Muoti/pukeutumisvinkkejä, joita ette vain ymmärrä?
Oletteko törmänneet joihinkin kummallisiin pukeutumisvinkkeihin netissä tai televisiossa? Mitä vinkkejä ihmettelette eri vartalotyypeille. Tai mitä /minkä hehkutusta ette vain ymmärrä?
Itse en ymmärrä ikuista pituuden tyrkytystä. Kyllä, pidän pitkiä naisia kauniina ja pituuden tavoittelussa/korostamisessa ei ole mitään vikaa. Mutta itse lyhyenä (157) tykkään pukeutua välillä "lyhyen" näköisesti. Joskus on hauska näyttää "söpöltä" ja "hukkua" isoon neuleeseen matalien kenkien kanssa.
Aina toitotetaan, että lyhyen tulisi pukeutua korkokenkiin, ja parempi jos ne ovat mustat, mustien sukkahousujen kanssa ja hameeseen. Koska tämä pidentää. Juu pidentää pidentää,mutta entä jos tykkään pukeutua mataliin bootseihin? Tai rakastan käyttää isoja villapaitoja ns. tunikoina mekkoina.
Samoin ikuinen vyötärön korostaminen käy muoti vinkeissä/ohjelmissa välillä hermoille. Kyllä, vyötärö on ihana asia ja näyttää hyvältä, mutta miksi AINA survotaan se kapea vyö tuohon keskelle? Ihan sama mitä on päällä, siinä on se vyö.
Olen myös lukenut, että V-kaula-aukko sopii lyhyille naisille. Pidentää muka. Ja paskat sanon minä. Näytän tajuttoman idiootilta v-kaula-aukossa.
Mitäs av-mammat eivät ymmärrä tai ihmettelevät?
Kommentit (127)
Vierailija kirjoitti:
Että kaikilla pitäisi olla joku pikkumusta (ärsyttää sanakin). Ensinnäkään kaikille ei sovi musta, ja miksi kaikkien pitäisi tuollainen vaate omistaa jos ei tykkää. Itse näytän ainakin ihan harmaalta jos käytän mustaa kasvojen lähellä:/
Tämä! Musta sopii todella harvoille suomalaisille. Ei ole mitenkään tyylikästä näyttää hautajaisiin pukeutuneelta haamulta.
Muutenkin väri on melkeinpä tärkein vaatteen ominaisuus, jota pitäisi ajatella. Ärsyttää varsinkin talvisin, kun kolme neljästä vastaantulijasta on melkein päästä varpaisiin mustassa.
Että pelkkä ikä määrittelee millaiset hiukset, värit tai vaatteet on sopivat. Fuck it, aivan liian kaavamaista. Kaikki eivät vanhene samalla tavalla, joku voi olla plösö teininä ja timmi nelikymppisenä ja persoona tietty vaikuttaa myös. Se jos mikä on kauhean näköistä jos ihminen pukeutuu vaatteisiin joissa ei tunne oloaan kotoisaksi, se nimittäin näkyy koko kehon kielessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Itse näytän oikein hyvältä maksimekoissa, vaikka pituutta on vain 161 cm.
Samaa mieltä! Olen myös 161cm, hoikka ja lyhytselkäinen :D
Hujopit! tv 160 cm
HUJOPIT!! t. 154 cm
(äkäistä ininää!!!) t. 153 cm
Meikkaaminen on kivaa ja kokeilut aina sallittuja, mutta en rehellisesti ole käsittänyt tätä "baking" muotivillitystä. Kyllä se kai tuo sitten hienosti piirteet esille, mutta näin asiaan vihkiytymättömän silmissä se saa ihan kaiken näyttämään Kardashian-kopiolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että kaikilla pitäisi olla joku pikkumusta (ärsyttää sanakin). Ensinnäkään kaikille ei sovi musta, ja miksi kaikkien pitäisi tuollainen vaate omistaa jos ei tykkää. Itse näytän ainakin ihan harmaalta jos käytän mustaa kasvojen lähellä:/
Tämä! Musta sopii todella harvoille suomalaisille. Ei ole mitenkään tyylikästä näyttää hautajaisiin pukeutuneelta haamulta.
