Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

oon 13 vuotias tyttö ja haluisin haastaa äitini oikeuteen pahoinpitelystä ja henkisestä kiusaamisesta.

Vierailija
28.01.2016 |

se on useemman kerran tönässy mua pitäny ranteistakiinni lukinnu omaanhuoneeseen muka rauhottumaan... lisäks se rajaa mun elämää ja kavereita, vittuilee koulusta eikä vittuilakseen osta ees kunnon kamoja mulle... Oon ajatellu et kävisin valittaa koulu terkkarille mut en halua et joku lasten suojelu puuttuu asiaan koska en halua pois mun kotoa. Ongelma on mutsi... Faijan kans sujuu paljon parempi se ymmärtää mua ja oonkin miettiny jo pitkään et kaikki ois hyvin jos äiti vaan muuttas pois. Siks ajattelin oisko suora rikosilmotus poliisille tehokkaampi ja se ainaki sais iskän tajuumaan miten paha mun on asuu mutsin kans ja ehkä ne erois. Mul on myös pikkuveli 4 vuotias se on mutsin lellikki ja sitä ei pahoinpitele ja mua se kersa vituttaa ja ärsyttää, se kiusaa mua, tonkii tavarani eikä anna hetken rauhaa. Lisäks sillä on nyt joku vitun uhma niin että huutaa ja raivoo eikä mul oo edes koulu rauhaa siis esim lukee kokeisiin. Oon sata varma et mun elämä pelastuis jos mutsi ja broidi muuttas pois ja mä saisin jäädä asuu iskän kans. Oikeesti vihaan mun mutsia niin et välil jopa toivon et se kuolis ajais esim kolarin mut niin hyvä tuuri mulla nyt ei kuitenkaa käy... Kerran oon laittanu mutsille viestejä pre paid liittymästä toisen naisen nimissä siis et faija ois pettäny sitä.... Mut ei ne eronnu... Alan olla ihan loppu....

Kommentit (291)

Vierailija
281/291 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi on tönäissyt ja pitänyt ranteista kiinni? 

Ihan tuosta vain, kun rauhassa teit läksyjä... vai? Jokaisella pinna palaa joskus ihan meillä äideilläkin. Olen teiniäni jopa läppäissyt hänen ollessaan täysin mahdoton. 

En siitä ylpeä ole ja vastustan ehdottomasti kaikkea väkivaltaa. Mutta asiat oikeisiin mittasuhteisiin. Jos menet tuollaisesta rikosilmoitusta tekemään, niin lopputulema voi olla, että elät nuoruutesi lastenkodissa. Äitiäisi ei perheestä pois ajeta. 

Tajuathan sinä, että saisi oikeastibsyytteen pahoinpitelystä, jos asia tulee ilmi. Ihmettelen kummasti, miten puhut tapauksessa. Pahoinpitelet omaa lastasi ja puhut siitä aika kevyesti. Oletko sitä mieltä, että miehesi saisi lyödä sinua, jos sinä ärsytät häntä? 

Ap:lle, jos tämä ei ole provo. Tekisin rikosilmoituksen. Ihan oikeasti. Kenelläkään ei ole lupaa koskea fyysisesti toista, vaikka kuinka ärsyttäisi. 

Vierailija
282/291 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä hyvä luu kurkkuun äidillesi. Äidit suosii aina poikiaan ja vihaa tyttöjään ja haluaa ne äkkiä pois nurkista. Kultapoika pidetään vierellä niin ettei saa vaimoakaan ottaa, ja tytön mielenterveys rikotaan juurikin ennen aikuisuutta. Saat olla nyt uhri koska äitisi on ilmeisen paha??

Väkivalta ei ole ok. Puhu mieluummin kuraattorille, tai suoraan lasuun. Pahoinpitelystä sulla tulee olla vaikka valokuva jonka sendit sinne netin kautta suoraan. Äitisi joutuu silloin ainakin käräjille, sekin voi riittää tajuamaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/291 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi on nostettu keskustelu vuodelta 2016? AP on jo täysi-ikäinen ja varmasti muuttanut pois kotoa.

