Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Amin asikaisen ero: uusperhe ei toimi!!

Vierailija
07.01.2016 |

Sanokaa mita sanotte, uusperheen "perhiytyminen" on todella vaikeaa ja aiti/isapuolen tuntema ulkopuolisuus on usein syyna siihen ettei homma vaan toimi.

Aina ilkeat aitipuolet saavat kaikki syyt niskaan, mutta minusta tassa tapauksessa Nilufer teki vaikean paatoksen lahtemalla itse eika pakottanut Aminia valitsemaan tyttaren ja vaimon valilta. Tosin hyt heidan yhteiset pojat joutuvat elamaan ilman ydinperhetta.

http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-1452131859887.html

Viime elokuussa ex-nyrkkeilijämiehestään Amin Asikaisesta avioeroa hakenut Nilüfer Asikainen kertoo avoimesti eron syistä Me Naiset -lehden haastattelussa.
Ex-nyrkkeilijä Amin Asikainen ja Nilüfer Asikainen ehtivät olla neljä vuotta naimisissa, kunnes elokuussa Nilüfer muutti pois perheen yhteisestä kodista ja jätti avioerohakemuksen. Parilla on kaksi yhteistä lasta, 4- ja 2-vuotiaat pojat, ja ero tuli Nilüferin aloitteesta.

– Ymmärrän, että Aminin oli vaikea käsittää lähtöäni. Se varmasti loukkasi, olinhan luvannut rakastaa häntä lopun elämääni, Nilüfer Asikainen sanoo torstaina ilmestyneessa Me Naiset -lehdessä.

Nilüferin mukaan ex-pariskunta on päässyt jo hyviin väleihin eron jälkeen ja hän kuvailee Aminia ystäväkseen. Nilüfer sanoo Me Naisten haastattelussa, ettei ero johtunut rakkauden loppumisesta, vaan kyse oli muusta.

– Koen hävinneeni tämän taistelun. Päätin laskea aseeni, kun en jaksanut enää.

Kaksi kertaa naimisissa olleen Nilüferin mukaan ero johtui pääosin siitä, ettei Asikaisten uusperhekuvio ottanut toimiakseen, koska Nilüfer koki suhteessa runsaasti ulkopuolista painetta.

– Aika pian aloin huomata, että minut nähtiinkin pahana. Vilpittömyyttäni ei otettu todesta. Kun tein jotain kilttiä tytärpuolelle, lapselle selitettiin toisaalla, että tavoittelen omaa etuani. (...) Tunsin, ettei minulla ollut minkäänlaista mahdollisuutta päästä tytön sydämeen, Nilüfer sanoo Me Naisissa.

Uusperheen arki muuttui hiljalleen paineen myötä osittain tukahduttavaksi.

– Pahimmillaan tunnelma kärjistyi sellaiseksi, että tunsin olevani ulkopuolinen omassa kodissani.

– Voidakseni jälleen hyvin minulla oili kaksi vaihtoehtoa: joko rikkoisin oman perheeni tai sitten rajaisin arjestamme Aminille tärkeitä ihmisiä. En yksinkertaisesti voinut elää saman katon alla hänen (Aminin) menneisyytensä kanssa. Samalla tajusin, etten ikinä voisi ola nainen, joka vaatisi miestään kääntämään selkänsä läheisilleen, Nilüfer sanoo Me Naisten tuoreessa haastattelussa.

Kommentit (172)

Vierailija
81/172 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Perhiytyminen"?

Tarkoitat varmaan perheytymistä?

Vierailija
82/172 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen ilmestyneen Seiskan mukaan Nilillä on jo uusi mies, jonka kanssa vietti joulun. Ja Aminillakin on uusi nainen.

Voi lapsiparkoja tuossa pyörityksessä :/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/172 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että uusperheitä käsitellään ja heidän kipu ja kasvukohtiaan. Olisi varmaan hedelmällisempää keskustella toimivan uusperheen kautta tai uusperheen, joka on yhdessä kaikesta huolimatta.

