tunnustusketju: asiakaspalvelijoille raivoaminen
Aina välillä tulee näitä aspojen juttuja hirviöasiakkaista, jotka raivoavat ja ovat kohtuuttomia. Olisi lohduttavaa kuulla tarinoita näiden ongelma-asiakkaidenkin näkökulmasta. Lähtökohtaisesti en hyväksy asiatonta käytöstä ja raivoamista, mutta eihän tämä elämä aina mene niin kuin korulauseissa.
Kerran eräässä kahvilassa ei osattu tehdä kunnollista lattea. Maito ei vaahdottunut oikein. Kerran jo tekivät kahvini uudestaan, eikä vieläkään onnistunut. Sitten alkoivat kahvilan tytöt nakkelemaan niskojaan ja inttämään vastaan, joten heitin kahvit pitkin lattioita ja ryntäsin pois. Menin jotenkin lukkoon ja ajattelin että siinähän luuttuavat.
Hävetti jälkeenpäin, mutta olin stressaantunut töistä ja jotenkin kuohahti kun työntekijöiden asenne oli niin epäammattimainen.
Vastaavia "tapauksia" mahtuu temperamenttisen ihmisen elämään muitakin, mutta olisi mielenkiintoista kuulla toisten kokemuksista tästä näkökulmasta.
Kommentit (164)
Vierailija kirjoitti:
Joku Finskin muija palvelutiskillä sanoi, että upgreidaus business-luokkaan ei onnistu juuri nyt.
Noh huusin tälle muijalle niin kauan, että kas vain yhtäkkiä olikin mahdollista. Luuli naisraukka voivansa istuttaa minut turistiluokkaan. Oppipahan akka palvelemaan tärkeitä asiakkaita. :)
Oikeasti tärkeiden asiakkaiden ei tarvitse huutaa lentokenttävirkailijoille.
Wanna-be-tärkeiden pitää tyyliin "ettekö te tiedä kuka minä olen"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku Finskin muija palvelutiskillä sanoi, että upgreidaus business-luokkaan ei onnistu juuri nyt.
Noh huusin tälle muijalle niin kauan, että kas vain yhtäkkiä olikin mahdollista. Luuli naisraukka voivansa istuttaa minut turistiluokkaan. Oppipahan akka palvelemaan tärkeitä asiakkaita. :)
Oikeasti tärkeiden asiakkaiden ei tarvitse huutaa lentokenttävirkailijoille.
Wanna-be-tärkeiden pitää tyyliin "ettekö te tiedä kuka minä olen"
Sua tais kolahtaa tosi arkaan paikkaan! Oletko kauan ollut Finskillä hommissa? :D
Vierailija kirjoitti:
Temperamentti on kyllä hauska termi. Jo siitä että joku kuvailee itseään temperamenttiseksi tietää, että tuossa on sen luokan mulkku että kannattaa pysytellä kaukana. Kyllä aikuinen ihminen osaa toimia aikuisen ihmisen tavoin myös paineen alla, jos kyse on jostain helkkarin maitovaahdon koostumuksen kaltaisesta pikkuasiasta.
Jotkut meistä välittävät hyvästä kahvista ja siitä että saavat mitä tilaavat. Jos tilaisin cappucinon ja saisin jotain etäisesti cappucinoa muistuttavaa juomaa niin kyllä helkkarissa valittaisin ja vaatisin uuden kahvin, mieluummin asiansa osaavan baristan tekemänä. Näin olen joskus tehnytkin.
En kyllä hirveän usein mitään kauheita raivareita asiakaspalvelijoille ole vetänyt. Muutaman kerran olen ruokakauppaan jättänyt korin keskelle kauppaa huonon palvelun ja tuotteiden puuttumisen takia.
Pahin on varmaan ollut se kun huusin postimiehelle tuomaan mun paketin sieltä autostaan. Olin tilannut kotiinkuljetuksella, mutta jätkä ei ollut viitsinyt napata pakettia mukaansa, vaan pelkästään lapun "sinua ei tavoitettu kotoa, nouda paketti toimistosta silloin ja silloin". Sille sai kyllä huutaa muustakin, kun ei esimerkiksi suostunut kertomaan nimeänsä, jotta olisin voinut tehdä asianmukaisen valituksen.
Menin arkiaamuna verotoimistoon, minulla oli kiire ja olin väsynyt, elämäntilanteeni oli rankka. Hermot olivat tiukalla.
No, istuin tuoliin palveltavaksi, ja aamuaurinko paistoi suoraan silmiini ikkunasta. Sisälläni kiehui, olin juuri siinä hermostuneisuuden tilassa, jossa migreeni vaanii.
Aloin rähistä, että aurinko paistaa silmiin, kälä kälä, en muista mitä antelin. Verotoimiston virkailija kävi laittamassa verhot kiinni. Piti minua varmasti täysin kahelina.
Hävetti jälkeenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ihan ymmärtänyt. Miksi et alunperin varannut business-luokan lentoa?
Maailmassa taitaa olla paljon muitakin asioita, joita et oikein ymmärrä. :)
Epäilemättä. Ilkeys on yksi niistä joka menee joka kerta yli ymmärryksen. Mutta mä luotan siihen että karma hoitelee homman jossain vaiheessa.
Karma? Voi eicä! Uskot siis mielikuvitusolentoihin! Kylläpä tää meni nyt noloksi sun kannalta! :D
Itseasiassa es ist mir egal, mulla on onneksi varaa maksaa se business-luokka ihan rahalla.
Siis kuka onkaan nolo?
Voi eicä miten arkaan paikkaan tää nyt sua kolahti kun aloit vetelemään itkupotkuraivareita ja vielä internetissä! Sehän nyt on jo tullut kaikilla tässä selväksi, että sulla ei ole hajuakaan mikä business-luokka on. Tosi nolo juttu toi, että uskot mielikuvitusmaailman olentoihin! Voi eicäää! :D
Mene nyt vittuun tuon eicäsi kanssa! :D
Vierailija kirjoitti:
Menin arkiaamuna verotoimistoon, minulla oli kiire ja olin väsynyt, elämäntilanteeni oli rankka. Hermot olivat tiukalla.
No, istuin tuoliin palveltavaksi, ja aamuaurinko paistoi suoraan silmiini ikkunasta. Sisälläni kiehui, olin juuri siinä hermostuneisuuden tilassa, jossa migreeni vaanii.
Aloin rähistä, että aurinko paistaa silmiin, kälä kälä, en muista mitä antelin. Verotoimiston virkailija kävi laittamassa verhot kiinni. Piti minua varmasti täysin kahelina.
Hävetti jälkeenpäin.
Tää tuntuu olevan kaikilla aina se tekosyy "Elämäntilanteeni oli rankka" lässynlässyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epäilemättä. Ilkeys on yksi niistä joka menee joka kerta yli ymmärryksen. Mutta mä luotan siihen että karma hoitelee homman jossain vaiheessa.
Karma? Voi eicä! Uskot siis mielikuvitusolentoihin! Kylläpä tää meni nyt noloksi sun kannalta! :D
Itseasiassa es ist mir egal, mulla on onneksi varaa maksaa se business-luokka ihan rahalla.
Siis kuka onkaan nolo?
Voi eicä miten arkaan paikkaan tää nyt sua kolahti kun aloit vetelemään itkupotkuraivareita ja vielä internetissä! Sehän nyt on jo tullut kaikilla tässä selväksi, että sulla ei ole hajuakaan mikä business-luokka on. Tosi nolo juttu toi, että uskot mielikuvitusmaailman olentoihin! Voi eicäää! :D
Mene nyt vittuun tuon eicäsi kanssa! :D
Voi eicäää miten junttimaista amiskieltä! Kylläpä tää nyt osui sua TODELLA arkaan paikkaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karma ei ole mikään entiteetti. Vähän noloa sun kannalta.
Ei ole kyllä koskaan ollut pipo niin tiukalla, että on pitänyt heitellä latteja lattialle tai huutaa check in -jonoissa. Ei se upgreidaus aina onnistu, jos haluaa varmuudella paremmat paikat, ne pitää ajoissa varata.
Vierailija kirjoitti:
Temperamentti on kyllä hauska termi. Jo siitä että joku kuvailee itseään temperamenttiseksi tietää, että tuossa on sen luokan mulkku että kannattaa pysytellä kaukana. Kyllä aikuinen ihminen osaa toimia aikuisen ihmisen tavoin myös paineen alla, jos kyse on jostain helkkarin maitovaahdon koostumuksen kaltaisesta pikkuasiasta.
Ap:n kaltaisethan ovat jääneet tuossa asiassa pikkulapsen tasolle.
Jos annat kaksi-nelivuotiaalle uhmikselle leivän, jossa on makkaraa alla ja juustoa päällä eikä toisinpäin kuten lapsi yleensä sen syö, niin saattaa saada uhmaraivon ja heittää leivän lattialle. Tästä vaiheestahana YLEENSÄ kasvetaan yli, mutta sitten löytyy näitä jotka jostain syystä eivät henkisesti kehity aikuisiksi. Sama uhmisraivo iskee heti, jos asia ei mene kuin heidän mielestään pitäisi.
Suosittelisin ap:lle terapiaa, niin saisi käytyä läpi miksei ole päässyt tuon vaiheen yli.
