaan enää vitsi, vaan myöhemmässä vaiheessa minut olisi tönäisty sivuun ja otettu se kuitti esiin tarkastettavaksi.
Nykyään olen liian traumatisoutunut parisuhteeseen, niin elelen mielelläni yksin.
Vierailija kirjoitti:
Minä huomasin vasta siinä vaiheessa, kun jo asuttiin yhdessä. En vieläkään tunnista sieltä aikaisemmasta seurustelusta mitään merkkejä. Ihan aluksi tuli mustasukkaisuus, sitten haukkumista -vaikka ne kaikki miehet kadulla muka katselivat juuri minua, olin huonompi kuin vaikka ex-, pikkuhiljaa tuli sellaista kyttäämistä ja kontrollointia. Jouduin selittämään jokaisen puhelun, ystävän tapaamisen, matkan töistä kotiin jne. En saanut enää tavata kaikkia kavereita, koska heissä oli jotain vikaa. Fyysinen väkivalta alkoi tönimisellä ja seinää päin heittämisellä. Jälkiviisaana voin sanoa, että heti ekasta tönimisestä olisi pitänyt erota ja varmaankin sen sairaalloisen mustasukkaisuuden olisi pitänyt saada hälytyskellot soimaan.
Vasta yhteenmenon jälkeenkö muka tuli kaikki nuo, vai olisiko niitä koko ajan ollutkin mutta ei vaan oma simmu ollut huomatakseen.... Kyllä tuollaiset pitäisi näkyä jo aika pian jos on sellainen persoona.
Kyllä. Hyväksikäyttäjähakkaajamiehet viehättyvät naisista jotka antavat puskea rajojaan. Ensin ihan pienemmissä asioissa, sitten isommissa. Omat puolensa pitävistä naisista eivät pidä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Hyväksikäyttäjähakkaajamiehet viehättyvät naisista jotka antavat puskea rajojaan. Ensin ihan pienemmissä asioissa, sitten isommissa. Omat puolensa pitävistä naisista eivät pidä.
Tämä on todennäköisesti totta, ja syy miksen edes mieti parisuhteita enää. Koska en tiedä tai tunnista noita pieniä rajojen rikkomisia. En ota enää koskaan riskiä.
Vierailija kirjoitti:
Minä huomasin vasta siinä vaiheessa, kun jo asuttiin yhdessä. En vieläkään tunnista sieltä aikaisemmasta seurustelusta mitään merkkejä. Ihan aluksi tuli mustasukkaisuus, sitten haukkumista -vaikka ne kaikki miehet kadulla muka katselivat juuri minua, olin huonompi kuin vaikka ex-, pikkuhiljaa tuli sellaista kyttäämistä ja kontrollointia. Jouduin selittämään jokaisen puhelun, ystävän tapaamisen, matkan töistä kotiin jne. En saanut enää tavata kaikkia kavereita, koska heissä oli jotain vikaa. Fyysinen väkivalta alkoi tönimisellä ja seinää päin heittämisellä. Jälkiviisaana voin sanoa, että heti ekasta tönimisestä olisi pitänyt erota ja varmaankin sen sairaalloisen mustasukkaisuuden olisi pitänyt saada hälytyskellot soimaan.
Tämä taitaa olla ihan oppikirjaesimerkki. Osa näistä hulluista malttaa odottaa, kunnes nainen on päätynyt muuttamaan kotipaikkakunnalta, tullut raskaaksi tai synnyttänyt tai erehtynyt naimisiin.
Tuo kavereista ja suvusta eristäminen on yksi keino, jolla nainen saadaan sidotuksi. Ei ole enää ketään, jolta pyytää neuvoa tai apua.
Kontrolli, eristäminen, taloudellinen väkivalta, itsetunnon murskaaminen jne. tekevät lähdöstä vaikeaa. Samoin se, että toivoo sen alun ihanuuden palaavan ja se palaakin aina hetkeksi, mikä pitää riippuvuutta yllä.
Tutkimusten mukaan ruumiillinen kuritus tai vanhempien väkivaltainen suhde suurentavat naisen riskiä päätyä itse väkivaltaiseen suhteeseen. Kun raja on kerran rikottu, siitä ei osaa pitää kiinni.
