Miksi tuot lapsettomiin häihin lapsesi?
Etenkin jos perusteluna "en ajatellut sen koskevan meidän lasta..."
Kommentit (261)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tuo lapsettomiin häihin edes itseäni. Kerran näin on käynyt. Ilmoitin vastauksena kutsuun etten pääse paikalle koska minulla on lapsia.
Lapsesi rajoittaa elämääsi epätavallisen paljon. Et voi mennä töihin, koska sinulla on lapsia. Kaveriporukan mökkiviikonloppu ei onnistu, koska sinulla on lapsia. Et voi lähteä teatteriin, koska sinulla on lapsia. Pikkujouluihin et pääse, koska sinulla on lapsia jne.
Vierailija kirjoitti:
Lapsettomat häät on pulmallinen kysymys. Mikä on ikäraja? Mulla on ollut oma tyttäreni seuralaisena, kun vaimoni sairastui. Tyttärellä oli silloin ikää 16 vuotta. Ei voinut tietenkään juoda, mutta ei ollut myöskään kenenkään jaloissa, eikä kukaan valittanut.
Juhliin ovat tervetulleita kaikki kutsutut. Kutsuttuja ovat kaikki, joille kutsu osoitetaan. Jos myös lapset kutsutaan, lukee kuoressa "Maija ja Matti Meikäläinen perheineen".
Hauska lukea näitä "En sitten itsekään tule!" :D
Niin, katsos sen olet toivottavasti jo ehkäisyn poisjättäessä tiedostanut, että jos johonkin et voi ottaa lasta mukaan ja hoitajaa et saa, niin silloin jäät kotiin lapsen kanssa. Siitä on turha juhlien järjestäjille kiukutella.
Kutsukaa tai olkaa kutsumatta.
Huono tekosyy toi alkoholitarjoilu sinänsä.
Alkaa saavuttaa uskomattomat mittasuhteet tämä uraohjusten hedonismi, nuorena ne ajelee Baijerilaisella syvällä kuppipenkissä lippis silmillä kuin maantien omistajat.
Jotenkin käsittämätöntä ajattelua. No Suomi on erittäin lapsivastainen yhteiskunta. Esim. lainsäädäntö on hurjan takapajuinen. Sosiaalivakuutukset (lakisääteinen tapat. vakuutus) ei koske lapsia. Vasta kun henkilökunta oireilee, toimijan (kunta,valtio) on ryhdyttävä toimenpiteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Lapsettomat häät on pulmallinen kysymys. Mikä on ikäraja? Mulla on ollut oma tyttäreni seuralaisena, kun vaimoni sairastui. Tyttärellä oli silloin ikää 16 vuotta. Ei voinut tietenkään juoda, mutta ei ollut myöskään kenenkään jaloissa, eikä kukaan valittanut.
Ei perustu ikärajaan. Kutsukortin kirjeen päällä on kirjoitettu nimet, kenelle kutsu on osoitettu. Jos vastaanottaja on matti meikäläinen perh., niin silloin matti puolisoineen ja lapsineen on kutsuttu häihin. Jos kuoressa lukee vain matti meikäläinen, tarkoittaa että vain matti on kutsuttu. Jos kuoressa lukee matti meikäläinen ja avec, voi matti ottaa mukaan vaikka anoppinsa. Jos kutsussa lukee matti ja maija meikäläinen, mutta maija on estynyt tulemaan, voi matti kysyä hääparilta, voiko heidän 16-vuotias tyttärensä tulla maijan tilalla.
Mockba kirjoitti:
Alkaa saavuttaa uskomattomat mittasuhteet tämä uraohjusten hedonismi, nuorena ne ajelee Baijerilaisella syvällä kuppipenkissä lippis silmillä kuin maantien omistajat.
Jotenkin käsittämätöntä ajattelua. No Suomi on erittäin lapsivastainen yhteiskunta. Esim. lainsäädäntö on hurjan takapajuinen. Sosiaalivakuutukset (lakisääteinen tapat. vakuutus) ei koske lapsia. Vasta kun henkilökunta oireilee, toimijan (kunta,valtio) on ryhdyttävä toimenpiteisiin.
Suomi on niin lapsivihamielinen, että jopa Itsenäisyyspäivän vastaanottoon kaikki saapuvat ilman lapsia.
Meillä kävi niin iloisesti, että saimme aikaan melkoisen sodan yrittäessämme järjestää lapsettomia häitä.
Olemme lapseton pariskunta, juhla pidettiin alkuillasta melko myöhään yöhön ja kutsutut vieraat olivat suurimmaksi osaksi ystäviämme (vain molempien vanhemmat ja sisarukset, sekä mieheni mummo olivat kutsuttu ystävien lisäksi).
Jätimme molempien melko kookkaat suvut kutsumatta, koska halusimme tarjota lähipiirillemme hienommat kattaukset ja muutenkin säästää.
Mieheni veli soitti päivää ennen häitä ja kysyi miksei hän saa tuoda poikaansa (5v) juhlimaan setänsä häitä. Selitin tilanteen, mutta hän raivostui ja ilmoitti, ettei hän sitten osallistu ollenkaan. Fine.
Kohta soitti mieheni mummo ja ilmoitti, ettei hänkään sitten osallistu.
Tässä vaiheessa alkoi minulla olla hermo melkolailla kireällä. En jaksanut alkaa enää niin lähellä häitä tappelemaan, joten soitin sitten mieheni veljelle, että tuokoon poikansa nyt kun yksi paikka on vapaana mummon peruttua.
Juhla meni hienosti, eikä pojasta toki ollut häiriötä, tosin 90e per nassu kattaus meni vähän harakoille hänen kohdallaan, eikä sitä limppariakaan löytynyt tarjottavista, vaan isänsä joutui sitä itse ostamaan.
Kun väsy iski jo ennen kakun leikkuuta, joutui sulhasen äiti lähtemään pikkupojan kanssa kotiin, koska tokihan pojan isä halusi jäädä juhlimaan myöhään yöhön!
Harmitti silloin ja harmittaa edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan oikeasti tuollaista tee? Supermoukkamaista olisi kyllä. Eihän pöytäpaikkaakaan ole varattuna muille kuin kutsutuille.
Mulla oli lapsettomat häät mutta silti eräs nainen tuppasi sisälle lasten kanssa. Menin tietty sanomaan, etteivät häät ole sopivat lapsille ohjelman ja alkoholin takia, muttei pitkänkään selitykseni jälkeen uskonut. Noh, siellä sitten oli 5 ja 8 vuotiaat lapset humalaisten sukulaisteni keskellä puolialastoman tanssijan esiintyessä (oli joku miehen veljen läppä "häälahja" ja kys äiti tuli minulle raivoamaan siitä miten häät olivat aivan liian rajut lapsille.
N36
kunnon wt, varmaan tuolla on kakarat mukana terassillakin
Miksi se koetaan hyökkäyksenä jos hääpari haluaa juhlia vain aikuisten kesken. Ehkä tuo ajatellaan heti että "lapset eivät ole tervetulleita ja mitä, meidänkö lapset!!" Juhlia on erilaisia, eihän tuossa mitään ihmeellistä ole.
Minä kutsuessani ajattelin, että tulevat ne, jotka pääsevät ja toiset sitten jättävät tulematta. Ei minua kiinnosta miksi osa jätti tulematta, heillä on omat syynsä kuin myös meillä kun ei kutsuttu lapsia. Lähimmäisten kanssa asia keskusteltiin ja ei mitään ihmeellistä. Ihmiset turhaan paisuttelevat asioita, ollaan ihan luonnollisesti vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tuo lapsettomiin häihin edes itseäni. Kerran näin on käynyt. Ilmoitin vastauksena kutsuun etten pääse paikalle koska minulla on lapsia.
Lapsesi rajoittaa elämääsi epätavallisen paljon. Et voi mennä töihin, koska sinulla on lapsia. Kaveriporukan mökkiviikonloppu ei onnistu, koska sinulla on lapsia. Et voi lähteä teatteriin, koska sinulla on lapsia. Pikkujouluihin et pääse, koska sinulla on lapsia jne.
Oletko nyt ihan varma ettet itse ole lapsi?
Tietenkin pääsen kaikkialle minne itse haluan mennä.
Jos joku ei halua lapsia häihinsä se on minulle 100% OK. Lienee yhtä lailla 100% OK jos en itse silloin tule?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin pääsen kaikkialle minne itse haluan mennä.Jos joku ei halua lapsia häihinsä se on minulle 100% OK. Lienee yhtä lailla 100% OK jos en itse silloin tule?
Jos häät ovat lapsettomat ja kutsu on osoitettu vain vanhemmille, eikä toinen tai molemmat vanhemmat ole lähdössä häihin, niin silloin vain ilmoitus asiasta hääparille kutsussa mainittuun pvmäärään menneessä. Ei ongelmaa siloin.
Mockba kirjoitti:
Siis miten niin? Lapsiperheitähän hyysätään aivan helvetisti! On päivähoito-oikeus, on lapsilisät, on maksuton esiopetus jne. Baijerilainen kirjoitetaan pienellä alkukirjaimella lauseen keskellä. Miten kommenttisi edes liittyi aloitukseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin pääsen kaikkialle minne itse haluan mennä.Jos joku ei halua lapsia häihinsä se on minulle 100% OK. Lienee yhtä lailla 100% OK jos en itse silloin tule?
Jos häät ovat lapsettomat ja kutsu on osoitettu vain vanhemmille, eikä toinen tai molemmat vanhemmat ole lähdössä häihin, niin silloin vain ilmoitus asiasta hääparille kutsussa mainittuun pvmäärään menneessä. Ei ongelmaa siloin.
Vain kerran olen tosiaan joutunut laittamaan viestiä etten pääse koska mulla on lapsi. Onneksi ei tuttavapiiristä löydy enempää ääliöitä. Ehkä se johtuu siitä ettei ääliöiden tuttavan viitsi muutenkaan olla.
