Leevi vietti metsässä omassa piilopaikassaan yön
http://www.iltalehti.fi/uutiset/201512270095745_uu.shtml
Poika palasi itse kotiinsa aamulla puoli kymmenen jälkeen.
Poika palasi itse kotiinsa aamulla puoli kymmenen jälkeen. Poika oli viettänyt yön omassa piilopaikassaan läheisessä metsässä ja hän palasi kotiin hyvässä kunnossa.
Poliisi kiittää kaikkia etsintöihin osallistuneita. Etsintään osallistuivat poliisin lisäksi Vapepa, puolustuvoimat sekä rajavartiolaitos.
Poliisi ei tiedota asiasta enempää, eikä katoamisesta käynnistetä tutkintaa, koska ei ole syytä epäillä rikosta.
Kommentit (116)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viidensadan metrin päässä katoamispaikasta tarkoittaa yhtä kuin ympyrää, jonka halkaisija on kilometri ja pinta-ala 7,8 neliökilometriä. Siinä kun kurkitaan pimeässä joka kuusenoksan alle ja kivenkoloon, ei isokaan etsijäjoukko etene kovin rivakasti. Lämpökamerasta ei ole apua, jos etsittävä on sisätiloissa. Jälkikoirasta (jos sellaisia on ollut käytettävissä) ei ole apua, jos ei tiedetä, mistä lähteä jälkeä ajamaan ja jos maastoa on jo talsittu eestaas.
MInkä laskuopin mukaan näin suuri alue? Sijoitapa pilkku oikeaan kohtaan.
Joka tapauksessa etsinnässä on mennyt jotain perusteellisesti pieleen, jos ei löytynyt. Muistellaan vaikka sitä erään Nelan tapausta taannoin, kun ei sitten millään löytynyt. Olisko poikakin piileksinyt puussa vilkkaimpaan aikaan?
Lasta etsittiin väärästä paikasta. Riistakamera, jossa hän näkyi, oli löytöpaikasta yli kilometri toiseen suuntaan. Lapsi oli pimeässä eksynyt, päätynyt saunamökille ja nukahtanut sinne. Lapsi asuu kehitysvammahoitolassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viidensadan metrin päässä katoamispaikasta tarkoittaa yhtä kuin ympyrää, jonka halkaisija on kilometri ja pinta-ala 7,8 neliökilometriä. Siinä kun kurkitaan pimeässä joka kuusenoksan alle ja kivenkoloon, ei isokaan etsijäjoukko etene kovin rivakasti. Lämpökamerasta ei ole apua, jos etsittävä on sisätiloissa. Jälkikoirasta (jos sellaisia on ollut käytettävissä) ei ole apua, jos ei tiedetä, mistä lähteä jälkeä ajamaan ja jos maastoa on jo talsittu eestaas.
MInkä laskuopin mukaan näin suuri alue? Sijoitapa pilkku oikeaan kohtaan.
Joka tapauksessa etsinnässä on mennyt jotain perusteellisesti pieleen, jos ei löytynyt. Muistellaan vaikka sitä erään Nelan tapausta taannoin, kun ei sitten millään löytynyt. Olisko poikakin piileksinyt puussa vilkkaimpaan aikaan?
Hyvin koulutettu koira löytää myös puusta =)
Onneksi löytyi kunnossa :) Luojan lykky että löysi mökille eksyneenä.
Uutisissa luki että Leevi oli sijaisperheessä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leevi sais tämän äidin kädestä suoraan persiille ja lujaa. Saisi myös muuttaa sinne salaiseen yöpaikkaansa lopputalveksi. Niin vihainen olisin.
Ja Leevi tekisi sinusta lastensuojeluun ilmoituksen ja saisi sinulta hyvät rahat henkisestä ja fyysisestä kärsimyksestä. Ja seuraisi ainakin tilapäinen sijoitus jne. Sinua kehoitetaan hakeutumaan vihanhallintakurssille ;)
Ja kerroppa mulle miten aikuisesta tehdään _lasten_suojeluilmoitus :D itsestään sen voi tehdä, jos on alle 18v lapsi.
Kyllä minäkin karkasin kotoa joku 15 vuotta sitten, tosin olin varmaan 7 vanha. Olin tehnyt jotain, enää ei muista mitä, mutta pelkäsin vanhempien kiukkua ja ajattelin olla yötä jossain piilossa. Isä tosin löysi illalla 4 tunnin kadoksissa olon jälkeen naapurin puskista, johon rakensin majaa yöksi 😄 luulisi, että hieman samaa tässä pohjalla. Ei perheessä tarvi sen kummempaa vikaa olla kuin kovapäinen mukula, ja äkkiä ollaan tuossa tilanteessa... 😊
Minun kaverin saunamökissä kuulemma yöpynyt ja samaa poikaa on etsitty aiemminkin. Voitais valvoa hiukan paremmin kyllä kun selvästi on taipumuksena tuo karkailu :/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä tiedotettiin että erityislapsi - minä en huomannut uutisoinnissa mainintaa-
Pitääkö se nyt erikseen tiedottaa? Jokainen lasten kanssa tekemisissä ollut tasan tarkkaan tietää, että ei yksikään normaali terve lapsi lähde jouluna yksin yöksi metsään kenellekään mitään puhumatta, ja seuraa etsintöjä piilopaikastaan.
Se on selvää, että jotain erikoista siinä lapsessa on, jos ei sitten ole todella paennut kamalia kotioloja. Aika moni alkoholistiperheen lapsi olisi mielellään paennut yöksi metsään, ja aika moni on joutunutkin pakenemaan eikä kukaan ole tullut etsimään.
Hyvä kuitenkin, että löytyi terveenä.
Tokihan "terve" lapsi voi joulunakin karata kun jäi esimerkiksi se juuri oikea iphone saamatta.
Neuvokas poika kuitenkin, kun ymmärsi mennä yöksi suojaan. Aikuinenkin saattaa mennä eksyessään niin paniikkiin, että alkaa harhailla minne sattuu. Mahdolliseen karkailutaipumukseen pitää toki puuttua, ettei esim. kovalla pakkasella lähde mihinkään.
Hah, kerran pääsin todistamaan Vapepan porukan etsintäharjoituksia. Suurin osa porukasta oli vähän ja vähän enemmän ylipainoisia spr-naisia, jotka eivät todellakaan olleet tottuneet liikkumaan maastossa. Ja kyseessä oli avoin kangasmaasto ja näkyvyys huippuluokkaa, tosin joutuivat nousemaan jyrkkää mäkeä ylös, mutta kaiken kaikkiaan näytti aika amatöörimäiseltä touhulta.
Veljeni oli erityislapsi ja häntä välillä etsittiin koko naapuruston voimin. Omaan maailmaansa upotessaan ei enää kuullut jos joku huusi nimeä tms. Tämä katoamistemppujen tekeminen jäi iän myötä pois.
On kyllä ihan sairas sävy joissain viesteissä täällä. Jos mummonne katoaisi hillasoille niin haluaisitteko ettei etsintöjä tehtäisi ollenkaan, itsehän lähti marjastamaan? Minä ihan mielelläni maksan veroja jotta kadonneita voidaan etsiä. Paljon enemmän ketuttaa tuo hallituksen toiminta tai se että suuret yritykset siirtävät varansa veroparatiiseihin. On ihan kärpäsen kakka tuo pojan etsintään mennyt summa kun katsotaan koko valtion budjetin mittakaavassa.
Vierailija kirjoitti:
Hah, kerran pääsin todistamaan Vapepan porukan etsintäharjoituksia. Suurin osa porukasta oli vähän ja vähän enemmän ylipainoisia spr-naisia, jotka eivät todellakaan olleet tottuneet liikkumaan maastossa. Ja kyseessä oli avoin kangasmaasto ja näkyvyys huippuluokkaa, tosin joutuivat nousemaan jyrkkää mäkeä ylös, mutta kaiken kaikkiaan näytti aika amatöörimäiseltä touhulta.