Muutenkin väri on melkeinpä tärkein vaatteen ominaisuus, jota pitäisi ajatella. Ärsyttää varsinkin talvisin, kun kolme neljästä vastaantulijasta on melkein päästä varpaisiin mustassa.
Minua taas ärsyttää mustasta saarnaaminen: älä käytä kasvojen lähellä, vain harvalle sopii musta, missä suomalaisten värikkyys ja lässyti lää. MINÄ PIDÄN MUSTASTA ja minä käytän mustaa kesät talvet ja se on ihan sama kuinka kalvakalta olmilta minä näytän, koska minä olen iloinen ja onnellinen mustassa!
Se että leveälantioisen ei pidä käyttää pillilahkeisia housuja, ettei leveä takapuoli erottuisi. Sen sijaan pitäisi käyttää suoralahkeisia leveähköjä housuja, jolloin se lantio ei erotu muusta kropasta..
Minun päälläni leveät suorat lahkeet tekevät normaalipainoisesta/hoikasta naisesta tasapaksun, suoran ja suuren möhkäleen, joka on kauttaaltaan lantionsa levyinen. Ei erotu kapeat sääret, sirot kauniit nilkat eikä naisellisen kurvikas lantion seutu.
Ja mikä nurinkurisinta, samassa lehdessä tai muotioppaassa saatetaan toitottaa, miten nyt on muotia olla naisellinen ja korostaa lantiota. Sitten kuitenkin opastetaan toisaalla peittämään muodot tasapaksuun asuun.
Eli käytännössä X-kropasta halutaan pukea H-kroppainen ja H-kroppaisesta huijata X-kroppainen vaatteiden avulla. Missä järki?
Vierailija kirjoitti:
Ei poolopaitaa isorintaiselle, tai sellaista jossa "kaulaan asti" pääntie.
Miksi ei? Just hyviä nuo poolot ja vastaavat, näyttää rinnat vieläkin isommilta! ;)
Sairaan typerältähän toi näyttää: http://chicago187.blogspot.fi/2015/10/katu-paattyy-aurinkoon.html
Kun tuli puhe noista makeover-ohjelmista, niin jurppii kyllä itseänikin että sitä "asiakasta" ei kuunnella niissä tippaakaan! Joo joo, viihteeksihän ne on tarkoitettu ja halutaan tehdä mahdollisimman dramaattinen muutos, mutta mun mielestä oikeanlaisempi konsepti olisi oikeasti auttaa sellaista, joka muutosta haluaa ja kokee olevansa hukassa; silloin paras ratkaisu on rohkaista pukeutumaan/laittautumaan mukavasti mutta siten että kokee olonsa tyylikkääksi. Jos on oikeasti joku joka ei ole tottunut laittautumaan, niin ei se ala yhtäkkiä kuluttamaan aamuisin kahta tuntia naamaansa ja hiuksiinsa (eli "ottamaan aikaa itselleen", kuten näissä aina mainostetaan). Varsinkaan kun se ei oikeasti ole mitenkään tarpeellista jotta näyttäisi huolitellulta.
Esimerkiksi jossain vaiheessa tässä uudessa suomalaisessa versiossa "Ten Years Youngerista" se muidu valitti että on kyllä vähän liian korkeat lähemmäs kymmenen sentin korot niin nämä kuittasi sen vaan silleen "höpsistä kyllä sinä totut!" Mitä vittua oikeasti? On muuten stylistilta todella kapeakatseista ajatella että naisellisen pukeutumisen kruunaa aina vain ne korkkarit, mitä korkeammat sen paremmat. Esimerkiksi ballerinat ja niiden malliset kengät ovat todella chic vaihtoehto jos haluaa pukeutua naisellisesti, ärsyttää että vertaillaan aina tennareita ja korkkareita, ikään kuin ne olisivat ainoat kenkävaihtoehdot.
Muutenkin kummastuttaa että miksi "muotigurut" iltalehtien jutuissa valittaa, että suomalaiset naiset meikkaa liian vähän. Musta on ihan kivaa jos joku oikeasti nauttii meikkaamisesta ja tekee sitä paljon, mutta se ei tarkoita sitä että huoliteltu look saavutetaan ainoastaan kunnon pohjustuksella, koko naaman peittävällä meikkivoiteella, peitevoiteella, contour-highlight -kitillä ja ties millä vielä. Oikeasti "meikattu" look saavutetaan pelkästään sillä että peittää ihon virhekohdat, esim tummat silmänaluset, laittaa ripsaria, jos haluaa niin kajalia, kulmat nätisti (mikäli ne ei mene niin luonnostaan) ja jos haluaa revitellä, huulipunaa. Tähän menee mulla ainakin aamuisin noin kolme minuuttia. Enkä aina edes halua "meikattua" lookia eli menen au naturel, ei sekään ihan niin kamalaa kuitenkaan ole.
Ihmettelen sitä, että pukeutumisvinkeillä pyritään kohti jotain tiettyä ihannevartaloa. Lyhyyttä pitäisi peitellä, samoin liian isoja rintoja tai lantiota, liian pienet rinnat taas pitäisi saada näyttämään isommilta. Olen itse varsin leveälanteinen, mutta koska minulla on hoikahko vyötärö, näyttää se minusta kivalta enkä yritä huijata lantiotani ja takamustani pienemmiksi millään paidan pituudella tai housujen leikkauksella.
Juuri sellainen "tissivöiden" hehkutus on raivostuttavaa. Jos laitan vyötärölleni vyön tms, niin näytän vaan entistä mahakkaammalta, niin kuin olisin raskaana (olen muuten aika hoikka, mutta omistan pömppiksen).
Minä olen aika tasapaksu, ja kauan yritin seurata muotilehtien vinkkejä ja luoda itselleni muotoja kaikilla vippaskonsteilla. Jossain kohtaa päätin että fuck it, pukeudun niin kuin haluan! Nykyään näytän mielestäni paremmalta ja jopa naisellisemmalta.
Ne blondatut, revityn näköisiksi leikatut poikatukat aikuisilla, rehevillä naisilla jaksavat aina hämmästyttää. Välillä niitä näkee myös mustan ja punaisen sävyissä. Sellainen malli on erittäin edukseen sirolla tai edes hoikalla naisella, jolla on kauniin muotoinen pää. Mutta miksi, oi miksi, sitä lyhyttä mallia pitää tuputtaa kaikille "aikuisille" naisille ?!
Runsaammat muodot omaavaa naista pukee paremmin runsaammat hiukset. Ei tarvitse olla tylsä polkka vaan onhan hyvänen aika ihan lyhyen ja pitkänä roikkuvan kuontalon välimaastossa vaikka mitä!
Pikkumusta, korkkarit, pikkulaukku, pikku sitä tai tätä ;)
Raili Hulkkonen paasasi siitä,ettei 50 + naisen tulisi käyttää vaaleita luomivärejä, vaan jättää ne nuoremmille (jättää?) , koska roikkuvat vaaleat luomet eivät näytä kauniilta.
Hän siis oletti, että jokaisella 50+ naisella luomet "roikkuvat" ja kirjoituksesta jäi negatiivinen fiilis muutenkin.
Olen 51, eivätkä luomeni roiku. Käytän sekä vaaleita että tummia värejä yhdessä. En voi sietää näitä ikään liittyviä yleistäviä ohjeita.
Toinen ilmiö meikkiohjeissa: jos sinulla on leveä nenä, sitä tulisi varjostuksilla kaventaa, jos kapeat huulet, niitä tulisi rajauksilla paksuntaa jne jne Kaikkien pitäisi näyttää jotenkin keskiverroilta. Ei liian kapeaa, eikä liian leveää ym MIKSI?
että vanhemmille naisille ei sovi pitkä tukka koska se vetää huomion " roikkuvaan naamaan". 60 v äidilläni on vyötärölle ulottuvat hiukset ja saisin sokin, jos äiti joskus ilmestyisi kahville lyhyessä tukassa !
