Leevi vietti metsässä omassa piilopaikassaan yön
http://www.iltalehti.fi/uutiset/201512270095745_uu.shtml
Poika palasi itse kotiinsa aamulla puoli kymmenen jälkeen.
Poika palasi itse kotiinsa aamulla puoli kymmenen jälkeen. Poika oli viettänyt yön omassa piilopaikassaan läheisessä metsässä ja hän palasi kotiin hyvässä kunnossa.
Poliisi kiittää kaikkia etsintöihin osallistuneita. Etsintään osallistuivat poliisin lisäksi Vapepa, puolustuvoimat sekä rajavartiolaitos.
Poliisi ei tiedota asiasta enempää, eikä katoamisesta käynnistetä tutkintaa, koska ei ole syytä epäillä rikosta.
Kommentit (116)
Voi lässyn lässyn lää.. "Leevi oli syömässä aamiaista kun poliisit saapuivat", voi kun herttaista. Jännittävä pikku seikkailu.
Vierailija kirjoitti:
Oli eksynyt ja yöpynyt mökissä kun ei ollut uskaltanut lähteä harhailemaan pimeässä.Paikallinen lehti tiesi.
Eli poika ei siis ollut metsässä.
Mitähän liikkuu niiden kommentoijien päässä, joiden mielestä on ihan normaalia 11-vuotiaille viettää yö yksin ulkona metsässä talvimyrskyssä?
Lehdessä sanottiin että asuu sijoitusperheessä. Ei siis ihan tavallinen tapaus, syystä tai toisesta, jota ei tosiaankaan kerrottu.
Mikä teistä mielipiteensä julkaisseista olisi hyväksyttävä syy katoamiseen?
Tuossa iässä tuollaiset seikkailut kiehtovat ja tuntuvat jännältä vatsassa. Tiennyt kuitenkin turvan olevan lähellä.
Vierailija kirjoitti:
Lehdessä sanottiin että asuu sijoitusperheessä. Ei siis ihan tavallinen tapaus, syystä tai toisesta, jota ei tosiaankaan kerrottu.
Missä lehdessä?
Missä on maininta erityislapsesta? Missä on maininta sijaisperheestä? Lähiseudulla asuvana olen melko ahnaasti käynyt nettijulkaisuja läpi enkä moisia väitteitä ole nähnyt lehdissä.
Mitä se kenellekään kuuluu? Pääasia että lapsi on turvassa.
Sijaisperhe mainittiin paikallislehden kommenttipalstalla. Ettikää ite.
Ymmärrän vanhempien huolen, jos ei tiedä missä tyyppi on ja miksi.
Eihän tuollainen tempaus tarvitse kuin vähän mielikuvitusta tai ehkä riidan. Olen yön poissa vanhempia kiusatakseni. Siinä se.
Kyllä 11 vuotias on vielä sen verran mukula ja esiteini-iässä, että helposti onnistuisi. Jopa vanhemmilta muksuilta.
Eivät vaan osaa ajatella monelta kantilta, että esim kuinka kalliiksi etsiminen tulee. Vanhemmat kun ei löydä lastaan, niin tokihan soitetaan 112 ja kulut alkaa juosta. Ei se muksu osaa ajatella noin, että häntä etsitään sadan vapaaehtoisin voimin, ja armeijan helikopteriinkin menee rahaa.
Osa löytyy usein uudelta kaverilta, kun hänen vanhemmat lukee nettiuutisia.
En voi sille mitään, mutta jos un lapsi tekis tuon tempun olisin huojennuksen jälkeen oikeasti vihainen. Ei noin vaan saa tehdä, että lähtee yöksi ilmoittamatta.
Vierailija kirjoitti:
Sijaisperhe mainittiin paikallislehden kommenttipalstalla. Ettikää ite.
Kommenttipalstalla kaikki on totta?
Ymmärrän sikäli hyvin tuota poikaa, että oma veli aikoinaan about samanikäisenä karkasi jouluaattona omille teilleen. Oli käynyt vähän tuulettumassa, kun suuttui meidän vanhemmille jostain. Tuli kotiin ilman kenkiä ja likomärkänä, oli käynyt kävelemässä jäillä ja humpsahtanut jo rannassa läpi. Onneksi selvisi säikähdyksellä.
Vierailija kirjoitti:
Eikö kustannuksia voisi periä Leevin vanhemmilta? Pelkästään ilmavoimien koneen ilmaan saattaminen maksaa yli 10000€ kerta!
No toivottavasti ei. Olis aika kohtuutonta kaiken järkytyksen lisäksi lätkäistä mieletön lasku perään. Varsinkin kun vanhemmathan ei mitään päätöksiä tuossa asiassa oletehnyt vaan jättänyt kaiken asiantuntijoille.
Minäkin muuten karkasin pienenä vaikka hyvästä kodista olen ja vanhemmat ovat ihan tavallisia. En ollut kuin tunnin, pari pois. En olisi edes tiennyt mihin mennä, mutta vaikuttaa siltä, että tämä Leevi osasi liikkua ulkona (oikea varustuskin oli päällä) joten ehkä hänelle ei tuottanut niin suuria ongelmia kuin jollekin kaupunilaislapsoselle.
No kun ei ollut erityislapsi. Ellei siihen kastiin sitten mielletä myös sijoitetut lapset. Nimen perusteella ja täs likel asuvana osaa jotain sanoa. Jäbä asunut poissa kotoa toisessa perheessä 4-5 vuotiaasta asti.