Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi tuot lapsettomiin häihin lapsesi?

Vierailija
27.01.2016 |

Etenkin jos perusteluna "en ajatellut sen koskevan meidän lasta..."

Kommentit (261)

Vierailija
181/261 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MIKSI kukaan haluaisi ottaa lapset mukaan aikuisten juhlaan? Tätä en tule koskaan ymmärtämään. Ehkä jos tosiaan ei ole ketään lapsenvahtia, mutta ehkä silloin lähdetään ajoissa pois...? Toissa kesänä näin vielä vuorokauden vaihduttua näitä 7-15 -vuotiaita lapsia telmimässä yöttömässä yössä kännisten aikuisten keskellä :( Ennemmin olisin vaikka lähipubiin vienyt.

Missä vaiheesa häistä on tullut kännisten aikuisten konttausbileet? Itse en ole ollut yksissäkään häissä jossa olisi ollut K-18 biletystä. Meidän suvun ja kaveriporukan osaavat juhlia myös lasten kanssa, niin että lapset eivät häiritse juhlia eivätkä aikiset porsastele 🐖

Vierailija
182/261 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kävi niin iloisesti, että saimme aikaan melkoisen sodan yrittäessämme järjestää lapsettomia häitä.

Olemme lapseton pariskunta, juhla pidettiin alkuillasta melko myöhään yöhön ja kutsutut vieraat olivat suurimmaksi osaksi ystäviämme (vain molempien vanhemmat ja sisarukset, sekä mieheni mummo olivat kutsuttu ystävien lisäksi).

Jätimme molempien melko kookkaat suvut kutsumatta, koska halusimme tarjota lähipiirillemme hienommat kattaukset ja muutenkin säästää.

Mieheni veli soitti päivää ennen häitä ja kysyi miksei hän saa tuoda poikaansa (5v) juhlimaan setänsä häitä. Selitin tilanteen, mutta hän raivostui ja ilmoitti, ettei hän sitten osallistu ollenkaan. Fine.

Kohta soitti mieheni mummo ja ilmoitti, ettei hänkään sitten osallistu.

Tässä vaiheessa alkoi minulla olla hermo melkolailla kireällä. En jaksanut alkaa enää niin lähellä häitä tappelemaan, joten soitin sitten mieheni veljelle, että tuokoon poikansa nyt kun yksi paikka on vapaana mummon peruttua.

Juhla meni hienosti, eikä pojasta toki ollut häiriötä, tosin 90e per nassu kattaus meni vähän harakoille hänen kohdallaan, eikä sitä limppariakaan löytynyt tarjottavista, vaan isänsä joutui sitä itse ostamaan.

Kun väsy iski jo ennen kakun leikkuuta, joutui sulhasen äiti lähtemään pikkupojan kanssa kotiin, koska tokihan pojan isä halusi jäädä juhlimaan myöhään yöhön!

Harmitti silloin ja harmittaa edelleen.

Kiva kuulla että anoppi on sinulle noin tärkeä 😊

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/261 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häitä järjestetään nykyään myös monissa ulkomaan hotelleissa ja ravintoloissa esim Välimerellä, ja niissä saattaa olla kaikinpuolin K-18 ikärajana. Eli noloa jos joku sukulaisperhe tunkee sinne lapsineen, jotka eivät pääse seurueelle varattuun hotelliin eivätkä merenrannalle vihkipaikka-ravintolaan lasten mukanaolon vuoksi. Tämäkin kannattaa siis huomioida ja nuo hotellithan eivät tee poikkeuksia kenenkään lasten kohdalla, vaikka koko perhe seisoisi päällään ja itkisi.

Etelä-Euroopassa häät ovat perhejuhla ja ravintoloihin pääsevät lapset, toisin kuin Suomessa.

Etelä-Euroopassa lapset käyttäytyvät paremmin kuin Suomessa. Meillä oli kahdet hääjuhlat, mieheni ranskalaisen suvun luona ranskassa ja oman sukuni luona suomessa. Molemmissa lapsia, vaan kas kummaa kun ranskalaiset lapset istuivat kiltisti ja söivät siististi kuten aikuisetkin. Jos joku alkoi riehua, niin komennettiin ja riehuminen loppui. suomessa lapset juoksivat ja sotkivat juhlatilaa, eivätkä vanhemmat komentaneet ollenkaan.

Meidän häissä sekä lapsi- että aikuisvieraat käyttyivät hyvin.

