Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

APUA MITÄ HELVETTIÄ TÄÄLLÄ TAPAHTUU?!!!!!!!!!!

Vierailija

Mies lähti eilen työmatkalle ja olen yksinään kotona.
Minulla on ollut kokoajan outotunne, että en ole yksinään.

Asumme omakotitalossa ja lähin naapuri on 200 metrin päässä.
Eli ketään ei kovin lähellä pitäisi olla.

Tänään kuitenkin on käynyt outojajuttuja.

Aikasemmin koneella olessani alakerrassa, kuulosti aivan siltä, kuin joku olisi kävellyt yläkerrassa normaalisti, mutta täällä ei ole ketään muuta kuin minä.

Toinen juttu oli se, kun olin keittiössä ja muistan tarkkaan jättäneeni lasin pöydälle ja samalla katsoessani tuli omituinen kylmä tunne ja samalla katsoessani lasi olikin mikron päällä.

Ja sitten kävi kaikista pahin. Ovikello alkoi soida, ja joku selkeästi hakkasi nyrkillä oveen mutta, kun avasin oven niin sielä ei ollut ketään. Ajattelin naapurin lapsien pelleilevän. Sen jälkeen ovikello soi uudelleen ja olin jo ärsyyntynyt ja avasin oven niin ketään ei taaskaan ollut. Sen jälkeen kauhistuin, kun tajusin yhdenjutun. Nimittäin täällä on lunta eikä kuistille sataneessa lumessa ollut pienintäkään jälkeä. Yhtäkkiä, kuin salama kirkkaalta taivaalta tajusin , että ovikellon soidessa valo jossa oli liiketunnisten ei syttynyt. Vaikka se syttyy yleensä pienimmästä liikkeestä.

Tuon jälkeen tunsin kuinka pelon tunne lähti varpaista sääriin asti ja sormista käsivarsiin. Mahassa tuntui myös kouristus.

En todellakaan usko mihikään yliluonolliseen. Ja selitin tuon yläkerran töminän johtuvan jostain tavallisesta vahan talon äänistä.

Sekä sen lasi jutun selitin sillä, että muistin vain väärin.

Nyt kuitenkin rupesi aikapaljon pelottamaan. Mistä voi olla kyse?
En usko, että kukaan leikkii kanssani enkä ole ikinä kokenut mitään vastaavaa.
Ilmoitin olevani yksinään Facebookissa, mutta en todellakaan usko kenenkään tahalteen pelottelevan minua.

Nyt, kun olen paniikissa kuulen jokapaikasta ääniä.

Suljin myös kaikki verhot sillä pelkään näkeväni ikkunassa jonkin naaman.

Siis olen oikeasti peloissani.

Mistä nuo voivat johtua? Tietääkö kukaan mitään luonollista sellistystä?

Sivut

Kommentit (99)

Vierailija

Kuulostaa skitsofrenialta. Jos sulla on vaikka kissa tai koira, niin voisit kiinnittää huomiota että haukkuuko koira, tai reakoiko kissa siihen ääneen mikä ovelta tulee.

Vierailija

Siis mikä tämä muoti on kun kirjoitetaan outotunne, pahaolo, iloinenolo? Opettele kirjoittamaan hyvä lähimmäinen, minä pyydän! Ole niin hyvä, tee se äkkiä!

Vierailija

Tuskimpa kummituksista kuitenkaan on kyse. Panikointi ja pelko saa mielikuvituksen turhankin vilkkaaksi, joten kokeilleppa tehdä jotain joka saa ajatukset muualle. Vaikkapa TV:n tai elokuvan katselu voisi auttaa? Jos nyt kumminki pelottaa tosi kovin niin ehkä voisit soittaa jollekin kaverille ja pyytää kylään tai mennä itse vierailulle?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa skitsofrenialta. Jos sulla on vaikka kissa tai koira, niin voisit kiinnittää huomiota että haukkuuko koira, tai reakoiko kissa siihen ääneen mikä ovelta t
ulee.

Mulla on kissa ja kyllä se ääneen selkeästi kuuli. Mutta yläkerran töminää en voinnu pistää kissan piikkiin sillä kissa oli vieressäni.

Auttakaa mitä teen? En kehtaa naapuriinkaan mennä! Pelottaa!

- AP

Vierailija

Ei kyseessä ole yliluonnolliset ilmiöt, sellaisia ei ole. Sinulla on psykoosi. Hakeudu päivystykseen. Onko aiemmin ollut mielenterveyden kanssa ongelmia?

Vierailija

Koska kummituksia ei ole olemassa enkä usko että sinua kukaan vainoaa voin helpotukseksesi todeta että pelkäät olemattomia. Kaikelle on luonnollinen selitys.
Pelkosi on todellista mutta aiheetonta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa skitsofrenialta. Jos sulla on vaikka kissa tai koira, niin voisit kiinnittää huomiota että haukkuuko koira, tai reakoiko kissa siihen ääneen mikä ovelta t
ulee.

Mulla on kissa ja kyllä se ääneen selkeästi kuuli. Mutta yläkerran töminää en voinnu pistää kissan piikkiin sillä kissa oli vieressäni.

Auttakaa mitä teen? En kehtaa naapuriinkaan mennä! Pelottaa!

- AP

Noh, kannattaa yrittää pysyä rauhallisena. Mitä nyt luin tarkemmin tuota sinun juttua, että mikään liikkeentunnistin yms. ei huomannut mitään, tai jälkiä ei ole lumessa, niin kysymyksessä on hallusinaatio ja ne eivät ole mitenkään vaarallisia. Kannattaa hakea psykiatrille aika ja keskustella asiasta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei kyseessä ole yliluonnolliset ilmiöt, sellaisia ei ole. Sinulla on psykoosi. Hakeudu päivystykseen. Onko aiemmin ollut mielenterveyden kanssa ongelmia?

Ei ole ollut. Nyt aloin oikeasti pelätä olenko tullut hulluksi! Entä jos kissa reagoikin vain minun säikähdykseen ja luulin sen reagoivan ääniin?

-Ap

Vierailija

Kauanko mies on poissa? Pystytkö lähtemään jonnekin muualle yöksi? En jäisi yksin, tuskin yöllä saat nukuttua peloltasi ollenkaan.

Vierailija

Ethän ole laittanut peltejä takasta liian aikaisin kiinni? Onko häkävaroitin? Lievä häkämyrkytys voi aiheuttaa harhoja nimittäin...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ei ole ollut. Nyt aloin oikeasti pelätä olenko tullut hulluksi! Entä jos kissa reagoikin vain minun säikähdykseen ja luulin sen reagoivan ääniin?

-Ap

Ei psykoosi hulluutta ole, se on mielenterveyden häiriö, joka on parannettavissa. Tärkeää olisi nyt, että hakeutuisit päivystykseen. Osastohoitojakso ehkä tarpeen.

Vierailija

Joku tahtoo kylään... Odottaa vain sopivaa hetkeä. Antaa pelon kitkeröittää hikesi tuoksua ja nauttii sinusta vasta myöhemmin. Hauskaa perjantaita.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat