Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä tavalla akateemiset miehet sitten oikeasti muka eroavat duunareista?

Vierailija
22.11.2015 |

Jos asia on kerran niin, että koulutetuille naisille kelpaa vain akateeminen mies. Kommentteja kaipaisin erityisesti niiltä, joilla on käytännön kokemusta asiasta.

Kommentit (238)

Vierailija
81/238 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän akateeminenkin voi katsoa jääkiekkoa pari kertaa vuodessa "hengessä". Tuskin kuitenkaan käyttää vapaa-aikaansa urheilukanavan seuraamiseen tai laittaa lapsensa johonkin jääkiekkojoukkueeseen. Tai riippuu varmaan akateemisestakin. On niitäkin aika monenlaisista taustoista.

Olipas hauskaa yleistämistä, tule joskus käymään hallilla katsomassa lasten treenejä, voin tarjota vaikka kahvit. Hämmästyt kuinka monen akateemisen lapsi harrastaa jääkiekkoa.

Vierailija
82/238 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä akateemiset ihmiset osaa keskustella asioista pönkittämättä jatkuvasti omaa näkemystään esim. homoavioliitot, kannabis, pakolaiset, maahanmuutto, leikkaukset tms. monelle duunarille taas se oma mielipide on laki ja ainoa totuus, jota ei saa kyseenalaistaa. Tämän ainakin huomannut ihan omasta lähipiiristä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/238 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Duunareilla maailma on tässä ja nyt. Konkreettiset, jokapäiväiset asiat ovat tärkeitä. Urheilu, ruokailu, seksi, raha.

Vaikka rahaa olisikin, sitä ei osata käsitellä fiksusti (=raha tekee töitö sinulle, et sinä rahalle. Kuten vaikka rahastot, sijoitukset tms), duunarit arvottaa tuntipalkan mukaan, akateemiset työpanoksensa.

Kieliä, politiikkaa, historiaa, maantiedettä, kulttuuria vaan yksinkertaisesti ymmärretään huonommin. Maailma on suppeampi ja mustavalkoisempi. Miksi miettiä lajien sukupuuttoa tai uusliberalismin vaikutusta Britannian talouteen kun voidaam miettiä pillua ja käydä salilla?

Suurin erohan on siinä, että duunareille riitti koulutukseksi 12 vuotta. Akateemiset haluavat käyttää päätänsä, oppia ja ymmärtää vielä kauan tuon jälkeenkin.

Tämä kertoo karkeasti siitä, että on kykenee panostamaan asioihin, joista ei saa välitöntä tyydytystä. Se on kuitenkin arvokkain taito, mitä ihminen voi omata. Pääsykokeisiin lukeminen, sinnittely opiskeluaikana rahallisesti (useat hoitaa työn+opiskelun) ei todellakaan ole helppoa tai herkkua. Ihan oikeutetusti ovat paskantärkeitä. Itse ottaisin sata kertaa mielummin vaikka hyönteiste lisääntymiseen erikoistuneen tohtori, joka tienaa surkeasti, kuin hyväpalkkaisen personal trainerin.

Vierailija
84/238 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen akateeminen nainen, joka taisi tiedostamattaan etsiä pääasiassa akateemista miestä, mutta rakaistuikin duunariin asiaa sen enempää problematisoimatta. Ei se käy vapaaehtoisesti taidenäyttelyissä, mutta on sillä vaan huomattavasti avoimempi tapa suhtautua ihmisiin kuin suurimalla osalla tämän ketjun kirjoittajista. Äitinsä on akateeminen ja taatusti opettanut kaikki käytöstavat ja esimerkin siitä mitä on tasaarvo sukupuolten välillä. Oma sukuni puolestaan on täynnä akateemisia miehiä joista valtaosa, mukaanlukien oma isäni, ovat monissa asioissa oivallisia esimerkkejä asioista joista täällä puhutaan duunarimiesten piirteinä.

