Leevi vietti metsässä omassa piilopaikassaan yön
http://www.iltalehti.fi/uutiset/201512270095745_uu.shtml
Poika palasi itse kotiinsa aamulla puoli kymmenen jälkeen.
Poika palasi itse kotiinsa aamulla puoli kymmenen jälkeen. Poika oli viettänyt yön omassa piilopaikassaan läheisessä metsässä ja hän palasi kotiin hyvässä kunnossa.
Poliisi kiittää kaikkia etsintöihin osallistuneita. Etsintään osallistuivat poliisin lisäksi Vapepa, puolustuvoimat sekä rajavartiolaitos.
Poliisi ei tiedota asiasta enempää, eikä katoamisesta käynnistetä tutkintaa, koska ei ole syytä epäillä rikosta.
Kommentit (116)
Vierailija kirjoitti:
Eikö tämä ollut alusta asti selvää, että tämä lapsi lähti metsään vapaaehtoisesti? Minä ainakin osasin odottaa, että on piiloutunut jonnekin ja tulee mahdollisesti itse pois.
Luonnollista, että kun 11v lähtee metsään ja häviää sinne , on pelastustoimet aloitettava heti. Lasten kohdalla toimitaan niin.
Kyllähän aikuisiakin, jotka katoavat vapaaehtoisesti, etsitään kalliisti. Esim. Nelakin, itsehän se sinne metsään meni ja hirttäytyi.
Olet sydämmetön ja julma ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Leevi sais tämän äidin kädestä suoraan persiille ja lujaa. Saisi myös muuttaa sinne salaiseen yöpaikkaansa lopputalveksi. Niin vihainen olisin.
Ja Leevi tekisi sinusta lastensuojeluun ilmoituksen ja saisi sinulta hyvät rahat henkisestä ja fyysisestä kärsimyksestä. Ja seuraisi ainakin tilapäinen sijoitus jne. Sinua kehoitetaan hakeutumaan vihanhallintakurssille ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja näitä kommentteja! Suurenmoista, että lapsi on kunnossa, eikö sitä kaikki toivonutkaan? Minusta yks sama, mitä maksoi. Hyvää harjoitustahan tuo etsintä oli viranomaisille. Tietysti läheisten hätä on ollut valtava ja loppu hyvin kaikki hyvin.
On kyllä uskomattomia kommentteja:( Mutta tästä huomaa miten paljon on henkisesti ja huonosti voivia, sairaita ihmisiä suomessa:( Mistään ei osata iloita ja heti ollaan mollaamassa toisia!
Mutta onneksi Leevillä oli kaikki hyvin ja löytyi:D
Osa näistä kommentoijista on sairaita.Hyvä että poika löytyi.
Ei häntä löydetty.
Oli vaan retkellä ja palasi kotiin. Hyvä että ilmoitti paluustaan että etsijät pääsivät koteihinsa jatkamaan joulunviettoaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja näitä kommentteja! Suurenmoista, että lapsi on kunnossa, eikö sitä kaikki toivonutkaan? Minusta yks sama, mitä maksoi. Hyvää harjoitustahan tuo etsintä oli viranomaisille. Tietysti läheisten hätä on ollut valtava ja loppu hyvin kaikki hyvin.
On kyllä uskomattomia kommentteja:( Mutta tästä huomaa miten paljon on henkisesti ja huonosti voivia, sairaita ihmisiä suomessa:( Mistään ei osata iloita ja heti ollaan mollaamassa toisia!
Mutta onneksi Leevillä oli kaikki hyvin ja löytyi:D
Osa näistä kommentoijista on sairaita.Hyvä että poika löytyi.
Ei häntä löydetty.
Oli vaan retkellä ja palasi kotiin. Hyvä että ilmoitti paluustaan että etsijät pääsivät koteihinsa jatkamaan joulunviettoaan.
Joulu on jo ohi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja näitä kommentteja! Suurenmoista, että lapsi on kunnossa, eikö sitä kaikki toivonutkaan? Minusta yks sama, mitä maksoi. Hyvää harjoitustahan tuo etsintä oli viranomaisille. Tietysti läheisten hätä on ollut valtava ja loppu hyvin kaikki hyvin.
On kyllä uskomattomia kommentteja:( Mutta tästä huomaa miten paljon on henkisesti ja huonosti voivia, sairaita ihmisiä suomessa:( Mistään ei osata iloita ja heti ollaan mollaamassa toisia!
Mutta onneksi Leevillä oli kaikki hyvin ja löytyi:D
Osa näistä kommentoijista on sairaita.Hyvä että poika löytyi.
Ei häntä löydetty.
Oli vaan retkellä ja palasi kotiin. Hyvä että ilmoitti paluustaan että etsijät pääsivät koteihinsa jatkamaan joulunviettoaan.
Joulu on jo ohi.
Ei, kyllä joulua on vielä melkein 2 viikkoa jäljellä.
Loppiaisena tietäjät saapuivat itäisiltä nailta katsomaan Jeesusta, tuoden kultaa, pyhää savua ja mirhamia mukanaan.
Poika oli eksynyt. Pimeän tultua oli mennyt saunamökkiin yöksi, kun ei ollut uskaltanut lähteä harhailemaan metsässä. Aamun valjettua, oli palannut kotiin.
