Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä nyt "pieni" asia voi ärsyttää! Äitini osti lapselle suklaakalenterin

Vierailija
20.11.2015 |

Elikä äitini osti lapselleni (4 v) suklaakalenterin kysymättä meiltä mitään. Tietysti antoi suoraan käteen lapselle, eli en sitä voi poiskaan repiä. Mun mielestä täysin tarpeetonta ostaa suklaata, lapsi olisi ollut tosi iloinen kuvakalenterista eikä niitä suklaita kaivannutkaan. Eli aivan turhaa päivittäistä herkuttelua ja karkinsyöntiin opettamista. Lapsi on muutenkin täysi herkkuhullu, niin pitää niitä sitten tähänkin tyrkyttää.. Ihan kuin joulukuussa ei muutenkin saisi ihan riittävästi herkkuja?! Nyt lapsi ihailee tuota kalenteria ja arvuuttelee mitä luukkujen takana on, en ole kertonut että suklaata.

Tiedän että nyt aletaan mua haukkua niuhoksi ja että lapselle toi on niin kiva jne.. Musta on ihan ok jos vanhemmat haluaa lapselleen suklaakalenterin ostaa, mutta äitini kun tuppaakin olemaan välittämättä siitä mitä minä olen mieltä. Eli pännii sekä äitini, että tuo suklaa.

Kommentit (110)

Vierailija
101/110 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletkohan niitä ihmisiä, jotka tieten tahtoen tekee elämänsä vaikeaksi ja sitten valittaa siitä muille. Voi elämän ratkaisevat kysymymykset... Anna lapsen nauttia kalenteristaan, rajoita herkkuja muuten ja ole kiitollinen, että lapsesi mummi häntä muistaa. Äläkä heti tartu negatiiviseen, koska sellanen asenne on pahempi lapselle kuin pikkusuklaa.

Höpö höpö tuota kommenttia. Olen ap:n kanssa samaa mieltä. Kyllä mummo olisi voinut kysyä etukäteen halutaanko lapselle tunkea sokeri joka päivä. Itselläni on tollainen anoppi joka on tunkemassa herkkuja koko ajan ja lapsi on kuitenkin vasta 3-vuotias. Siina sitten pilataan hampaat jo pienenä. Sokeria ei tarvitse mihinkään. Joku ehdotti sitä että ottaisi ne suklaat pois ja korvaisi ne tarroilla. Hyvä idea! :)

Vierailija
102/110 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elikä äitini osti lapselleni (4 v) suklaakalenterin kysymättä meiltä mitään. Tietysti antoi suoraan käteen lapselle, eli en sitä voi poiskaan repiä. Mun mielestä täysin tarpeetonta ostaa suklaata, lapsi olisi ollut tosi iloinen kuvakalenterista eikä niitä suklaita kaivannutkaan. Eli aivan turhaa päivittäistä herkuttelua ja karkinsyöntiin opettamista. Lapsi on muutenkin täysi herkkuhullu, niin pitää niitä sitten tähänkin tyrkyttää.. Ihan kuin joulukuussa ei muutenkin saisi ihan riittävästi herkkuja?! Nyt lapsi ihailee tuota kalenteria ja arvuuttelee mitä luukkujen takana on, en ole kertonut että suklaata.

Tiedän että nyt aletaan mua haukkua niuhoksi ja että lapselle toi on niin kiva jne.. Musta on ihan ok jos vanhemmat haluaa lapselleen suklaakalenterin ostaa, mutta äitini kun tuppaakin olemaan välittämättä siitä mitä minä olen mieltä. Eli pännii sekä äitini, että tuo suklaa.

Mitä kaltaisesi myrtsi edes juhlii Joulua? Perut vaan suosiolla Joulut nyt ja aina, ei herkkuja, ei lahjoja ei mitään vain sinun hapan naamasi kuten vuoden jokaikinen muukin päivä. Anna lapses huostaan niin säästyy sinulta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/110 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lapsi on muutenkin herkkuhullu, niin pitää sitten tähänkin opettaa". Okei... Kukas sen sellaiseksi herkkuhulluksi on sitten opettanut, nelivuotiaan? Ai niin, se mummo tietenkin....!

Vierailija
104/110 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se yksi pieni suklaapala nyt joulukuussa niin hirveää!!?

