Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

tunnustusketju: asiakaspalvelijoille raivoaminen

Vierailija
13.12.2015 |

Aina välillä tulee näitä aspojen juttuja hirviöasiakkaista, jotka raivoavat ja ovat kohtuuttomia. Olisi lohduttavaa kuulla tarinoita näiden ongelma-asiakkaidenkin näkökulmasta. Lähtökohtaisesti en hyväksy asiatonta käytöstä ja raivoamista, mutta eihän tämä elämä aina mene niin kuin korulauseissa.
Kerran eräässä kahvilassa ei osattu tehdä kunnollista lattea. Maito ei vaahdottunut oikein. Kerran jo tekivät kahvini uudestaan, eikä vieläkään onnistunut. Sitten alkoivat kahvilan tytöt nakkelemaan niskojaan ja inttämään vastaan, joten heitin kahvit pitkin lattioita ja ryntäsin pois. Menin jotenkin lukkoon ja ajattelin että siinähän luuttuavat.
Hävetti jälkeenpäin, mutta olin stressaantunut töistä ja jotenkin kuohahti kun työntekijöiden asenne oli niin epäammattimainen.
Vastaavia "tapauksia" mahtuu temperamenttisen ihmisen elämään muitakin, mutta olisi mielenkiintoista kuulla toisten kokemuksista tästä näkökulmasta.

Kommentit (164)

Vierailija
61/164 |
13.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä, tämän piti olla "tunnustusketju", ja kommenteissa sitten moralisoidaan ja syytellään. Hassua.

Onpa hassua tosiaan, että primitiiviset ihmisapinat eivät saa täällä vain vahvistusta toiminnalleen, josta valtaosa väestöstä on oppinut pois jo ennen kuin eskari päättyy. 

Lopeta nyt. Ihminen on ihminen, ja tässä ketjussa oli käsittääkseni tarkoitus kertoa tilanteista, jotka jopa hävettävät jälkeenpäin. Itse olen se verotoimiston asiakas, ja tilanne on jäänyt nolona mieleeni, koska olen itsekin asiakaspalvelija, ja häpeän sitä tilannetta.

Ihminen on ihminen, eikä aina käyttäydy rationaalisesti. Ihan fiksu ja lempeä ihminenkään ei aina käyttäydy kohteliaasti, vaan jostain syystä tulee ylilyöntejä.

Niitähän tässä piti tunnustaa, totaalisen epäkohtelias tai impulssikontrolliton ihminen ei varmasti edes tunnistaisi käytöksessään näitä ylilyöntejä, tai miksi näitä repsahduksia nyt nimittäisikään.

t. se verotoimiston hermoheikko. 

Vierailija
62/164 |
13.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku Finskin muija palvelutiskillä sanoi, että upgreidaus business-luokkaan ei onnistu juuri nyt.

Noh huusin tälle muijalle niin kauan, että kas vain yhtäkkiä olikin mahdollista. Luuli naisraukka voivansa istuttaa minut turistiluokkaan. Oppipahan akka palvelemaan tärkeitä asiakkaita. :)

En ihan ymmärtänyt. Miksi et alunperin varannut business-luokan lentoa?

Maailmassa taitaa olla paljon muitakin asioita, joita et oikein ymmärrä. :)

Epäilemättä. Ilkeys on yksi niistä joka menee joka kerta yli ymmärryksen. Mutta mä luotan siihen että karma hoitelee homman jossain vaiheessa.

Karma? Voi eicä! Uskot siis mielikuvitusolentoihin! Kylläpä tää meni nyt noloksi sun kannalta! :D

Karma ei ole mikään entiteetti. Vähän noloa sun kannalta. 

Voi eicääää miten noloksi tää nyt sun kannalta meni, kun koitat vieläkin epätoivoisesti perustella mielikuvitusmaailman olemassaoloa. Voi eicääää kun et tajunnut lopettaa ajoissa, tää raivoomisesi vaan pahentaa asiaa sun kannalta :D

Suo anteeksi, että sekaannun tähän juttuun, mutta sinulla tuntuu jääneen levy jumittamaan. Sen sijaan, että hoet eicääsi, voisit myös vastata asiallisesti asialliseen kysymykseen. Miksi et alunperin varannut paikkaa business-luokasta?

Eihän tuon ole tarkoitus keskustella, vaan ihan ensimmäisestä viestistään näkee että tuo on pelkkä trolli. Nyt se arvelee, että tuo eicä koettaisiin erityisen ärsyttäväksi. Siksi se sitä toistelee, jotta joku vastaisi. Tuolta on ihan turha odottaa muuta kuin ylimielisen roolin trollausta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/164 |
13.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on teidän käsitys kohtuullisista työajoista ja etenkin tauoista mm. kahvila- ja ravintolatyössä?

Usein kun ollaan solvaamassa laiskoiksi ja voi miten monesti kuultu lause "kyllä toi sun työs on vaan niin helppoa". Juu, kahdeksan tunnin työpäivä yhdellä 15min tauolla. Istumaan ei pääse, kuin sillä ainoalla tauolla.

Vierailija
64/164 |
13.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ollut törkeä asiakaspalvelijaa kohtaan. Hermostunut olen - saadessani huonoa palvelua. Sen sijaan kauan sitten ensimmäisissä töissäni olen tullut kohdelluksi todella huonosti asiakkaiden osalta. Hirveimpiä ovat keski-ikäiset naiset. Mikä saa ihmisen huorittelemaan tuntematonta? En tiedä. Mutta palvelu loppui siihen.

Vierailija
65/164 |
13.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tulisi mieleenkään ikinä raivota asiakaspalvelijoille, MUTTA Vilan myyjät välillä ottaa päähän. Ne nimittäin tyrkyttää vaatteita, seuraa sua sovituskopeille asti. Tämä ja tääää sopis sulle.. Joo kiitos, tiedän kyllä mikä sopii mulle ja mikä ei. Niihin ei oikeen tehoo "mä vaan kattelen"-vastaus.Mutta oon keksinyt tähän ratkaisun, en käy enää Vilassa :)

Pakko olla samaa mieltä, vaikkakaan ei tuokaan niiden myyjien syytä ole vaan ylhäältä päin heitä käsketään tyrkyttämään tuotteita.

Luulisi jossain vaiheessa huomaavan, että tuo tyrkyttely ja pakkomyynti vaan karkottaa asiakkaat pakoon. 

Pitkästä aikaa tosin uskalsin käydä ko. kaupassa, nimittäin raskausmahan kera. Vaikutin varmaan jo niin haastavalta tapaukselta, että myyjät jättivät rauhaan sen "voinko auttaa" "Ei kiitos" - monologin jälkeen :D Tulipahan ostettua paita raskauden jälkeiselle ajalle :)

Vierailija
66/164 |
13.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku Finskin muija palvelutiskillä sanoi, että upgreidaus business-luokkaan ei onnistu juuri nyt.

Noh huusin tälle muijalle niin kauan, että kas vain yhtäkkiä olikin mahdollista. Luuli naisraukka voivansa istuttaa minut turistiluokkaan. Oppipahan akka palvelemaan tärkeitä asiakkaita. :)

En ihan ymmärtänyt. Miksi et alunperin varannut business-luokan lentoa?

Maailmassa taitaa olla paljon muitakin asioita, joita et oikein ymmärrä. :)

Epäilemättä. Ilkeys on yksi niistä joka menee joka kerta yli ymmärryksen. Mutta mä luotan siihen että karma hoitelee homman jossain vaiheessa.

Karma? Voi eicä! Uskot siis mielikuvitusolentoihin! Kylläpä tää meni nyt noloksi sun kannalta! :D

Itseasiassa es ist mir egal, mulla on onneksi varaa maksaa se business-luokka ihan rahalla.

Siis kuka onkaan nolo?

Voi eicä miten arkaan paikkaan tää nyt sua kolahti kun aloit vetelemään itkupotkuraivareita ja vielä internetissä! Sehän nyt on jo tullut kaikilla tässä selväksi, että sulla ei ole hajuakaan mikä business-luokka on. Tosi nolo juttu toi, että uskot mielikuvitusmaailman olentoihin! Voi eicäää! :D

Aika huono trollausyritys, nääs toi kasarityyppinen teinikieli ei oikein nyt vakuuta, että olisit henkilö, jolla usein on tarvetta matkustaa businessluokassa ;)

Vierailija
67/164 |
13.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ollut törkeä asiakaspalvelijaa kohtaan. Hermostunut olen - saadessani huonoa palvelua. Sen sijaan kauan sitten ensimmäisissä töissäni olen tullut kohdelluksi todella huonosti asiakkaiden osalta. Hirveimpiä ovat keski-ikäiset naiset. Mikä saa ihmisen huorittelemaan tuntematonta? En tiedä. Mutta palvelu loppui siihen.

