Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko liian arkinen sunnuntaipäivällinen jonka aion tarjota appivanhemmilleni?

Vierailija
03.12.2015 |

Itse tehty tsatsiki
Vihreä salaatti
Kanan rintafileitä pannulla paistettuna(en tee erikseen kastiketta koska tsatsiki korvaa sen)
Riisi
Lisäksi salaatinkastike, chilitahna riisille, leivät ja leivänpäällyset sekä ruokajuomat.

Kahvipöytään:
Kaakaokääretorttu kreemitäytteellä
Mansikkarahka
Piparit
+kahvi,mehu

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaiset suhteet täytyy olla appivanhempiin jos ei tuollainen ruoka kelpaa tai edes täytyy miettiä sitä, että kelpaako. 

Vierailija
22/53 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unelmatorttua tarjoat sitten appivanhemmille? Taidat olla vihervasuri islamisaation kannattaja? PITÄÄKÖ SITÄ UNELMAA TUNKEA KAIKILLE! ET pysty piilottamaan tätä kutsumalla sitä kaakaokääretortuksi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olisin anoppisi, niin miettisin, että mikä ihme on vihreä salaatti. Se kun saattaa olla ainoa asia, jota syön... Ihan OK tarjoilut, mutta en syö lihaa enkä mitään viljoja, joihin riisin ja hirssinkin joudun lukemaan.

Kai olet myös vegaani?

Olen, kuten niin moni miniäkin on nykypäivinä.

Vierailija
24/53 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisin anoppisi, niin miettisin, että mikä ihme on vihreä salaatti. Se kun saattaa olla ainoa asia, jota syön... Ihan OK tarjoilut, mutta en syö lihaa enkä mitään viljoja, joihin riisin ja hirssinkin joudun lukemaan.

Jos olisit ap:n anoppi, niin sinua ei varmaan olisi kutsuttu.

Vierailija
25/53 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen niin vanhanaikainen että minusta riisi vaatii kunnollisen kastikkeen, joko pippurikastiketta tai currykastiketta =)

Paistettu kana, salaatti ja tsatsiki on hyvää. Ehkä parempaa.kesällä.

Tässä säässä tarjoaisin mieluummin keittoa ja itsetehtyjä sämpylöitä =)

Ja jälkiruoaksi takuuvatman mustikkapiirakan, ohjeen annan jos olet kiinnostunut =D

Riippuu vähän, pelkästä riisistä voi saada yllättävän hyvää kun heittää keitinveteen mausteita mukaan.

Vierailija
26/53 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olisit ap:n anoppi, niin sinua ei varmaan olisi kutsuttu.

Miksi anopilla ei saa olla ruokarajoitteita? Moni miniä on vegaani, moni ei muuten vain syö leipää tai riisiä esim. turhien hiilihydraattien vuoksi, joten miksi myös anoppi ei voisi olla jotain muutakin kuin läskisoosia ja perunaa mussuttava perinneruokailija?

Vierailija
27/53 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei ole liian arkista jos vaan kattaa kauniisti ja fiilis on hyvä!

Ressaaminen, liika yrittäminen ja epävarmuus pilaa monet ateriat joten tee sitä mitä osaat ja mistä itsekin pidät.

Hyvässä seurassa ruokakin maistuu paremmalta.

Vierailija
28/53 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kesäinen menu. Miten olisi vaikka hunaja-sinappikana? Marinoi kanafileet juoksevalla hunajalla ja sinappijauheella (Colemans dijon), paista fileet, lisää yli jäänyt marinadi, lisää kermaa, mausta suolalla ja pippurilla ja anna muhia. Saat siis lämpimän kastikkeen samalla vaivalla.

Vierailija
29/53 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toihan on ihan hyvä ruoka. hernekeitto ja vohveli ois arkista :D

Vierailija
30/53 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en myöskään yhtään ymmärrä tuota tsatsikia. Mä itse laittaisin karjalanpaistin ja perunaa, salaattia ja jälkkäri+ kahvi. Riippuu tietenkin minkä tyylisiä ihmisiä ovat.  Jos ovat nuorekkaita maailmanmatkaajia, miettisin tarkemmin.

Vierailija
31/53 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei leipää oikeasti kanaruoan kanssa! Miksi ylipätään pitää aterialla olla leipää? No keiton ja salaatin kanssa tietenkin ymmärrän, muuten en.

Vierailija
32/53 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis ihan hyvä ruoka.Varmasti ei kukaan moiti,edes mielessään.Riisiin voisi ehkä lisätä jotain?Itse en ole kääretortun ystävä (söisin tietenkin silti),mutta jos te olette niin go for it.Ps.ei täältä kannata tollasia kysellä.Appivanhemmat vaan ilahtuu,kun kutsuitte syömään.