Todella kapeakatseisia naisia täällä jos ei osata ajatella että parisuhteessa ollaan yhden ihmisen kanssa eikä akateemisuuden ilmiönä. Muutenkin akateemisista aloista murto-osa vaatii tai synnyttää kiinnostusta taidenäyttelyihin ja kirjastoihin - jos haussa on FM/YTM/HTM/VTM niin olisi sopivaa sanoa niin eikä että etsii akateemista ihmistä. Jos kerran itse ollaan niin tietoisia kulttuuriasioista ja yhteiskunnasta ja tasa-arvosta niin luulisi ymmärtävän miten kyseenalaista on ylipäätään sanoa etsivänsä akateemista miestä

Vierailija
85/238 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- eivät pidä jääkiekon mm-kisoja maailman tärkeimpänä asiana tai kiukuttele, jos joku peli jää näkemättä

Tuskin tällä on mitään tekemistä akateemisuden kanssa. Suomessa vaan pidetään isona asiana "menestystä" jossain pilipaliurheiluissa, joita harrastetaan maailmanlaajuisesti ehkä kolmessa maassa. Jotain jääkiekon mm-kultaa pidetään suurenakin saavutuksena, vaikka kisoissa ei edes pelaa parhaat pelaajat ja suurin osa maailmasta ei edes tiedä mitä jääkiekko on. Samaten jotain hiihto- ja mäkihyppymitaleja hehkutetaan ihan täpöillä mediassa, vaikka kyseessa kyseessä urheilulajien pohjasakkaa, josta ei ole kukaan kiinnostunut.

Harva ymmärtää suomen "urheilumenestyksen hehkutuksen" irvokkuuden. Ihan samalla tavalla nämä "kulttuurillisesti valistuneet" akateemiset tätä pilipalimenestymistä hehkuttavat.

Vierailija
86/238 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä akateemiset ihmiset osaa keskustella asioista pönkittämättä jatkuvasti omaa näkemystään esim. homoavioliitot, kannabis, pakolaiset, maahanmuutto, leikkaukset tms. monelle duunarille taas se oma mielipide on laki ja ainoa totuus, jota ei saa kyseenalaistaa. Tämän ainakin huomannut ihan omasta lähipiiristä.

Jep. Mitä yksinkertaisempi, sitö varmempi on omasta älykkyydestään ja sitä mustavalkoisempi on "totuuksissaan". Duunareille tuottaa hankaluuksia ilmaista asioitaan niin, että siitä voisi syntyä keskustelua. Ei riitaa.

Vierailija
87/238 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä kiinnostuksenkohteet ja esimerkiksi poliittiset näkemykset liittyvät koulutustaustaan. Duunareissa on enemmän esimerkiksi jääkiekon ystäviä sekä persujen kannattajia kuin akateemisissa. Itselleni nämä ovat täysi turn off, joten siksi pidän todennäköisempänä, että minulle sopiva kumppani löytyy akateemisista kuin duunareista. En ole oikeasti tavannut yhtään duunarimiestä, joka haluaisi käydä kanssani esimerkiksi taidenäyttelyissä tai teatterissa. Jos sellainen löytyy, ei koulutustaustalla tai ammatilla itsessään ole väliä.

Täytyy sanoa, että kohtuullisen suvaitsematonta näkemystä, jos muuten hyvä mies ei kelpaisi, koska sattuu tykkäämään jää kiekosta. Sinulle voi tulla yllätylsenä, että moni akateeminekin tykkää jääkiekosta ja myös taidenäyttelyisyä sekä kultuurista. Monelle akateemiselle miehelle on turn off vihreitä äänestä nainen, joka lokeroi ihmiset yhteen muottiin.