Joulu pitäisi olla lapsille hienoa aikaa ja askartelua ja joulun odottelua ja joulun tunnelmasta nauttimista. Joulusta lapsi saa ne parhaat muistot ja perinteet vuosiksi eteenpäin kunhan vanhemmat ovat vain hyviä.

Kyllä se lapsi nyt voi sen suklaakalenterin luukut aukoa ja syödä kunhan pidät ruodussa ettei syö niitä kaikkia luukkuja salaa. Samalla oppii kärsivällisyyttä kun joka päivä saa avata vain yhden luukun.

Vierailija
105/110 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veljelläni oli lapsuudessa kaveri ,joilla ei syöty mitään herkkuja..no..annas olla kun tuli synttäreille, liimautu herkkupöytään kiinni ja veti mässyä kuin viimeistä päivää! Että näinkin voi pahimmillaan käydä. Liian tiukaksi ei kannata ryhtyä.

Mulla oli pari serkkua, joille ei kerrottu alle kouluikäisinä, mitä karkki on. Heistä tuli karkkirohmuja, molemmista. Nykyään molemmat selvästi ylipainoisia.

Vierailija
106/110 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat vaan ensimmäisen päivän aamuna kädestä siltä sen ja työnnät roskiin lapsen itkevien silmien alla. Sitten kaikki välit poikki äitiin ja alat tehtailla valheellisia ilmoituksia hänestä viranomaisille. Sitten nalkutat asiasta miehellesi viikkotolkulla, kiukutellen ja pihdaten.

Vierailija
107/110 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

70-luvulla kuvakalenterit oli in, en itse edes tiedä, että muita olisi ollut. Muistan, kun kirjoitin päiväkirjaan, mikä kuva mistäkin luukusta oli tullut. Se oli tärkeää.

Ap:n tapaukseen: hankkisin 4-vuotiaalle lapselle tavarakalenterin, jos en suklaakalenterin suklaita haluaisi syöttää.

Vierailija
108/110 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin vain kuvitella, millaisia otuksia nää "joka päivä suklaata on ihan ok"  -tapaukset ovat. Joulukalenterisuklaa on muutenkin järjestään ihan skeidasuklaata. Ylipäätänsä noita halpispaskasuklaita pitäis boikotoida ihan eettisistä syistäkin. Tiedättekö, minkälaisissa oloissa tuota suklaata tuotetaan, jotta länsimaiset läskiboltsit saa sokerinhimonsa tyydytettyä. 

Rusinatyypille tiedoksi, että rusinat vasta saatanasta ovatkin. Sisältävät todella paljon sokeria ja ovat myrkkyä hampaille, kun takertuvat. 

Vierailija
109/110 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aukaiset kalenterin takakannen terävän veitsen avulla. Sitten kirjoitat ensinmäiseen luukkun " jos olisit syönyt tämän suklaan olisit siitä saanut kaloreita sen ja sen verran sokeria sen ja sen verran ja olisit lihonut sen ja sen verran..."

Sitten ottaen huomioon suklaan lihottavuuden ja sokerimäärän lisäät aina jokaisen luukun kohdalla paljonko lapsi on lihonnut ja miten sokeri on tuhonnut häntä ja viimeisen eli sen 24 luukun teksti olisi

" Läskipossu sinä kaloreilla ja sokerilla kyllästetty lapsi. Onko sinulla hyvä olo nyt? Sinulla on diabetes ja olet läski kukaan ei huoli sinua enään. "

Sitten kun menette syömään joulupöytään voitte koko perhe laulaa yhdessä " Possu se pöytään rynnistää ei henkeä läskeiltään saa..."

HYVÄÄ JOULUA!

Vierailija
110/110 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin, mitä ap tarkoittaa. Joulujuhlia on kuitenkin tuossakin iässä lapsella jo useita kerhoissa, päiväkodissa, harrastuksessa jne. Niissä tulee kaikissa makeaa. Itse olen tehnyt niin, että avannut kalenterin, ottanut suklaat pois ja laittanut tilalle jotain muuta (esim. tarroja, kiiltokuvia jne.). Kannattaa käyttää avaamiseen mattoveistä ja avata siististi yhdeltä sivulta. Silloin luukuista ei huomaa, että on avattu.

Tuon ikäisten (ja vielä monta vuotta tuosta eteenpäin) vanhemmat päättävät, mitä lapsi syö tai ei syö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä seitsemän