Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi tuot lapsettomiin häihin lapsesi?

Vierailija
27.01.2016 |

Etenkin jos perusteluna "en ajatellut sen koskevan meidän lasta..."

Kommentit (261)

Vierailija
121/261 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenhän pari, joka vaatinu lapsettomat häät, suhtauisi mahdollisiin omiin lapsiin? Olisivat vain tiellä ja häiriönä? Jos minulle tulisi kutsu, jossa lapsia kiellettäisiin tulemasta, niin kyllä se kieltämättä antaisi parista negatiivisen, lapsi viha mielisen kuvan. En menisi.

Lapsivihamielinen on yhdyssana.

Vierailija
122/261 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhejuhla... No ei vaan tajua. Tai tajuan, mutta sitä mä en tajua, että joku kuvittelee sen oman näkemyksensä olevan se ainoa oikea. Häät on _hääparin_ juhla. Ja jos hääpari haluaa lapsettomat juhlat, niin se on niin. Ei se mitään lapsivihamielisyyttä tarkoita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/261 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite oon sitä mieltä että siinä vaiheessa jos lapsiperheelle kilahtaa luukusta kutsu lapsettomiin häihin niin on vanhemmilla peiliinkattomisen paikka :D

Vierailija
124/261 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä hääparin omat lapset? Kun nykyään lähes jokaisella parilla on lapsia jo ennen häitä, onko nekin lapset kutsun ulkopuolella?  Vai pääsevätkö vanhempiensa häihin? Minä en lapsettomiin häihin osallistuisi eikä minun lähipiirissä sellaisia ole edes ollut. Sen sijaan on ollut ihania häitä, joihin lapset ovat olleet tervetulleita iästä riippumatta.

Hääpari päättää kaikista vieraista, myös omista lapsistaan. Lapsettomiin omiin häihinsä hääpari voi ottaa omat lapset mukaan tai sitten ei. Tämä asia nousi enemmän esille Ruotsin kuninkaallisten häiden aikaan, jolloin Sofia ja Carl halusivat kirkkovihkimisen lapsettomana. Muita lapsia ei kirkossa ollut, kuin lähimmäiset, mm. Victorian lapset morsiusneitoina ja Madeleinen lapsi äitinsä sylissä. Tämä tahto oli hääparin ja sitä tietysti fiksusti noudatettiin. Häät näyttivät ihanilta, eikä kukaan käyttäytynyt epäfiksusti naama mutrulla suputtaen lapsettomasta vihkimisestä.

Vierailija
125/261 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jotain perinteitä ja muita haluaa vaalia, niin nuoret ovat perinteisesti osallistuneet tanssiaisiin ja muihin juhliin sen jälkeen, kun heidät on esitelty hovissa. Tämä tapahtui 17-18-vuotiaana. Näin siis englantilaisen aristokratian keskuudessa, wt on toki asia erikseen.

Vierailija
126/261 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä ovat "lapsettomat häät"? Tosi junttia jakaa perhe kahtia jonkun juhlien takia. Perhe on ihan oma pakettinsa, jätä lapsiperheet kutsumatta jos lapset noin hirveästi haittaavat. So simple. Ps. Onneksi omassa piirissä ei ole tuollaisia wt-häitä.

Junttia sekin, että isi menee yksin baariin? Ens kerralla sitten koko perhe mukaan omana pakettina, lapsetkin, ettei perhe vaan jakaannu.

Meillä ei ole tapana käydä baarissa, kyllä se on junttia. Kaikki eivät läträä alkoholilla kuten sinä, sorry :)

Niin, ettehän te perhepakettina edes pääsisi baariin sisään.

Vierailija
127/261 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häät ovat perheen ja suvun juhla ja lapset kuuluvat joukkoon siinä kuin aikuisetkin. Muistelen vieläkin lapsuuden ja nuoruuden häitä maalla. Kaikilla oli kivaa, mitä nyt jotkut vaimot loppuillasta näyttivät myrtseiltä, kun se ukkokulta oli käynyt liian usein nurkan takana ja jalat alkoivat pettää ja kieli sammaltaa. Ei se meitä mukuloita häirinnyt, lähinnä huvitti. Meillä oli jopa tapana veikata, kuka miehistä ensimmäisenä kellahtaa pihan laidalle vetelemään sikeitä (yleensä yhden sukulaistalon renki!). Monesti ilta vietettiin läheisellä tanssilavalla (kesällä) tai seurojentalolla (talvella), sillä eihän häät ilman tanssia olleet mistään kotoisin. Siinä me lapsetkin aloimme opetella tanssiaskelia. Riettaita strippareita ei silloin häissä esiintynyt. Ohjelmanumeroiksi riitti hyvä ruoka ja kahvi sekä sukulaisten ja tuttujen kanssa seurustelu ilman määrättyjä istumapaikkoja.

jäin miettimään, että mille vuosikymmenelle piiat ja rengit kuuluvat. Mummini oli piikana kyllä joskus 30-luvun alkupuolella. Omasta lapsuudestani en muista, että olisi enää maalla piikoja tai renkejä ollut, työmiehiä kylläkin. Olen yli 50v.

Vierailija
128/261 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsuuteni yksi suurimmista kokemuksista oli kummitätini häät. Mummo ompeli minulle ihanan puvun, hiukset kiharrettiin, sain uudet ballerinat ja pienen "käsilaukkupussukan". Olin kuusi. Valokuvia on vieläkin ihana katsella, mm. kun tanssin suöjasen kanssa. Nykyään sairaalloisen itsekkään bridezillat haluavat häät, jotka ovat meidän häät-lehdestä, mutta joista puuttuu rakkaus, elämän äänet, tärkeät ihmiset ja lapset. Ehkä kärsivät lapsettomuudesta ja näin haluavat muidenkin kärsivän. Itse vastaisin kutsuun kohteliaasti ei kiitos ja olisin muutenkin hyvilläni päästessäni tuollaisista ihmisistä eroon:) minulle tärkeintä ovat lapseni, ei dokaus juhlissa.

