Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siis miten tästä pääsee koskaan yli, hautajaisasiaa

Vierailija

Menimme perjantaina poikani kanssa hautausmaalle klo yhdeksi, se aika oli ilmoitettu meille, silloin olisi äitini ja poikieni mummin hautajaiset. Päästyämme haudalle huomasimme, että kaikki oli jo pidetty, hauta peitetty.

Oon ollu aivan järkyttynyt kuten poikanikin. Siellä me itkettiin, miten joku voi tehdä näin? En vaan ymmärrä. Soitin perjantaina kriisikeskukseen, sieltä sanottiin että koita nyt vaan kestää, no ei tässä muukaan auta. Ahdistaa vieläkin ihan hirveästi, sain eilen unenpäästä kiinni vasta joskus kolmen aikaan. Joka kerta kun tuo perjantainen tulee mieleen, ja se tulee usein, nousee sydän kurkkuun.

Kuinka paljon yksi ihminen voi ja saa kiusata muita? Mitä hyvää mieltä tällainen itselleen saa?

Sivut

Kommentit (68)

Vierailija

TÄH? no miten tällaienn asia on edes VOINUT pääst tapahtumaan? Olitko miten paljon järjestelemässä äitisi hautajaisia ja muistotilaisuutta? 

Ja, tee ehdottomasti rikosilmoitus siitä henkilöstä joka teki sinulle noin, koska tuo on aivan varmasti laitonta, ja niin törkeä teko ettei voi jäädä rangaistuksetta!!! Jonkunlainen petos tai kavallus on kyseessä. miten et sitten ollut ollenkaan mukana järjestelyissä, papin kanssa keskustelussa, kukkien ja ruokien tilaamisessa ,vieraidebn kutsumisessa, johan se kellonaika pitää noiissa asioissa ilmoittaa oikeaksi??? Kuka tän järjesti jos et sinä?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
TÄH? no miten tällaienn asia on edes VOINUT pääst tapahtumaan? Olitko miten paljon järjestelemässä äitisi hautajaisia ja muistotilaisuutta? 

Ja, tee ehdottomasti rikosilmoitus siitä henkilöstä joka teki sinulle noin, koska tuo on aivan varmasti laitonta, ja niin törkeä teko ettei voi jäädä rangaistuksetta!!! Jonkunlainen petos tai kavallus on kyseessä. miten et sitten ollut ollenkaan mukana järjestelyissä, papin kanssa keskustelussa, kukkien ja ruokien tilaamisessa ,vieraidebn kutsumisessa, johan se kellonaika pitää noiissa asioissa ilmoittaa oikeaksi??? Kuka tän järjesti jos et sinä?

Rikosilmoitushan se on ratkaisu kaikkeen.
Sellaiseenkin, johon poliisilla ei ole mitään mielenkiintoa..
Anteeks, naurattaa..

Vierailija

Ap, äitisi on kuollut ja perunkirjoituksen jälkeen sinulla ei ole enää mitään tarvetta pitää yhteyttä siskoihisi. Pidä poikasi kanssa nyt sunnuntaina oma hartaushetki äitisi muistolle, sytyttäkää kynttilä ja muistelkaa ja hyvästelkää mielessänne. Hauta on hauta, ei sen enempää.
Mutta älä jää marttyyriksi vaan tosiaan aloita oma elämä, älä roiku siskoissasi, ei tilanne muutu. Tosin pelkään kirjoituksieni perusteella että tietyllä tavalla haluat jäädä " kitumaan" tilanteeseen, onhan kätevää syyttää kaikkea huonoa elämässään kiusaavilla siskoilla kuin ottaa itse vastuu elämästään.

Vierailija

Hautajaisten tarkoitus on kunnioittaa vainajan muistoa ja lohduttaa omaisia. Kirjoitustesi perusteella voi päätellä, että siskosi eivät olisi pystyneet lohduttamaan sinua etkä sinä heitä. Toivon että voit saada lohdutusta muilta ihmisiltä, esimerkiksi omilta läheisiltäsi tai seurakunnan papilta. Häneen voit varmasti ottaa yhteyttä hautajaisten jälkeenkin.

Äitisi muistoa taas voit kunnioittaa monin tavoin, muistelemalla yhteisiä hetkiä hänen kanssaan, katselemalla valokuvia, käymällä haudalla myöhemmin ym.

On todella ikävää, että sinulle tehtiin tällainen temppu, mutta se todistaa vain miten alhaisia ihmisiä siskosi ovat. Ole sinä itse heidän yläpuolellaan äläkä lähde riitelyyn ja syyttelyyn, se vain vahingoittaa sinua itseäsi.

Vierailija

Ap vastaa, en saanut olla suunnittelemassa hautajaisia millään lailla, nämä halusivat uurnan siunauksen haudalla, ei siis alkanut kappelissa tai kirkossa nämä hautajaiset.

Ja juu, kyllä mä kokoan itseni heti kun pystyn ja anteeksi nyt hirveästi kun olen täällä vuodattanut. On se hyvä että joillain on elämä hyvää ja varaa mollata näin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ap vastaa, en saanut olla suunnittelemassa hautajaisia millään lailla, nämä halusivat uurnan siunauksen haudalla, ei siis alkanut kappelissa tai kirkossa nämä hautajaiset.

Ja juu, kyllä mä kokoan itseni heti kun pystyn ja anteeksi nyt hirveästi kun olen täällä vuodattanut. On se hyvä että joillain on elämä hyvää ja varaa mollata näin.

Uurnan siunaus haudalla? Kuulostaa oudolta järjestelyltä. Muistotilaisuus tavataan kyllä pitää kun vainaja on vielä arkussa ja vasta sitten krematorioon. Tuhkat saa noin 2 viikon päästä ( vaihtelee tämä aika ) muistotilaisuudesta. Aina ei edes saa niitä tuhkiakaan itse sirotella jos ne on tarkoitus laittaa hautausmaan yhteiseen muistolehtoon. Itse sirottelin isäni tuhkat tuollaisern yhteiseen muistolehtoon mutta anopin tuhkia ei taas toisella hautausmaalla saaneet omaiset ripotella tai olla edes mukana kun ne laitetaan muistolehtoon.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tää on siis paksaa. Uurnaa ei siunata. Se vain lasketaan. Ruumis siunataan ennen tuhkaamista.

Ap vastaa. Ei kuule todellakaan ole. Olin itse tätä todella vastaan mutta sisarukseni halusivat ehdottomasti näin. Siihen loppui minun kuuleminen

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on siis paksaa. Uurnaa ei siunata. Se vain lasketaan. Ruumis siunataan ennen tuhkaamista.

Ap vastaa. Ei kuule todellakaan ole. Olin itse tätä todella vastaan mutta sisarukseni halusivat ehdottomasti näin. Siihen loppui minun kuuleminen

Mutta kun papit eivät siunaa uurnaa, ainoastaan ruumiin. Eivät, vaikka siskosi miten tahtoisivat.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miksi ette menneet kuitenkin muistotilaisuuteen?

Ei kerrottu missä se pidetään, vaikka kysyin. Ap

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat