Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko liian arkinen sunnuntaipäivällinen jonka aion tarjota appivanhemmilleni?

Vierailija
03.12.2015 |

Itse tehty tsatsiki
Vihreä salaatti
Kanan rintafileitä pannulla paistettuna(en tee erikseen kastiketta koska tsatsiki korvaa sen)
Riisi
Lisäksi salaatinkastike, chilitahna riisille, leivät ja leivänpäällyset sekä ruokajuomat.

Kahvipöytään:
Kaakaokääretorttu kreemitäytteellä
Mansikkarahka
Piparit
+kahvi,mehu

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälaiset suhteet täytyy olla appivanhempiin jos ei tuollainen ruoka kelpaa tai edes täytyy miettiä sitä, että kelpaako. 

Kas tässä takuuvarmaa av-palstaa.

Vierailija
42/53 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet nuori, ok.

Mutta.. Kanan kanssa lämmin kastike( curry-pohjainen) ja riisiä tuunattuna( tuoretta yrittiä/sieniä). Tee reilu vihreä salaatti yksinkertaisin maustein. Ja jälkkäriksi rahka-mansikka ( tai lakkahillo tms) kääretorttu kahvilla. Nyt hieman liian sekavat maut.

Mukavaa iltaa!

No, toi currypohjainen kastike se vasta tylsä onkin, niin ennalta arvattava. Ja riisikin kuulostaa turhan tutulta sienirisotolta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin rasvatonta ruokaa en kehtais tarjota kenellekään.

Vierailija
44/53 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ovat molemmat lihansyöjiä, niin ostaisin mehevät naudan fileet, hauduttaisin ne pippurikermakastikkeessa, tekisin kukkakaaaliperunamuussin, ja tarjoaisin salaatin kanssa, johon tulisi ne perinteiset kurkku, tomaatti, punasipuli ja feta. Jos kerta tarjosivat sinulle perunaa ja makkaraa, niin tämä varmasti maistuisi heille, mutta olisi asteen hienompaa, eikä ole vaikea valmistakaan.

Vierailija
45/53 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on munkin appivanhemmat oikeen vanhan liiton porukkaa, mutta kyllä he meillä aina ovat hyvällä halulla syöneet tacoja, sushia, raclettea ja tuota tsatsikiakin - johon appiukko oikein rakastui. Kesällä pyytävät meitä grillaamaan, kun eivät itse osaa.

Päinvastoin, ovat olleet innoissaan uusista mauista.

Ap:n menu on hyvä, mutta nyt kun joku mainitsi tuon kukkoa viinissä, niin minäkin kallistuisin tekemään sitä. Se on helppo tehdä, tulee uunissa suunnilleen itsestään, eikä varmasti kuivu, kuten broilerin fileet paistettuna helposti tekevät.

Oikeasti, niillä tarjottavilla ap ei ole kauhean suurta merkitystä, kunhan kaikki saavat mahansa täyteen ja ilmapiiri on mukava ja rento!

Vierailija
46/53 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi alapeukkua tälle? Ei AP:n päivällisehdotus nyt niin huono ollut eikä alla olevakaan ehdotus ole paha, vaikka onkin ehkä hieman työläämpi.

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä tsatsiki on sata kertaa parempaa kuin joku curry-kermakastike. Olkoonkin kesäinen. Näistä tässä ketjussa olleissa ehdotuksista AP:n menu on kyllä paras, vaikka en itsekään ole kovin suuri kääretortun ystävä.

Jos itse kokkaisin poikaystäväni vanhemmille, tarjoaisin todennäköisesti kolmen ruokalajin illallisen. Näin talvella aloittaisin todennäköisesti kurpitsakeitolla tai punajuuri-vuohenjuustopiiraalla, jotka tekisin tartalettivuokiin ja tarjoaisin pienen lisukesalaatin kera. Pääruoaksi olisi paahtopaistia, perunagratiini ja freesattuja kasviksia + punaviinikastiketta ja jälkkäriksi tekisin piparitiramisua tai creme bruleeta.

