Leevi vietti metsässä omassa piilopaikassaan yön
http://www.iltalehti.fi/uutiset/201512270095745_uu.shtml
Poika palasi itse kotiinsa aamulla puoli kymmenen jälkeen.
Poika palasi itse kotiinsa aamulla puoli kymmenen jälkeen. Poika oli viettänyt yön omassa piilopaikassaan läheisessä metsässä ja hän palasi kotiin hyvässä kunnossa.
Poliisi kiittää kaikkia etsintöihin osallistuneita. Etsintään osallistuivat poliisin lisäksi Vapepa, puolustuvoimat sekä rajavartiolaitos.
Poliisi ei tiedota asiasta enempää, eikä katoamisesta käynnistetä tutkintaa, koska ei ole syytä epäillä rikosta.
Kommentit (116)
Vierailija kirjoitti:
Facebookissa ilta-sanomien jutussa on äidin kommentti että ovat katoamisesta lukeneet ilta-sanomista illalla, eli ties missä vanhemmat itse ovat olleet. Miksi ihmeessä vanhemmille ei ole heti ilmoitettu vai eikö vain ole saanut heihin yhteyttä, outo juttu!
Henkilöt, joiden hoidossa on ollut, ovat pelänneet reaktiota ja uskoneet itse löytävänsä. Siinä ei ole mitään erikoista, että tuon ikäinen on tapaninpäivänä sukulaisten luona ilman vanhempiaan, sadat ellei tuhannet kouluikäiset ja jotkut pienemmätkin lapset varmasti ovat. Poikani juuri eilen kuskasi opiskelukaverinsa ja tämän alakouluikäisen pikkusiskon rautatieasemalta tähän maalle mummolaan, kun heillä sattumalta on mummola tällä paikkakunnalla, tuolla maaseudun puolella vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä harjoitus etsijöille.
Ja kallis meille veronmaksajille
Kyllä olette näin ajattelijat köyhiä mieleltänne ja pikkumaisia. Toivottavasti sua ei pelasta ja etsi kukaan jos olet syystä tai toisesta kadoksissa! Koska sä oot kuitenkin turhaan kadonnut! Omaiseskin saavat luvan kutoa sukkaa ja odotella, palaatko sä, vai et ollenkaan! Ei mitään etsintöjä sulle IKINÄ.
No aikuisia ihmisiä ei kyllä etsitä muutenkaan :D olisi muuten jo aika iso lasku veronmaksajilla ainakin omalta kohdaltani....
Haloo? Ai aikuisia ihmisiä ei etsitä? Mikäs vajukki se siellä niin luulee? To-del-la-kin etsitään aikuisia, valtaosin. Nelakin oli aikuinen.
Vierailija kirjoitti:
Kotona oli varmaan läträtty liikaa viinan kanssa. Poika parka. Toivottavasti vanhemmat ottavat opikseen.
Poika asuu sijaisperheessä ja on hänellä on kehitysvamma. Turha syyllistää sijaisvanhempia ja esittää fiktiota faktana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja näitä kommentteja! Suurenmoista, että lapsi on kunnossa, eikö sitä kaikki toivonutkaan? Minusta yks sama, mitä maksoi. Hyvää harjoitustahan tuo etsintä oli viranomaisille. Tietysti läheisten hätä on ollut valtava ja loppu hyvin kaikki hyvin.
On kyllä uskomattomia kommentteja:( Mutta tästä huomaa miten paljon on henkisesti ja huonosti voivia, sairaita ihmisiä suomessa:( Mistään ei osata iloita ja heti ollaan mollaamassa toisia!
Mutta onneksi Leevillä oli kaikki hyvin ja löytyi:D
Osa näistä kommentoijista on sairaita.Hyvä että poika löytyi.
Ei häntä löydetty.
Oli vaan retkellä ja palasi kotiin. Hyvä että ilmoitti paluustaan että etsijät pääsivät koteihinsa jatkamaan joulunviettoaan.
Älä jaksa saivarrella kun et selvästikään edes osaa :)
Kuuluikin etsiä kadonnutta lasta, ilman muuta. Piti vain tulla itse pois päivänvalolla kun ei kukaan löytänyt. Mitään väärää ei ole tapahtunut, poika oli onneki löytänyt lämpimän paikan yöksi. Todella tyhmiä nämä "veronmaksajat", jotka täällä ilkeilevät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotona oli varmaan läträtty liikaa viinan kanssa. Poika parka. Toivottavasti vanhemmat ottavat opikseen.
Poika asuu sijaisperheessä ja on hänellä on kehitysvamma. Turha syyllistää sijaisvanhempia ja esittää fiktiota faktana.
Mistä tiedät?
Vierailija kirjoitti:
Etsijöille ei tullut mieleen kurkistaa saunamökistä.
Kuka sanoi, etteikö sinne olisi kurkistettu? Poika ei välttämättä ollut siellä silloin.
Toinen vaihtoehto on, ettei ko. mökkiä ole ollut merkittynä kartalle, jolloin sitä ei ole voitu laittaa tarkistettavaksi.
Kolmas vaihtoehto on, että etsijät ovat keskittyneet lähialueen etsintään. Viidensadan metrin päässä katoamispaikasta tarkoittaa yhtä kuin ympyrää, jonka halkaisija on kilometri ja pinta-ala 7,8 neliökilometriä. Siinä kun kurkitaan pimeässä joka kuusenoksan alle ja kivenkoloon, ei isokaan etsijäjoukko etene kovin rivakasti. Lämpökamerasta ei ole apua, jos etsittävä on sisätiloissa. Jälkikoirasta (jos sellaisia on ollut käytettävissä) ei ole apua, jos ei tiedetä, mistä lähteä jälkeä ajamaan ja jos maastoa on jo talsittu eestaas.
Menkää ihmiset itse etsimään, kun olette niin hiton fiksuja.
Huomenna treffeille exän kanssa. Oltu erossa 3 vuotta ja nyt tavataan ja mennään syömään. Aikuiset lapset jo meillä. Ristiriitaiset tunteen nyt. Kannattaako mennä?
Vierailija kirjoitti:
Selkäsaunan sietäisi pojankolli saada.
Tuskinpa auttaisi mitään. Pikemmin voisi vaikuttaa niin, että karkureissuja tulee jatkossa enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Onko totta että olisi syönyt naapuriston kesyn kissan nälkäänsä yöllä????
Minä kuulin, että oravia olisi syönyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko totta että olisi syönyt naapuriston kesyn kissan nälkäänsä yöllä????
Minä kuulin, että oravia olisi syönyt.
Kuulit väärin! Otappa ensin orava paljain käsin kiinni ennenkuin kirjoittelet tänne!
Voi kultapientä... Toivottavasti tuossa ei ole taustalla mitään ikävää.
Kyllä tuli Leevin leikit Suomen veronmaksajille kalliiksi, kun lentokonettakin etsinnöissä käytettiin.
Onneksi kuitenkin löytyi kunnossa.
Tosin mielestäni tuossa tapauksessa maksuvelvollisen kuuluisi olla sen perheen.
Kyllä tällaisessa tarkoituksella aiheutetuissa katoamistapauksessa mielestäni kuuluisi etsintäoperaation kustannukset maksaa kokonaan asianomaiset itse, eikä valtion/veronmaksajien. Se ei käy laatuun, että joku ihminen päättää nyt vain huvikseen lähteä piiloon jonnekkin, sitten etsitään valtavien resurssien voimin ja vielä veronmaksajien pitäisi kustantaa etsintöjen hinta.
Vierailija kirjoitti:
Aika hyvä piilo kun 160 ihmistä etsi eikä löytänyt. Eikö muka kukaan kaveri tai sisarus tiennyt piilosta? Kuulikohan se sieltä kun ihmiset huusi hänen nimeään, koirat haukkui ja helikopterit pörräsi?
OT: Koira ei yleensä etsiessään hauku, ei hakuna(ilmavainulla) eikä jäljestäessään(maavainulla) Mun koirani ilmaisee vain löytönsä(ihmisen, esineen) haukkumalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etsijöille ei tullut mieleen kurkistaa saunamökistä.
Kuka sanoi, etteikö sinne olisi kurkistettu? Poika ei välttämättä ollut siellä silloin.
Toinen vaihtoehto on, ettei ko. mökkiä ole ollut merkittynä kartalle, jolloin sitä ei ole voitu laittaa tarkistettavaksi.
Kolmas vaihtoehto on, että etsijät ovat keskittyneet lähialueen etsintään. Viidensadan metrin päässä katoamispaikasta tarkoittaa yhtä kuin ympyrää, jonka halkaisija on kilometri ja pinta-ala 7,8 neliökilometriä. Siinä kun kurkitaan pimeässä joka kuusenoksan alle ja kivenkoloon, ei isokaan etsijäjoukko etene kovin rivakasti. Lämpökamerasta ei ole apua, jos etsittävä on sisätiloissa. Jälkikoirasta (jos sellaisia on ollut käytettävissä) ei ole apua, jos ei tiedetä, mistä lähteä jälkeä ajamaan ja jos maastoa on jo talsittu eestaas.
Menkää ihmiset itse etsimään, kun olette niin hiton fiksuja.
Hakukoiraa voi käyttää myös tallatulla alueella.
Toivottovasti kukan ei lähde ominpäin etsintöihin mukaan
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tällaisessa tarkoituksella aiheutetuissa katoamistapauksessa mielestäni kuuluisi etsintäoperaation kustannukset maksaa kokonaan asianomaiset itse, eikä valtion/veronmaksajien. Se ei käy laatuun, että joku ihminen päättää nyt vain huvikseen lähteä piiloon jonnekkin, sitten etsitään valtavien resurssien voimin ja vielä veronmaksajien pitäisi kustantaa etsintöjen hinta.
Sitä varten täällä maksetaan veroja että apua saa silloin kun sitä tarvii!!!
Vierailija kirjoitti:
Missä tiedotettiin että erityislapsi - minä en huomannut uutisoinnissa mainintaa-
Pitääkö se nyt erikseen tiedottaa? Jokainen lasten kanssa tekemisissä ollut tasan tarkkaan tietää, että ei yksikään normaali terve lapsi lähde jouluna yksin yöksi metsään kenellekään mitään puhumatta, ja seuraa etsintöjä piilopaikastaan.
Se on selvää, että jotain erikoista siinä lapsessa on, jos ei sitten ole todella paennut kamalia kotioloja. Aika moni alkoholistiperheen lapsi olisi mielellään paennut yöksi metsään, ja aika moni on joutunutkin pakenemaan eikä kukaan ole tullut etsimään.
Hyvä kuitenkin, että löytyi terveenä.
Ei koska vaimon kummin kaima oli kuulemma jo etsinyt sieltä. Näin kertoi etsintäpartion johtaja, yksi monista johtajista .