Vierailija
33/53 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet nuori, ok.

Mutta.. Kanan kanssa lämmin kastike( curry-pohjainen) ja riisiä tuunattuna( tuoretta yrittiä/sieniä). Tee reilu vihreä salaatti yksinkertaisin maustein. Ja jälkkäriksi rahka-mansikka ( tai lakkahillo tms) kääretorttu kahvilla. Nyt hieman liian sekavat maut.

Mukavaa iltaa!

Niin vanhaa minusta ei tulekaan, että sieni-riisi olisi ok ruokalaji. Siis mitä kauheaa?? Hyi helkutti. Voin sanoa, että paljon mieluummin aloittajan menu, vaikka rahka kahvin kanssa vähän erikoiselta minusta kuulostikin (onpahan silti hyvää ja mieleistä).

Vierailija
34/53 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appivanhemmat on suht vanhaa sakkia, just sellaisia peruna ja ruskea kastike-tyyppisiä ihmisiä niinku joku mainitsikin. Ja ite en mikään huippukokki ole ni joku tavallinen ja hyvä ruoka on varma valinta.

Itse kun olin vuosia sitten ensimmäistä kertaa tämän poikaystävän (nykyisen aviomiehen) vanhempien luona syömässä, mulle tarjottiin perunoita ja pannulla paistettuja nakkiviipaleita.. :)

Ap

Vierailija
35/53 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tsatsiki on sata kertaa parempaa kuin joku curry-kermakastike. Olkoonkin kesäinen. Näistä tässä ketjussa olleissa ehdotuksista AP:n menu on kyllä paras, vaikka en itsekään ole kovin suuri kääretortun ystävä.

Jos itse kokkaisin poikaystäväni vanhemmille, tarjoaisin todennäköisesti kolmen ruokalajin illallisen. Näin talvella aloittaisin todennäköisesti kurpitsakeitolla tai punajuuri-vuohenjuustopiiraalla, jotka tekisin tartalettivuokiin ja tarjoaisin pienen lisukesalaatin kera. Pääruoaksi olisi paahtopaistia, perunagratiini ja freesattuja kasviksia + punaviinikastiketta ja jälkkäriksi tekisin piparitiramisua tai creme bruleeta.

Vierailija
36/53 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei rahkalle ja kääretortulle.

Vierailija
37/53 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ap itse ole kummoinen kokki, niin mikset pyydä miestäsi kokkaamaan? Näin me on aina tehty, minä olen ihan kyökkiapulaisen roolissa. Osaan kyllä tehdä sellaista tavallista arkiruokaa, mutta jos pitää tehdä jotain parempaa ja/tai etenkin jotain työläämpää, niin mies on silloin pääkokkina ja minä jeesaan. 

Jos appivanhemmat ovat vanhan liiton ihmisiä, niin jopa se tsatsiki saattaa olla liian eksoottista heille. Meidänkin appivanhemmat ovat vanhoja ja heidän ruokansa arkisia, mutta kyllä he silti ovat kiltisti syöneet kaikkea mitä olemme heille kokanneet. Ja kehuneetkin. Mutta itse eivät jaksa väkertää. 

Minä tekisin tuollaisille appivanhemmille jotain mutkatonta, jotain pataa tai keittoa, jota voi mättää lautaselle ja joka kuitenkin maistuu hyvältä. Thaikanakeitto on meillä melkein vakio, kun tulee vieraita, ja kaikki ovat kehuneet. 

Vierailija
38/53 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän arkinen on kyllä. Samoin tsatsiki on aika kesäinen juttu. Talvella kylmän sijaan ruokaa kaivataan usein lämpöä ja muhevuutta.

Mitä jos tekisit vaikka kukkoa viinissä, coq au vin? Täällä on simppeli, hyvä resepti:

http://www.menaiset.fi/artikkeli/ruoka/reseptit/coq_au_vin_eli_kukkoa_v…

Riisin kanssa voi tarjota. Lisäksi hyvää maalaisleipää ja vaikkapa yrttistä tuorejuustoa.

Jälkkäriksi tarjoaisin lähestyvän joulun kunniaksi piparkakkuja ja vaikka luumurahkaa. Skippaa kääretorttu.

Olin tulossa ehdottamaan samaa. Kukkoa viinissä on ihanaa ja helppo tehdä

Vierailija
39/53 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok mutta minusta riisi kyllä vaatii kunnon kastikkeen. Tzatziki on ihanaa muttei sovi siihen.

Vierailija
40/53 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs broileripataa? Broilerii, pekonii, herkkusieniä, purkkitomaatteja.... Appivanhemmat ei välttämättä pidä tsatsikista sen valkosipulin vuoksi (jos ovat peruna ja kastikeporukkaa).