Joo muakin kiinnostaisi tietää mikä hemmetti teitä kiukuttelevia "kaikki tänne ja heti" asiakkaita vaivaa? Kerran sanoin myymälässä asiakkaalle vahingossa lepposan iloisesti "terve!", niin asiakas alkoi huutamaan "näytänkö minä sinun mielestäsi terveeltä!?!?!?!"... Yleensä siis sanon "Hei", mutta aikaisempi asiakas oli ollut niin rempseä ja iloinen, että asenne tarttui.
Ja toisella kertaa kun toivotin hieman kipeän näköiselle henkilölle "Mukavaa päivän jatkoa!", hän alkoi huutamaan, että miten he%@€%÷ä voin sanoa niin, kun hän on selvästi kipeä eikä näin ollen ole hyvä päivä tulossa.
Kerran olin myös v&$@n rasisti, koska en suostunut antamaan kahvia ilmaiseksi kun hän olisi sen voinut viikon päästä tulla sen maksamaan.
Ja näitä tarinoitahan riittää..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hävetti jälkeenpäin.
Tää tuntuu olevan kaikilla aina se tekosyy "Elämäntilanteeni oli rankka" lässynlässyn.
No sanotaan sitten, että vitutti koko elämä. Kelpaako?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se latte olisi kuulunut tehdä?
Ihan mielenkiinnosta, terveisin "kahvilan tyttö"
Olet töissä kahvilassa, mutta et osaa tehdä kahvia?
Suomi nousuun! :D
Toki osaan, en tarkoittanut tässä sitä.
Ihmettelen, miten latte voi olla muka väärin tehty.
"maito ei vaahdottunut oikein". Tosiaan, sitähän ei tekijä vaahdota, vaan kone. Sille taas ei tekijä voi yhtään mitään.
Nyt on liian myöhäistä pelastella tarinaa halvoilla tekosyillä.
Tekosyy, jos asiaan ei todella voi itse vaikuttaa? :D
Okei. Toivottavasti änkkäränkkä-kahvinpaiskojat saavat porttikiellot.
Ja niin on tämäkin ketju pilalla kun joku empatia nolla-aspa jaksaa täällä jankata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki osaan, en tarkoittanut tässä sitä.
Ihmettelen, miten latte voi olla muka väärin tehty.
"maito ei vaahdottunut oikein". Tosiaan, sitähän ei tekijä vaahdota, vaan kone. Sille taas ei tekijä voi yhtään mitään.
Tekosyy, jos asiaan ei todella voi itse vaikuttaa? :D
Okei. Toivottavasti änkkäränkkä-kahvinpaiskojat saavat porttikiellot.
Opettele keittämään kahvia jos olet kahvilassa töissä.
Netissä raivoomalla et tuu saavuttamaan mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hävetti jälkeenpäin.
Vitutti, no onpa aikuismaista. Jos sua kusettaa, niin päästeletkö senkin lattialle, kun ethän sä sellaisille itse mitään voi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko ikinä katsonut Jyrki Sukulan Kuppilat Kuntoon -ohjelmaa? Siinä oikein tiivistyy tämä ravintola-alan taitavuus. Ei osata tehdä ruokaa EIKÄ johtaa yritystä EIKÄ palvella asiakasta. Suomi nousuun! AI niin, mutku hallituksen vika...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hävetti jälkeenpäin.
Omia tunteita opetellaan hallitsemaan noin kahden vuoden ikäisenä. Mars takaisin päiväkotiin siitä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut meistä välittävät hyvästä kahvista ja siitä että saavat mitä tilaavat. Jos tilaisin cappucinon ja saisin jotain etäisesti cappucinoa muistuttavaa juomaa niin kyllä helkkarissa valittaisin ja vaatisin uuden kahvin, mieluummin asiansa osaavan baristan tekemänä. Näin olen joskus tehnytkin.
En kyllä hirveän usein mitään kauheita raivareita asiakaspalvelijoille ole vetänyt. Muutaman kerran olen ruokakauppaan jättänyt korin keskelle kauppaa huonon palvelun ja tuotteiden puuttumisen takia.
Pahin on varmaan ollut se kun huusin postimiehelle tuomaan mun paketin sieltä autostaan. Olin tilannut kotiinkuljetuksella, mutta jätkä ei ollut viitsinyt napata pakettia mukaansa, vaan pelkästään lapun "sinua ei tavoitettu kotoa, nouda paketti toimistosta silloin ja silloin". Sille sai kyllä huutaa muustakin, kun ei esimerkiksi suostunut kertomaan nimeänsä, jotta olisin voinut tehdä asianmukaisen valituksen.
Niin, ehkä se kone osaa lirutella cappucinon kuppiisi paremmin sillä toisella yrittämällä.
Ruokakaupassa tuotteiden puuttuminen taas takuulla korjautuu sillä, että sinä jätät ostoksesi muiden tielle ja siivottavaksi, toki.