Amin asikaisen ero: uusperhe ei toimi!!
Sanokaa mita sanotte, uusperheen "perhiytyminen" on todella vaikeaa ja aiti/isapuolen tuntema ulkopuolisuus on usein syyna siihen ettei homma vaan toimi.
Aina ilkeat aitipuolet saavat kaikki syyt niskaan, mutta minusta tassa tapauksessa Nilufer teki vaikean paatoksen lahtemalla itse eika pakottanut Aminia valitsemaan tyttaren ja vaimon valilta. Tosin hyt heidan yhteiset pojat joutuvat elamaan ilman ydinperhetta.
http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-1452131859887.html
Viime elokuussa ex-nyrkkeilijämiehestään Amin Asikaisesta avioeroa hakenut Nilüfer Asikainen kertoo avoimesti eron syistä Me Naiset -lehden haastattelussa.
Ex-nyrkkeilijä Amin Asikainen ja Nilüfer Asikainen ehtivät olla neljä vuotta naimisissa, kunnes elokuussa Nilüfer muutti pois perheen yhteisestä kodista ja jätti avioerohakemuksen. Parilla on kaksi yhteistä lasta, 4- ja 2-vuotiaat pojat, ja ero tuli Nilüferin aloitteesta.
– Ymmärrän, että Aminin oli vaikea käsittää lähtöäni. Se varmasti loukkasi, olinhan luvannut rakastaa häntä lopun elämääni, Nilüfer Asikainen sanoo torstaina ilmestyneessa Me Naiset -lehdessä.
Nilüferin mukaan ex-pariskunta on päässyt jo hyviin väleihin eron jälkeen ja hän kuvailee Aminia ystäväkseen. Nilüfer sanoo Me Naisten haastattelussa, ettei ero johtunut rakkauden loppumisesta, vaan kyse oli muusta.
– Koen hävinneeni tämän taistelun. Päätin laskea aseeni, kun en jaksanut enää.
Kaksi kertaa naimisissa olleen Nilüferin mukaan ero johtui pääosin siitä, ettei Asikaisten uusperhekuvio ottanut toimiakseen, koska Nilüfer koki suhteessa runsaasti ulkopuolista painetta.
– Aika pian aloin huomata, että minut nähtiinkin pahana. Vilpittömyyttäni ei otettu todesta. Kun tein jotain kilttiä tytärpuolelle, lapselle selitettiin toisaalla, että tavoittelen omaa etuani. (...) Tunsin, ettei minulla ollut minkäänlaista mahdollisuutta päästä tytön sydämeen, Nilüfer sanoo Me Naisissa.
Uusperheen arki muuttui hiljalleen paineen myötä osittain tukahduttavaksi.
– Pahimmillaan tunnelma kärjistyi sellaiseksi, että tunsin olevani ulkopuolinen omassa kodissani.
– Voidakseni jälleen hyvin minulla oili kaksi vaihtoehtoa: joko rikkoisin oman perheeni tai sitten rajaisin arjestamme Aminille tärkeitä ihmisiä. En yksinkertaisesti voinut elää saman katon alla hänen (Aminin) menneisyytensä kanssa. Samalla tajusin, etten ikinä voisi ola nainen, joka vaatisi miestään kääntämään selkänsä läheisilleen, Nilüfer sanoo Me Naisten tuoreessa haastattelussa.
Kommentit (172)
Miksi ei kukaan nyt avaudu millainen TAPAUS tämä Aminin ex Minna sitten on jos kerran on semmoinen kuitenkin?Amin on muuten poistanut facebook-päivityksensä :D Ihmettelen että siellähän oli tämän minnan nykyinenkin aviomies huutamassa ja haukkumassa Nilua valehtelijaksi.
Vierailija kirjoitti:
Exä-Minna Facebookissa: "Mä olen nyt vuosia näitä paskapommeja ottanut vastaan, alan pikkuhijaa olla terästä ei tää todellakaan kivalle tunnu. Haluisin elää normaalia elämää ilman julkista molllaamista, tätä on jatkunut niin pitkään.mutta yhden asian voin luvata teille totuus tulee vielä esiin, se ei tule palaamaan edes tulessa.Me aikuiset pärjätään aina mutta en olisi ikinä halunnut että tyttöni joutuu läpi käymään tälläistä, tulen taistemaan niin että totuus tulee esiiin."
Taas se nähdään, naiset ne jaksaa tapella. Miehet vois pitää vähän kuria puolin ja toisin.
