Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

tunnustusketju: asiakaspalvelijoille raivoaminen

Vierailija
13.12.2015 |

Aina välillä tulee näitä aspojen juttuja hirviöasiakkaista, jotka raivoavat ja ovat kohtuuttomia. Olisi lohduttavaa kuulla tarinoita näiden ongelma-asiakkaidenkin näkökulmasta. Lähtökohtaisesti en hyväksy asiatonta käytöstä ja raivoamista, mutta eihän tämä elämä aina mene niin kuin korulauseissa.
Kerran eräässä kahvilassa ei osattu tehdä kunnollista lattea. Maito ei vaahdottunut oikein. Kerran jo tekivät kahvini uudestaan, eikä vieläkään onnistunut. Sitten alkoivat kahvilan tytöt nakkelemaan niskojaan ja inttämään vastaan, joten heitin kahvit pitkin lattioita ja ryntäsin pois. Menin jotenkin lukkoon ja ajattelin että siinähän luuttuavat.
Hävetti jälkeenpäin, mutta olin stressaantunut töistä ja jotenkin kuohahti kun työntekijöiden asenne oli niin epäammattimainen.
Vastaavia "tapauksia" mahtuu temperamenttisen ihmisen elämään muitakin, mutta olisi mielenkiintoista kuulla toisten kokemuksista tästä näkökulmasta.

Kommentit (164)

Vierailija
41/164 |
13.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku Finskin muija palvelutiskillä sanoi, että upgreidaus business-luokkaan ei onnistu juuri nyt.

Noh huusin tälle muijalle niin kauan, että kas vain yhtäkkiä olikin mahdollista. Luuli naisraukka voivansa istuttaa minut turistiluokkaan. Oppipahan akka palvelemaan tärkeitä asiakkaita. :)

Oikeasti tärkeiden asiakkaiden ei tarvitse huutaa lentokenttävirkailijoille.

Wanna-be-tärkeiden pitää tyyliin "ettekö te tiedä kuka minä olen"

Itse olen päättänyt, että jälkimmäisiä tapauksia tavattaessa soitan paikalle ambulanssin kertoen, että täällä on kaveri joka ei tiedä kuka on, luultavasti vakava aivovaurio tai dementiapotilas kyseessä.

Vierailija
42/164 |
13.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku Finskin muija palvelutiskillä sanoi, että upgreidaus business-luokkaan ei onnistu juuri nyt.

Noh huusin tälle muijalle niin kauan, että kas vain yhtäkkiä olikin mahdollista. Luuli naisraukka voivansa istuttaa minut turistiluokkaan. Oppipahan akka palvelemaan tärkeitä asiakkaita. :)

En ihan ymmärtänyt. Miksi et alunperin varannut business-luokan lentoa?

Maailmassa taitaa olla paljon muitakin asioita, joita et oikein ymmärrä. :)

Epäilemättä. Ilkeys on yksi niistä joka menee joka kerta yli ymmärryksen. Mutta mä luotan siihen että karma hoitelee homman jossain vaiheessa.

Karma? Voi eicä! Uskot siis mielikuvitusolentoihin! Kylläpä tää meni nyt noloksi sun kannalta! :D

Itseasiassa es ist mir egal, mulla on onneksi varaa maksaa se business-luokka ihan rahalla.

Siis kuka onkaan nolo?

Voi eicä miten arkaan paikkaan tää nyt sua kolahti kun aloit vetelemään itkupotkuraivareita ja vielä internetissä! Sehän nyt on jo tullut kaikilla tässä selväksi, että sulla ei ole hajuakaan mikä business-luokka on. Tosi nolo juttu toi, että uskot mielikuvitusmaailman olentoihin! Voi eicäää! :D

Sinä olet oikein hyvä esimerkki millaiset ihmiset vetää itkupotkuraivarareita kun eivät saa mitä haluavat. Älykkyys ei riitä asialliseen keskusteluun ja impulssienhallinta on jäänyt 3 vuotiaan tasolle: "Mutku mä haluun!!!"

-ohis (:D)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/164 |
13.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se latte olisi kuulunut tehdä?

Ihan mielenkiinnosta, terveisin "kahvilan tyttö"

Olet töissä kahvilassa, mutta et osaa tehdä kahvia? 

Suomi nousuun! :D

Toki osaan, en tarkoittanut tässä sitä.

Ihmettelen, miten latte voi olla muka väärin tehty.

"maito ei vaahdottunut oikein". Tosiaan, sitähän ei tekijä vaahdota, vaan kone. Sille taas ei tekijä voi yhtään mitään.

Nyt on liian myöhäistä pelastella tarinaa halvoilla tekosyillä.

Tekosyy, jos asiaan ei todella voi itse vaikuttaa?  :D

Okei. Toivottavasti änkkäränkkä-kahvinpaiskojat saavat porttikiellot.

