Voi Teri Niitti minkä teit
Kun menit lennolla kuvaamaan imettävän äidin ja vielä jaoit kuvan mässäilläksesi Facebookiin ja Instagramiin. Häpeä.
Kommentit (370)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on mammat herkkänahkaisia hohhoijaa. Kyllä lentokoneessa täytyy olla pullo koska ei siellä pääse mihinkään imettämään! Jos ei pulloon suostuta niin olkoot matkustamatta sitten kokonaan. Ketään ei kiinnosta katsoa sitä imetystä, se ei kuulu julkiselle alueelle etenkään lentokoneeseen missä kukaan ei pääse tilanteesta pois.Järki hoi älä jätä!
Järki hoi älä jätä itsellesi!
Minulla ei lapsia ole, enkä tykkää katsella imetystä - MUTTA MINULLA ON RATKAISU! kun ystäväni imettävät, katson muualle :) helppoa!
Ei vauva välttämättä suostu juomaan pullosta. ja miksi vauva ei saisi lentokoneessakin juoda rinnasta? Mikä siinä lastaan imettävässä äidissä on niin pelottavaa/kamalaa/hirveää/ällöä?
Lentokoneessä muutenkin niin kova melu, ettei vauvan lutkutukset kuulu, ainakin finnairin koneissa ääntä jonkin verran lennon aikana(en kyllä ole kuullut yhdestäkään imetyksestä kamalan kovaa ääntä lähtevän, en oikeastaan muista minkäänlaista ääntä kuulleeni?) ja katseensa voi kääntää pois imettävästä äidistä = tällä tavalla pääset lentokoneessakin "pois tilanteesta"!Kyllä oot ihan selvästi av-mamma etkä lapseton :'D ja miksi aina mammat menee muiden edelle. Mammat saa tehdä mitä tahtoo kuten esim. Imettää missä lystää ja muiden tehtävä on kääntää päät pois. Mitä jos se mammakin omistais jonkinlaisen tilannetajun? Te ette todellakaan ole muiden yläpuolella.
Av-mamma olen, ja ihan lapseton kyllä, olen vielä niin nuori ettei lapsen hankinta ole ajankohtaista. Hanki itse itsellesi tilannetaju, imettäminen on täysin normaalia. Jos joku imettävää äitiä kammoksuu, niin joutaa kyllä kammoksumaan ihan rauhassa. Itse en ainakaan koe kovin haastavaksi kääntää päätäni pois, kun jonkun näen imettämässä.
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsyttää se ku kaupassa pitää kävellä _keskellä_ käytävää niiden rattaiden kanssa. Siis ihan keskellä käytävää? Jyräten kaikki muut ihmiset tiellä. Minä en aio väistää vaan kävelen päin. Sori vaan.
Tässä.
Työnsin kadulla rattaita. En keskellä vaan näyteikkunoiden puolella. Kolme ihmistä lyhyellä matkalla olivat kävellä päin. Tahallaan. Miksi?
Mikä meissä äideissä niin ärsyttää? En minä pääse vaunuilla yhtä näppärästi väistämään kuin ihminen ilman vaunuja. Minä en ole sen enempää tiellä kuin ihminen pyörätuolissakaan. Käytän hissiä, mutta niin käyttää moni muukin - ilman vaunuja tai apuvälineitä. Minun on pakko käydä ainakin ruokakaupassa ja joskus apteekissa. Minulla on OIKEUS käydä niissä ja monessa muussakin paikassa, mutta nyt olen huomannut että ihmisiä se ärsyttää.
Mikä tätä maata vaivaa? En imetä julkisesti, en tuki kenenkään tietä ainakaan tahallaan, kunhan vain elän elämääni pienen vauvan äitinä. Niin voi kamala sentään :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon lapseton enkä tosiaankaan tykkäis katella mitään imetystä. Terin tilanteessa olisin tehnyt asiasta päivityksen ILMAN valokuvaa. Sitä mä en ymmärrä Miks se valokuva piti ottaa? Ilman sitä kuvaa mitään kohua ei edes olisi. Jokaisella on oikeus sanoa mielipiteensä, mutta ei salakuvata toisia.
Älä sitten hyvä ihminen katso. Ei sua siihen kukaan pakota. Katso jotain muuta, ei siihen sivulle ole pakko katsoa. Mikä ihme siinä on, ettei aikuinen ihminen noin yksinkertaista asiaa ymmärrä. Kai sullekin on opetettu, että muiden tuijottaminen on hyvin epäkohteliasta. Vielä epäkohteliaampaa se on jos kyseessä on imettävä äiti. Sivuoo lliselle tulee siinä väkisinkin mieleen, että sä yrität tarkoituksellisesti nähdä ne tissit kun katselet imetystä. Normaali ihminen katsoo muualle ja antaa äidille imetysrauhan. Ei normaalia ihmistä imetys kiinnosta, se on vaan imetystä. Sitä voi vilkaista ja se siitä. Ei sitä tuijottamaan tarvi jäädä. Tissejä näkee kyllä helpomminkin jos siihen tuntee tarvetta. Ei tarvi kun ottaa lehti käteen ja selata sitä tai katsoa joku elokuva. Ja kas, näet huomattavasti enemmän tissejä kuin siltä imettäjältä näkyy.
Ihan ku se imettävä äiti ois jotenki erityinen ja muiden yläpuolella. Ei, ei se ole. Mäki vältän tupakointia bussipysäkillä muita ihmisiä ajatellen..mutta noh, ehkä mä sittenkin sytytän sen tupakan ja oletan vaan että muut ihmiset sitten halutessaan poistuu kauemmas. Mitäs sitä tilannetajua käyttämään :)
Vai että tupakointi on verrattavissa imetykseen? En edes ala tähän. Imettäminen ei ole epäkunnioittavaa tai kunnioittavaa, teki sen sitten mörkökaapuun verhottuna tai molemmat rinnat paljaana, se on syöttämistä, ruokailua.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsyttää se ku kaupassa pitää kävellä _keskellä_ käytävää niiden rattaiden kanssa. Siis ihan keskellä käytävää? Jyräten kaikki muut ihmiset tiellä. Minä en aio väistää vaan kävelen päin. Sori vaan.
Ja miten kommenttisi liittyy siihen, että Teri niitti laittoi tuntemattoman imettäjän kuvan someen?
Ilman rattaita kulkevan on helpompi väistää kuin rattaiden kanssa liikkuvan.
T. Niitti teki itsestään numeron, täys nollan. Ime m*naa vätys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon lapseton enkä tosiaankaan tykkäis katella mitään imetystä. Terin tilanteessa olisin tehnyt asiasta päivityksen ILMAN valokuvaa. Sitä mä en ymmärrä Miks se valokuva piti ottaa? Ilman sitä kuvaa mitään kohua ei edes olisi. Jokaisella on oikeus sanoa mielipiteensä, mutta ei salakuvata toisia.
Älä sitten hyvä ihminen katso. Ei sua siihen kukaan pakota. Katso jotain muuta, ei siihen sivulle ole pakko katsoa. Mikä ihme siinä on, ettei aikuinen ihminen noin yksinkertaista asiaa ymmärrä. Kai sullekin on opetettu, että muiden tuijottaminen on hyvin epäkohteliasta. Vielä epäkohteliaampaa se on jos kyseessä on imettävä äiti. Sivuoo lliselle tulee siinä väkisinkin mieleen, että sä yrität tarkoituksellisesti nähdä ne tissit kun katselet imetystä. Normaali ihminen katsoo muualle ja antaa äidille imetysrauhan. Ei normaalia ihmistä imetys kiinnosta, se on vaan imetystä. Sitä voi vilkaista ja se siitä. Ei sitä tuijottamaan tarvi jäädä. Tissejä näkee kyllä helpomminkin jos siihen tuntee tarvetta. Ei tarvi kun ottaa lehti käteen ja selata sitä tai katsoa joku elokuva. Ja kas, näet huomattavasti enemmän tissejä kuin siltä imettäjältä näkyy.
Ihan ku se imettävä äiti ois jotenki erityinen ja muiden yläpuolella. Ei, ei se ole. Mäki vältän tupakointia bussipysäkillä muita ihmisiä ajatellen..mutta noh, ehkä mä sittenkin sytytän sen tupakan ja oletan vaan että muut ihmiset sitten halutessaan poistuu kauemmas. Mitäs sitä tilannetajua käyttämään :)
Tupakointi suoraan verrattavissa imetykseen? älä höpötä!
imettävät naiset vaan piiloon ettei joku herkkähipiäinen traumaannu.
Huhhuh, sellaista sontaa kyllä koko viestisi että järjellinen ihminen ihan hämmästyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllähän mua ne bussipysäkkitupakoijat kieltämättä ärsyttää ja tekis mieli toisinaan vetää niitä turpaan kun siinä sauhuttelevat ja aiheuttavat mulle hengenahdistusta. Se tupakansavu siis aiheuttaa mulle ihan fyysisiä oireita, tosin kuin julki-imetys, jonka ärsytys on lähinnä henkistä laatua. Eivät siis vartauksina ihan mene samaan kategoriaan, mutta olkoot nyt, ei niuhoteta pienistä.
En ole kertaakaan ketään turpiin vetänyt enkä ottanut edes kuvaa jonka vois laittaa faceen. Siirryn itse kauemmas. Minulla se ongelma on, joten ajattelen, että minä siirryn. Ei mun ole pakko mennä sen tupakoijan kylkeen kiinni ja sitten paheksua polttajaa kun mun henki ei kulje. Samalla periaatteella menen imettäjien kanssa. Käännän katseen pois ja teen jotain muuta. En tuijota ja paheksu ja lietso itseäni raivoon. Ei siitä lopultakaan ole edes mitään hyötyä kenellekään. Ei edes itselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllähän mua ne bussipysäkkitupakoijat kieltämättä ärsyttää ja tekis mieli toisinaan vetää niitä turpaan kun siinä sauhuttelevat ja aiheuttavat mulle hengenahdistusta. Se tupakansavu siis aiheuttaa mulle ihan fyysisiä oireita, tosin kuin julki-imetys, jonka ärsytys on lähinnä henkistä laatua. Eivät siis vartauksina ihan mene samaan kategoriaan, mutta olkoot nyt, ei niuhoteta pienistä.
En ole kertaakaan ketään turpiin vetänyt enkä ottanut edes kuvaa jonka vois laittaa faceen. Siirryn itse kauemmas. Minulla se ongelma on, joten ajattelen, että minä siirryn. Ei mun ole pakko mennä sen tupakoijan kylkeen kiinni ja sitten paheksua polttajaa kun mun henki ei kulje. Samalla periaatteella menen imettäjien kanssa. Käännän katseen pois ja teen jotain muuta. En tuijota ja paheksu ja lietso itseäni raivoon. Ei siitä lopultakaan ole edes mitään hyötyä kenellekään. Ei edes itselle.
Fiksu kommentti, olen täysin samaa mieltä kanssasi!
Imetystä en halua katsella, joten käännän pääni pois, ja ongelma hoituu näin helposti.
Tupansavu taas voi aiheuttaa aivan fyysisia oireita esimerkiksi astmaatikoille, mutta harvoinpa astmaatikko tupakoitsijan vieraan tahallaan änkeää toisin kuin nämä imetyskammoiset jotka jäävät tuijottamaan eivätkä edes päätään osaa kääntää toiseen suuntaan.
Kyllä sen imetyksen voi hoitaa hieman sivummalla eikä ainakaan missään ravintolan pöydässä ainakaan tarvitse ottaa rintoja esille. Ei voi olla niin vaikeaa käyttää imetyspaitaa tai harsoa, kun se kerran todella monelta imettäjältä selvästi onnistuu imettäminen "huomaamattomasti" ilman mitään tissit tiskiin showta tai sitten mennä sinne lastenhoitohuoneeseen, sitä varten ne siellä ravintoloissa ja ostoskeskuksissa on. Luulisi itsellekin olevan mukavampi etsiä imetykselle jokin rauhallisempi paikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä.
Työnsin kadulla rattaita. En keskellä vaan näyteikkunoiden puolella. Kolme ihmistä lyhyellä matkalla olivat kävellä päin. Tahallaan. Miksi?
Mikä meissä äideissä niin ärsyttää? En minä pääse vaunuilla yhtä näppärästi väistämään kuin ihminen ilman vaunuja. Minä en ole sen enempää tiellä kuin ihminen pyörätuolissakaan. Käytän hissiä, mutta niin käyttää moni muukin - ilman vaunuja tai apuvälineitä. Minun on pakko käydä ainakin ruokakaupassa ja joskus apteekissa. Minulla on OIKEUS käydä niissä ja monessa muussakin paikassa, mutta nyt olen huomannut että ihmisiä se ärsyttää.
Mikä tätä maata vaivaa? En imetä julkisesti, en tuki kenenkään tietä ainakaan tahallaan, kunhan vain elän elämääni pienen vauvan äitinä. Niin voi kamala sentään :(
Minähän sanoin että ärsyttävää jos kävelee KESKELLÄ tietä. Sinähän et kävellyt keskellä?? En siis tarkoita sinua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tupakointi suoraan verrattavissa imetykseen? älä höpötä!
imettävät naiset vaan piiloon ettei joku herkkähipiäinen traumaannu.