Miksi naiset aina rakastuvat renttuihin?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Hyväksikäyttäjähakkaajamiehet viehättyvät naisista jotka antavat puskea rajojaan. Ensin ihan pienemmissä asioissa, sitten isommissa. Omat puolensa pitävistä naisista eivät pidä.
Totta. Väkivaltaiselle eksälle sanoin, että tuollaisten kanssa olis pitäny pistää kerrasta poikki, mutta siinä vaiheessa se oli jo liian myöhäistä. Väkivaltainen kyllä rikkoo rajojasi jollain tavalla jo suhteen alussa, mutta pidät niitä pieninä rikkeinä tai vahinkona. Avainsana on kontrolli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä huomasin vasta siinä vaiheessa, kun jo asuttiin yhdessä. En vieläkään tunnista sieltä aikaisemmasta seurustelusta mitään merkkejä. Ihan aluksi tuli mustasukkaisuus, sitten haukkumista -vaikka ne kaikki miehet kadulla muka katselivat juuri minua, olin huonompi kuin vaikka ex-, pikkuhiljaa tuli sellaista kyttäämistä ja kontrollointia. Jouduin selittämään jokaisen puhelun, ystävän tapaamisen, matkan töistä kotiin jne. En saanut enää tavata kaikkia kavereita, koska heissä oli jotain vikaa. Fyysinen väkivalta alkoi tönimisellä ja seinää päin heittämisellä. Jälkiviisaana voin sanoa, että heti ekasta tönimisestä olisi pitänyt erota ja varmaankin sen sairaalloisen mustasukkaisuuden olisi pitänyt saada hälytyskellot soimaan.
Vasta yhteenmenon jälkeenkö muka tuli kaikki nuo, vai olisiko niitä koko ajan ollutkin mutta ei vaan oma simmu ollut huomatakseen.... Kyllä tuollaiset pitäisi näkyä jo aika pian jos on sellainen persoona.
Miten naiivi sä olet? Tuollaiset miehet sitouttaa naisen itseensä ennen kuin alkaa väkivaltaiseksi. Muutenhan naisen olisi liian helppoa lähteä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi naiset aina rakastuvat renttuihin?
70% suomalaisista aikuisista on parisuhteissa. Väitätkö sä että 70% miehistä on renttuja?
On myös väkivaltaa ihannoivia naisia.
Muttei marit sanoi olevansa heikkona pahoihin poikiin. Teki ennen kuin alkoi seurustella prinssin kanssa.
Eli jotkut vaan tuntee vetoa.
Vankiloissa väkivaltarikollisten saa naislta paljon fanipostia.
En käsitä, mutta näin on.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on jälleen ajankohtainen. Eka lyönti voi tulla yllätyksenä, toinen ei enää tule. Miksi nainen päättää vapaaehtoisesti jäädä väkivaltaiseen suhteeseen? Mitä asialle voi tehdä, jos nainen ei itse suostu lopettamaan suhdetta, eikä mies muutu hakkaajasta kiltiksi?
Miksi mies lyö yhdenkään kerran? Miksi lyö useamman kerran? Mitä asialle voi tehdä??
Vierailija kirjoitti:
Muttei marit sanoi olevansa heikkona pahoihin poikiin. Teki ennen kuin alkoi seurustella prinssin kanssa.
Eli jotkut vaan tuntee vetoa.
Vankiloissa väkivaltarikollisten saa naislta paljon fanipostia.
En käsitä, mutta näin on.
Mette marit*
Voiko väkivaltaisen miehen tunnistaa suhteen alussa, jolloin hän ei vielä ole väkivaltainen? Haluaisin oppia pysymään erossa pahoista miehistä. Se on vain vaikeaa, koska harva väkivaltainen mies kulkee kello kaulassa. Alussahan he ovat olevinaan niin hyviä ja kilttejä miehiä. Ainakin ne, jotka omalle kohdalleni ovat osuneet, ja joissa olen havainnut epäterveitä käyttäytymismalleja. En ole ollut varsinaisesti hakkaajien kanssa, mutta henkistä väkivaltaa ja lievää fyysistä väkivaltaa olen kokenut. En tiedä, olisiko kyseisistä miehistä tullut suhteen edetessä väkivaltaisempia. Ap