Amin asikaisen ero: uusperhe ei toimi!!
Sanokaa mita sanotte, uusperheen "perhiytyminen" on todella vaikeaa ja aiti/isapuolen tuntema ulkopuolisuus on usein syyna siihen ettei homma vaan toimi.
Aina ilkeat aitipuolet saavat kaikki syyt niskaan, mutta minusta tassa tapauksessa Nilufer teki vaikean paatoksen lahtemalla itse eika pakottanut Aminia valitsemaan tyttaren ja vaimon valilta. Tosin hyt heidan yhteiset pojat joutuvat elamaan ilman ydinperhetta.
http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-1452131859887.html
Viime elokuussa ex-nyrkkeilijämiehestään Amin Asikaisesta avioeroa hakenut Nilüfer Asikainen kertoo avoimesti eron syistä Me Naiset -lehden haastattelussa.
Ex-nyrkkeilijä Amin Asikainen ja Nilüfer Asikainen ehtivät olla neljä vuotta naimisissa, kunnes elokuussa Nilüfer muutti pois perheen yhteisestä kodista ja jätti avioerohakemuksen. Parilla on kaksi yhteistä lasta, 4- ja 2-vuotiaat pojat, ja ero tuli Nilüferin aloitteesta.
– Ymmärrän, että Aminin oli vaikea käsittää lähtöäni. Se varmasti loukkasi, olinhan luvannut rakastaa häntä lopun elämääni, Nilüfer Asikainen sanoo torstaina ilmestyneessa Me Naiset -lehdessä.
Nilüferin mukaan ex-pariskunta on päässyt jo hyviin väleihin eron jälkeen ja hän kuvailee Aminia ystäväkseen. Nilüfer sanoo Me Naisten haastattelussa, ettei ero johtunut rakkauden loppumisesta, vaan kyse oli muusta.
– Koen hävinneeni tämän taistelun. Päätin laskea aseeni, kun en jaksanut enää.
Kaksi kertaa naimisissa olleen Nilüferin mukaan ero johtui pääosin siitä, ettei Asikaisten uusperhekuvio ottanut toimiakseen, koska Nilüfer koki suhteessa runsaasti ulkopuolista painetta.
– Aika pian aloin huomata, että minut nähtiinkin pahana. Vilpittömyyttäni ei otettu todesta. Kun tein jotain kilttiä tytärpuolelle, lapselle selitettiin toisaalla, että tavoittelen omaa etuani. (...) Tunsin, ettei minulla ollut minkäänlaista mahdollisuutta päästä tytön sydämeen, Nilüfer sanoo Me Naisissa.
Uusperheen arki muuttui hiljalleen paineen myötä osittain tukahduttavaksi.
– Pahimmillaan tunnelma kärjistyi sellaiseksi, että tunsin olevani ulkopuolinen omassa kodissani.
– Voidakseni jälleen hyvin minulla oili kaksi vaihtoehtoa: joko rikkoisin oman perheeni tai sitten rajaisin arjestamme Aminille tärkeitä ihmisiä. En yksinkertaisesti voinut elää saman katon alla hänen (Aminin) menneisyytensä kanssa. Samalla tajusin, etten ikinä voisi ola nainen, joka vaatisi miestään kääntämään selkänsä läheisilleen, Nilüfer sanoo Me Naisten tuoreessa haastattelussa.
Kommentit (172)
Vierailija kirjoitti:
Haastattelussa kerrotaan myös, että lapset ovat puolet viikosta äidillään. Eli ei hän nyt ihan heitä isälleen ole jättänyt :) Vähän lukutaitoa, ihmiset.
Missä haastattelussa?
Itse luin IS:sta tämän
"Nilüfer näkee lapsia kahtena päivänä viikossa ja joka toinen viikonloppu."
http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-1443672152541.html
Ei tuo ole puolet.
Onko Minna jo kommentoinut tilannetta julkisuudessa (muutakuin facessa)?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ymmärrä yhtään näitä "äitipuolella on velvollisuuksi mutta ei oikeuksia"- väitteitä. Minä olen äitipuoli, eikä minulla ole mitään velvollisuuksia lapsipuolteni suhteen. Isä hoitakoon lapsensa. Isä hoitakoon eksänsä. Tiedän eksän ollen joskus hankala, mutta se ei koske minua. En hoida mitään lasten asioita, teen vain ruokaa. Sitten ei eksätkään kiusaa.
Jos niin on, ettei äitipuolella ole velvollisuuksia, niin eihän se sitten äitipuoli ole. Nyksä sitten vaan pitää turpansa kiinni, eikä puutu yhteenkään lapseen liittyvään asiaan. Eli on ulkopuolinen. Omavalinta. Eriasia pystyykö sen kanssa elämään.
Velvollisuudet tulee sitä myöten, kun muuttaa yhteen miehen kanssa, jolla on lapsi/a.
Aikuisella kellä tahansa on aina velvollisuuksia lapsia kohtaan. Tuli hän sitten vastaan kadulla, kaupassa, koulussa, tai jopa kotona: myös lapsivieraat. Kylä kasvattaa. Pidetään toisistamme huolta!
En minä näekään itseäni "äitipuolena". Minulla on äärimmäisen ihanteellinen parisuhde, ja sitten tässä ympärillä palloilee molempien lapsia. Mies kutsuu elämäämme kolhoosiksi. Olemme avioliitossa. Ja lapset ovat erilaisin kokoonpanoin läsnä.
Ja en puutu miehen lapsien asioihin, vaan mies itse kasvattaa ja hoitaa omat lapsensa. Ihmettelen suuresti, mitä ne asiat ovat, joihin minun pitäisi puuttua??? Miehelle olen sanonut, ettei meidän uudella sohvalla sitten syödä - ja vastuu on miehen, jotta hän sanoo nämä asiat lapsillensa.
Ja ihmettelen, mitä vikaa tässä "ulkopuolisuudessa" oikein on? Minulla on jo omiakin lapsia, samoinhan mies on tavallaan ulkopuolinen heidän suhteen.
Ja yllätys yllätys - kaikki lapset ovat oikein tyytyväisiä tässä asumismuodossa. Minun teinini haluaisi muuttaa tähän kolhoosiin kokonaan vuoroviikkosysteemistäm jos isä vain antaisi.
Summa summarum: en ymmärrä yhtään näitä av-ketjuja, joissa väitetään, että äitipuoli tekee kaiken työn, mutta ei saa kiitosta, että äitipuolella on vain velvollisuuksia mutta ei oikeuksia.
Elämä on juuri sellaista, millaiseksi sen itse tekee.
Ei se nyt kyllä ihan noin mene. Mitäs sanoisit, jos koko porukka olis lähdössä ulkomaille, ja lähtöpäivänä ex ilmoittaa, että hänen lapsensa ei muuten lähdekään. Tai lasta ei päästetäkään sopimuksen mukaan tapaamisiin, toisaalta sitten soitellaan milloin tahansa kuljettamaan harrastukseen ja hakemaan sieltä, mutta tuodessa ei sitten limullakaan saa käydä, tai lasta ei päästetä seuraavanakaan viikonloppuna. Lukaisepa ketju 'hulluinta mitä lähivanhempi on vaatinut' ja mieti, miten helppoa elämä on, kunhan itse käyttäytyy oikein. Vai miten se nyt olikaan.
Ihanaa, että joku sanoo asian suoraan ääneen. Puolison menneisyys voi muodostua taakaksi, joka kehittyy sietämättömäksi ja tuhoaa jopa oman elämän ja minuuden. Itse en voi sietää puolisoni exiä, lapsia,perhettä ja kaikkea sitä joka siellä taustalla kummittelee. Elämästä on tullut sietämätön taistelu ja mielenrauha täysin tuhottu. Puoliso muuten hyvä, mutta menneisyys tuhoaa suhteemme ja meidät ihmisinä
Myos Emilian ja Mikael Jungnerin erossa kyse aitipuolen roolin vaikeudesta :
Emilia kokee, ettei reilun puolitoista vuotta kestäneen suhteen aikana onnistunut olemaan sellainen äitipuoli Mikaelin 11-vuotiaalle tyttärelle kuin oli ajatellut olevansa.
– Koin, että epäonnistuin äitipuolen roolissa. Mikaelin ja minun elämäntilanteet olivat niin kovin erilaiset. Tahdon itse nyt matkustaa mahdollisimman paljon ja tykkään bilettää kavereiden kanssa. Mikael taas viihtyy enemmän kotona ja hän on jo nähnyt maailmaa niin paljon, ettei tahdo jatkuvasti olla menossa, Emilia toteaa.
– On totta, että olen perhekeskeisempi kuin Emilia, mutta en minäkään koko ikääni ole ollut perhekeskeinen, Mikael sanoo.
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa, että joku sanoo asian suoraan ääneen. Puolison menneisyys voi muodostua taakaksi, joka kehittyy sietämättömäksi ja tuhoaa jopa oman elämän ja minuuden. Itse en voi sietää puolisoni exiä, lapsia,perhettä ja kaikkea sitä joka siellä taustalla kummittelee. Elämästä on tullut sietämätön taistelu ja mielenrauha täysin tuhottu. Puoliso muuten hyvä, mutta menneisyys tuhoaa suhteemme ja meidät ihmisinä
Voisitko avata tätä vähän enemmän... Miten menneisyys voi tuhota nykyisyyden?
Vierailija kirjoitti:
Emilia kokee, ettei reilun puolitoista vuotta kestäneen suhteen aikana onnistunut olemaan sellainen äitipuoli Mikaelin 11-vuotiaalle tyttärelle kuin oli ajatellut olevansa.
– Koin, että epäonnistuin äitipuolen roolissa. Mikaelin ja minun elämäntilanteet olivat niin kovin erilaiset. Tahdon itse nyt matkustaa mahdollisimman paljon ja tykkään bilettää kavereiden kanssa. Mikael taas viihtyy enemmän kotona ja hän on jo nähnyt maailmaa niin paljon, ettei tahdo jatkuvasti olla menossa, Emilia toteaa.
– On totta, että olen perhekeskeisempi kuin Emilia, mutta en minäkään koko ikääni ole ollut perhekeskeinen, Mikael sanoo.
Tämä on malliesimerkki, kuinka media vetää uusperheellisyyden syyksi eroon. Olisiko emilia ja mikael vielä yhdessä ilman tätä lasta? Ei tod.
Lapsella ja uusperheellä ei ole tässä merkitystä. Erilaisilla elämäntilanteilla ja haluilla on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ymmärrä yhtään näitä "äitipuolella on velvollisuuksi mutta ei oikeuksia"- väitteitä. Minä olen äitipuoli, eikä minulla ole mitään velvollisuuksia lapsipuolteni suhteen. Isä hoitakoon lapsensa. Isä hoitakoon eksänsä. Tiedän eksän ollen joskus hankala, mutta se ei koske minua. En hoida mitään lasten asioita, teen vain ruokaa. Sitten ei eksätkään kiusaa.
Jos niin on, ettei äitipuolella ole velvollisuuksia, niin eihän se sitten äitipuoli ole. Nyksä sitten vaan pitää turpansa kiinni, eikä puutu yhteenkään lapseen liittyvään asiaan. Eli on ulkopuolinen. Omavalinta. Eriasia pystyykö sen kanssa elämään.
Velvollisuudet tulee sitä myöten, kun muuttaa yhteen miehen kanssa, jolla on lapsi/a.
Aikuisella kellä tahansa on aina velvollisuuksia lapsia kohtaan. Tuli hän sitten vastaan kadulla, kaupassa, koulussa, tai jopa kotona: myös lapsivieraat. Kylä kasvattaa. Pidetään toisistamme huolta!
En minä näekään itseäni "äitipuolena". Minulla on äärimmäisen ihanteellinen parisuhde, ja sitten tässä ympärillä palloilee molempien lapsia. Mies kutsuu elämäämme kolhoosiksi. Olemme avioliitossa. Ja lapset ovat erilaisin kokoonpanoin läsnä.
Ja en puutu miehen lapsien asioihin, vaan mies itse kasvattaa ja hoitaa omat lapsensa. Ihmettelen suuresti, mitä ne asiat ovat, joihin minun pitäisi puuttua??? Miehelle olen sanonut, ettei meidän uudella sohvalla sitten syödä - ja vastuu on miehen, jotta hän sanoo nämä asiat lapsillensa.
Ja ihmettelen, mitä vikaa tässä "ulkopuolisuudessa" oikein on? Minulla on jo omiakin lapsia, samoinhan mies on tavallaan ulkopuolinen heidän suhteen.
Ja yllätys yllätys - kaikki lapset ovat oikein tyytyväisiä tässä asumismuodossa. Minun teinini haluaisi muuttaa tähän kolhoosiin kokonaan vuoroviikkosysteemistäm jos isä vain antaisi.
Summa summarum: en ymmärrä yhtään näitä av-ketjuja, joissa väitetään, että äitipuoli tekee kaiken työn, mutta ei saa kiitosta, että äitipuolella on vain velvollisuuksia mutta ei oikeuksia.
Elämä on juuri sellaista, millaiseksi sen itse tekee.
Ei se nyt kyllä ihan noin mene. Mitäs sanoisit, jos koko porukka olis lähdössä ulkomaille, ja lähtöpäivänä ex ilmoittaa, että hänen lapsensa ei muuten lähdekään. Tai lasta ei päästetäkään sopimuksen mukaan tapaamisiin, toisaalta sitten soitellaan milloin tahansa kuljettamaan harrastukseen ja hakemaan sieltä, mutta tuodessa ei sitten limullakaan saa käydä, tai lasta ei päästetä seuraavanakaan viikonloppuna. Lukaisepa ketju 'hulluinta mitä lähivanhempi on vaatinut' ja mieti, miten helppoa elämä on, kunhan itse käyttäytyy oikein. Vai miten se nyt olikaan.
Ööö, miten tämä vastaus liittyy ylläolevaan kirjoitukseen, jossa väitettiin, ettei äitipuolella ole velvollisuuksia, jos ei itse halua? Vaikka exä olisi kiusankappale, niin ei se äitipuolen velvollisuuksia lisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on malliesimerkki, kuinka media vetää uusperheellisyyden syyksi eroon. Olisiko emilia ja mikael vielä yhdessä ilman tätä lasta? Ei tod.
Lapsella ja uusperheellä ei ole tässä merkitystä. Erilaisilla elämäntilanteilla ja haluilla on.
No eihän media mitään vetänyt, vaan Emilia sanoi että oli vaikea "asettua" äitipuoleksi, kun on vielä maailmaa nähtävänä. Eli jos Mikael olisi lapseton ja halukas seikkailuun voisi hyvinkin olla, että olisivat vielä yhdessä. Ei sovi äitipuolen rooli kaikille, hyvä kun huomasi nyt eikä myöhemmin.
Siis ongelma onkin äitipuolen ja tyttären suhteessa. ja vieläpä niin että vika on tytärpuolessa ja hänen mielensä myrkyttyneisyydessä. Niinhän se edesmenneen Eerikan tapauksessakin oli..? Vieläpä asiantuntijain siunauksella. Aikuiset ihmiset kilpailee pieniä lapsia vastaan, eikö niin? Nainen haluaa olla se miehen tärkein ja ykkönen. Sitä testataan mitä mielikuvituksellisimma draamojen järjestelyillä. Lapset makselee näitä sitten aikoinaan mielenterveydellään. Tossu-ukkoste saisi ryhdistäytyä ja heittää traamakuningattarensa pijhalle ja taata tekemilleen lapsille kasvurauha akkojen vaarallisilta kotkotuksilta. Ei taida sellaista isämiestä vaan oikein olla.
Mikähän on tilanne nyt? Näyttää aminin nykyinen olevan kovin läheinen aminin poikien kanssa ja sekä fb-kaveri aminin exän minnan kanssa, mutta ei niluferin. Mielenkiintoista.
http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-2000004892454.html
Nadia näyttää olevan hyvää pataa ex-minnan kanssa, yhteisiä kuviakin ja Nili ja Nadia eivät tule toimeen. Seiska tietää kertoa, että Nilu kieltänyt Nadjalta lapsien kuvien julkaisun. Jo on kuvio kääntynyt päälaelleen.
Nythän tässä kuviossa on sitten taas lisää lapsia kun Amin sai Nadiansa kanssa vauvan :D
No nykyään ovat kaikki exät ja nyxä riitaantuneen. Miksi? Oliko taas uusi lapsi liikaa?
-t- kirjoitti:
No nykyään ovat kaikki exät ja nyxä riitaantuneen. Miksi? Oliko taas uusi lapsi liikaa?
Onko tietoo mikä tilanne nyt Asiakaisten uusperhekuviossa. Nadia ja Minnakaan ei enää kavereita?
Vierailija kirjoitti:
Katkerat ex vaimot katsovat toivottavasti peiliin. Tässäkin tapauksessa jo toinen perhe rikkoutui
Ihan oikein teki ne ex vaimot.
Lapsella on yksi äiti ja yksi isä. Mitään muita vanhempia ei lapsi tarvitse. Lapsen ei tarvitse eikä pidä kunnioittaa isän tai äidin uusia rakkauksia.
Vierailija kirjoitti:
http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-2000004892454.html
Nadia näyttää olevan hyvää pataa ex-minnan kanssa, yhteisiä kuviakin ja Nili ja Nadia eivät tule toimeen. Seiska tietää kertoa, että Nilu kieltänyt Nadjalta lapsien kuvien julkaisun. Jo on kuvio kääntynyt päälaelleen.
Ei tossa ole mitään järkeä. Lapsia tuossa ei ainakaan ajatella.
Miksi helkutissa lasten pitää kärsiä tuollaisessa sirkuksessa?
Naiset vaihtuu ja tietenkin lasten pitää se hyväksyä että isi saa rakkautta.
Lapsia tehdään kun ei osata ehkäisyä käyttää.
Miksiköhän?Alkoi Aminilta uran jälkeen rahat loppua ja nilu sai tajuamaan kuinka nopeasti tienataan muutama tonni,hittoako siinä.