Opettele keittämään kahvia jos olet kahvilassa töissä.

Netissä raivoomalla et tuu saavuttamaan mitään.

Kyllä, osaan täyttää kahvikoneen ja painaa sitä nappia, josta kahvi tulee. Miten muuten voin asiaan vaikuttaa? Kerro toki. Voin laittaa palautteen konefirmalle puolestasi.

Vierailija
44/164 |
13.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko ikinä katsonut Jyrki Sukulan Kuppilat Kuntoon -ohjelmaa? Siinä oikein tiivistyy tämä ravintola-alan taitavuus. Ei osata tehdä ruokaa EIKÄ johtaa yritystä EIKÄ palvella asiakasta. Suomi nousuun! AI niin, mutku hallituksen vika...

Jos ei ruoka tai se kahvi mielyt, niin sivistynyt kuluttaja menee seuraavalla kerralla toiseen ravintolaan tai kahvilaan eikä heittele ruokia tai kahveja minnekään. 

Vierailija
45/164 |
13.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä, tämän piti olla "tunnustusketju", ja kommenteissa sitten moralisoidaan ja syytellään. Hassua.

Vierailija
46/164 |
13.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Suomessa osata kahvia keittää tai teetä tehdä. Akateemisen Kirjakaupan kahvila tekee vihreän teensä kiehuvaan veteen, jolloin se muuttuu kitkeräksi, ja kuuden euron laten tekijä syyttää konetta kun ei osaa vaahdottaa maitoa. :) Tätä se on tässä maassa, ja tulee aina olemaankin.

Vierailija
47/164 |
13.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Temperamentti on kyllä hauska termi. Jo siitä että joku kuvailee itseään temperamenttiseksi tietää, että tuossa on sen luokan mulkku että kannattaa pysytellä kaukana. Kyllä aikuinen ihminen osaa toimia aikuisen ihmisen tavoin myös paineen alla, jos kyse on jostain helkkarin maitovaahdon koostumuksen kaltaisesta pikkuasiasta. 

Jotkut meistä välittävät hyvästä kahvista ja siitä että saavat mitä tilaavat. Jos tilaisin cappucinon ja saisin jotain etäisesti cappucinoa muistuttavaa juomaa niin kyllä helkkarissa valittaisin ja vaatisin uuden kahvin, mieluummin asiansa osaavan baristan tekemänä. Näin olen joskus tehnytkin.

En kyllä hirveän usein mitään kauheita raivareita asiakaspalvelijoille ole vetänyt. Muutaman kerran olen ruokakauppaan jättänyt korin keskelle kauppaa huonon palvelun ja tuotteiden puuttumisen takia.

Pahin on varmaan ollut se kun huusin postimiehelle tuomaan mun paketin sieltä autostaan. Olin tilannut kotiinkuljetuksella, mutta jätkä ei ollut viitsinyt napata pakettia mukaansa, vaan pelkästään lapun "sinua ei tavoitettu kotoa, nouda paketti toimistosta silloin ja silloin". Sille sai kyllä huutaa muustakin, kun ei esimerkiksi suostunut kertomaan nimeänsä, jotta olisin voinut tehdä asianmukaisen valituksen.

Niin, ehkä se kone osaa lirutella cappucinon kuppiisi paremmin sillä toisella yrittämällä.

Ruokakaupassa tuotteiden puuttuminen taas takuulla korjautuu sillä, että sinä jätät ostoksesi muiden tielle ja siivottavaksi, toki.

Voi kuule, vaikka sun käsityksesi kahvista on se huippuhyvä juhlamokka ja moccamaster ja napin painaminen, niin cappucinon valmistaminen ja hyvän cappucinon valmistaminen varsinkin, vaatii myös osaamista ja harjoittelua, laten kanssa lienee sama.

Ei myöskään ole mun asiani palautella tuotteita omille paikoilleen, ja olen tuon tehnyt, jos lukea osaisit, vain jos olen saanut myös törkeää palvelua, yleensä siis siinä yhteydessä, kun olen jotain tuotetta kysynyt. Jos palvelu on asiallista, ostan tuotteet kaupassa ja haen puuttuvat muualta, ei ongelmaa. Jos asiakaspalvelijat eivät ole kykeneviä palvelemaan, niin siinä vaiheessa loppuu multakin ymmärrys. Voi se epämukava aspa päästä pois sentään asiakkaiden kanssa tekemisistä olemisesta kun palauttelee niitä mun tuotteita, se on vain hyväksi kyseiselle henkilölle ja muille asiakkaille.