Alapeukku sinun kirjoituksesi sävylle =(
Ehkäpä pääsit seuraamaan Vapepan etsintäkurssia, tuskin valmiin hälyryhmän harjoituksia.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne pojat on kekseliäitä. Jos olisi tyttö kadonnut olisi voinut olla vähän ikävämpi uutinen tänä aamuna :(
Jep, onneksi ei ollut tyttö yksin yöllä harhailemassa. :/ Ties mitä olisi sattunut. Ainakin lähistöllä Porissa vastaanottokeskus...
Vierailija kirjoitti:
Hyvä että löytyi. Mutta millainen ilmapiiri kotona on, kun metsässä oma piilopaikka ja pakkasella nukkuu siellä mieluummin.
Ehkä Leevikin oli saanut Samsungin toivomansa iPhone 6:n sijaan, ja lähti mökkiin mököttämään :)
Vierailija kirjoitti:
Hah, kerran pääsin todistamaan Vapepan porukan etsintäharjoituksia. Suurin osa porukasta oli vähän ja vähän enemmän ylipainoisia spr-naisia, jotka eivät todellakaan olleet tottuneet liikkumaan maastossa. Ja kyseessä oli avoin kangasmaasto ja näkyvyys huippuluokkaa, tosin joutuivat nousemaan jyrkkää mäkeä ylös, mutta kaiken kaikkiaan näytti aika amatöörimäiseltä touhulta.
Tyhmä kommentti! Niinhän noissa SPR:n vapaaehtoishommissa tahtoo olla, että vapaaehtoistyössä hääräilevät etupäässä naiset. Lassukka-pojat makoilevat sohvalla ja ilkeilevät netissä, muuhun eivät pystykään.
Vierailija kirjoitti:
Hah, kerran pääsin todistamaan Vapepan porukan etsintäharjoituksia. Suurin osa porukasta oli vähän ja vähän enemmän ylipainoisia spr-naisia, jotka eivät todellakaan olleet tottuneet liikkumaan maastossa. Ja kyseessä oli avoin kangasmaasto ja näkyvyys huippuluokkaa, tosin joutuivat nousemaan jyrkkää mäkeä ylös, mutta kaiken kaikkiaan näytti aika amatöörimäiseltä touhulta.
Niin? Tietysti tarvitaan harjoitusta, jotta tositoimissa homma toimii.
Ja miksi siellä ei ollut sitten kovakuntoisia ja tarkkasilmäisiä miehiä harjoituksissa? Siksi, että vapaaehtoistyö ja paljon muutakin on just niiden tavallisten keski-ikäisten naisten harteilla.
Mitenkä poikaa oikein etsittiin, "piilopaikka" oli aika iso mökki (jossa kaski täkkiäkin). Ei siis kukaan käynyt katsomassa sieltä! Uskomatonta.
Vierailija kirjoitti:
Mitenkä poikaa oikein etsittiin, "piilopaikka" oli aika iso mökki (jossa kaski täkkiäkin). Ei siis kukaan käynyt katsomassa sieltä! Uskomatonta.
Oliko kuitenkin oikeasti vähän "piilossa", jos on erityislapsi, kuten kerrottu.
Hyvä kun poika löytyi ja oli kunnossa! Kaikkea hyvää tälle pojalle ja hänen perheelleen.
MInkä laskuopin mukaan näin suuri alue? Sijoitapa pilkku oikeaan kohtaan.
Joka tapauksessa etsinnässä on mennyt jotain perusteellisesti pieleen, jos ei löytynyt. Muistellaan vaikka sitä erään Nelan tapausta taannoin, kun ei sitten millään löytynyt. Olisko poikakin piileksinyt puussa vilkkaimpaan aikaan?