Vierailija
284/291 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä paskoja vastauksia saanut tämä teini. Vanha ketju mutta sanonpa vaan. Jokainen lapsi voi tehdä itsestään lastensuojeulilmoituksen, hakeutua poliisin puheille tai ja hakea itselleen oikeusapua: https://oikeus.fi/oikeusapu/fi/

Nuoret ja lapset on valitettavan usein aikuisten armoilla ja täysin tietämättömiä oikeuksistaan :/ Jopa ennen lastensuojeluilmoituksen tekoa suosittelisin ensin menemään ihan vaan hakemaan oikeusapua ja juristin puheille.

Vierailija
285/291 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tämmönen päättyi tytön sijotukseen. Toki hänellä oli huomattavasti vanhempi sisko neuvomassa.

Tuli se erokin lopulta. Iskä hommasi uuden eikä lapset enää kiinnosta.

Vierailija
286/291 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

sun trolli on niinku hyvin epäuskottava, snaijaatsä? Nuoret käyttää isoja kirjaimia, ja suurin osa kirjottaa parempaa suomea kun sun viestissä. Et sillee halusi vaan niinku sanoo, ettei kaikki nuore oo siis noin tyhmii kun sun skidi. 

Vierailija
287/291 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

2016 vuoden ketju, eiköhän tuo aloittaja ole jo täysi-ikäinen ja elää itsenäisesti, tms.. 

Vierailija
288/291 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä hyvä luu kurkkuun äidillesi. Äidit suosii aina poikiaan ja vihaa tyttöjään ja haluaa ne äkkiä pois nurkista. Kultapoika pidetään vierellä niin ettei saa vaimoakaan ottaa, ja tytön mielenterveys rikotaan juurikin ennen aikuisuutta. Saat olla nyt uhri koska äitisi on ilmeisen paha??

Väkivalta ei ole ok. Puhu mieluummin kuraattorille, tai suoraan lasuun. Pahoinpitelystä sulla tulee olla vaikka valokuva jonka sendit sinne netin kautta suoraan. Äitisi joutuu silloin ainakin käräjille, sekin voi riittää tajuamaan...

Mikä siinä onkin, että siihen poikaan tarvii niin usein luoda insestiä muistuttava läheinen suhde? Ei ihme, ettei kultapoikaa kiinnosta vieraat naiset jos on jo äidin kanssa kimpassa. 

Vierailija
289/291 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa lapsilla on aivan liikaa oikeuksia. 100% koskemattomuus tarkoittaa sitä, että lapset voivat tehdä mitä vaan ilman seurauksia. Kukaan ei pysty heitä pakottamaan. Kohta vanhemmatkin joutuvat hommaamaan panssaritakit itselleen suojautuakseen lapsiltaan.

Vierailija
290/291 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi on tönäissyt ja pitänyt ranteista kiinni? 

Ihan tuosta vain, kun rauhassa teit läksyjä... vai? Jokaisella pinna palaa joskus ihan meillä äideilläkin. Olen teiniäni jopa läppäissyt hänen ollessaan täysin mahdoton. 

En siitä ylpeä ole ja vastustan ehdottomasti kaikkea väkivaltaa. Mutta asiat oikeisiin mittasuhteisiin. Jos menet tuollaisesta rikosilmoitusta tekemään, niin lopputulema voi olla, että elät nuoruutesi lastenkodissa. Äitiäisi ei perheestä pois ajeta. 

Tiesitkö, että läpsäisy on myös väkivaltaa? En tiedä tulisiko siitä tuomiota, mutta tukistamisista ja piiskaamisista on tullut. Se on nollatoleranssi fyysisen kaltoinkohtelun kanssa, ymmärrätkö? Miten voit äitinä puolustella tuommoista vaikka muka sanot vastustavasi väkivaltaa? Ja vielä pelottelet että lapsi joutuu lastenkotiin jos tekee rikosilmoituksen asiasta? Pieni epäloogisuus tuossa on siinä mielessä, että lasta ei kyllä sijoiteta mihinkään laitokseen ellei kotioloissa ole jotain vialla, eli esim. vanhempien henkinen tai fyysinen väkivalta. Lapsia ei huostaanoteta opetuksen antamiseksi, kuten tässä nyt vähän vihjailet. Kuulostaa aika normaalilta teinin tuskalta  ja rankaisemisen ja liian aikuismaisen käytöksen ja tunneprosessoinnin vaatimisen sijaan lasta pitää rakastaa ja rajata. 

Vierailija
291/291 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tämän vuoksi teidän kaikkien kurkkunne viillellään auki, ettäs tiedätte.

Riikka Leppämäki Karjaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän viisi