Vierailija
47/53 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tarjottu miehen vanhemmille avokadopastaa, kanasalaattia, uuniperunoita eri täytteillä, kasvissosekeittoa ja leipää.. Mitä milloinkin. Käyvät noin kerran kahdessa kuussa meillä kylässä ja laitetaan aina jotain ruokaa. Aina ovat tykänneet (tai ainakin näyttäneet tykänneensä) :) Älä ota paniikkia!

Vierailija
48/53 |
04.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä vinkki estää kanoja kuivumasta on liottaa niitä tunnin verran suolavedessä jääkaapissa ennen pannullapaistamista.

1l vettä

3rkl suolaa

2rkl sokeria

Tunnin jälkeen huuhdot hyvin puhtaalla juoksevalla vedellä.

Hyvä menu, tulisin mielelläni luoksesi syömään! :D

Vierailija
49/53 |
04.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnetko appivanhempasi niin hyvin, että tiedät, että he syövät kanaa ja riisiä. Monet hieman iäkkäämmät eivät broilerista perusta, he muistavat ne entiset sitkeät kanat, jotka eivät tahtoneet pehmetä millään, vaikka niitä haudutettiin uunissa tai keittää jyryytettiin liedellä tuntitolkulla. Riisin lisäksi kannattaisi ehkä keittää myös muutama peruna. Monelle riisi on vain lisuke, jota otetaan lusikallinen. 

Minä tarjoaisin ehkä possunfileetä uunissa matalalla lämmöllä kypsytettynä. Ensin pannulla pintaan rusketus ja siitä pannun rasvasta suurustettu kastike, mausteeksi pippurin ja suolan lisäksi hieman sinappia. Kun liha on kypsää, viipaloisin sen kauniille vadille ja kaataisin osan kastikkeesta lihan päälle. Viereen esim. haudutettuja omenalohkoja ja luumuja. No joo, onhan tässä aika paljon jo joulua, mutta mitä sitten. Mutta jokainen tyylillään.

Vierailija
50/53 |
04.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Appivanhemmat on suht vanhaa sakkia, just sellaisia peruna ja ruskea kastike-tyyppisiä ihmisiä niinku joku mainitsikin. Ja ite en mikään huippukokki ole ni joku tavallinen ja hyvä ruoka on varma valinta.

Itse kun olin vuosia sitten ensimmäistä kertaa tämän poikaystävän (nykyisen aviomiehen) vanhempien luona syömässä, mulle tarjottiin perunoita ja pannulla paistettuja nakkiviipaleita.. :)

Ap

Kun kerrot appivanhempiesi olevan peruna ja soosi -aikakaudelta, niin heille on varsin outoa syödä broileria ja riisiä. Tiedän omien vanhempien kautta, päälle 7-kymppisiä. Riisiä ei koskaan ole ruoalla. Eivät syö salaatteja paitsi porkkanaraastetta. Tee palapaisti ja perunoita sen kanssa.

Vierailija
51/53 |
04.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat tuosta hieman sesonginmukaisemman ja "juhlavamman" parilla pienellä muutoksella:

Rucolarisottoa

Kanafileitä vuohenjuustotäytteellä

Ei vaadi kastiketta eikä välttämättä erillistä salaattiakaan.

Jälkiruoaksi mascarponevaahto piparimuruilla ja karpaloilla.

Vierailija
52/53 |
04.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulle maistuisi.

Vierailija
53/53 |
04.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä Ap. Kyseessä ovat tod.näk ihan tavalliset ihmiset, jotka varmasti maistelevat/syövät mielellään hieman "nykyaikaisempiakin" ruokalajeja mitä ovat itse tottuneet valmistamaan. Kyseessä ei ole mikään kuninkaallisten valtiovierailu kuitenkaan, vaan miehesi vanhemmat. Älä ota turhia paineita!!

Terveisin Kolminkertainen anoppi