Millä tavalla akateemiset miehet sitten oikeasti muka eroavat duunareista?
Jos asia on kerran niin, että koulutetuille naisille kelpaa vain akateeminen mies. Kommentteja kaipaisin erityisesti niiltä, joilla on käytännön kokemusta asiasta.
Kommentit (238)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovat paskantärkeitä snobeja ja pitävät itseään niin vitun erinomaisina.
Tässäpä se olennainen ero eli koulutuksen mukana tuleva sivistys, joka näkyy esimerkiksi käytöstavoissa, tiivistyykin. Mieluummin tosiaan otan sen "paskantärkeän snobin" kuin alemmuudentuntoisen, yläastetyyliin kiroilevan nillittäjän.
Olet siis itsekin snobi.
Vierailija kirjoitti:
En ole oikeasti tavannut yhtään duunarimiestä, joka haluaisi käydä kanssani esimerkiksi taidenäyttelyissä tai teatterissa. Jos sellainen löytyy, ei koulutustaustalla tai ammatilla itsessään ole väliä.
Olen akateeminen mies, eikä minulla tulisi mieleenkään käydä taidenäyttelyissä tai teatterissa. Enkä voi käsittää miksi joku käy.
Korkeampi sivistys, paremmat keskustelutaidot, kehittyneempi maku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi matkailussa näkee erot. Duunarimies ei yleensä halua matkailla muuta kuin kaljanhakureissuja tallinnaan, tai sitten aurinkomatkojen pakettimatka jonnekin kohteeseen missä on halpaa olutta ja suomibaareja. Akateemisen miehen kanssa voi lähteä vaikka kaupunkilomalle ja rantalomatkin tehdään vähän kiinnostavampiin paikkoihin.
Olen duunarimies ja käynyt joka mantereella lomailemassa australiaa lukuun ottamatta.
Juuri tämä suorituskeskeisyys erottaa myös duunarin ja akateemisen. Lasketaan missä on käyty, paljon maksoi, mitä kaikkea ostettiin nje todella yksioikoinen tapa arvottaa asioita.
Mitä minun sitten olisi pitänyt vastata kun duunareiden väitettiin vain käyvän virossa ostamassa viinaa? :D .... En suorittanut lomilla vaan katselin nähtävyyksiä ja tutustuin paikallisiin ihmisiin ja heidän elämäntyyliinsä :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole oikeasti tavannut yhtään duunarimiestä, joka haluaisi käydä kanssani esimerkiksi taidenäyttelyissä tai teatterissa. Jos sellainen löytyy, ei koulutustaustalla tai ammatilla itsessään ole väliä.
Olen akateeminen mies, eikä minulla tulisi mieleenkään käydä taidenäyttelyissä tai teatterissa. Enkä voi käsittää miksi joku käy.
Miksi kuvittelet muita kiinnostavan sinun kognitiiviset puutteesi? Pointtihan oli, että se taidenäyttelyissä käyvä miesten joukko on pääasiassa akateemista sakkia – ei, että kaikki akateemiset miehet pitäisivät taidenäytelyissä käymisestä.
t. mies, joka hankki juuri Museokortin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovat paskantärkeitä snobeja ja pitävät itseään niin vitun erinomaisina.
Tässäpä se olennainen ero eli koulutuksen mukana tuleva sivistys, joka näkyy esimerkiksi käytöstavoissa, tiivistyykin. Mieluummin tosiaan otan sen "paskantärkeän snobin" kuin alemmuudentuntoisen, yläastetyyliin kiroilevan nillittäjän.
Olet siis itsekin snobi.
Olen kyllä, jos snobilla tarkoitetaan kiinnostusta tiettyjä elitistisinä pidettyjä asioita (kulttuuri, matkustelu, ravintolat, sivistys) kohtaan. Paskantärkeä en sen sijaan koe lainkaan olevani. Ikävää, että suhtaudut näiden väliseen yhteyteen noin yksioikoisesti.
Huh, näitä juttuja kun lukee niin ei ihme että Suomessa löytyy niin paljon korkeasti koulutettuja sinkkunaisia..
No, kukin tyylillään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähänhän sellaisia miehiä on, mutta niiden harvojen uskon löytyvän helpommin akateemisista kuin duunaripiireistä. "Akateeminen" on toki käsitteenä aika laaja, on eri asia olla vaikka diplomi-insinööri ja filosofian maisteri pääaineena kirjallisuushistoria.