Ei niinkään nyt avioeron katkerissa jälkimainingeissa ja lasta syyttäen.

sun ja mun lapset eivät suurimmaksi osaksi toimi, siitä tulee paljon toraa ja ristiriitoja. Ehkä aikuisten vaan pitäisi malttaa mielensä ja seurustella rauhassa. Ei tarvii nopeasti parissa vuodessa saada kaikkea uudessa suhteessakaan. Lapset jäävät siinä väistämättä jalkoihin. Mutta ei kai lapsilla ole mitään väliä, nehän sopeutuu... :(

Vierailija
84/172 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätti lapset isälleen ja lähti uuden perään vai?? Sillälailla. 

Vierailija
85/172 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mitä? Mitä seiskassa oli?

Vierailija
86/172 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haastattelussa kerrotaan myös, että lapset ovat puolet viikosta äidillään. Eli ei hän nyt ihan heitä isälleen ole jättänyt :)  Vähän lukutaitoa, ihmiset.

Vierailija
87/172 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

-'' kirjoitti:

Mitä mitä? Mitä seiskassa oli?

En minä ainakaan löytänyt kuin tämän https://www.seiska.fi/Viihdeuutiset/Eroa-tekevat-Amin-ja-Nilufer-Asikai…

Vierailija
88/172 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

exä  kommentoi myös omassa fbssään.

Vierailija
89/172 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toimi ei. Itse kasvoin usperheessä, eikä ole nyt 51 vuoden aikana ollut mitään ongelmaa tai traumaa. Samoin nyt jo aikuiset lapseni kasvoivat mieheni kuoltua (huom ei edes ero) - ei mitään ongelmaa.

Vierailija
90/172 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo Nili on kyllä niin lapsellinen ja naurettava. Tekee kaikkensa pysyäkseen julkisuuudessa.

Vierailija
91/172 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon kyllä Nilua. Itselläni on vastaava kokemus. Ja mun lapsen isän(tämä on ex-mies jo) ex-eukko(toisen lapsen äiti) on ulottanut paskan puhumisen siihen, että hänen tyttärensä on hyvin kylmä siskopuoltaan kohtaan.

Meillä tämän ex-eukon käyttäytyminen oli osasyy eroon.

Vierailija
92/172 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi lasta piti kuitenkin tehdä tuon toimimattoman shown keskelle, ennen kuin huomasi, että miehen ex-vaimo onkin hankala...

Vierailija
93/172 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsetkin on vielä noin pieniä ja pitää erota, niin kuulostaa siltä, että ei ole kunnolla jaksanut yrittää kestää pikkulapsiarkea, vaan on kaivannut enemmän huomiota itselleen. Jos exä ei päivittäin ole terrorisoinut elämää, niin kyllä se ajoittainen mielipiteenvaihto pitäisi kestää ja muu aika elää ihan normaalisti omaa arkea. Oletan siis, että exän lapsi ei ole joka päivä asunut Asikaisilla? Tällöinhän heillä on ollut omaa aikaa keskittyä ihan siihen omaan elämään, ellei sitten ole halunnut pilata itse omia päiviänsä vatvomalla jonkun exän sanoja jatkuvasti. Omalla asennoitumisella voi paljon!

Vierailija
94/172 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kuvio on niin nähty, edellisessä puolisossa ei ole mitään vikaa ja ainoa syyllinen kaikkeen on se äitipuoli! Onko ihme että erotaan jos ei nähdä omaa nenää pidemmälle, itse on enkeli tietysti. Amin ihan samanlainen kuin muutkin tuntemani eroisä-reppanat. Ei jatkoon!

Vierailija
95/172 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lapsetkin on vielä noin pieniä ja pitää erota, niin kuulostaa siltä, että ei ole kunnolla jaksanut yrittää kestää pikkulapsiarkea, vaan on kaivannut enemmän huomiota itselleen. Jos exä ei päivittäin ole terrorisoinut elämää, niin kyllä se ajoittainen mielipiteenvaihto pitäisi kestää ja muu aika elää ihan normaalisti omaa arkea. Oletan siis, että exän lapsi ei ole joka päivä asunut Asikaisilla? Tällöinhän heillä on ollut omaa aikaa keskittyä ihan siihen omaan elämään, ellei sitten ole halunnut pilata itse omia päiviänsä vatvomalla jonkun exän sanoja jatkuvasti. Omalla asennoitumisella voi paljon!

Meillä ainakin miehen ex sekosi vasta siinä vaiheessa, kun kuuli meidän saavan lapsen. Eukko sekosi ihan totaalisesti, ja teki exän lapsen kautta elämästämme helvettiä. Siihen asti kuvio oli sujunut todella hyvin.