Vierailija
48/164 |
13.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko ikinä katsonut Jyrki Sukulan Kuppilat Kuntoon -ohjelmaa? Siinä oikein tiivistyy tämä ravintola-alan taitavuus. Ei osata tehdä ruokaa EIKÄ johtaa yritystä EIKÄ palvella asiakasta. Suomi nousuun! AI niin, mutku hallituksen vika...

Jep, siinähän oli mm. se äijä, joka sanoi olevansa ravintolassa töissä ja tietävänsä siksi, millainen pihvi on medium miinus. Itse Sukula sanoi, että no helkkari tuohan on medium miinus, mutta tehkää nyt uusi jos kerta tahtoo. Olin positiivisella tavalla aika yllättynyt ettei sitä leikattu pois, suht noloa miehelle että jopa Sukula sanoi hänen olevan väärässä. Että eipä se aina siitä ole kiinni, että asiakaspalvelija ei tiedä tai osaa, vaan että asiakas ei tiedä mitä hakee. 

Vierailija
49/164 |
13.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lentokoneessa tämä. Perheeni on kasvissyöjiä (maito ja kananmuna ok) ja olin varannut noin 7 tunnin lennolle kaikille kasvisruuat. Ruokia ei kuitenkaan kuulunut, joten aluksi kysyin ihan asiallisesti että missäköhän ovat. Vastaus oli tyly "niitä ei ole". Minulla oli tulostettuna varaukset näistä ruuista ja aloin korottaa ääntäni - ei voi vaatia että 7- ja 10-vuotiaat lapseni joutuvat syömään seitsemän tunnin lennolla pelkkiä suolapähkinöitä tai muuta mitä kärrystä saa ostaa.

Noh, tarina päättyi niin että saimme lentoemäntien(?) ruuat, jotka olivat paljon parempaa laatua kuin matkustajille tarjoiltavat.

Saitte bisnesluokan ateriat.

Oliko koneessa bisnesluokka vai oliko lomalento jossa koko kone on karjaluokkaa?

Vierailija
50/164 |
13.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä, tämän piti olla "tunnustusketju", ja kommenteissa sitten moralisoidaan ja syytellään. Hassua.

Onpa hassua tosiaan, että primitiiviset ihmisapinat eivät saa täällä vain vahvistusta toiminnalleen, josta valtaosa väestöstä on oppinut pois jo ennen kuin eskari päättyy. 

Vierailija
51/164 |
13.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa hassua tosiaan, että primitiiviset ihmisapinat eivät saa täällä vain vahvistusta toiminnalleen, josta valtaosa väestöstä on oppinut pois jo ennen kuin eskari päättyy. 

Ja mikäs sinä sitten olet, kun pakkomielteisesti olet jo neljän sivun ajan vastaillut lähes jokaiseen kommenttiin haukkumalla vastaajaa? :D Ihanan aikuista touhua sinulta!

Vierailija
52/164 |
13.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kuule, vaikka sun käsityksesi kahvista on se huippuhyvä juhlamokka ja moccamaster ja napin painaminen, niin cappucinon valmistaminen ja hyvän cappucinon valmistaminen varsinkin, vaatii myös osaamista ja harjoittelua, laten kanssa lienee sama.

Ei myöskään ole mun asiani palautella tuotteita omille paikoilleen, ja olen tuon tehnyt, jos lukea osaisit, vain jos olen saanut myös törkeää palvelua, yleensä siis siinä yhteydessä, kun olen jotain tuotetta kysynyt. Jos palvelu on asiallista, ostan tuotteet kaupassa ja haen puuttuvat muualta, ei ongelmaa. Jos asiakaspalvelijat eivät ole kykeneviä palvelemaan, niin siinä vaiheessa loppuu multakin ymmärrys. Voi se epämukava aspa päästä pois sentään asiakkaiden kanssa tekemisistä olemisesta kun palauttelee niitä mun tuotteita, se on vain hyväksi kyseiselle henkilölle ja muille asiakkaille.

Mitä niissä pitää harjoitella?

Vierailija
53/164 |
13.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mikäs sinä sitten olet, kun pakkomielteisesti olet jo neljän sivun ajan vastaillut lähes jokaiseen kommenttiin haukkumalla vastaajaa? :D Ihanan aikuista touhua sinulta!

Tuo oli toinen kommenttini tähän ketjuun ja tämä on nyt kolmas. 

Vierailija
54/164 |
13.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaavia "tapauksia" mahtuu temperamenttisen ihmisen elämään muitakin, mutta olisi mielenkiintoista kuulla toisten kokemuksista tästä näkökulmasta.

Näyttää siltä, etää temperamenttinen on synonyymi paskapäälle.

Vierailija
55/164 |
13.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ihan ymmärtänyt. Miksi et alunperin varannut business-luokan lentoa?

Maailmassa taitaa olla paljon muitakin asioita, joita et oikein ymmärrä. :)

Epäilemättä. Ilkeys on yksi niistä joka menee joka kerta yli ymmärryksen. Mutta mä luotan siihen että karma hoitelee homman jossain vaiheessa.