Tuo käsite "akateeminen mies" on tosiaan tarkemmin ajateltuna melko laaja. Joku perusinsinööri lienee hyvin paljon erilainen kuin miespuoleinen sosiologi tai naistutkija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, kyllä nämä on ihan ihmisistä riippuvaisia mieltymyksiä eikä koulutustaustaisia juttuja. Itselleni oli aikoinaan ihan sama mikä koulutustausta on (opiskelija olin itsekin), mutta tekniikkaa piti ymmärtää ja olla kiinnostunut luonnontieteistä. Insinöörin sitten otin, mutta nämä kiinnostuksen kohteet olisi ihan hyvin voinut löytyä myös ns. "duunarilta"
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama onko mies akateeminen vai duunarimies. Kummatkin voivat olla ystävällisiä, toisen huomioonottavia, toista arvostavia, toisen kiinnostuksenkohteita arvostavia.
Tämä nyt ei vielä riitä edes ystävyyteen, parisuhteesta puhumattakaan. Kuulostaa enemmän vähimmäisodotuksilta työkavereita kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
. Paskantärkeä en sen sijaan koe lainkaan olevani.
Se, ettet sä pidä itse itseäsi paskantärkeänä snobina, ei tarkoita, ettet ole paskantärkeä snobi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu, jotkut naiset on kuvitelleet jonkun romanttisen stereotypian meistä akateemisista, ei näitä voi kun huvittuneena lukea. Minulla on täysin eri mielenkiinnon kohteet yleensä naisten kanssa ja niihin ei kuulu esimerkiksi päivän politiikka, taidenäyttelyt tai ooppera.
Omat kokemukseni akateemisista miehistä: jäykkiksiä ja olevinaan niin hauskaa seuraa. Todellisuudessa mieluummin nukkuisin kuin kuuntelisin näiden muka-hauskojen "paremman tason" miesten länkytyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Huh, näitä juttuja kun lukee niin ei ihme että Suomessa löytyy niin paljon korkeasti koulutettuja sinkkunaisia..
No, kukin tyylillään.
Jostain jääkiekko-ottelusta tai ralleista olisi varmasti helppo löytää mies, mutta kun nämä asiat eivät kiinnosta itseä yhtään, en viitsi lähteä sinne teeskentelemään fania. "Ennen vanhaan" ei puolisoon ehkä kohdistunut yhtä paljon odotuksia kuin nykyään, puolison valinnassa yhteiset kiinnostuksenkohteet eivät olleet niin merkittävässä asemassa kuin nykyään. Nythän on tilanne, että kysyntä ja tarjonta eivät kohtaa. Pikkukaupungeissa on ylitarjontaa duunarimiehistä ja isoissa kaupungeissa akateemisista naisista. Eivät nämä ryhmät edes kiinnostuisi toisistaan, vaikka heitä yritettäisiin tietoisesti parittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, kyllä nämä on ihan ihmisistä riippuvaisia mieltymyksiä eikä koulutustaustaisia juttuja. Itselleni oli aikoinaan ihan sama mikä koulutustausta on (opiskelija olin itsekin), mutta tekniikkaa piti ymmärtää ja olla kiinnostunut luonnontieteistä. Insinöörin sitten otin, mutta nämä kiinnostuksen kohteet olisi ihan hyvin voinut löytyä myös ns. "duunarilta"
Paitsi etteivät ole. Taidenäyttelyissä tai teatterissa omasta aloitteestaan käyvä mies on taustaltaan todennäköisemmin akateeminen kuin ammatillisesti koulutettu.
Vierailija kirjoitti:
Mä en juurikaan tunne ei-akateemisia miehiä, joten tää voi olla vähän turhaa yleistystä...
...Kuten sanottu tämä nyt oli hieman kärjistävää, enkä todellakaan väitä etteikö poikkeuksia kumpaankin joukkoon kuuluisi.
Minunlaiseni ammattikoululainenkin huomaa, että kirjoituksesi on typerä. Sanot heti, ettet juurikaan tunne ei-akateemisia miehiä ja typerän, ilmeisesti yhteen ihmiseen perustuvan kuvauksesi lopuksi toteat, että poikkeuksiakin varmasti mahtuu mukaan?! Siis ihan oikeasti kuvittelet, että jos pari ihmistä on tietynlaisia, niin se johtuu koulutuksesta? Ahdistavan rajoittunut maailmakuva :(
Vierailija kirjoitti:
Mitähän mahdat heitollasi tarkoittaa?
Täällä pariskunta jossa molemmat ovat koulutukseltaan ekonomeja. En ikinä halua sanoa, että korkeastikoulutetut miehet olisivat jotenkin parempia ihmisiä kuin duunarimiehet. Kyse on enemmänkin eroissa kiinnostuksenkohteisiin ja yleiseen elämäntyyliin. Minä kaipaan rinnalleni miehen joka on kiinnostunut samantyylisistä asioista kuin minäkin, ja voihan se hyvin olla mahdollista että olisin löytänyt sellaisen miehen myös ns. duunarimiesten joukosta. Oma mieheni löytyi 15 vuotta sitten opiskelijaympyröistä, joissa oltiin isolla porukalla kiinnostuneita samoista asioista.
Henkinen laaja-alaisuus, monipuolinen ihmiskäsitys ja kulttuuritahto.