Ja siinä vaiheessa kun sulla on pieni lapsi/lapsia, niin ei psyyke jaksa ihan hirveän montaa vuotta jumalatonta henkistä painetta.

Ei kai tuota tajua, jos ei itse ole kokenut.

Vierailija
96/172 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saas nähä mihin pyöritykseen Nadia vielä joutuu Aminin kanssa...

Vierailija
97/172 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on kerrottu kokemuksia existä ja uusioiperheestä aikuisten silmin, mulla on kokemuksia uusioperheestä lapsena. Siis äiti ja isä erosivat kun olin 3-vuotias ja aika nopeasti molemmat löysivät uuden kumppanin. Isä kerkesi asua uuden vaimonsa, ns äitipuoleni kanssa lähes 20 vuotta kunnes nainen kuoli sairauteen, äitini on edelleen naimisissa uuden miehensä kanssa ja heillä on yksi yhteinen lapsi.

Aimoa asia mitä muistan lapsuudesta että oli hankalaa oli äidin miehen ex-vaimo ja miehen lapsien äiti. Lapset jäivät isälleen ja asuivat siis myöhemmin isänsä ja minun äitini ja minun kanssani. Hän oli erittäin mustasukkainen vaikka ero ei johtunut äidistäni ja käyttäytyi myös minua kohtaan todella tympeästi, käyttäytyy edelleen jos jossain näemme. Asumme siis kaikki pikkukaupungissa eli näemme usein. Isäni edesmennyt vaimo ja äitini olivat taas todelle hyvissä väleissä, suunnittelivat aikoinaan lakkiaiseni yhdessä jne, äitisi osallistui myös "äitipuoleni" hautajaisiin.

Aikuisiälläkin oon monesti miettinyt että miten aikuinen ihminen voikin käyttäytyä niin lapsellisesti ja huonosti, jopa lasta kohtaan. Tiedän kuitenkin myös sen että uusioperheet voivat toimia, ihan kokemuksesta.

S

Vierailija
98/172 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli aivan sama fiilis kuin Niluferillä. Oli velvollisuuksia ilman oikeuksia. Kun yrittää tosissaan vieraan lapsen kanssa olla nk. fiksu ja kypsä aikuinen, toivoo siihen tukea myös puolisolta. Puoliso määrittää ne rajat, miten uusi puoliso ja biologinen lapsi toimivat keskenään. Ja eksät saisivat tajuta olevansa eksiä ja antaa lapsen rauhassa tutustua toiseen eli isän uuteen vaimoon.

Vierailija
99/172 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surullista se on lapsille. Aikuisten pitäisi osata nähdä metsä puilta ja ajatella asiaa lasten kannalta.

Meillä on uusperhe-kuvio toiminut hyvin, mutta ehkä juuri siksi, että ex-miehelläni ei ole uutta vakinaista tekemässä kuvioon hankaluuksia, ja alun hankaluuksien ja mustasukkaisuuden jälkeen on asiallisissa väleissä puolisoni kanssa, ja mieheni ex-vaimo no jääkööt kertomatta, mutta ei pitänyt juuri mitään yhteyttä lapseensa ja on nyt haudassa. Tytär on meillä.

Kerrottakoon vielä, että erosimme aikanaan ihan pätevistä syistä, ennen kuin tapasin nykyisen mieheni. Ex sanoi aikanaan, että ei ota uutta akkaa, jos hänet jätän, ja näköjään tarkoitti sitä.

Mutta jos miettii, että tässä kuviossa olisi sun ja mun ex:sä+ heidän uudet ja lisälapset, niin huh huh. Paine olisi aikamoinen sovitella kolmen porukan  ja kuuden ihmisen ja lapsilauman aikatauluja keskenään. En ehkä jaksaisi. Mietin asiaa aikoinaan, kun pohdimme yhteistä kattoa nykyiseni kanssa. Ei varmasti aina tule olemaan se paras ratkaisu muuttaa yhteen uusperheeksi.

Oletpa itsekäs! Ex- miehellesi et hyväksy uutta ja nykyisen miehesi exääkään et näköjään suvaitse! Sinun uusi suhteesi tulee kaikkien kuitenkin hyväksyä!

Vierailija
100/172 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kuka on amin asikaisen eka vaimo? millainen tapaus?

On tapaus.