Kokopäiväivätyö ja sosiaalietuudet
Onko teidän mielestä ok työllistyä matalapalkka-alalle ja saada samalla asumistukea ja toimeentulotukea? Sain haukut niskaani kun menin tälläiseen työpaikkaan. Olen yh ja saan molempia tukia edelleen useamman sata euroa kun palkka on työstä niin huono. Mielestäni on ristiriitista että juuri ulkomailta tarvittaisiin työntekijöiyä monelle matalapalkka-alalle mutta he joutuisvat hakemaan sosiaalietuusksia palkan päälle. Eli hyötyhän olisi silloin nolla kansantalouden kannalta. Itse ajattelen että tämä on ok kun olen ollut jo kauan työtön ja asun joka tapauksessa jo Suomessa.
Kommentit (14)
No kyllähän työnteko aina kannattaa, vaikka saat tukia päälle. Itse olen kerran saanut asumistukea vaikka olin töissä, mutta oli osapäivätyö.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ottaa työ vaikka matalapalkka-alalta. Sitä ei tiedä millaiset ovet siitäkin aukeaa. Tuntuu kuiten, että helpompi saada uusi työpaikka suoraan vanhasta, kun taas pitkäaikaistyöttömät ei niinkään.
no minulla on ikää jo 46 vuotta ja työhistoriaakin 25 vuotta takana eri aloilta joten enää ei ns.jalka oven väliin päde. Tai työkokemuksen hankkiminen. Ongelmana minulla on koulutuksen puute kun tuli lähdettyä nuorena ulkomaille töihin eikä opiskeltua. Paluun jälkeen en ole päässyt mihinkään kouluihin.
On aina parempi ottaa työ kuin vain elää täysin toisten rahoilla. Pari vuotta kun on työttömänä niin sitten lasketaan työtä vieroksuvaksi ja työllistyminen ei tule enää onnistumaan. Jokaisen kannattaisi vähän miettiä missä asuu jos aikoo ottaa töitä vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuka ne haukut antoi?
muutama tuttava ja lähisukulainen. edelleen kuulemma olen loinen kun moisia etuuksia haen ja tarvitsen. En vaan pysty kuin vuokran maksamaan ja muutaman laskun nettopalkalla, olen yh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka ne haukut antoi?
muutama tuttava ja lähisukulainen. edelleen kuulemma olen loinen kun moisia etuuksia haen ja tarvitsen. En vaan pysty kuin vuokran maksamaan ja muutaman laskun nettopalkalla, olen yh.
Elämä on mukavempaa, kun ei pidä tuollaisiin ihmisiin yhteyttä. Töistä voi saada vaikka uusia tuttavuuksia.
Sinuna jäisin mielummin kotiin. Miksi ihmeessä tehdä töitä jos silti joutuu olemaan tt-tuella. Työttömyys kunniaan! Asiat ei tule koskaan muuttumaan jos ihmiset suostuu orja työhön.
Noinhan juuri pitää tehdä. Olet sankari, kun käyt töissä, vaikka saisit samat rahat kotona makaamalla.
Olet hyvä esimerkki kokoomuksen orjasta.
Ei kait noita vuokratasojakaan saada järkevämmäksi, ennen kuin työssäkäyville asumislisän maksamiseen laitetaan stoppi.
Vierailija kirjoitti:
Olet hyvä esimerkki kokoomuksen orjasta.
Kyllä minimipalkastakin sen verran verojen jälkeen käteen jää, että aloittaja kuulostaa ennemminkin vuokranantajan orjalta.
Ok on se että teet työtä ja nostat samalla etuja, mutta ei se että palkka niin huono että tarvitset etuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka ne haukut antoi?
Mistä he tietävät sinun raha-asiat?
Kannattaa ottaa työ vaikka matalapalkka-alalta. Sitä ei tiedä millaiset ovet siitäkin aukeaa. Tuntuu kuiten, että helpompi saada uusi työpaikka suoraan vanhasta, kun taas pitkäaikaistyöttömät ei niinkään.