Et tainnut lukea koko tekstiäni: "jos sellainen (taidenäyttelyissä tms. käyvä duunarimies) löytyy, ei koulutustaustalla tai ammatilla ole väliä". Puhuin yleistäen keskimääräisistä eroista ja siitä, mitä olen itse deittaillessa havainnut, en kaikissa olosuhteissa jokaista yksilöä koskevista piirteistä. Totta kai on jääkiekkoa seuraavia akateemisia, tunnen monta. Et kai kuitenkaan väitä, ettei koulutustausta ja ammatti korreloi lainkaan kiinnostuksenkohteiden tai poliittisen suuntautumisen kanssa? Mitä tulee akateemisen vihreitä äänestävän naisen asemaan turn offina monille miehille, puhut ikään kuin asia olisi minulle jotenkin yllätys, vaikka se on aivan itsestäänselvyys.

Vierailija
88/238 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on taas niin yksilöllinen asia. Kerron esimerkin lähipiiristä. Ja nyt ei ole tarkoitus yleistää vaan nimenomaan korostaa yksilöllisiä eroja.

En ole akateemisesti koulutettu vielä. Elämäntilanne ei aikanaan sallinut pitkää opiskelua, mutta aikeissa on lähteä lähitulevaisuudessa opiskelemaan yliopistoon. Mieheni ei ole kouluttautunut, jätti lukion kesken ja sen jälkeen meni amikseen mikä jäi kesken sekin. Ihan perus duunari tällä hetkellä. Kuitenkin me molemmat olemme kiinnostuneita kuttuurista, politiikasta jne. Ja meillä molemmilla on kiinnostuksen kohteita ja halu kehittää itseämme ja teemmekin niin. Käymme taidenäyttelyissä, museoissa, teatterissa jne. Seurataan politiikkaa ja leskustellaan ajankohtaisista asioista. Mies ek lue autolehtiä vaan tiedejulkaisuja, minä luen kyllä ennemmin niitä autolehtiä.

Minulla on useita yliopistossa opiskelevia tai opiskelleita ystäviä ja osa heistä on sellaisia keiden kanssa taas ei pysty käymään mitään syvällisempää keskustelua muista asioista kuin opiskelemastaan alasta, koska tietämys ja kiinnostus rajoittuu vain siihen. Joillain on jopa suuria aukkoja ihan yleissivistyksessäkin.

Pointtini on se, että koulutustaso ei kerro automaattisesti kaikkea ihmisestä. Kouluttamatonkin voi halutessaan kehittää itseään ja vastaavasti korkeakoulutettu voi olla hyvin kapeakatseinen ja rajoittunut vain opiskelemaansa alaan.

Vierailija
89/238 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun kokemukseni mukaan eroa on siinä, että duunarimies tekee esim. remontit mieluummin itse, siinä missä akateeminen mies ostaa palvelun ammattilaiselta.

Tärkeä huomio muuten!

Akateemiset miehet kunnioittavat ammattitaitoa ja erityisosaamista, duunarimiehet useinkin ajattelevat pystyvänsä itse ihan kaikkeen - kun nyt ovat niin käytännöllisiä. Seurauksena sitten vesivahingot, oikosulut, virheet ja tapaturmat...

Terv. Duunarinainen, jolla humanisti puolisona. Samoilla leveleillä jo parikymmentä vuotta.

Ei itse tekeminen aina ole mielestäni huono juttu. Mielestäni on silkkaa hulluutta maksaa työstä, jonka tekisi helposti itsekin, esim. renkaiden vaihto autoon tai seinän maalaaminen.

Vierailija
90/238 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä semmosta syrjintää taas! Mihin väliin AMK inssi putoo? Ei ole duunari eikä akateemikko, joten kelpaa kellekkään.

Vierailija
91/238 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen insinööri ja tapaan monennäköistä tyyppiä. Duunareista löytyy paljonkin sellaisia, joilla olisi ollut älyä vaikka mihin, mutta ei halua. Johtuu usein siitä, että on synnytty duunariperheeseen ja ei sillä tavalla edes kotoa tule paineita. On tullut tutuksi mm. sellainen yrittäjäduunari, joka huvikseen sijoittelee ja pärjää siinä hommassa hyvin. Puhuu joskus asiasta sivumennen kuin maidon ostamisesta kaupasta. 