Nilufer yritti hyötyä Aminista ja sen julkisuudesta. Minna ei julkisuudessa keiku. Ja en tiedä tapausta, mutta naisen vaisto ei petä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, että parempi vaihtoehto oli rikkoa perhe. Eikö sitä voi niellä ylpeyden ja olla tavallinen äitipuoli. Sellainen, joka on vähän ulkopuolinen entisten lasten elämään. Ei tarvitse kilpailla mistään suosiosta, olla vain välittävä, turvallinen aikuinen. Eikä mennä lapsen tasolle, jos hän välillä kääntää selkäänsä. Mutta täysillä mukana puolison ja yhteisten lasten elämässä. Ei puolisoa voi 100% omistaa. Pitää osata jakaa hänet kaikkien lasten kanssa, myös niiden, joiden vanhempi ei itse ole. Ja kohta siellä on näille nuorimmillekin äitipuoli. Joskus voisi vähän "tukahtua omassa kodissaan", lapset kasvaa, aikuistuu, asiat muuttaa muotoaan.
IKINÄ EI pidä tukehtua omassa kodissaan. Jos omassa kodissa ei voi olla turvallisesti, mukavasti ja hyvässä hengessä niin sitten on aika vaihtaa kotia.
Jos Amin ei oikeasti osaa tajuta mitä tarkoittaa mennä naimisiin jonkun kanssa niin se on hänen oma ongelmansa. Mutta muut tajuavat. Kun menet naimisiin toisen kanssa niin jaat KAIKEN hänen kanssaan. Myös lapset!
Miksi muka lapset pitää jakaa?
Minulla on omia lapsia, jo teinejä, enkä oleta mieheltä mitään muuta kuin kunniottavaa kohtelua heitä kohtaan. Tietysti apua tarvittaessa, mutta eipä sitä apua usein tarvita.
Koska muuten ette ole mikään perhe
Miksi pitäisi olla perhe? En edes halua olla perhe. Haluan etupäässä rakastavan parisuhteen, jossa on paljon seksiä, ja jossa kaikki ihmiset tulevat toimeen keskenään. Jos saan sen tällä järjestelyllä, niin kaikkihan on sitten juuri niin kuin haluan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei kukaan nyt avaudu millainen TAPAUS tämä Aminin ex Minna sitten on jos kerran on semmoinen kuitenkin?Amin on muuten poistanut facebook-päivityksensä :D Ihmettelen että siellähän oli tämän minnan nykyinenkin aviomies huutamassa ja haukkumassa Nilua valehtelijaksi.
Nilufer mm kehui luxus ostoksiaan tässä taannoin jossain naistenlehdessä. Minna on tietääkseni ex urheilija ja kaunis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lukekaa me naiset tai anna parin vuoden takaa, missä ko. Pariskunta kertoo perhe elämästään. Tämä N kertoo kun haluaa ostaa kalliita laukkuja, käy tyttöjen kanssa kämpissä bilettämässä ja juo vaan shampanjaa.. ja taksilla sitten kirkkonummelle. Teki kynsihuoltoja silloin tällöin. Amin taas kertoi, että on yksinhuoltajan lapsi ja haluaa säästää, ostaakseen isomman kodin perheelleen.
Musta siitä lehtijutusta huokui kuinka se eukko on pyrkyri ja elää yli varojensa. Jäi huono maku silloin ko eukosta.
Ja tais mihen rahat loppua kun ammattilaisurakin loppui ja kurjuus alkoi.Tuo lehtijuttu on jäänyt minullekin mieleen: Amin suunnitteli ja varautui tulevaan, pohti toimeentuloa ja asuntolainaa. Nilufer oli kiinnostunut luksuslaukuista ja Amin oli tuolloin siedettävä menneisyytensä kanssa, kun Amin oli TTK- tanssitähti ja Nilu pääsi viikottain TV-studioon julkkisten kanssa pörräämään. Mutta haastattelussa teki kevytkenkäinen ja huolettoman vaikutelman, ajattelin, että on sellainen pikkulapsivaiheen ohittamaan pyrkivä, paremmin sinkuksi sopiva tyyppi. Ja 60% on Aminin menneisyys? Entäs hänen oma menneisyys? Heillähän on sinun, minun ja meidän lapset. Amininex vaikuttaa julkiseen perusteella jatkaneensa omaa elämäänsä: oli pari vuotta yksin ja nyt ilmeisen hyvä parisuhde ja avioliitto. Nukkujan se hyppäsi liitosta toiseen samantien. Ja nyt tästä liitosta ulos. Kenellä tahansa tuon ikäisellä tuollaisella liitto/lapsi/ero/liitto/lapsi/lapsi/ero- vauhdilla olisi pää kovilla ja varmaan ulkopuolinen olo omassa elämässään: miten ihmeessä ehtinyt sählätä nuori nainen noin paljon elämässään, ihan ikiomia tekoja ja päätöksiä, joista jokainen meistä itse kantaa vastuun. Nilu kannattaisi piirtää aikajana vuosilukuineen ja merkitä siihen noi tapahtumat, ja tuijottaa sitä hiljaa. Kaikki elämänmuutokset - positiivisetkin vie valtavasti ihmisen psyykkistä energiaa, ja siksi niitä ei saisi lyhyelle aikaa kertyä liian paljon - nuppi ei vaan kestä muutostulvaa. Tää on ihan psykologinen fakta. Todella kypsymätöntä ja loukkaavaa syyttää muita ihmisiä alaikäisistä puhumattakaan omista ratkaisuistaan. Peiliin katsomisen paikka. Nyt oli Kova päätös lähteä. Keski-ikäinen 2-,4- ja 8-v lasten eronnut äiti, lapset kahdelle eri miehelle. Ikää tulee, vuodet painaa, yksinäinen vanhuus edessä.