Tuo muuten hämmentää näitä riehujia joka kerta, kun palvelu pätkäistään siihen ekaan solvaukseen. Saavatko sitten niin monessa muussa paikassa riehua, räyhätä ja solvata myyjää ihan mielinmäärin? Meillä kun oli myyjänä ollessani sellainen käytäntö, ettei sellaista katsotu hetkeäkään vaan osoitettiin ovea jos alkoi mitkään henkilökohtaiset solvaamiset, ja tämä pisti nämä riehujat yleensä erittäin hämmilleen.

Onneksi kouluttaudun toiselle alalle...

Vierailija
68/164 |
13.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies välillä ärähtelee ja se hävettää mua tosi paljon. Kaikkein karmeinta on se väärän puun haukkuminen. Esim. kerran saatiin postipaketti, joka oli meidän molempien nimellä. Mies lähti sitä hakemaan, mutta ei saanut sitä mukaansa, koska minunkin olisi pitänyt olla paikalla vastaanottamassa pakettia. Mies oli ilmeisesti ollut asiakaspalvelijalle tyly, mutta eihän se sen postitädin vika ole, että heillä on säännöt.

Sama toi cappuccino-jankkaaja. Jos meet semmoseen kahvilaan, missä tehdään paskaa kahvia koneella, niin ei kai se sen myyjätytön vika ole. Valita paikan omistajalle taimene parempaan paikkaan.

Mä en tuu ikinä ymmärtämään tätä palstaa, tai suomalaista asiakaspalvelukulttuuria, en missään vaiheessa sanonut, että käyn tuollaisissa kahviloissa. Sanoin vaan, että jos mulle yritetään myydä juomakelvotonta paskaa, niin kykenen sanomaan siitä ja pyytämään, että mulle tehdään korvaava tuote, mielellään sellaisen henkilön toimesta, joka asiansa osaa.

Eipähän ainakaan tartte sitten palstalla kitistä siitä että olipa pahaa kahvia.

Vierailija
69/164 |
13.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on teidän käsitys kohtuullisista työajoista ja etenkin tauoista mm. kahvila- ja ravintolatyössä?

Usein kun ollaan solvaamassa laiskoiksi ja voi miten monesti kuultu lause "kyllä toi sun työs on vaan niin helppoa". Juu, kahdeksan tunnin työpäivä yhdellä 15min tauolla. Istumaan ei pääse, kuin sillä ainoalla tauolla.

Ilmoita liittoon. Ei se asiakkaankaan syytä ole, että teidän työpaikalla ei noudateta työehtosopimusta, jonka pitäisi taata vähintään 30min ruokkiksen yli seitsemän tunnin päivään. 

Vierailija
70/164 |
13.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mies välillä ärähtelee ja se hävettää mua tosi paljon. Kaikkein karmeinta on se väärän puun haukkuminen. Esim. kerran saatiin postipaketti, joka oli meidän molempien nimellä. Mies lähti sitä hakemaan, mutta ei saanut sitä mukaansa, koska minunkin olisi pitänyt olla paikalla vastaanottamassa pakettia. Mies oli ilmeisesti ollut asiakaspalvelijalle tyly, mutta eihän se sen postitädin vika ole, että heillä on säännöt.

Sama toi cappuccino-jankkaaja. Jos meet semmoseen kahvilaan, missä tehdään paskaa kahvia koneella, niin ei kai se sen myyjätytön vika ole. Valita paikan omistajalle taimene parempaan paikkaan.

Mä en tuu ikinä ymmärtämään tätä palstaa, tai suomalaista asiakaspalvelukulttuuria, en missään vaiheessa sanonut, että käyn tuollaisissa kahviloissa. Sanoin vaan, että jos mulle yritetään myydä juomakelvotonta paskaa, niin kykenen sanomaan siitä ja pyytämään, että mulle tehdään korvaava tuote, mielellään sellaisen henkilön toimesta, joka asiansa osaa.

Eipähän ainakaan tartte sitten palstalla kitistä siitä että olipa pahaa kahvia.

Sinähän se varsinainen prinsessa olet. Että kun maku ei juuri sinun erityisherkistyneitä makunystyröitäsi miellytä, niin toki paikalle hankitaan ihan toinen tarikka ja toinen kaljahana ihan vaan, että saat mieleistäsi. 

Vierailija
71/164 |
13.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärän puun haukkuminen tosiaan...

Kahvikoneiden osalta, varsinkin.

"Voikko pistää vähä ekstraa samaa hintaan", "on täällä ennenki enemmän saanu", "kuules likka tee tää uudestaan" - vaikka tiedän, että se ei sadannellakaan kerralla muunlaista tule olemaan... "vaihda työpaikkaa kun et mitää osaa".

Vierailija
72/164 |
13.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmoita liittoon. Ei se asiakkaankaan syytä ole, että teidän työpaikalla ei noudateta työehtosopimusta, jonka pitäisi taata vähintään 30min ruokkiksen yli seitsemän tunnin päivään. 

Ei, ei ole asiakkaan syytä. Sen sijaan asiattomat kommentit työstä yleensä on. 

Vierailija
73/164 |
13.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti tärkeiden asiakkaiden ei tarvitse huutaa lentokenttävirkailijoille.

Wanna-be-tärkeiden pitää tyyliin "ettekö te tiedä kuka minä olen"

Sua tais kolahtaa tosi arkaan paikkaan! Oletko kauan ollut Finskillä hommissa? :D

Älä viitti valehdella. Huutamalla ei saa upgreidausta, vaan parhaimmassa tapauksessa pääsee firman lentokeltolistalle kuin pahainen terroristi :D

Olitko se sinä muuten minun edessäni Finskin tiskillä (automaattiin ei kelpaa henkilökortti/matkustusasiakirja, vaan vaatii passin) tässä kesällä, kun jonotin sulussa mainitusta syystä business-jonossa, ja edessä oleva matkustaja rupesi karjumaan, että "ettekö tiedä että olen VIP! Totta kai minun pitää päästä bisnes-luokkaan! (ei ehkä just noilla sanoilla)? Tämä tyyppi rupeesi vielä uhkailemaan naisvirkailijaa, joka pyysi vartijat paikalle, ja vartijat vei pää punaisena huutavan ison kakaran muualle. En tiedä mihin veivät, mutta virkailija puhui toiselle jotain raportista ja listasta.

Haluaisin nimittäin kiittää sinua. Virkailija kysyi, että kelpaisiko business-paikka, ja kyllä kelpasi :D

Vierailija
74/164 |
13.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä osa täällä selittää ettei barista voi muka vaikuttaa latten vaahtoon? Koko juomahan tehdään melkeinpä kokonaan käsityönä.

Irrotetaan kahva, jauhetaan espressopavut jauheeksi, ne pakataan tiiviisti sihtiin ja tampataan kovaksi tampperilla. Noin 10-20kg puristusvoimalla. Laiteaan sihti kahvaan, kahva koneeseen ja aloitetaan espresson uutto. Näin pääpiirteittäin siis.

Maidon vaahdotuksessa laitetaan metallikannuun noin pari dl maitoa, laitetaan suutin niin, että se on juuri maitopinnan alapuolella, kytketään höyry päälle, Nyt pitäisi kuulua voimakas "kohina" (ei saa muodostua isoja kuplia tai maito on pilalla, eli ei päästetä liikaa ilmaa seokseen) Ja kun maito on vaahdottunut tarpeeksi, laske suutin kannun pohjalle ja lämmitä sitä tarpeeksi (ei kiehuvaksi)

Valmis vaahto kaadetaan lasiin espresson joukkoon, ja lopuksi kannusta valuvalla mikrovaahdolla voidaan tehdä lattearttia. 

Ja tietenkin pitää käyttää jotain muuuta maitoa kuin rasvatonta. Jos tuossa ei ole mitään vaiheita mihin barista ei muka pysty vaikuttamaan niin hohhoh.

Myös minä (en siis ole ap) jos maksan latesta 6e niin haluan, että se tehdään oikein, ja kunnolla. Tai sitten tosiaan yritetään uusiksi.

Vierailija
75/164 |
13.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu erikoiselta, että tässäkin ketjussa on asiakaspalvelijoita puolustavia kommentteja. Karu totuus on se, että kassoilla/aspoissa työskentelevät ne elämässä hieman heikoimmin pärjänneet. Syitä on turha lähteä ruotimaan, mutta yleensä syyt liittyvät vähäisen menestykseen koulussa. On kuitenkin myös olemassa poikkeuksia eli henkilöitä, joilla on joku "hyvä" koulutus, mutta silti työskentelevät kassoilla kun oman alan töitä ei heidän mukaansa ole. Edellinen sitten kertoo siitä, että henkilö ihmisenä ei osaa riittävästi markkinoida itseään saadakseen oman alan töitä tai sitten on tehnyt typerän valinnan koulutuksensa suhteen. Minä en sääli ikinä asiakasPALVELIJOITA, sillä he ovat sillä hetkellä minun palvelijoita!

Vierailija
76/164 |
13.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kuule, vaikka sun käsityksesi kahvista on se huippuhyvä juhlamokka ja moccamaster ja napin painaminen, niin cappucinon valmistaminen ja hyvän cappucinon valmistaminen varsinkin, vaatii myös osaamista ja harjoittelua, laten kanssa lienee sama.

Ei myöskään ole mun asiani palautella tuotteita omille paikoilleen, ja olen tuon tehnyt, jos lukea osaisit, vain jos olen saanut myös törkeää palvelua, yleensä siis siinä yhteydessä, kun olen jotain tuotetta kysynyt. Jos palvelu on asiallista, ostan tuotteet kaupassa ja haen puuttuvat muualta, ei ongelmaa. Jos asiakaspalvelijat eivät ole kykeneviä palvelemaan, niin siinä vaiheessa loppuu multakin ymmärrys. Voi se epämukava aspa päästä pois sentään asiakkaiden kanssa tekemisistä olemisesta kun palauttelee niitä mun tuotteita, se on vain hyväksi kyseiselle henkilölle ja muille asiakkaille.

Mitä niissä pitää harjoitella?

Oot aika luonnonlahjakkuus, jos saat kahvikoneen höyryputkella luotua ekalla kertaa about täydellistä mikrovaahtoa maidosta. Sellaista, josta huomaa jo mausta, joka on melko makeahko, että tässä on onnistuttu, sellaista jolla voi halutessaan tehdä latte-artia. Pelkästään höyrytetty maito ei ole mikrovaahtoa.

Myös sen pohjana käytettävän espresson voi kusta, mutta siinä on syynä kahviloissa useammin se että joku huono työntekijä ei osaa tai viitsi puhdistaa keitintä.

Ihan mielenkiinnosta tämäkin, miten kahvikoneen muodostamaan maitovaahtoon voi itse tekijä vaikuttaa?

Nyt sekoitat kaksi eri konetta keskenään. Pikaruokapaikat käyttävät kapselikonetta josta saa sen laten/cappuccinon yhdellä napin painalluksella eikä tällöin tekijää voi oikein syyttää laaduttomuudesta. Kahvilassa on taas käytössä oikea kahvikone, josta työ alkaa parhaimmillaan kahvipapujen jauhamisesta. Maidon vaahdotus on tosiaan työntekijän taidoista kiinni, kone sylkee vain kuumaa höyryä ja tekijän täytyy tietää missä kulmassa ja millä tyylillä maitokannun siinä lämmittää.

T: kahvilan tyttö

Vierailija
77/164 |
13.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä osa täällä selittää ettei barista voi muka vaikuttaa latten vaahtoon? Koko juomahan tehdään melkeinpä kokonaan käsityönä.

Irrotetaan kahva, jauhetaan espressopavut jauheeksi, ne pakataan tiiviisti sihtiin ja tampataan kovaksi tampperilla. Noin 10-20kg puristusvoimalla. Laiteaan sihti kahvaan, kahva koneeseen ja aloitetaan espresson uutto. Näin pääpiirteittäin siis.

Maidon vaahdotuksessa laitetaan metallikannuun noin pari dl maitoa, laitetaan suutin niin, että se on juuri maitopinnan alapuolella, kytketään höyry päälle, Nyt pitäisi kuulua voimakas "kohina" (ei saa muodostua isoja kuplia tai maito on pilalla, eli ei päästetä liikaa ilmaa seokseen) Ja kun maito on vaahdottunut tarpeeksi, laske suutin kannun pohjalle ja lämmitä sitä tarpeeksi (ei kiehuvaksi)

Valmis vaahto kaadetaan lasiin espresson joukkoon, ja lopuksi kannusta valuvalla mikrovaahdolla voidaan tehdä lattearttia. 

Ja tietenkin pitää käyttää jotain muuuta maitoa kuin rasvatonta. Jos tuossa ei ole mitään vaiheita mihin barista ei muka pysty vaikuttamaan niin hohhoh.

Myös minä (en siis ole ap) jos maksan latesta 6e niin haluan, että se tehdään oikein, ja kunnolla. Tai sitten tosiaan yritetään uusiksi.

Useimmissa kahviloissa aspan osuus jää siihen maidon vaahdottamiseen, muun hoitaa kone. Maidonvaahdotuksen onnistumisen taas oppii näkemään hyvinkin nopeasti.

Noista valittajista pääpiirteittäin kaikki omalla kohdalla on ollut ihan aiheettomista valittajia, valittajia valittamisen ilosta. No kiva, jos se jonkun egoa boostaa alkaa pätemään aspalle asioista, joista ei itse selkeästi tiedä yhtään mitään.

Vierailija
78/164 |
13.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina välillä tulee näitä aspojen juttuja hirviöasiakkaista, jotka raivoavat ja ovat kohtuuttomia. Olisi lohduttavaa kuulla tarinoita näiden ongelma-asiakkaidenkin näkökulmasta. Lähtökohtaisesti en hyväksy asiatonta käytöstä ja raivoamista, mutta eihän tämä elämä aina mene niin kuin korulauseissa.

Kerran eräässä kahvilassa ei osattu tehdä kunnollista lattea. Maito ei vaahdottunut oikein. Kerran jo tekivät kahvini uudestaan, eikä vieläkään onnistunut. Sitten alkoivat kahvilan tytöt nakkelemaan niskojaan ja inttämään vastaan, joten heitin kahvit pitkin lattioita ja ryntäsin pois. Menin jotenkin lukkoon ja ajattelin että siinähän luuttuavat.

Hävetti jälkeenpäin, mutta olin stressaantunut töistä ja jotenkin kuohahti kun työntekijöiden asenne oli niin epäammattimainen.

Vastaavia "tapauksia" mahtuu temperamenttisen ihmisen elämään muitakin, mutta olisi mielenkiintoista kuulla toisten kokemuksista tästä näkökulmasta.

No joo, aiskaspalvelusta voi olla montaa mieltä tuollaisessa tilanteessa, mutta että tuo on kyllä aika first world problem, että latteen ei saa kunnolla vaahdotettua maitoa...

Vierailija
79/164 |
13.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä asiakaspalvelijoille raivonnut, mutta kerran uutenavuotena olin ollut jo koko päivän töissä (perse) asiakkaiden ympäröimänä ja bussit yms oli myöhässä. Lähin sitten käyttämään koiraa ulkona ja muistin vielä laittaneeni kakkapussin taskuun. Kun koira sitten ulosti niin huomasin, että kakkapussi oli taskusta hävinnyt ja siihen sopivasti sattu paikalle vanharouva kahden puudelin kanssa ja rupesi _huutamaan_, että siivoo ne jätökset sieltä. Sillon napsahti ja raivosin kyllä ihan huolella, että siivoa ite jos noin kovin häiritsee ymsyms. Hävetti kyllä todella paljon raivon laannuttua.

Ps. siivoan kyllä koirankakat, nyt se pussi oikeasti oli tippunu :/ löyty maasta paluumatkalla.

Vierailija
80/164 |
13.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu erikoiselta, että tässäkin ketjussa on asiakaspalvelijoita puolustavia kommentteja. Karu totuus on se, että kassoilla/aspoissa työskentelevät ne elämässä hieman heikoimmin pärjänneet. Syitä on turha lähteä ruotimaan, mutta yleensä syyt liittyvät vähäisen menestykseen koulussa. On kuitenkin myös olemassa poikkeuksia eli henkilöitä, joilla on joku "hyvä" koulutus, mutta silti työskentelevät kassoilla kun oman alan töitä ei heidän mukaansa ole. Edellinen sitten kertoo siitä, että henkilö ihmisenä ei osaa riittävästi markkinoida itseään saadakseen oman alan töitä tai sitten on tehnyt typerän valinnan koulutuksensa suhteen. Minä en sääli ikinä asiakasPALVELIJOITA, sillä he ovat sillä hetkellä minun palvelijoita!

Vähänpä tiedät. 

Suurin osa kaupan nuorista kassoista on opiskelijoita, jotka tienaavat lisärahaa opintoihinsa. On yliopisto-opiskelijoita ja amk-opiskelijoita. 

Ja se asiakasPALVELIJA kyllä osoittaa sinulle ovea, mikäli homma menee yhtään asiattomaksi. Sillä tavalla hän palvelee muita asiakkaita, joita sinun lapsellinen räyhäämisesi häiritsee.