"Turn off" -ammatit (plus perustelut!)
Eli mitkä ammatit saavat kiinnostuksen haalenemaan tai ehkä jopa loppumaan kokonaan potentiaalisten kumppaniehdokkaiden kohdalla? Ja koska eihän näissä keskusteluissa muuten mitään hauskaa ole, niin koittakaapa mammat perustella näkemyksenne myös!
Ap aloittaa:
Maanviljelijä. Ei muuten, arvostan maanviljelijöitä, mutta en ole itse kiinnostunut muuttamaan maaseudulle puhumattakaan jostain kunnon maatilasta, joten yhteisen tulevaisuuden suunnittelu kyllä hyvin äkkiä kaatuisi siihen.
Ps. Veikkaan, että tämä keskustelu menee hyvin äkkiä tappeluksi, mutta yrittäkää nyt edes :D
Kommentit (183)
Jos mies työskentelisi eksoottisena tanssijana, seuralaispalvelussa, aikuisviihdenäyttelijänä tai peräaukon valkaisusalongissa, minulla voisi olla siinä hiukan sulattelemista. Ja chat-juontaja... No, ehkä se olisi ok.
Muutoin en ole kranttu, kaikki työ on arvokasta. (Jopa edellä mainitsemani duunit voivat olla sinänsä tärkeitä - en kuitenkaan haluaisi välttämättä seurustella noita töitä tekevän kanssa.)
Taiteilijat ja kaikki luovan työn tekijät. Sinällään arvostan suuresti heidän ammattiian, jos pystyvät työllään itsensä elättämään. En vain pystyisi parisuhteeseen. En jaksaisi sitä jatkuvaa luovuutta ja omantiensä kulkemista. Jutut ei vain kohtaisi.
Te laiva-ammattia turn-offina pitäneet:
Terveisiä kahden merimiehen tyttäreltä. Äitini jäi toki maihin, kun synnyin, mutta isäni on tähän päivään saakka työskennellyt merillä. Ollut aina töissä kuukauden ja kuukauden kotona. Kieltämättä äitini on välillä katkera yh-ajoistaan (mitä jaksan ihmetellä, koska hän on itsekin ollut merimies ja tietää sen arjen ja poissaolot), mutta silti heidän avioliittonsa on kestänyt jo yli 35 vuotta.
Merimiehissä on puolensa - ainakin oma isäni on paras mies ikinä. :)
Esimiesasemassa olevat, pomotus ja kaikkitietävyys siirtyy kotiin :P mieheni oli vielä tavallinen duunari mutta yliopisto-opinnot samalla kesken kun mentiin yhteen, nyt pääsi oman alansa töihin esimieheksi. Mullakin ihan normaali amk koulutus, olen alalla jossa palkat ei voi nousta kannattamattomuuden takia. On oma syyni kun en hakenut arvostetummille/hieman paremmin palkatuille.
Kateus nostaa päätään, kun itse ei ole yhtään mitään, mutta rakkaus on voittanut ainakin vielä. Miehelläni ei ole kuitenkaan noussut toistaiseksi kusi päähän. Vielä v*tuttaa kun kylillä luullaan että hyödyn miehen rahoista, kaikki laitetaan 50-50.
En nyt tiedä, mikä ammatti olisi turn off ihan väistämättä, mutta lähtökohtaisesti ei houkuttele amisammatit, joissa ihminen selviää hyvin vähillä teoriaopinnoilla, ei lue reaaliaineita ollenkaan jne. Itse haluan kumppaniltani sydämensivistystä, älykkyyttä, avaraa maailmankatsomusta ja nämä yleensä lisääntyvät laaja-alaisen opiskelun ja maailman näkemisen myötä. Iänkin myötä lisääntyvät useimmilla, mutta en halua seurustella kenenkään itseäni kymmeniä vuosia vanhemman kanssa.
Hieman voisi mietityttää sellaiset ammatit, joissa puoliso tekisi epäsäännöllistä vuorotyötä, matkustaisi paljon tai työllistyisi heikosti esim. vain pätkä- tai osa-aikatöihin.
Itse olen lastentarhanopettaja ja mieheni it-alalla esimiehenä. Liekö jollekulle nämä ammatit turn offeja... :D Tosin minulla ei ole myöskään fetissiä mihinkään tiettyyn ammattikuntaan. :D
Vierailija kirjoitti:
Täällä on mainittu useasti maanviljelijä. En itsekään olisi aikaisemmin ottanut vaihtoehdoksi, koska maatilahommat koin aika kaukaisiksi, vaikken alunperin ihan kaupungin sykkeestä olekaan. Sittenpä menin ja rakastuin maajussiin. Näyttää pahasti siltä, että maatilalla on tulevaisuuteni. Olen tutustunut aina ennakkoluulottomasti, mutta siltikään en olisi koskaan miehestä uskonut ammattiaan (ei ole ns.perinteisen oloinen maanviljelijä, vaan nuorekas ja siististi pukeutunut).