Vierailija
184/261 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monissa maissa lapset opetetaan pöytätavoille kotona perheen kesken ensin, sitten pienen kaveri- tai sukupiirin kanssa ja vasta sitten heidät viedään ravintolaan tai isompiin juhliin. Nämä lapset ovat jopa ylpeitä itsestään kun osaavat syödä välineillä kuin aikuiset ja haluavat olla pöydässä kuin pienet aikuiset.

Suomalaiset kuvittelee että hääjuhlat ovat juuri se oikea paikka alkaa opettaa omaa lasta pöytätavoille. Ikävä hääparin ja muiden kannalta tuommoinen.

Juuri näin. Häät ei ole mikään harjoittelutilaisuus, vaan häihin pääsee vasta sitten kun osaa käyttäytyä.

Eli lapsettomiin häihin voi tuoda hyvin käytäytvät lapset... niinkö ☺

Vierailija
185/261 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai kukaan oikeasti tuollaista tee? Supermoukkamaista olisi kyllä. Eihän pöytäpaikkaakaan ole varattuna muille kuin kutsutuille.

Mulla oli lapsettomat häät mutta silti eräs nainen tuppasi sisälle lasten kanssa. Menin tietty sanomaan, etteivät häät ole sopivat lapsille ohjelman ja alkoholin takia, muttei pitkänkään selitykseni jälkeen uskonut. Noh, siellä sitten oli 5 ja 8 vuotiaat lapset humalaisten sukulaisteni keskellä puolialastoman tanssijan esiintyessä (oli joku miehen veljen läppä "häälahja" ja kys äiti tuli minulle raivoamaan siitä miten häät olivat aivan liian rajut lapsille.

N36

kunnon wt, varmaan tuolla on kakarat mukana terassillakin

Kuinka wt on veljen tuoma strippari häissä 😆

Vierailija
186/261 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai ihmiset saavat olla pitämättä lapsettomista häistä. Ei niihin sitten tarvitse osallistua.

Mutta täysin moukkamaista on tuoda kutsumattomia vieraita häihin. Jos lapsiasi ei ole kutsuttu älä vie niitä juhliin. Se miksi sinä itsekin jäät juhlista pois ei kiinnosta ketään.

Vierailija
187/261 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monissa maissa lapset opetetaan pöytätavoille kotona perheen kesken ensin, sitten pienen kaveri- tai sukupiirin kanssa ja vasta sitten heidät viedään ravintolaan tai isompiin juhliin. Nämä lapset ovat jopa ylpeitä itsestään kun osaavat syödä välineillä kuin aikuiset ja haluavat olla pöydässä kuin pienet aikuiset.

Suomalaiset kuvittelee että hääjuhlat ovat juuri se oikea paikka alkaa opettaa omaa lasta pöytätavoille. Ikävä hääparin ja muiden kannalta tuommoinen.

Juuri näin. Häät ei ole mikään harjoittelutilaisuus, vaan häihin pääsee vasta sitten kun osaa käyttäytyä.

Eli lapsettomiin häihin voi tuoda hyvin käytäytvät lapset... niinkö ☺

Ei tietenkään voi tuoda ketään, jota ei ole kutsuttu. Sehän nyt on itsestäänselvyys. Mutta vaikka olisikin kutsuttu, itse ottaisin lapset mukaan vain jos olisin varma että osaavat käyttäytyä.

Vierailija
188/261 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai kukaan oikeasti tuollaista tee? Supermoukkamaista olisi kyllä. Eihän pöytäpaikkaakaan ole varattuna muille kuin kutsutuille.

Mulla oli lapsettomat häät mutta silti eräs nainen tuppasi sisälle lasten kanssa. Menin tietty sanomaan, etteivät häät ole sopivat lapsille ohjelman ja alkoholin takia, muttei pitkänkään selitykseni jälkeen uskonut. Noh, siellä sitten oli 5 ja 8 vuotiaat lapset humalaisten sukulaisteni keskellä puolialastoman tanssijan esiintyessä (oli joku miehen veljen läppä "häälahja" ja kys äiti tuli minulle raivoamaan siitä miten häät olivat aivan liian rajut lapsille.

N36

No ehkä hän ei uskoneet teidän olevan ihan noin wt?

Vierailija
189/261 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MIKSI kukaan haluaisi ottaa lapset mukaan aikuisten juhlaan? Tätä en tule koskaan ymmärtämään. Ehkä jos tosiaan ei ole ketään lapsenvahtia, mutta ehkä silloin lähdetään ajoissa pois...? Toissa kesänä näin vielä vuorokauden vaihduttua näitä 7-15 -vuotiaita lapsia telmimässä yöttömässä yössä kännisten aikuisten keskellä :( Ennemmin olisin vaikka lähipubiin vienyt.

Missä vaiheesa häistä on tullut kännisten aikuisten konttausbileet? Itse en ole ollut yksissäkään häissä jossa olisi ollut K-18 biletystä. Meidän suvun ja kaveriporukan osaavat juhlia myös lasten kanssa, niin että lapset eivät häiritse juhlia eivätkä aikiset porsastele 🐖

Mitä hauskaa on tuollaisissa ryyppäjäisissä, samaa ihmettelen! Kun olen joskus Satuhäitä katsonut, olen alkanut ymmärtää, miten monen suomalaisen ilo on ryypätä niiden häiden varjolla.

Vierailija
190/261 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en menisi koko häihin.

Vierailija
191/261 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinäpähän lapset sitten nauttivat seksistä ja drinkkien kumoamisen katselusta, kun vanhemmat ovat olleet pöhköpäitä. Turha rutista mitään jälkeenpäin, jos ei välitä kutsun sisällöstä.

Siis mä olen aina luullut, että kristilliset häät ja kinkybileet ovat eri asioita. Toisaalta, en hengaa wt-piireissä, joissa juhlien pääsisältö lienee juuri ryyppääminen ja alastomuus. Way to go...

Arvokas ja sivistynyt pönötys on paras juhlamalli, eiks je? Itse kyllä tykkään olla juhlissa, missä oikeasti tapahtuukin jotain. Ihmiset ovat keskinkertaisia muutenkin ja siksi katson mielummin kunnon kännibileitä ja nauran muiden kohellukselle (ja vedän törkeän kännin itsekkin). Jokainen saa nauttia ihan mistä haluaa.

Vierailija
192/261 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun en juo itse, en käy juhlissa, jotka on vain aikuisille. Minulle on tärkeämpää käydä lenkillä ja salilla, kalastaa ja talvella hiihtää. Se että satun olemaan parin koululaisen äiti, antaa minulle hyvän syyn olla menemättä ns. aikuisten juhliin.

Vierailija
193/261 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä hauskaa on tuollaisissa ryyppäjäisissä, samaa ihmettelen! Kun olen joskus Satuhäitä katsonut, olen alkanut ymmärtää, miten monen suomalaisen ilo on ryypätä niiden häiden varjolla.

Minusta ryyppäjäiset ovat ihan hauskat silloin tällöin. On se nyt vittu kumma, kun ei saisi koskaan ryypätä.

Vierailija
194/261 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun en juo itse, en käy juhlissa, jotka on vain aikuisille. Minulle on tärkeämpää käydä lenkillä ja salilla, kalastaa ja talvella hiihtää. Se että satun olemaan parin koululaisen äiti, antaa minulle hyvän syyn olla menemättä ns. aikuisten juhliin.

Toivottavasti olet tyytyväinen elämääsi ylipäätään, mutta minua kiinnostaa tietää, että millainen kasvatus on ollut ihmisellä jolta puuttuu intohimo uusia kokemuksia kohtaan? En nyt oikeasti yritä sinua väheksyä ja vilpittömästi toivon sinulle parasta, mutta elämäntyylisi kuulostaa niin harmaalta ja tylsältä minusta. Enkä nyt tarkoita alkoholin juomista tai juomattomuutta.

Vierailija
195/261 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko trolli vai onko sinulle oikeasti ongelma se, että hääpari ottaa alkoa mielummin aikuisten kesken kun katsoo lapsivieraita? :D 

Vierailija
196/261 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä kävi niin iloisesti, että saimme aikaan melkoisen sodan yrittäessämme järjestää lapsettomia häitä.

Olemme lapseton pariskunta, juhla pidettiin alkuillasta melko myöhään yöhön ja kutsutut vieraat olivat suurimmaksi osaksi ystäviämme (vain molempien vanhemmat ja sisarukset, sekä mieheni mummo olivat kutsuttu ystävien lisäksi).

Jätimme molempien melko kookkaat suvut kutsumatta, koska halusimme tarjota lähipiirillemme hienommat kattaukset ja muutenkin säästää.

Mieheni veli soitti päivää ennen häitä ja kysyi miksei hän saa tuoda poikaansa (5v) juhlimaan setänsä häitä. Selitin tilanteen, mutta hän raivostui ja ilmoitti, ettei hän sitten osallistu ollenkaan. Fine.

Kohta soitti mieheni mummo ja ilmoitti, ettei hänkään sitten osallistu.

Tässä vaiheessa alkoi minulla olla hermo melkolailla kireällä. En jaksanut alkaa enää niin lähellä häitä tappelemaan, joten soitin sitten mieheni veljelle, että tuokoon poikansa nyt kun yksi paikka on vapaana mummon peruttua.

Juhla meni hienosti, eikä pojasta toki ollut häiriötä, tosin 90e per nassu kattaus meni vähän harakoille hänen kohdallaan, eikä sitä limppariakaan löytynyt tarjottavista, vaan isänsä joutui sitä itse ostamaan.

Kun väsy iski jo ennen kakun leikkuuta, joutui sulhasen äiti lähtemään pikkupojan kanssa kotiin, koska tokihan pojan isä halusi jäädä juhlimaan myöhään yöhön!

Harmitti silloin ja harmittaa edelleen.

Tekisitkö jotain toisin?

Jos nyt hiukan vanhempana voisin hoitaa uudestaan tämän kyseisen tilanteen, niin en suostuisi joustamaan kutsutuissa vieraissa, vaan miehen veli ja mummo olisivat saaneet toimia alunperin valitsemansa tien mukaan ja anopilla olisi täten ollut tilaisuus tanssia poikansa häissä.

Vierailija
197/261 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti olet tyytyväinen elämääsi ylipäätään, mutta minua kiinnostaa tietää, että millainen kasvatus on ollut ihmisellä jolta puuttuu intohimo uusia kokemuksia kohtaan? En nyt oikeasti yritä sinua väheksyä ja vilpittömästi toivon sinulle parasta, mutta elämäntyylisi kuulostaa niin harmaalta ja tylsältä minusta. Enkä nyt tarkoita alkoholin juomista tai juomattomuutta.

Sanoisin, että tällainen ihminen on introvertti, joka nauttii niistä jutuista joita voi tehdä yksinkin. 

Vierailija
198/261 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tuo edellinen kirjoittaja, mutta en ymmärrä, mitä ihmeen "puuttuvaa intohimoa uusia kokemuksia kohtaan" osoittaa se, että ei halua käydä juhlissa,jotka ovat vain aikuisille? Entä jos tuo kirjoittaja rakastaa matkailua, teatteriesityksiä, taidenäyttelyjä ja retkipyöräilyä. Onko hänen elämäntyylinsä oikeasti harmaa ja tylsä vain siksi, että hän jättää väliin ryyppybileet?

Vierailija
199/261 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomat häät on ihan OK, mutta niissä on yleensä sama kaava eli juhlitaan kavereitten kanssa. Sukulaisia on mukana siksi, että tarvitaan maksajat.

Ennen avioliitto oli yhteisön asia, nykyisin pariskunnan. Toivoisi, että kaverihäiden järjestäjät oivaltaisivat, että ne kaverit ovat sitten se yhteisö, joka auttaa lastenhoidossa, lainaa autoa ja takaa asuntolainan. Ei ole reilua olettaa, että kavereiden kanssa pidetään hauskaa, mutta ongelmatilanteissa apuun itketään sukua.

Vierailija
200/261 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsettomat häät on ihan OK, mutta niissä on yleensä sama kaava eli juhlitaan kavereitten kanssa. Sukulaisia on mukana siksi, että tarvitaan maksajat.

Ennen avioliitto oli yhteisön asia, nykyisin pariskunnan. Toivoisi, että kaverihäiden järjestäjät oivaltaisivat, että ne kaverit ovat sitten se yhteisö, joka auttaa lastenhoidossa, lainaa autoa ja takaa asuntolainan. Ei ole reilua olettaa, että kavereiden kanssa pidetään hauskaa, mutta ongelmatilanteissa apuun itketään sukua.

OT nyt, mutta pankit ei ymmärtääkseni enää suosittele henkilötakauksia lainoihin vaan haluavat muita vakuuksia. 

Niin ja hääpari on kyllä nykyään se, joka häämenonsa maksaa itse, ellei kyse ole juuri ja juuri täysi-ikäisistä. En tiedä minkä ikäisiä tässä tarkoitit, mutta nykyään mennään n. kolmikymppisenä vihille ja eiköhän siihen mennessä parilla ole se ikioma autokin.