Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

oon 13 vuotias tyttö ja haluisin haastaa äitini oikeuteen pahoinpitelystä ja henkisestä kiusaamisesta.

Vierailija
28.01.2016 |

se on useemman kerran tönässy mua pitäny ranteistakiinni lukinnu omaanhuoneeseen muka rauhottumaan... lisäks se rajaa mun elämää ja kavereita, vittuilee koulusta eikä vittuilakseen osta ees kunnon kamoja mulle... Oon ajatellu et kävisin valittaa koulu terkkarille mut en halua et joku lasten suojelu puuttuu asiaan koska en halua pois mun kotoa. Ongelma on mutsi... Faijan kans sujuu paljon parempi se ymmärtää mua ja oonkin miettiny jo pitkään et kaikki ois hyvin jos äiti vaan muuttas pois. Siks ajattelin oisko suora rikosilmotus poliisille tehokkaampi ja se ainaki sais iskän tajuumaan miten paha mun on asuu mutsin kans ja ehkä ne erois. Mul on myös pikkuveli 4 vuotias se on mutsin lellikki ja sitä ei pahoinpitele ja mua se kersa vituttaa ja ärsyttää, se kiusaa mua, tonkii tavarani eikä anna hetken rauhaa. Lisäks sillä on nyt joku vitun uhma niin että huutaa ja raivoo eikä mul oo edes koulu rauhaa siis esim lukee kokeisiin. Oon sata varma et mun elämä pelastuis jos mutsi ja broidi muuttas pois ja mä saisin jäädä asuu iskän kans. Oikeesti vihaan mun mutsia niin et välil jopa toivon et se kuolis ajais esim kolarin mut niin hyvä tuuri mulla nyt ei kuitenkaa käy... Kerran oon laittanu mutsille viestejä pre paid liittymästä toisen naisen nimissä siis et faija ois pettäny sitä.... Mut ei ne eronnu... Alan olla ihan loppu....

Kommentit (291)

Vierailija
241/291 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskaa tää että ihmiset jakelee neuvoja ja mielipiteitä vielä monta sivua sen jälkeen kun aloitus on paljastunut provoksi :D mutta olipa aggressioita ja mielipiteitä herättävä keskustelu, ja tällaisia tikittäviä aikapommeja varmasti on oikeasti kodit täynnä joten toivottavasti joku vanhempi tunnistaa oireilevan lapsensa ja hankkii apua/häiriintynyt lapsi tajuaa ottaa vinkin hyvistä neuvoista, niin oli provosta hyötyä muutenkin kun viihdytysmielessä!

Vierailija
242/291 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jollakin aikaa vääntää paskaa.  Jos tähänkin käytetty energia ja aika olisi käytetty johonkin hyödylliseen, niin... Mene ap töihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/291 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä uskoin tämän siiihen asti kun tuli tuo pre-paid juttu.

Vierailija
244/291 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teidän kielenkäyttö on huonoa. Aikuiset kyllä ymmärtää mistä nyt on kysymys, joten jättäkää ilkeät kommentit kommentoimatta ja jättäkää lapsi rauhaan. Aikuiset järkevät ihmiset eivät tule tänne haukkumaan lasta sairaaksi, hyvänen aika sentään mitä porukkaa. Jos Ap haluat välttyä mielipahalta, lähdet pois täältä keskustelusta ja mietit muita asioita.

Miksi pitäisi lässyttää ihmiselle, joka selvästikin on empatiakyvytön? Miksisitä kiinnostaisi kenenkään päähäntaputtelu ja lässytys?

Sille murhaajateinillekkin varmaan lässytettiin hieman liikaa...

Ai mikä logiikka, pahoinpitelemällä lapsista kasvaa kilttejä, ja ymmärtämällä ne murhaa jonkun! Ööö, eiku.... Jos aloittajan äiti kerran pahoinpitelee häntä, niin se on aivan sama, miten lapsi käyttäytyy!! Herätkää! Ap:han yrittää kertoa äidilleen, että älä enää koske minuun!

Juuri teidän takianne Suomessa tapetaan Eerikoja, vika on tytössä, jos se oireilee, ja jos on hiljaa, alistunut, eikä oireile, kaltoinkohtelu jää huomaamatta! Hyvä, hyvä, "mammat"! Ette tuolla asenteella ole edes Äitejä, korkeintaan joutuneet synnyttämään...

