Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tänään kaupassa kuulin oikeasti, että yksi nuori mies sanoi, että tilillä on vaan 10€ ja lisää rahaa tulee vasta viikon päästä

Vierailija
02.04.2026 |

Luulin, että tällaiset jutut on keksittyä. Mutta nyt kuulin omakohtaisesti elävän esimerkin kyseisestä asiasta. 

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs sitten? Vaimolle käynyt sama kun se innostuu shoppaamaan. Sitten ottaa luotolle tai siirtää säästötililtä.

Vierailija
2/28 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet onnellisessa asemassa, jos tällainen ei ole elämääsi ennen koskettanut. Tuo on ihan arkea, veikkaan että sadoille tuhansille suomalaisille. Syitä on tilanteeseen monia - itselleni se oli avioero ja lasten elatuksen maksujen viivästyminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs sitten? Vaimolle käynyt sama kun se innostuu shoppaamaan. Sitten ottaa luotolle tai siirtää säästötililtä.

Kaikilla ei ole luottoa. Tai säästötiliä. Ap

Vierailija
4/28 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pitkäaikaistyötön. Tasan kerran ollut tuossa tilanteessa kun olin 24v. Se ahdistus ja pelkotila kun tiesi ettei mistään saa apua seuraavaan pariin viikkoon takasi sen ettei sama toistunut enää ikinä.

Nyt olen edelleen pitkäaikaistyötön mutta säästössä on koko ajan 3000-4000. Ei vaikuta työmarkkinatukeen mitenkään. Jos ostan vaikka 200 eurolla talvivaatteen tms. sitten olen sen aikaa suu säkkiä myöten että se on sentilleen säästetty takaisin enkä osta mitään ekstraa.

Vierailija
5/28 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin mäkin kaupassa, kun nuori mies osti vain makaronipussin..

Vierailija
6/28 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla ei ole luottoa. Tai säästötiliä. Ap

Mistä tiedät tuon nuoren tilanteen?

Ai sä keksit koko jutun? Niin no.... yllättävää

Vierailija
7/28 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko suojattua elämää olet elänyt, jos et tiedä, miten tuhannet suomalaiset elävät. 

Vierailija
8/28 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työtön ollut pitkään ja minulla on aina ollut rahaa. Nyttekin on säästössä reilut 10000 euroa. Pystyn säästää 150-200 euroa kk työttömyysrahasta. Halpa vuokra ja en käy missään mikä maksaa niin säästyy rahaa. Harrastan kalastusta ainoastaan. Rahaa säästyy koska vuosiin en tehnyt mitään. Jos vaikka kulkisin bussilla niin rahaa menisi varmaan 100 euroa kk. kuljen aina pyörällä joten säästän.

Vierailija
9/28 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet onnellisessa asemassa, jos tällainen ei ole elämääsi ennen koskettanut. Tuo on ihan arkea, veikkaan että sadoille tuhansille suomalaisille. Syitä on tilanteeseen monia - itselleni se oli avioero ja lasten elatuksen maksujen viivästyminen.

Lähinnä yhteiskunnan kelkasta pudonneille. Suurin osa suomalaisista ei koskaan ajaudu tuollaiseen tilanteeseen.

Vierailija
10/28 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 70€ ja rahaa tulee vasta pääsiäisen jälkeen.

Vierailija
11/28 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tilillä vain 2€ euroa ja ruoat loppu, miten selvitä loppu kuu? 🥹 Neuvoja otetaan vastaan.

Vierailija
12/28 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noita. Monella syynä on vaikea elämäntilanne, mutta väitän että vielä useammalla ylimääräinen baarireissu tai pari.

Vierailija
13/28 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se on ni-in mukava elää omassa kuplassaan.....  

Vierailija
14/28 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai et ole kuullutkaan holtittomista tuhlareista joille ei riittäisi mitkään rahat?

Vierailija
15/28 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhyys on usein väliaikaista, mutta ap:n typeryys kestää ikuisesti.

Vierailija
16/28 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tienaan pari tonnia kuussa käteen ja tuo tilanne silti joka kuu että viimeisellä viikolla ei ole rahaa tilillä. Ihan normisettiä ollu itelle aina. Sitä varten pitää olla kuivakaapissa ja pakkasessa ruokaa. Ne ei tajua jotka aina osanneet säästää/opetettu tarkoiksi rahan kanssa. 

Vierailija
17/28 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kympillä saa kuukaudeksi kaurahiutaleita.

Vierailija
18/28 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta viestiä vielä menee, että ap tulee jauhamaan, kuinka kaikki naiset istuu pankin päällä ja elämä on miehillä niin hirveän paljon vaikeampaa uliuli?

Vierailija
19/28 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tilillä vain 2€ euroa ja ruoat loppu, miten selvitä loppu kuu? 🥹 Neuvoja otetaan vastaan.

Mitä kotoa löytyy? Vai löyyykö mitään? Missä päin asut? 

Vierailija
20/28 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kympillä saa kuukaudeksi kaurahiutaleita.

Kansii ostaa myös öljyä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kahdeksan