Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä tavalla akateemiset miehet sitten oikeasti muka eroavat duunareista?

Vierailija
22.11.2015 |

Jos asia on kerran niin, että koulutetuille naisille kelpaa vain akateeminen mies. Kommentteja kaipaisin erityisesti niiltä, joilla on käytännön kokemusta asiasta.

Kommentit (238)

Vierailija
221/238 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On totta, että akateemiset kykenevät keskustelemaan ilmiöistä ylemmällä tasolla kuin duunarit. Mutta se ei auta siinä vaiheessa, kun sillä akateemisella on tuomitseva tai syyllistävä asenne. Silloin yksinkertainen mutta hyväsydäminen ja hyväksyvä duunari vie pidemmän korren.

KM

Vierailija
222/238 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun kokemukseni mukaan eroa on siinä, että duunarimies tekee esim. remontit mieluummin itse, siinä missä akateeminen mies ostaa palvelun ammattilaiselta.

Tärkeä huomio muuten!

Akateemiset miehet kunnioittavat ammattitaitoa ja erityisosaamista, duunarimiehet useinkin ajattelevat pystyvänsä itse ihan kaikkeen - kun nyt ovat niin käytännöllisiä. Seurauksena sitten vesivahingot, oikosulut, virheet ja tapaturmat...

Terv. Duunarinainen, jolla humanisti puolisona. Samoilla leveleillä jo parikymmentä vuotta.

Ei itse tekeminen aina ole mielestäni huono juttu. Mielestäni on silkkaa hulluutta maksaa työstä, jonka tekisi helposti itsekin, esim. renkaiden vaihto autoon tai seinän maalaaminen.

Tuosta renkaiden vaihdosta en sano mitään, mutta ammattitaitoisena maalarina voisin seinän maalaamisesta (varsinkin niistä pohjatöistä) ehkä jotain vihjata... 😁

T. Sen humanistimiehen maalarivaimo

Mitä voit vihjata? Sitäkö, että maalaaminen on aivan älyttömän vaikeaa, älkää vaan ryhtykö? Itse olen akateeminen mies ja aina seinäni maalannut. Kyse on siitä, että asiat voi tehdä tai huonosti tai ehkä keskinkertaisesti. Uskoisin , Että moni yrittäjä tekee työnsä joko hyvin tai keskinkertaisesti. Yrittäjälle tärkeintä on päästä laskuttamaan sekä se että asiakas on tyytyväinen. Tämä ei tarkoita sitä itse tekemällä pääsisi aivan loistavaa lopputulokseen kunhan tekee asiat hyvin ja käyttää laadukkaita materiaaleja sekä Työvälineitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/238 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akateeminen mies käyttää henkistä väkivaltaa, duunari fyysistä.

Vierailija
224/238 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiltä puuttuu niin monen amiksen herraviha ja huono itsetunto, kyräillään koulutettuja ja ollaan epävarmoja.

Vierailija
225/238 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tälläinen omakohtainen kokemus akateemisesta miehestä: on paras ystäväni, keskustelemme kaikesta maan ja taivaan välillä, paljon syvällisiä. Hoitanut lapsensa siinä missä minäkin, se ei ole mikään juttu jäädä vauvan kanssa kotiin. Tuemme vuorotellen urallisia suunnitelmiamme, puoliso on tehnyt viimeiset 10v uraa mutta nyt jättäytynyt pois minun uuden urani vuoksi. Olemme sopineet että minä otan jatkossa elatusvastuun ja hän hoitaa enemmän kotia, lapsia ja hankkii työn joka istuu siihen. Hänelle tärkein harrastus on luonnossa liikkuminen, tärkeintä lastenkasvatuksessa hyvät käytöstavat ja luontosuhteen muodostaminen.

Sanoisin, että perheessä vallitsee tasapaino ja harmonia. Olen onnellinen vaimo :)

Hyvin erilaisia perhe-esimerkkejä olisi antaa duunarimiehistä, vanhemmuudessa siihen lähipiirissä liittyy oman elämän jatkaminen kuin olisi lapseton ja päävastuun sysääminen perheestä äidille.

Vierailija
226/238 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Akateeminen mies käyttää henkistä väkivaltaa, duunari fyysistä.

Ja kaltaisesi miesvihaaja on tämän kaiken ansainnut.