Muuten hyvä, mutta tuo viimeinen lause oli epälooginen ja ilkeä. Mitä avioerolla kolmekymppisenä on tekemistä yksinäisen vanhuuden kanssa?
Sitä, että mitä useampi liitto on takana, sitä todennäköisemmin myös se nykyinen purkautuu. 2. Avioliitosta erotaan useammin kuin 1. Avioliitosta jne. Kynnys lähteä madaltuu, kun on sen tehnyt aiemmin. Tuon voit tarkistaa Suomen Tilastokeskuksesta. Ja tosiaan, aika yleisinhimillisesti meistä moni pysyvää parisuhdetta toivoo. Suomessa eka lapsi saadaan noin 30- vuotiaana. Eli paljon on parisuhdemarkkinoilla 30- vuotiaita vapa a Na, joilla ei vielä lapsia. Monilla on järkeäkin päässä ja ihan ennen parisuhteen aloittamista pohtii, kykeneekö suhteeseen, jossa kumppanilla on kaksi eroa ja lapset kahdelle eri ihmiselle. Aika moni meistä lähtisi ehkä mielummin vähän puhtaammalta pöydältä... Ja ei eronnut 30- kymppisenä itsessään mikään ongelma oo. Mutta tapa puida juttujaan julkisesti ei moniakaan houkuttele. Mutta ehkä joku Tauski/Nykänen/Laine-tyyppinen saattaa toki jopa kiinnostuakin...
Nilu on Turkista. Onkohan hän muslimiperheestä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nilufer mm kehui luxus ostoksiaan tässä taannoin jossain naistenlehdessä. Minna on tietääkseni ex urheilija ja kaunis.
Ai ihan oikeen kaunis?Mitä itse sen facebookista näin niin aika kotkanperse tuo näkyy olevan :D
Vierailija kirjoitti:
Nilu on Turkista. Onkohan hän muslimiperheestä?
On,mitäs sitten?Onhan Aminin isäkin marokkolainen muslimi.
Ei tuossa mielestäni mitään muihin uusperheisin yleistettävää löydy (huom. itse en asu uusperheessä). Uskoakseni tuohon vaikuttaa paljon Niluferin kulttuuritausta, jossa hänen on ehkä vaikeampi mieltää uusperhettä ja ihmisiä yksilöinä samoin kuin perisuomalainen tekee. Oli mielestäni aika mautonta alkaa mytätä Aminin ex-vaimoa (en edes tiedä kuka hän on) saati lasta julkisuudessa "perheenrikkojina".
Vierailija kirjoitti:
Ei tuossa mielestäni mitään muihin uusperheisin yleistettävää löydy (huom. itse en asu uusperheessä). Uskoakseni tuohon vaikuttaa paljon Niluferin kulttuuritausta, jossa hänen on ehkä vaikeampi mieltää uusperhettä ja ihmisiä yksilöinä samoin kuin perisuomalainen tekee. Oli mielestäni aika mautonta alkaa mytätä Aminin ex-vaimoa (en edes tiedä kuka hän on) saati lasta julkisuudessa "perheenrikkojina".
Lytätä?Eihän koko ex-muijaa ole mainittu missään vaiheessa kunnes Amin sen paljasti facebook-postauksessaan ja siitähän se sitten lähti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lytätä?Eihän koko ex-muijaa ole mainittu missään vaiheessa kunnes Amin sen paljasti facebook-postauksessaan ja siitähän se sitten lähti.[/quote
Nilu verhotun taitavasti mollasi Inhimillisesssa tekijässä ja Me Naiset-lehdessä
Millainen se minna sitten on? Ainakin facebookin perusteella voisin uskoakin Nilua...
Eikö kenenkään muun mielestä ole kummallista ettei Amin puolusta mitenkään tulevaa ex-vaimoansa mutta aiempaa exäänsä kyllä? En nyt mitenkään voi uskoa että KAIKKI on tämän Niluferin omassa päässä eli mitenkään ei olisi perhe-elämää ja suhdetta miehen tyttäreen sabotoitu?? Amin on vain todennut ettei pidä paikkaansa hänen sanomansa, muttei ole tarkentanut että mitä sitten on tapahtunut että näin puhutaan? Se on katsos niin että eri ihmiset tuntevat asioita eri tavalla ja siitähän tässä on kyse. Huomaa ettei mies tiedä tai pahempi, ei välitä siitä mitkä ne todelliset eron syyt olivat!
Minnalla on yritys Helsingissä ja mitä olen itse törmännyt, on mielyttävä ja mukava persoona (toki siviilielämässä en osaa sanoa, kuinka toimii. Ikinä Aminin julkisuusaikoina ei tunkenut itseään julkisuuten, toisin kuin Nili).
Nili tunnen muuten. Hänestä ei voi sanoa samaa. Mielestäni erittäin vahvasti julkisuustyrkky ja hyvin pinnallinen ihminen. Nokka pystyssä käveli ympäriinsä Lahden katuja (Lahdessa asui, ennen naimisiin menoa Aminin kanssa). Eli yllätä, että ero tuli. Kun glamour loppui, eukko lähti. Merkkilaukku sitä ja tätä -tyyliin. Hänellähän on jo uusi kumppani, toisin kuin Aminilla Sympatiat on ehdottomasti Aminin puolella.
Vierailija kirjoitti:
Minnalla on yritys Helsingissä ja mitä olen itse törmännyt, on mielyttävä ja mukava persoona (toki siviilielämässä en osaa sanoa, kuinka toimii. Ikinä Aminin julkisuusaikoina ei tunkenut itseään julkisuuten, toisin kuin Nili).
Nili tunnen muuten. Hänestä ei voi sanoa samaa. Mielestäni erittäin vahvasti julkisuustyrkky ja hyvin pinnallinen ihminen. Nokka pystyssä käveli ympäriinsä Lahden katuja (Lahdessa asui, ennen naimisiin menoa Aminin kanssa). Eli yllätä, että ero tuli. Kun glamour loppui, eukko lähti. Merkkilaukku sitä ja tätä -tyyliin. Hänellähän on jo uusi kumppani, toisin kuin Aminilla Sympatiat on ehdottomasti Aminin puolella.
Voitko ystävällisesti tarkentaa miten tunnet Nilin noin “muuten” ja miksi noin negatiivinen kuva? Olisikohan kyseessä vain perinaisellinen kateus, itse kun ei kummoisia olla naamaltaan niin eihän sitä osaa muuta sanoa kuin etta “nokka pystyssä “ kulkee katuja..
Olin hänen asiakas Lahdessa, ja olen kuunnellut hänen juttujaan tuntikausia. Hohoijaa. Laukku sitä ja tätä. Ihmisestä saa silloin kuvan, kun kuuntelee ja todellakin kuuntelee, mitä hän sanoo. Kivoja kynsiä kyllä teki, ei siinä. Ihmisenä en pitänyt. Minnasta pidin heti, kun liikkeeseen astuin. Ihanan avoin ihminen ja todella kaunis ja pikkuinen kooltaan.
Vierailija kirjoitti:
Olin hänen asiakas Lahdessa, ja olen kuunnellut hänen juttujaan tuntikausia. Hohoijaa. Laukku sitä ja tätä. Ihmisestä saa silloin kuvan, kun kuuntelee ja todellakin kuuntelee, mitä hän sanoo. Kivoja kynsiä kyllä teki, ei siinä. Ihmisenä en pitänyt. Minnasta pidin heti, kun liikkeeseen astuin. Ihanan avoin ihminen ja todella kaunis ja pikkuinen kooltaan.
Vai että silleen,pieni tuo Minna on kooltaan,mutta kaunista ei kyllä saa tekemälläkään.Ikäistään vanhemman näköinen sekä kuvissa että luonnossa.
Ehkä Minna olisi halunnutkin julkisuuteen vaan tavallisen näköinen persjalkainen puotipuksu kirkkonummelta ei kiinnostanut ketään?
Minnaa ei lehtien sivuilla näkynyt koskaan. Vilaukselta saattoi olla kuvissa. Entäs Nili sitten, heh. Nilin myötä Aminkin alkoi antaa höpö höpö lehdille haastatteluita. Miksiköhän, hmmm...
Heh, mutta jos mies ja hänen exänsä luulee, että nyksällä ei ole oikeuksia mutta on velvollisuuksia, niin niitä riitoja tulee.
Mulle kävi esim. niin, että mies oli exänsä kanssa sopinut keskenään, että minä hoidan heidän lasta, kun ovat kummatkin duunissa. Mulle vain ilmoitettiin. Sanoin ei kiitos.