Vierailija
92/238 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole mistään akateemisuudesta kiinni. Tiedän monia "elämäntapahippejä" jotka pitävät muutama kerran viikossa jonkun joogakurssin, mutta eivät ole akateemisia. Hyvää seuraa taidenäyttelyihin. Ei persuja.

Vierailija
93/238 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä kiinnostuksenkohteet ja esimerkiksi poliittiset näkemykset liittyvät koulutustaustaan. Duunareissa on enemmän esimerkiksi jääkiekon ystäviä sekä persujen kannattajia kuin akateemisissa. Itselleni nämä ovat täysi turn off, joten siksi pidän todennäköisempänä, että minulle sopiva kumppani löytyy akateemisista kuin duunareista. En ole oikeasti tavannut yhtään duunarimiestä, joka haluaisi käydä kanssani esimerkiksi taidenäyttelyissä tai teatterissa. Jos sellainen löytyy, ei koulutustaustalla tai ammatilla itsessään ole väliä.

Täytyy sanoa, että kohtuullisen suvaitsematonta näkemystä, jos muuten hyvä mies ei kelpaisi, koska sattuu tykkäämään jää kiekosta. Sinulle voi tulla yllätylsenä, että moni akateeminekin tykkää jääkiekosta ja myös taidenäyttelyisyä sekä kultuurista. Monelle akateemiselle miehelle on turn off vihreitä äänestä nainen, joka lokeroi ihmiset yhteen muottiin.

Et tainnut lukea koko tekstiäni: "jos sellainen (taidenäyttelyissä tms. käyvä duunarimies) löytyy, ei koulutustaustalla tai ammatilla ole väliä". Puhuin yleistäen keskimääräisistä eroista ja siitä, mitä olen itse deittaillessa havainnut, en kaikissa olosuhteissa jokaista yksilöä koskevista piirteistä. Totta kai on jääkiekkoa seuraavia akateemisia, tunnen monta. Et kai kuitenkaan väitä, ettei koulutustausta ja ammatti korreloi lainkaan kiinnostuksenkohteiden tai poliittisen suuntautumisen kanssa? Mitä tulee akateemisen vihreitä äänestävän naisen asemaan turn offina monille miehille, puhut ikään kuin asia olisi minulle jotenkin yllätys, vaikka se on aivan itsestäänselvyys.

No kyllä saat ettiä sitä miestä joka käy taidenäyttelyissä vaikka ois sitte tohtorikin. Veikkaan, että joltain turhalta humanistiselta ja filosofian puolelta löytyy, mutta esim. TTY.stä löydy yhtään ja tuskin kauppatieteellisestäkään.

Vierailija
94/238 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs hirveimmistä duunariukkojen piirteistä on se KATEUS. Voi että miten se kaihertaa niitä kun joku toinen on käynyt oikein yliopiston! Siitä kyllä jaksetaan yrittää vääntää keljuilua ja jatkuvasti yritetään kompensoida omaa koulutuksen puutetta tuomalla esiin miten herra isoherra ei tahtonut/osannut/kiinnittänyt huomiota johonkin täysin yhdentekevään pikkujuttuun. Saa hävetä silmät päästään kun duunarilla menee aina napoleon-kompleksi päälle ja pitää alkaa pullistelemaan. Akateemiset ei juurikaan tuohon sorru.

Vierailija
95/238 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lähipiirissä yleisesti nämä "duunarit" ovat vaan niin persuja. Poikkeuksia tietysti on, ja tämä on vain oma kokemukseni.

Vierailija
96/238 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi matkailussa näkee erot. Duunarimies ei yleensä halua matkailla muuta kuin kaljanhakureissuja tallinnaan, tai sitten aurinkomatkojen pakettimatka jonnekin kohteeseen missä on halpaa olutta ja suomibaareja. Akateemisen miehen kanssa voi lähteä vaikka kaupunkilomalle ja rantalomatkin tehdään vähän kiinnostavampiin paikkoihin.

Vahvaa stereotypiaa. Tiedän kaksi duunaria lähipiiristä, toinen on l&t.n huoltomies ja toinen on elementtitehtaalla. L&t.n kaveri on kolunut melkeinpä jokaisen mantereen läpi. Sen kolme edellistä reissua tässä 2v aikana Goalla, Dominikaanien tasavalta ja sit ei niin ihmeellinen paikka kun Egyptin, mutta sieläkin hotellin sijaan asui jonkun paikallisen luonna. Sit tämä toinen tyyppi on rakastunut pohjois-ameriikkaan ja kolunut varmaan 30 osavaltiota läpi ja kanadassakin viihtynyt.

Vierailija
97/238 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs hirveimmistä duunariukkojen piirteistä on se KATEUS. Voi että miten se kaihertaa niitä kun joku toinen on käynyt oikein yliopiston! Siitä kyllä jaksetaan yrittää vääntää keljuilua ja jatkuvasti yritetään kompensoida omaa koulutuksen puutetta tuomalla esiin miten herra isoherra ei tahtonut/osannut/kiinnittänyt huomiota johonkin täysin yhdentekevään pikkujuttuun. Saa hävetä silmät päästään kun duunarilla menee aina napoleon-kompleksi päälle ja pitää alkaa pullistelemaan. Akateemiset ei juurikaan tuohon sorru.

Ehkä kyse on kuule vaan siitä, että monet ihmiset eivät pidä koppavista ja ylimielisistä snobeista, jotka kuvittelevat olevansa niin vitun erinomaisia. Sen huomaa akateemisista myös käsittämättömän mittakaavan takakireytenä ja huumorintajuttomuutena.

Vierailija
98/238 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen puhtaan julkisen vessan näin miehenä vasta yliopistossa.

Tämä lienee ehkä ainakin yksi iso ero. Yliopistossa opiskelevat/opiskelleet osaavat käyttäytyä, jopa vessassa.

Vierailija
99/238 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kyse on kuule vaan siitä, että monet ihmiset eivät pidä koppavista ja ylimielisistä snobeista, jotka kuvittelevat olevansa niin vitun erinomaisia. Sen huomaa akateemisista myös käsittämättömän mittakaavan takakireytenä ja huumorintajuttomuutena.

Öö, ei? Joka ikinen kerta on käynyt niin että se duunarimies on normaalin ryhmäkeskustelun lomassa ilmeisesti tajunnut ettei se yhtään tiedä mistä puhutaan niin se on alkanut sitten heittelemään jotain omituisia piikkejä muista keskustelijoista. Onneksi nykyään tiedetään jättää tuollaiset pois kutsuilta niin ei jouduta enää kiusallisiin tilanteisiin.

Vierailija
100/238 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko totta, että harvat miehet käy taidenäyttelyissä? Minun mies on ikiteekkari ja vääntää työkseen softaa, mutta kaupunkilomilla haluaa museoihin ja taidenäyttelyihin ihan tuskastumiseen asti. Minä en niistä jaksa olla niin kovasti kiinnostunut. Suuri helpotus on ollut, kun meidän tyttö on osoittautunut isänsä kanssa hengenheimolaiseksi. Mies pääsee tytön kanssa keskustelemaan esim. historiasta, josta olen aivan kuutamolla. 

Molemmat veljeni ovat amiksia ja heille yhteistä on se, että heidän on hyvin vaikea ymmärtää sitä, että ihmiset voivat pitää erilaisista asioista. Tylyä kommenttia on tullut meidän asumisratkaisuista ja jopa siitä, missä säilytämme venettä. Heille tuntuu olevan ylitsepääsemättömän vaikea hyväksyä valintoja, jotka poikkeavat heidän omistaan. Koulutukseen heillä on halveksuva asenne, mutta jostain kumman syystä ovat kuitenkin pariutuneet akateemisten naisten kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kuusi