Minusta varsin fiksu nuorimies.
http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1195012000468/artikkeli/11-vuotias+leev…
Onko totta että olisi syönyt naapuriston kesyn kissan nälkäänsä yöllä????
Kovia olette hutkimaan! Eikö ensin sentään pitäisi tutkia? Ja eiköhän se liene ennen muuta perheen tehtävä, ei av-mammojen, noiden besserwissereiden?
Eli eksynyt ihan normaalin leikin tiimellyksessä eikä ollut edes kiukustunut mistään ilmeisesti? Niinkin käy joskus.
Vierailija kirjoitti:
Poika oli eksynyt. Pimeän tultua oli mennyt saunamökkiin yöksi, kun ei ollut uskaltanut lähteä harhailemaan metsässä. Aamun valjettua, oli palannut kotiin.
Minusta varsin fiksu nuorimies.
http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1195012000468/artikkeli/11-vuotias+leev…
No tässä tuli koko totuus ja pimeä tulee niin äkkiseltään.Eli älykäs poika kyseessä. Ainahan Iltalehti ja Iltasanoma kertoo vain osatotuuden.
Itse lapsena asunut kartanon vieressä ja siellä tuli keksittyä vaikka mitä, kun taloja oli vain kaksi ja niisssä asu kartanon työntekijät ja tietenkin se kartano oli.
Mielikuvitus oli iso osa elämää, kun ei ollut muita ihmisiä lähistöllä. Onneksi oli sisko leikkikaveriksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä harjoitus etsijöille.
Ja kallis meille veronmaksajille
Kyllä olette näin ajattelijat köyhiä mieleltänne ja pikkumaisia. Toivottavasti sua ei pelasta ja etsi kukaan jos olet syystä tai toisesta kadoksissa! Koska sä oot kuitenkin turhaan kadonnut! Omaiseskin saavat luvan kutoa sukkaa ja odotella, palaatko sä, vai et ollenkaan! Ei mitään etsintöjä sulle IKINÄ.
Vierailija kirjoitti:
Poika oli eksynyt. Pimeän tultua oli mennyt saunamökkiin yöksi, kun ei ollut uskaltanut lähteä harhailemaan metsässä. Aamun valjettua, oli palannut kotiin.
Minusta varsin fiksu nuorimies.
http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1195012000468/artikkeli/11-vuotias+leev…
Nyt yritetään sitten kaunistella juttua.
Noloa etsijöidenkin kannalta. Poika pitää leiriä 500 metrin päässä kotoaan eikä etsijät löydä tästä saunasta poikaa heh hehe :)
Hyvin poika juoksutti "etsiskelijöitä" jotka ison kaluston kanssa paikalle, myös ilmeisesti jotain leiriä pitämään ja makkaraa paistamaan, "ja meillä kaikilla oli niin mukaavaa . "
Miten nämä etsintäorganisaatioit oikein toimii. Ilmeisesti täyttä sekoilua. Suomalaista osaamista taas kerran, mutta onhan meillä se äitiyspakkaus :)
Facebookissa ilta-sanomien jutussa on äidin kommentti että ovat katoamisesta lukeneet ilta-sanomista illalla, eli ties missä vanhemmat itse ovat olleet. Miksi ihmeessä vanhemmille ei ole heti ilmoitettu vai eikö vain ole saanut heihin yhteyttä, outo juttu!
Oisko kysymyksessä nk erityislapsi. Eikö vanhemmat tienneet piilopaikkaa. Mikäli normaali lapsi niin satinkutia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä harjoitus etsijöille.
Ja kallis meille veronmaksajille
Kyllä olette näin ajattelijat köyhiä mieleltänne ja pikkumaisia. Toivottavasti sua ei pelasta ja etsi kukaan jos olet syystä tai toisesta kadoksissa! Koska sä oot kuitenkin turhaan kadonnut! Omaiseskin saavat luvan kutoa sukkaa ja odotella, palaatko sä, vai et ollenkaan! Ei mitään etsintöjä sulle IKINÄ.
No aikuisia ihmisiä ei kyllä etsitä muutenkaan :D olisi muuten jo aika iso lasku veronmaksajilla ainakin omalta kohdaltani....
Joku hyväntahtoinen ja empaattinen etsijä on jopa loukkaantunut yöllä etsiessään tätä retkellä ollutta poikaa.
Osanottoni tälle etsijälle ja hyvää joulua ja onnellista uutta vuotta. Parene pian ja osanotto myös lähiomaisille.
Teet arvokasta työtä.
Kyllä etsitään aikuisiakin ihmisiä, hei haloo...
Opettakaa lapsille että kerrotaan mihin mennään ja kännykkä mukaan. Johan 11 v pitää olla jo kännykkä kun se on jo 7 v. Kertokaa rajat missä saa olla. Miten 11 v viihtyy yksin mont tuntia? Ymmärtäisin jos olisi ollut kaverikin. Vanhemmat ei etsi saunamökistä.
Etsijöille ei tullut mieleen kurkistaa saunamökistä.
..samaa mieltä. Itse oles asperger diagnoosin saanut aikuinen, ja tympii tämän palstan asenne ja luulot aspergereita kohtaan. Kyllä. olen töissä ja minulla on perhe. Jopa ystäviä. en katoile ilmittamatta mihinkään. Lasten eri ikävaiheissa tehdään välillä hölmöjäkin juttuja ihan ajattelemattomuuttaan, ihan ilman aspergeriakin.