Vierailija
129/261 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomia häitä on ollut ystävillä, joiden yleisesti arvellaan/tiedetään kärsivän lapsettomuudesta. Heille lapset häissä

Olisivat varmaankin olleet liian kova pala muistuttamassa siitä, mitä heiltä puuttuu:(

Vierailija
130/261 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän myös sellaisen tapauksen että hääparilla ongelmia lisääntyä ja halusivat juhlia aikuisten kesken, koska tuossa vaiheessa morsian saanut monta keskenmenoa, joten asia oli kaikin puolin herkkätuntoinen.

Eiköhän joku miehen serkkutyttö tuonut sinne kuitenkin vauvansa, heilutteli näiden edessä että eikö teillekin tule kohta tämmöisiä, heh heh, ja käänsi koko tilaisuuden huomion muutenkin itseensä ja lapseensa. Morsian oli aivan murtunut.

Vierailija
131/261 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yksi ystävä pariskunta piti häänsä ravintolassa. Erittäin tyylikkäät, eivätkä todellakaan mitkään ryyppyjuhlat. Ei olisi sopinut jessicajanica nenäänsä kaivamaan sinne tai merikarhujen juoksemaan pöytien välissä.

Nykyään on myös niin, että monetkaan ei saa/hanki lapsia. Meitä oli serkuksia yli 20 ja olihan se kiva rymytä porukalla juhlissa, kun kaikilla oli kaveri. Nykyään omilla lapsillani on yksi serkku. Kavereilla on yksi lapsi. Lapsille varmasti kivempi jäädä kotiin leikkimään, kuin että joka paikkaan tungetaan istumaan kutiava puku päällä. Sitten on perhejuhlia erikseen, missä saa halutessaan pitää niin hienoja vaatteita kuin tahtovat ja kihartaa hiuksensa.

Vierailija
132/261 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häitä järjestetään nykyään myös monissa ulkomaan hotelleissa ja ravintoloissa esim Välimerellä, ja niissä saattaa olla kaikinpuolin K-18 ikärajana. Eli noloa jos joku sukulaisperhe tunkee sinne lapsineen, jotka eivät pääse seurueelle varattuun hotelliin eivätkä merenrannalle vihkipaikka-ravintolaan lasten mukanaolon vuoksi. Tämäkin kannattaa siis huomioida ja nuo hotellithan eivät tee poikkeuksia kenenkään lasten kohdalla, vaikka koko perhe seisoisi päällään ja itkisi.

Vierailija
133/261 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun lapsuuteni yksi suurimmista kokemuksista oli kummitätini häät. Mummo ompeli minulle ihanan puvun, hiukset kiharrettiin, sain uudet ballerinat ja pienen "käsilaukkupussukan". Olin kuusi. Valokuvia on vieläkin ihana katsella, mm. kun tanssin suöjasen kanssa. Nykyään sairaalloisen itsekkään bridezillat haluavat häät, jotka ovat meidän häät-lehdestä, mutta joista puuttuu rakkaus, elämän äänet, tärkeät ihmiset ja lapset. Ehkä kärsivät lapsettomuudesta ja näin haluavat muidenkin kärsivän. Itse vastaisin kutsuun kohteliaasti ei kiitos ja olisin muutenkin hyvilläni päästessäni tuollaisista ihmisistä eroon:) minulle tärkeintä ovat lapseni, ei dokaus juhlissa.

Että mitä? Lapsettomista häistä tässä ketjussa puhutaan. Rakkaus, elämän äänet ja tärkeät ihmiset kyllä ovat läsnä, ainoastaan ne lapset puuttuu.

Vierailija
134/261 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska Minä ja Lapseni olemme universumin tärkeimmät olennot.

Vierailija
135/261 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häät ovat aikuisten juhlat. Kahden aikuisen välinen suhteen sinetöinti. Eihän niissä ole edes mitään ohjelmaa lapsille, vai onko teistä erityisen kivaa selittää omille pienille lapsille että miksi setä on tädin hameen alla ja kiskoo hampaillaan tämän sinistä sukkanauhaa reidestä?

Vierailija
136/261 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tietenkään tuo lastani lapsettomiin häihin.

Älä kuitenkaan loukkaannu kun en tule itsekään.

Älä loukkaannu, mutta parempi varmaan niin.

Vierailija
137/261 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne eivät ole sinun ja pershedelmiesi juhlat vaan hääparin, jos hääpari tykkää dokata nii siinähän dokaa.

Häissä tärkeintä ei ole rakkaus lapsiin vaan morsiusparin rakkaus toisiinsa.

Vierailija
138/261 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No olipa sullakin aika ankea lapsuus kun ainoa prinsessaleikki ja hienoksi laittautumismuisto liittyy jonkun aikuisen sukulaisen vihkimiseen! :D

Vierailija
139/261 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä saanut hyviä ideoita lapsettomiin häihin :) Aion laittaa kutsuun erityisesti että "Pershedelmien tuonti kielletty"! Onneksi meidän tuttavapiirin ihmiset ovat tilanne- ja huumorintajuisia ja ymmärtäisivät jättää lapset kotiin muutenkin.

Vierailija
140/261 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mamma tuo lapsensa väkisin lapsettomiin häihin, niin se kertoo vain läheisriippuvaisuusongelmasta, epäluottamuksesta omaan mieheensä, tai siitä että haluaa korostaa lastaan kuin se olisi joko asuste tai yh-mamman ainoa saavutus.