Karma? Voi eicä! Uskot siis mielikuvitusolentoihin! Kylläpä tää meni nyt noloksi sun kannalta! :D

Karma ei ole mikään entiteetti. Vähän noloa sun kannalta. 

Voi eicääää miten noloksi tää nyt sun kannalta meni, kun koitat vieläkin epätoivoisesti perustella mielikuvitusmaailman olemassaoloa. Voi eicääää kun et tajunnut lopettaa ajoissa, tää raivoomisesi vaan pahentaa asiaa sun kannalta :D

Suo anteeksi, että sekaannun tähän juttuun, mutta sinulla tuntuu jääneen levy jumittamaan. Sen sijaan, että hoet eicääsi, voisit myös vastata asiallisesti asialliseen kysymykseen. Miksi et alunperin varannut paikkaa business-luokasta?

Vierailija
56/164 |
13.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa paikka, jossa olen kiukutellut (ja valitettavan säännöllisesti) on terveyskeskus.

Ajanvarauksessa vaihdellaan reseptejä, vaikka jono on kilometrin. Labrat kirjataan väärin järjestelmään, joten kun jonottaa labraan, ei lähetettä löydy/siitä puuttuu kokeita/ niitä ei voida ottaa, koska kello on jo 12. Puhelimeen ei vastata, puhelimessa kerrotaan väärän potilaan tulokset/ arvioidaan labratulokset väärin. Aikaa ei saa, vaikka ei pääsisi kävelemään ( ei ole kiireellistä, jono 3vk, ei ole varmaa, osaako kukaan sinua hoitaa/toimenpidettä tehdä).

Tyhmyyttä, laiskuutta ja huonosti hoidettua työtä on vaikea kestää. Siksi tulee kommentoitua ilkeästi. Virheitä ei myönnetä, niitä ei pahoitella, valituksiin ei vastata -jos joku näistä toteutuisi, ei tarvitsisi olla epäkohtelias.

Vierailija
57/164 |
13.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oot aika luonnonlahjakkuus, jos saat kahvikoneen höyryputkella luotua ekalla kertaa about täydellistä mikrovaahtoa maidosta. Sellaista, josta huomaa jo mausta, joka on melko makeahko, että tässä on onnistuttu, sellaista jolla voi halutessaan tehdä latte-artia. Pelkästään höyrytetty maito ei ole mikrovaahtoa.

Myös sen pohjana käytettävän espresson voi kusta, mutta siinä on syynä kahviloissa useammin se että joku huono työntekijä ei osaa tai viitsi puhdistaa keitintä.

Vierailija
58/164 |
13.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi mieleenkään ikinä raivota asiakaspalvelijoille, MUTTA Vilan myyjät välillä ottaa päähän. Ne nimittäin tyrkyttää vaatteita, seuraa sua sovituskopeille asti. Tämä ja tääää sopis sulle.. Joo kiitos, tiedän kyllä mikä sopii mulle ja mikä ei. Niihin ei oikeen tehoo "mä vaan kattelen"-vastaus.Mutta oon keksinyt tähän ratkaisun, en käy enää Vilassa :)

Vierailija
59/164 |
13.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies välillä ärähtelee ja se hävettää mua tosi paljon. Kaikkein karmeinta on se väärän puun haukkuminen. Esim. kerran saatiin postipaketti, joka oli meidän molempien nimellä. Mies lähti sitä hakemaan, mutta ei saanut sitä mukaansa, koska minunkin olisi pitänyt olla paikalla vastaanottamassa pakettia. Mies oli ilmeisesti ollut asiakaspalvelijalle tyly, mutta eihän se sen postitädin vika ole, että heillä on säännöt.

Sama toi cappuccino-jankkaaja. Jos meet semmoseen kahvilaan, missä tehdään paskaa kahvia koneella, niin ei kai se sen myyjätytön vika ole. Valita paikan omistajalle taimene parempaan paikkaan.

Vierailija
60/164 |
13.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oot aika luonnonlahjakkuus, jos saat kahvikoneen höyryputkella luotua ekalla kertaa about täydellistä mikrovaahtoa maidosta. Sellaista, josta huomaa jo mausta, joka on melko makeahko, että tässä on onnistuttu, sellaista jolla voi halutessaan tehdä latte-artia. Pelkästään höyrytetty maito ei ole mikrovaahtoa.

Myös sen pohjana käytettävän espresson voi kusta, mutta siinä on syynä kahviloissa useammin se että joku huono työntekijä ei osaa tai viitsi puhdistaa keitintä.

Ihan mielenkiinnosta tämäkin, miten kahvikoneen muodostamaan maitovaahtoon voi itse tekijä vaikuttaa?