Vierailija kirjoitti:
Raili Hulkkonen paasasi siitä,ettei 50 + naisen tulisi käyttää vaaleita luomivärejä, vaan jättää ne nuoremmille (jättää?) , koska roikkuvat vaaleat luomet eivät näytä kauniilta.
Hän siis oletti, että jokaisella 50+ naisella luomet "roikkuvat" ja kirjoituksesta jäi negatiivinen fiilis muutenkin.
Olen 51, eivätkä luomeni roiku. Käytän sekä vaaleita että tummia värejä yhdessä. En voi sietää näitä ikään liittyviä yleistäviä ohjeita.
Toinen ilmiö meikkiohjeissa: jos sinulla on leveä nenä, sitä tulisi varjostuksilla kaventaa, jos kapeat huulet, niitä tulisi rajauksilla paksuntaa jne jne Kaikkien pitäisi näyttää jotenkin keskiverroilta. Ei liian kapeaa, eikä liian leveää ym MIKSI?
Tietenkin siksi, että muoti- ja kosmetiikkamarkkinoilla riittää asiakkaita, kun naiset ovat tyytymättömiä itseensä ja yrittävät peittää "huonoja" puoliaan ja sitä varten ostaa erilaisia vaatteita ja meikkejä. ;)
Jos katsoo jotain amerikkalaista reality- sarjaa niin naiset ovat kuin yhdestä muotista, vain hiusten väri saattaa vaihdella, mutta sekin tietenkin aina värjätty tietyn sävyiseksi (vaalea, tumma, tietyn punertava).
En jaksanut lukea kaikkia vastauksia, mutta minä ihmettelen, miksi pienikokoisen naisen pitäisi suosia pieniä kuvioita esim. mekoissa ja paidoissa. Minä pidän näyttävistä kuvioista.
Sellaset pukeutumisvinkit ottaa päähän missä pitäis näyttää hoikalta ja nuorekkaalta, mä ainakin mieluummin näytän 80v tädiltä :D
Myös nämä iltalehtien "älä käytä näitä jos haluat näyttää nuorelta/hoikalta/whatever" ja "ethän tee tätä virhettä pukautumisessa/meikkaamisessa"
Vierailija kirjoitti:
En seuraa pukeutumisvinkkejä netissä, mutta päivittäin näen asioita, joita ihmettelen:
Sukkahousumaiset farkut, jotka pukevat todella harvoja, pitkäsäärisiä ja hoikkia naisia. En tykkää siitäkään, että nuoren naisen pakarat piirtyvät tuollaisissa housuissa kuin hän olisi alasti. Siinä on jotain seksististä, esineellistävää. Arkimuoti taitaa olla vanhenevien miesten käsissä.
Maastokuosi – miksi ihminen haluaa näyttää viidakossa taistelevalta sotilaalta? Helsingissä?
Taannoisia asioita: Capri-housut sopivat vain naisille, joilla on Audrey Hepburnin ruumiinrakenne. Sään mukainen pukeutuminen on aina tyylikästä; tuulisessa pakkasillassa ohuissa piikkikorkosaappaissa ja kuoritakissa kulkeminen, ilman pipoa, lapasia ja kaulaliinaa on tyylitöntä.
Vääränkokoisten, yleensä liian pienten, vaatteiden käyttäminen.
Ennenkaikkea: päivittäismuodin orjallinen seuraaminen,kun omaa tyyliä ei ole, eikä peiliä, eikä käsitystä omasta vartalosta ja ruumiinrakenteesta.
DDD Tästä oikein huokuu pikkusieluisuus ja huumorintajuttomuus. Ankeuttaja! Tuhma! (no vähän tuli tahatonta hupiakin mukaan saarnaamiseen) (muistaako kukaan muuten muinaiset rokkipoliisit? nehän olivat samanlaisia ryppyotsaisia saarnaajia ja vahtijoita DDD)
Hujopit! tv 160 cm
HUJOPIT!! t. 154 cm