Mikä väkivalta?

Eikö lapsiinsa saa nykyään koskeakkaan?

Töniminen, ranteista kiinnipito väkivaltaisesti (ilm. näin, koska ap puhui mustelmista jossain viestissä) ja huoneeseen lukitseminen ovat väkivaltaa. 13-v on vielä ihan lapsi.

Tämä on vielä pientä, mitä se on lastensuojelulaitoksessa, jonne ap päätyy, jos ei perheessään kestä. Isä ja äiti tuskin eroavat sen takia, että heillä on teini.

Vierailija
245/291 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä hittoa? Sanokaa et tää on provo!

No lue itse, selkeä provo. Ois mennyt täydestä hetken mutta alkoi keulimaan:).

Vierailija
246/291 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ihan paska provoksi. Miten kehtaat vetää lokaan jonkun 13-vuotiaan, jolle kyseinen tilanne on taivahan tosi? 15 sivua pelkkää nuoren koululaisen haukuntaa. Kamalaa.

Vierailija
247/291 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mä en tiedä mistä toisen jutusta te puhutte minä tämän aloitin mutta nyt tuli poliisi hakemaan äitiä ja sen kauhu kakaraa säilöön ja huomenna lähtee kakara laitokseen ja äiti johonki hoito laitokseen

Tämä ei ole totta.

Vierailija
248/291 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta. Joku keittää kokoon typerän provon ja ihmiset uskovat.

Vierailija
249/291 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

HAHA hajotkaa erin omaisuuteenne. Mä ja iskä lähdetään... Hän on hoitanu meille kaksion joten wou wou wouuuuuuuuuuuuuuuuuuu en voi olla onnellisempi!! Izkä sano et mun itteni takii voisin käydä jutskaa ja et mutsi kaipais itä....aha mä en! un rakasrakÁSIHANAISÄ.  MaaLMAN PARAS ISÄ....NYT MÄ OOON IHAAAAAAAAAN SEKOOOOOOOOOO... jes, naurattaa, eivoi mennä ihmisen elämä näin hyvin ... Oih. Nyt mä oon onnellinen lapsi. ehkä tosiaan tännekkin skitsoominen autto???!!

Vierailija
250/291 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mä en tiedä mistä toisen jutusta te puhutte minä tämän aloitin mutta nyt tuli poliisi hakemaan äitiä ja sen kauhu kakaraa säilöön ja huomenna lähtee kakara laitokseen ja äiti johonki hoito laitokseen

Tämä ei ole totta.

ei olekkaan... ihanaa sinänsä et joku no-life omi mun juttunsa ittelleen :DDD Kyl käy vähän sääli. Kävis enempiki ellei ois kyse omasta onnesta ....

Vierailija
251/291 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt voi olla vaikeaa ja kaikki ärsyttää koska murrosikä alkaa tulemaan sinulle! Silloinkun itse olin samanikäinen ajattelin kuinka pikkusiskoni oli ärsyttävä ja vaikka mitä mutta kyllä tuo vaihe menee ohi :) kannattaa miettiä omaa käyttäytymistä. Ja rikosilmoitusta en suosittele koska se tuhoaisi sinun elämäsi ja myös perheesi elämäsi.

Vierailija
252/291 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet tajuaa tämmöiset avaukset provoiksi heti ensi lukemalta.

Vierailija
253/291 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

se on useemman kerran tönässy mua pitäny ranteistakiinni lukinnu omaanhuoneeseen muka rauhottumaan... lisäks se rajaa mun elämää ja kavereita, - -

Siis mikä ihme teitä monia vastaajia oikein vaivaa? En kestänyt lukeakaan kuin yhden sivun tätä ketjua, koska pelkään, että kaikki loputkin ovat samanlaisia.

Miten ihmeessä te voitte syyttää 13-vuotiasta siitä, että hänellä on äitinsä seurassa paha olla? Jos todella on tapahtunut fyysistä väkivaltaa, huoneeseen lukitsemista ja kaveripiirin rajoittamista, niin miten te VOITTE syyttää siitä 13-vuotiasta itseään? Joo joo, emme tiedä tarinan toista puolta, ehkä äiti on väsynyt, ehkä aloittaja ei itsekään aina käyttäydy esimerkillisesti, mutta äidin olisi tarkoitus olla näistä kahdesta se aikuinen! Lapsen ei ole aina tarkoitus tykätä kaikesta, mitä vanhemmat tekevät, ja joskus vanhempien on oltava "kurjia" ja asetettava rajoja lapsen hyvinvoinnin takaamiseksi. Mutta jos lapsella on perheessään niin paha olla, että haluaa tehdä rikosilmoituksen omasta äidistään (ja fyysinen käsiksikäynti on nykyään jopa syy rikosilmoituksen tekemiseen), niin ÄITI ON TEHNYT JOTAIN VÄÄRIN, ja asia on korjattava!

Miettikää nyt. Perheessä on 4-vuotias pikkusisarus, joka riekkuu 13-vuotiaan jaloissa silloinkin, kun se häiritsee, jonka annetaan kajota isosisaruksensa omaisuuteen, ja kaiken päälle perheen äiti osoittaa tätä pienempää kohtaan suurempaa rakkautta, kuin vanhempaa lastaan kohtaan. Totta ihmeessä se tuntuu vanhemmasta lapsesta pahalta. Ja vaikka rumien vaatteitten ostaminen ei olekaan lain mukaan väärin, on se silti 13-vuotiaalle kurjaa, jos ei itselle anneta sananvaltaa omiin vaatteisiinsa (mikä siis vain kasautuu ap:n jo olemassaolevan pahan olon päälle). Puhumattakaan fyysisestä käsiksikäymisestä sekä huoneeseen lukitsemisesta. Kaiken lisäksi perheessä on mukava isä, eli ap kykenee näkemään äitinsä käytöksen realistisessa mittakaavassa, hän kykenee vertaamaan äitiään sellaiseen vanhempaan, jonka seurassa on hyvä olla. 13-vuotias on aivan tarpeeksi vanha ymmärtääkseen tuollaisen eron.

On sitä tietysti jossain vanhempia, jotka lukitsevat lapsiaan kellariin vedelle ja leivälle, puhumattakaan Afrikan nälkäänäkevistä, mutta ei se muuta sitä tosiseikkaa, että ap:nkin tilanne on kurja. Aivan sama, miten ap tilanteeseensa reagoi, ei se tee hänestä syyllistä. Lapsi on vain heijastus omista vanhemmistaan. Minusta tekstiviestien lähettely ja vanhempiensa eron toivominen on tällaisessa tilanteessa jopa luonnollinen reaktio pahoinvoivalta 13-vuotiaalta.

AP, minä neuvoisin kyllä myös kääntymään vain kouluterveydenhoitajan puoleen. Tai jos kouluterveydenhoitaja on ahterista, niin sitten jonkun toisen, ulkopuolisen aikuisen puoleen, jolla on valtaa puuttua näihin asioihin. Jos joku sanoo, ettei tilanteesi ole kovin erikoinen tai paha, tai käskee sinua vain piristymään ja olemaan positiivisempi, niin älä kuuntele. Olet 13-vuotias, eli sinua ei kukaan järkevä aikuinen voi käskeä vain olemaan positiivisempi ja tekemään omasta elämästäsi viihtyisämpää, sillä et vielä voi vaikuttaa elämääsi juuri ollenkaan, sinulla ei ole vaikutusvaltaa tehdä valintoja, jotka tekisivät sinut onnellisemmaksi. Ei sinulla kuulukaan vielä olla sellaista valtaa, mutta sen vuoksi on tärkeää, että ne aikuiset, joilla ON valtaa sinun elämääsi, voisivat käyttää sitä valtaansa turvatakseen sinulle kunnollisen elämän siihen asti, kunnes voit itse alkaa tehdä omia valintojasi.

Valitettavasti ei vain taida olla olemassa sellaista helppoa tietä, jolla voisit saada ne aikuiset (eli pääasiassa äitisi) ymmärtämään, että jotain pitäisi tehdä toisin. Sen vuoksi sinun on joko kärsittävä nykytilanteessasi, tai valittava vaikeampi reitti, eli kouluterveydenhoitajan luokse meneminen. Siitä tulee yhteisiä keskusteluita, kenties terapiaa (sinulle, äidillesi tai molemmille), kenties jopa lastensuojeluilmoitus (fyysisen käsiksikäynnin vuoksi), mutta sitä tietä pitkin sinulla on mahdollisuus saada omaan tilanteeseesi muutos. Minä suosittelen sen vaikeamman tien valitsemista. Kun minä olin lapsi, niin minä kärsin siinä talossa, jota minun oli pakko kutsua kodikseni, koska parempaakaan ei ollut. Mikään yksittäinen tilanne ei koskaan ollut näennäisesti iso juttu, eli joka kerta kun yritin puhua pahasta olostani jollekulle, minulle naurettiin ja sanottiin, että valitan turhasta. Kotonani oli jatkuvasti piukea ilmapiiri, pelkäsin vanhempiani, vihasin sisaruksiani sydämeni pohjasta, olin yksinäinen, itsetuntoni oli nollassa, kaikki oli huonosti. Ja koska sille kaikelle viitattiin aina kintaalla, jouduin kasvamaan siinä tilanteessa aina 16-vuotiaaksi asti, kunnes vihdoin ja viimein pääsin muuttamaan sieltä pois. Nykyään minä joudun käymään terapiassa sen vuoksi. Äitini saa käydä levollisesti nukkumaan, kuvitellen olevansa hyvä äiti ja kasvattaneensa lapsensa onnistuneesti, samaan aikaan kun minua valvottavat muistot siitä, mitä hän minulle teki. Ja se on muuten ärsyttävin tunne, minkä tiedän. Älä sinä anna oman elämäsi kiertyä samanlaiseksi sopaksi, vaan ota nyt iso haukkaus, puhu jollekulle aikuiselle lastensuojeluilmoituksenkin uhalla, ja nauti sitten myöhemmin parantuneesta elämäntilanteestasi.

Vierailija
254/291 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

TÄMÄ ON JO MYÖNNETTY PROVOKSI. Älkää jatkako kommentointia.

Vierailija
255/291 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta näkee että äitisi on oikeassa ja sinä olet ilman riittäviä rajoja kasvanut omahyväinen typerä kakara. Onneksi teini-ikä menee ohi eikä koskaan palaa. Kerro äidillesi terveiset että ihan oikein toimii äitinä. Kakaralle ei todellakaan anneta rahaa vaan hankinnat tehdään yhteisillä kauppareissuilla. Ja jos sana ei tehoa, viedään vaikka ranteista omaan huoneeseen jäähylle. Se on vanhemmuutta ja välittämistä.

Vierailija
256/291 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pimee, pysykää kaukana , tosi vaarallinen. Mulla oli tollanen isosisko. Parani vähän aikuisena, mutta vieläkin pelkään , en siis koskaan jää kahden hänen kanssaan. Saa aikuisenakin raivareita. Hänellä ei ole yhtään kaveria , miehensä on yhtä pimee.

Vierailija
257/291 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se oo niin, että neitokainen sieltä lähtee kohti sijoitusta ja perheesi saa jatkaa ilman terroriasi elämäänsä.

Vierailija
258/291 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja on jo kauan sitten myöntänyt provon. Siis lopettakaa.

Vierailija
259/291 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteys johonkin asianajotoimistoon ja selitä juttu heille. Eiköhän tästä äitisi vastuuseen vielä saada. Tällainen pelihän ei tietenkään vetele.

Vierailija
260/291 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh HUh. NYt mahtaa olla pakko irtisanotua tästä jutusta; sen verran hullua porukkaa näyttää pesivän av-palstalla, jotka kommenttien lisäksi jopa heittäytyvät esittämään ap:ta tai hänen äitiään, ja osa porukkaa on jo soittamassa poliisia suunnilleen ;_D

Eli pahoitteluni nöyrät, kyseessä oli työkavereilta vastaan otettu haaste: Kirjoittaa tänään tälle palstalle provo, joka 3 tunnissa kerätä vastaksia vähintään 10 sivua....Meni, osui, ja paukkui ;D

Provoon vaikutteita otettu vähän sieltä ja täältä, enimmäkseen omasta päästäni. Joten rauha mammat, kaikki ok, ja mä tän vedon onnistumisen takia 300e rikkaampi :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme neljä