Vierailija kirjoitti:
Häitä järjestetään nykyään myös monissa ulkomaan hotelleissa ja ravintoloissa esim Välimerellä, ja niissä saattaa olla kaikinpuolin K-18 ikärajana. Eli noloa jos joku sukulaisperhe tunkee sinne lapsineen, jotka eivät pääse seurueelle varattuun hotelliin eivätkä merenrannalle vihkipaikka-ravintolaan lasten mukanaolon vuoksi. Tämäkin kannattaa siis huomioida ja nuo hotellithan eivät tee poikkeuksia kenenkään lasten kohdalla, vaikka koko perhe seisoisi päällään ja itkisi.
Etelä-Euroopassa häät ovat perhejuhla ja ravintoloihin pääsevät lapset, toisin kuin Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ok, mutta olisit sitten vain vastannut ettet halua tulla. Sehän se todellinen syy oli, eikä lapsi, kun olisit päässyt jos vain olisit halunnut mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain kerran olen tosiaan joutunut laittamaan viestiä etten pääse koska mulla on lapsi. Onneksi ei tuttavapiiristä löydy enempää ääliöitä. Ehkä se johtuu siitä ettei ääliöiden tuttavan viitsi muutenkaan olla.
Kommenttisi kertoo paljon sinusta, ei hääpareista. Hyvä sentään, että ilmoitit etukäteen, ettet pääse, perusteluineen.
Vierailija kirjoitti:
Meillä kävi niin iloisesti, että saimme aikaan melkoisen sodan yrittäessämme järjestää lapsettomia häitä.
Olemme lapseton pariskunta, juhla pidettiin alkuillasta melko myöhään yöhön ja kutsutut vieraat olivat suurimmaksi osaksi ystäviämme (vain molempien vanhemmat ja sisarukset, sekä mieheni mummo olivat kutsuttu ystävien lisäksi).
Jätimme molempien melko kookkaat suvut kutsumatta, koska halusimme tarjota lähipiirillemme hienommat kattaukset ja muutenkin säästää.Mieheni veli soitti päivää ennen häitä ja kysyi miksei hän saa tuoda poikaansa (5v) juhlimaan setänsä häitä. Selitin tilanteen, mutta hän raivostui ja ilmoitti, ettei hän sitten osallistu ollenkaan. Fine.
Kohta soitti mieheni mummo ja ilmoitti, ettei hänkään sitten osallistu.
Tässä vaiheessa alkoi minulla olla hermo melkolailla kireällä. En jaksanut alkaa enää niin lähellä häitä tappelemaan, joten soitin sitten mieheni veljelle, että tuokoon poikansa nyt kun yksi paikka on vapaana mummon peruttua.
Juhla meni hienosti, eikä pojasta toki ollut häiriötä, tosin 90e per nassu kattaus meni vähän harakoille hänen kohdallaan, eikä sitä limppariakaan löytynyt tarjottavista, vaan isänsä joutui sitä itse ostamaan.
Kun väsy iski jo ennen kakun leikkuuta, joutui sulhasen äiti lähtemään pikkupojan kanssa kotiin, koska tokihan pojan isä halusi jäädä juhlimaan myöhään yöhön!
Harmitti silloin ja harmittaa edelleen.
Tekisitkö jotain toisin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häitä järjestetään nykyään myös monissa ulkomaan hotelleissa ja ravintoloissa esim Välimerellä, ja niissä saattaa olla kaikinpuolin K-18 ikärajana. Eli noloa jos joku sukulaisperhe tunkee sinne lapsineen, jotka eivät pääse seurueelle varattuun hotelliin eivätkä merenrannalle vihkipaikka-ravintolaan lasten mukanaolon vuoksi. Tämäkin kannattaa siis huomioida ja nuo hotellithan eivät tee poikkeuksia kenenkään lasten kohdalla, vaikka koko perhe seisoisi päällään ja itkisi.
Etelä-Euroopassa häät ovat perhejuhla ja ravintoloihin pääsevät lapset, toisin kuin Suomessa.
Etelä-Euroopassa lapset käyttäytyvät paremmin kuin Suomessa. Meillä oli kahdet hääjuhlat, mieheni ranskalaisen suvun luona ranskassa ja oman sukuni luona suomessa. Molemmissa lapsia, vaan kas kummaa kun ranskalaiset lapset istuivat kiltisti ja söivät siististi kuten aikuisetkin. Jos joku alkoi riehua, niin komennettiin ja riehuminen loppui. suomessa lapset juoksivat ja sotkivat juhlatilaa, eivätkä vanhemmat komentaneet ollenkaan.
Lisäkysymys: jätättekö noudattamatta myös muita hääparin ohjeita ja toiveita?
Esim. jos pukukoodi on tumma puku, menettekö juhliin tennareissa, farkuissa ja t-paidassa? Jos hääpari toivoo, ettei annettaisi lahjoja, ostatteko helvetin ison kattilan?
Kyllä minun lapseni osaavat käyttäytyä ilman, että vien heidät johonkin lapsettomiin häihin oppia saamaan?!? En muista, että minua olisi lapsena viety häihin ja silti olen oppinut.