Vierailija
227/238 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi jollekin on joku puoluenäkemys niin tärkeä? Mitä väliä onko juuri äänestyshetkellä ja sen hetkisessä tilanteessa persuja, vihreitä tai kokoomusta tms. äänestänyt. Itse ainakin suvaitsen omalle puolisolle täyden vapauden äänestää mitä vaan ja minua ei eriävät näkemykset haittaa; päin vastoin erilaiset mielipiteet tekevät usein ihmisestä kiinnostavan.

No ihan siksi, että onhan se v11un tyhmää, jos puoliso äänestää puoluetta joka sotii perheen ja puolison hyvinvointia vastaan. Tulisi kyllä tunne, että ei välitä perheestään.

Eli sinua ei oikeasti kiinnosta yhteiskunta ja sen oikeellinen rakenne sekä yhteiskunnallinen politiikka vaan pelkästään oman pyllyn hyvinvointi. Vain umpi-mielinen duunar1-juntti voi olla kiinnostunut politiikasta sillä tavalla että se auttaa pääasiassa omaa perhettä.

Vierailija
228/238 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse etsin miestä johon voin rakastua. Ei parisuhde tai rakkaus ei ole mikään työnhaku. Eikä sillä koulutuksellakaan viisautta saa, veljeni on juristi ja valehtematta hölmöin ihminen jonka tunnen. Siis tasoa, mikä on Afrikan pääkaupunki. Osaa kyllä lainkiemurat ja yritysverotukset mutta keskustelu hänen kanssaan on kömpelöä ja kuivaa.

Koulutusta tärkeämpää onkin uteliaisuus ja aito kiinnostus maailmaa kohtaan. Ei mikään kapeakatseinen lukkiutuminen tietyn segmentin esimerkiksi juurikin akateemisiin asioihin ja kuvitteluun että toinen osaaminen on toista parempaa. On huumaavaa, kun tajuaa kuinka paljon maailmassa on asioita joita ei osaa!

Vierailija
229/238 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse duunari miehenä sanoisin, että ero liittyy paljolti ulkoiseen olemukseen ja sosiaalisiin taitoihin. Akateeminen mies joutuu usein pukeutumaan ja käyttäytymään muutenkin sisäsiististi työpaikallaan. Pitää käyttäytyä vallitsevien normien mukaan ja pysytellä vähän mukana ajan trendeissä. Lehtiä on luettava, että voi antaa itsestään älykkään kuvan. Toki moni duunarikin lukee hesaria, mutta usemmalla on iltapäivälehti käytössä.

Duunareilla ei se pukeutuminen ja perus siisteys ole samalla tavalla rutiininomaista, vaan riippuu ihan omista totutuista tavoista ja kotikasvatuksesta. Paljonhan pukeutumiseen vaikuttavat teini iässä vallinneet trendit ja ihanteet, jotka eivät välttämättä paljon muutu. Naispuolinen kumppani saattaa kyllä pakottaa miehen siedettävän näköiseen asuun. Duunareilla siis tiivistäen käyttäytyminen ja tyyli on enemmän omaa perua, koska sisäsiistin työn ja akateemisen koulutuksen vaikutus ongelmanratkaisukykyyn on puuttuu. Esimerkiksi harrastuksilla ja niiden ympärillä vallitsevilla normeilla on myös merkitysta. 

Tämä on tietenkin aika stereotyyppistä luokittelua, mutta ainakin osalla miehistä se menee näin.

Vierailija
230/238 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niiltä puuttuu niin monen amiksen herraviha ja huono itsetunto, kyräillään koulutettuja ja ollaan epävarmoja.

Tämä! Tuntemiani akateemisesti kouluttautuneita miehiä ja naisia yhdistää se, että heillä ei ole tarvetta lytätä toisenlaisen koulutuspolun valinneita ihmisiä. Pystyvät arvostamaan toisten ihmisten osaamista ja sanomaan sen ääneenkin. 

Vierailija
231/238 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akateemiset elävät melkein 10 v pitempään kuin vähemmän koulutetut. Johtunee terveemmistä elintavoista. Akateemiset yleensä uskovat virallisia suosituksia eivätkä pidä niitä salaliittona.

Vierailija
232/238 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akateemiset kaivavat nokkaansa. Syynä toimiston kuiva ilma ja se, että he voivat, koska kädet eivät ole työstä likaiset.

Vierailija
233/238 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä! Tuntemiani akateemisesti kouluttautuneita miehiä ja naisia yhdistää se, että heillä ei ole tarvetta lytätä toisenlaisen koulutuspolun valinneita ihmisiä. Pystyvät arvostamaan toisten ihmisten osaamista ja sanomaan sen ääneenkin. 