Oletko S. M.? Jos olet, niin onnea teille, olette hyvä pari! :)
Vierailija kirjoitti:
En keksi kuin just tuon maanviljelijän/tilallisen, koska uskon, että heille on olemassa niitä naisia, jotka palavat halusta asua maalla ja minä en vaan siihen kykenis. :)
Itse muusikko ja kysynkin,.miksi tää ammatti jollekin turn off? ;)
Mulle ammattisi on turn off, koska se kuulostaa epävakaalta, eikä koskaan osaa arvioida, miltä loppuvuotesi näyttää. Siksi. Ja musiikki ammattina ei kiinnosta.
Toimittajat. Varsinkin paskalehtien paskatoimittajat, mutta yleisesti kaikki toimittajat.
Vierailija kirjoitti:
Tradenomi. Sellaisia paskantärkeitä mukamas tosi koulutettuja ihmisiä.Perseenreikä ja tradenomi löytyy joka kämpästä.
Se on tutkinto, ei ammatti.
Tämän ketjun huvittavin käsitys oli mimmillä, joka oletti eläinten preparoijan kenties ajattelevan häntäkin "ruumismielessä". Sarjassamme "mitä hittoa mä just luin?"
Verkostomarkkinoija tai mitä hitin suoramyyjiä ne oikein ovat. Työkseen puhuu luikuria ja manipuloi muita. Kaikki ihmiset ovat potentiaalisia asiakkaita, jotka pitää saada ostamaan tai lähtemään myyjäksi. Ystävyys- ja sukulaissuhteet muutetaan rahaksi tai vaihdetaan ystävät eli jätetään ne, jotka eivät lähde mukaan verkoistoon ja liikutaan vain muiden myyjien seurassa.
Vierailija kirjoitti:
Huuhaa ammatinvalinnat ihmetyttää esim. erilaiset uskomushoitajat, diakoni, pappi jne.
Lisäksi karsastan esim. turkistarhausta, eläintutkimuslaitoksia ja vastaavia.
Näissä ammateissa olevat ihmiset ovat minulle suuria kysymysmerkkejä.
Erityisesti arvostan ja ihailen erilaisia kädentaitajia.
Diakoni ei todellakaan ole mikään huuhaa-ammatti! Työnantaja toki on kirkko, mutta diakoniatyö on todella arvokasta ja tärkeää työtä. Auttavat niitä, jotka ovat yhteiskunnan marginaalissa (köyhät, yksinäiset, vanhukset, syrjäytyneet... )
julkkistyrkky vailla mitään meriittiä.
Lastentarhanopettajat. Yhtään älykästä en ole ikinä tavannut, mutta kai siinä ammatissa kestää vain jos on tasoltaan lähellä asiakkaitaan.
Vierailija kirjoitti:
En nyt tiedä, mikä ammatti olisi turn off ihan väistämättä, mutta lähtökohtaisesti ei houkuttele amisammatit, joissa ihminen selviää hyvin vähillä teoriaopinnoilla, ei lue reaaliaineita ollenkaan jne. Itse haluan kumppaniltani sydämensivistystä, älykkyyttä, avaraa maailmankatsomusta ja nämä yleensä lisääntyvät laaja-alaisen opiskelun ja maailman näkemisen myötä. Iänkin myötä lisääntyvät useimmilla, mutta en halua seurustella kenenkään itseäni kymmeniä vuosia vanhemman kanssa.
Hieman voisi mietityttää sellaiset ammatit, joissa puoliso tekisi epäsäännöllistä vuorotyötä, matkustaisi paljon tai työllistyisi heikosti esim. vain pätkä- tai osa-aikatöihin.
Itse olen lastentarhanopettaja ja mieheni it-alalla esimiehenä. Liekö jollekulle nämä ammatit turn offeja... :D Tosin minulla ei ole myöskään fetissiä mihinkään tiettyyn ammattikuntaan. :D
Reaaliaineita? Et tiennyt, että kirjoja voi lukea vaikka niistä ei saisi opintopisteitä? Kauan teillä kustiin vessanpöttöön kannnelle ennen kuin joku näytti miten se nostetaan.
Vierailija kirjoitti:
Sanotaan, että sivistys on sitä, mikä jää jäljelle, kun tiedot unohtuvat. Tuo "sydämensivistys" ei liity koulutustasoon vaan enemmänkin tapoihin, kasvatukseen ja ihmisen luonteeseen. Toisten huomioimista ja oikeudenmukaisuutta tapaa ihmisissä koulutustasosta riippumatta. Olen törmännyt korkeassa asemassa olevien tai korkeasti koulutettujen pyrkimyksiin ajaa omia etujaan muiden kustannuksella. Se ei kerro kovinkaan korkeasta sydämen sivistyksestä.
vartija. Hiukan yksinkertaisia.
Varvaskynsigeelaaja, etenkin jos toimii jossain itäisessä Helsingissä jossa porukka ei välttämättä yhtä hyvähygienisiä kuin muualla....
Seiskasilikooni-julkkiswannabe, vastenmielisintä mitä voi olla.
jalkapalloltuomari ?