Huhhuh, sellaista sontaa kyllä koko viestisi että järjellinen ihminen ihan hämmästyy.
En verrannut imetystä ja tupakointia toisiinsa vaan tuota ajattelutapaa. :) järjellinen mamma tosiaan olet joo.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sen imetyksen voi hoitaa hieman sivummalla eikä ainakaan missään ravintolan pöydässä ainakaan tarvitse ottaa rintoja esille. Ei voi olla niin vaikeaa käyttää imetyspaitaa tai harsoa, kun se kerran todella monelta imettäjältä selvästi onnistuu imettäminen "huomaamattomasti" ilman mitään tissit tiskiin showta tai sitten mennä sinne lastenhoitohuoneeseen, sitä varten ne siellä ravintoloissa ja ostoskeskuksissa on. Luulisi itsellekin olevan mukavampi etsiä imetykselle jokin rauhallisempi paikka.
Mikä sinä olet sanomaan kuinka imettävän äidin tulee pukeutua ja missä hänen on mukava syöttää lapsensa? Itse en ole koskaan näihin tissit tiskiin- imettäjiin törmännyt mutta kommenteista päätellen useampi peittämistä suositteleva on. Minä, kahden pienen lapsen äiti. Ilmeisesti en liiku oikeissa paikoissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja miten kommenttisi liittyy siihen, että Teri niitti laittoi tuntemattoman imettäjän kuvan someen?
Ilman rattaita kulkevan on helpompi väistää kuin rattaiden kanssa liikkuvan.
Mutta eikö niillä rattaillakin voisi kävellä siellä sivussa missä kuuluukin? :'D
Kuka ihme tämä tämmönen Teri oikein on? En ole koskaan ennen kuullutkaan. Mikä koulutus, missä töissä, mitkä meriitit? Vaikuttaa harvinaisen turhalta tyypiltä, ei mitään syytä kiinnittää tuollaiseen tyhjäpäähän mitään huomiota, täysi nolla ilmeisesti. Lieneekö peräti elämämkoululainen?
Vierailija kirjoitti:
http://www.stara.fi/2013/07/19/perheenaiti-rintaruokki-lasta-pizzeriass…
Finnairille mallia miten mainostetaan halvalla ja hyvin...
Vierailija kirjoitti:
Kuka ihme tämä tämmönen Teri oikein on? En ole koskaan ennen kuullutkaan. Mikä koulutus, missä töissä, mitkä meriitit? Vaikuttaa harvinaisen turhalta tyypiltä, ei mitään syytä kiinnittää tuollaiseen tyhjäpäähän mitään huomiota, täysi nolla ilmeisesti. Lieneekö peräti elämämkoululainen?
Johtajan poika hameessa.
Vierailija kirjoitti:
Imetyspaidoissa se ns. häveliäisyys on usein vielä vaikeampaa. Niistä kun joutuu kaivamaan tissin ulos niistä imetysaukoista. Väljä paita jonka alle vauvan ja tissin voi piilottaa kokonaan, toimii. Ja itseä ei kyllä ole haitannut koskaan sekään, jos joku imettäjä ei ole piilottanut rintamustaan. Jokainen tavallaan ja häiriintyjät voivat katsella muualle kuten fiksut ihmiset muutenkin tekisivät.
Milloin moraalinvartijat alkavat kiinnittää huomiota siihen, että iltapäivälehdet ovat pullollaan lähes paljaita rintoja? Samoin uimarannalla ja presidentin itsenäisyyspäivän vastaanotollakin naiset esittelevät varsin anteliaasti ryntäitään. Jopa kokonaan paljaita rintoja vilahtelee julkisuudessa tuon tuostakin. Miksi se on sallittua näiden niittien mielestä, mutta vauvan ruokkiminen ei? Onko se sitä, että eletään niin kaukana luonnollisuudesta,että ei enää tiedetä mikä rintojen pääasiallinen tehtävä on? Mitä tuokaan mies ymmärtää äitinä olemisesta ja vauvan ruokkimisesta ja yleensäkin vauvojen tarpeista? Eihän se imetys ole pelkästään ruokkimista, jokainen vähänkään asiaan perehtynyt tietää, että imettäminen on vauvalle paljon muutakin, läheisyyttä, turvallisuutta, rakkautta, kivunlievitystä, rentoutusta, rauhoittamista jne. Miten tuntuu, että ihmiset vaan tyhmistyy koko ajan?