Ei tää av:lla näy....

Vierailija
234/238 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaisia tyyppejä on molemmissa porukoissa. Akateemikot ehkä pääsääntöisesti tottuneet kommunikoimaan enemmän verbaalisesti ja "kylmästi" siinä missä duunarit ovat intohimoisempia. Molemmissa on hyvät ja huonot puolensa.

Vierailija
235/238 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Akateemiset elävät melkein 10 v pitempään kuin vähemmän koulutetut. Johtunee terveemmistä elintavoista. Akateemiset yleensä uskovat virallisia suosituksia eivätkä pidä niitä salaliittona.

Voi olla hengitysilmassa vähemmän remonttipölyä, katupölyä, kemikaaleja yms. Fyysisiä kulumia, vammoja ja tapaturmia on ehkä hiukan harvemmin. Kotona on usemmin raittimpi vaimo, jolla on usein huomattavan tervehdyttävä vaikutus miehen terveyteen. Ei ole tarvetta käyttää alkoholia lihasrelaxsanttina perjantaina. Lienee monia muitakin syitä alhaisempaan elinikään, kuin pelkkä ruokavalio.

Vierailija
236/238 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akateeminen mies osaa perustella miksi sinun pitäisi valita juuri hänet. Kun kuitenkin oikein tarkkaan kuuntelet sisältöä sanojen takana, huomaat ettei sitä ole. Ikävänä bonuksena tulee usein iso ego ja pieni muna.

Vierailija
237/238 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Akateeminen mies osaa perustella miksi sinun pitäisi valita juuri hänet. Kun kuitenkin oikein tarkkaan kuuntelet sisältöä sanojen takana, huomaat ettei sitä ole. Ikävänä bonuksena tulee usein iso ego ja pieni muna.

Meinaat siis, että jos pojalla on pieni muna, hän luultavasti kiinnostuu DI urasta tai muusta akateemisuudesta? Isomunainen kiinnostuu rakentamisesta ja rekan ajamisesta? Vai pieneneekö muna opiskellessa?

Entä mitä olet mieltä naisista, onko akateemisella naisella iso ego ja emätin?

Vierailija
238/238 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoisia(kin) kommentteja aiheesta. Olen yhtä mieltä siitä, että akateemisesti kouluttautuneet ovat yleensä analyyttisempiä ajattelijoita. Asioista voi heidän kanssaan keskustella monipuolisemmin ja monitasoisemmin. Yleistyshän tuo on, mutta tuli ensimmäisenä mieleen.

Itse olen kiinnostunut etiikasta, eri uskonnoista ja niiden arvomaailmoista, ihmisoikeuksista, sosiopoliittisista ilmiöistä jne. jne. ja rakastan pitkiä, syväluotaavia keskusteluja aiheesta kuin aiheesta (olettaen tietysti, että aihepiiri on jokseenkin tuttu, tai kiinnostava). Koulutustasoni on kesken jätetty lukio. Itselleni tämä ei ole mikään ongelma, olen saanut kovan työni ja peräänantamattomuuteni ansiosta ihan kiitettävän työpaikan - alalta, jolla suurin osa on nimenomaan akateemisia. 

Olen kuitenkin harmikseni huomannut, että esim. työkaverit saattavat joskus keskustella kanssani pidempäänkin, ja sitten jossain vaiheessa haluavat tietää, mistä yliopistosta olen valmistunut. Kun vastaus on "en mistään," aika monen asenne on yhtäkkiä muuttunutkin jotenkin alentuvaksi. En siis allekirjoita sitä, että akateemikot eivät arvottaisi muita heidän koulutustaustansa perusteella... Toki voi olla, että työpaikallani on tavallista enemmän ns. junttiakateemikkoja, ken tietää. 

Parinvalinnassa tärkeintä itselleni on se, että puolisolla on samankaltainen arvomaailma, ja että hän on kiinnostunut eri asioista ja ilmiöistä - ja osaa käydä näistä keskustelua syvällisemminkin. Nykyinen mieheni on ammattikorkeakoulusta valmistunut, ja jos vertaan nykyistäni joihinkin aiempiin suhteisiini "duunareihin," ero on nimenomaan tuo erilainen lähestymis- ja pohdintatyyli. Mutta aika laidasta laitaan olen tavannut ihmisiä sekä duunari- että dippainssitaustoilla, tärkeintä on (itse kullekin) että kohtaa ihmisen ihmisenä, eikä luo välittömästi ennakkoluuloisia odotuksia koulutustaustan takia. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän viisi