Muoti/pukeutumisvinkkejä, joita ette vain ymmärrä?
Oletteko törmänneet joihinkin kummallisiin pukeutumisvinkkeihin netissä tai televisiossa? Mitä vinkkejä ihmettelette eri vartalotyypeille. Tai mitä /minkä hehkutusta ette vain ymmärrä?
Itse en ymmärrä ikuista pituuden tyrkytystä. Kyllä, pidän pitkiä naisia kauniina ja pituuden tavoittelussa/korostamisessa ei ole mitään vikaa. Mutta itse lyhyenä (157) tykkään pukeutua välillä "lyhyen" näköisesti. Joskus on hauska näyttää "söpöltä" ja "hukkua" isoon neuleeseen matalien kenkien kanssa.
Aina toitotetaan, että lyhyen tulisi pukeutua korkokenkiin, ja parempi jos ne ovat mustat, mustien sukkahousujen kanssa ja hameeseen. Koska tämä pidentää. Juu pidentää pidentää,mutta entä jos tykkään pukeutua mataliin bootseihin? Tai rakastan käyttää isoja villapaitoja ns. tunikoina mekkoina.
Samoin ikuinen vyötärön korostaminen käy muoti vinkeissä/ohjelmissa välillä hermoille. Kyllä, vyötärö on ihana asia ja näyttää hyvältä, mutta miksi AINA survotaan se kapea vyö tuohon keskelle? Ihan sama mitä on päällä, siinä on se vyö.
Olen myös lukenut, että V-kaula-aukko sopii lyhyille naisille. Pidentää muka. Ja paskat sanon minä. Näytän tajuttoman idiootilta v-kaula-aukossa.
Mitäs av-mammat eivät ymmärrä tai ihmettelevät?
Kommentit (127)
Aina kannattaa laittaa päälleen mitä haluaa ja voi toki kysyä toisten mielipiteen asusta tai muista. Suomessa on kumma kun täyttää reilut neljäkymmentä niin pitää hankkia se kananpersetukka.
En tykkää ylipäätään sellaisesta "jos sinulla ei ole suuria rintoja niin vältä silloin blaablaablaa" tai "suuripeppuinen saa helposti piilotettua peränsä se ja se-linjaisella..."
.
Olisi kiva kelvata ihan sellaisenaan, eikä aina ajatella ett minäkö en voi käyttää tietynlaisia vaatteita. Samoin tulee tunne että esimerkiksi pienirintaisena en kelpaa vaan pitää aina jotenkin feikata tai piilottaa jollain röyhelöllä.
Vierailija kirjoitti:
En tajua niitä isoja viltin kokosia huiveja joita käytetään jo syyskuussa, sellasen vois ehkä laittaa kovilla pakkasilla. Mihinköhän siperia talveen ihmiset varautuu :D
Ja nää mitä kaikkea naisen kaapissa tulee olla: sexy pikkumusta, mustat korkkarit, musta jakku, valkoinen kauluspaita... joopajoo kun ne ei kaikkien tyyliä ole eikä siltikään tarkota etteikö ilman noita vois olla naisellinen.
Joo mua ärsyttää tää, että kaikkien naisten ilmeisesti oletetaan olevan toimistotöissä ja naistenlehtien ym. pukeutumisvinkit on sen mukaisia.
En ymmärrä luonnollisten kulmakarvojen ajelua ja viivojen piirtämistä tilalle kynällä, jossa on myrkyllisiä kemikaaleja.
Olen 50 v ja minulla oli selän peittävä pitkä tukka.
Olen hoitanut aina ihoani, 14-vuotiaasta asti.
Arvatkaa kuinka usein olen saanut kuulla ihmettelyä pitkästä tukastani suhteessa ikääni! Kuulemma kaipaan nuoruuttani, kun en raaski tukkaa leikata. Olen kyllä leikkauttanut hiukseni nuoruuden jälkeen milloin minkäkinlaiseksi, mutta huomasin, että pitkä tukka kaunistaa kasvojani ja sopii muutenkin rennon naiselliseen tyyliini.
"Koskahan sä oikein älyät leikkauttaa tuon letin?" minulta on kysytty.
En aio. Tulkoot nutipäät telttoihin pukeutuneet matamit nalkuttamaan, niin tällainen on mun tyyli ja piste.
Mikä ihmeen sääntö se punaiseksi värjätty kananpersetukka tai harmaa singlattu miehen leikkaus on yli45 v naisilla??
Trinny ja Susannah on minusta pahimpia "tyylin etsijöitä". Lopputulokset ovat usein karmeita, ja tädit itsekin näyttävät vähemmän ihanilta. He tuputtavat aina syvään uurrettuja, puolet tisseistä paljastavia kaula-aukkoja. Näin suomalaisena naisena pidän tissien näyttämistä arkielämässä lähinnä halvan ja mauttoman näköisenä. Ainakin se on kaukana tyylikkyydestä ja usein myös kauneudesta.
Ihmettelen vähän, miksi tiimalasivartaloisille (tai pelkästään rintaville, tai lanteikkaille) suunnatuissa pukeutumisvinkeissä AINA neuvotaan, että näin ja näin saat rintasi/lantiosi näyttämään pienemmiltä. Ja älä ainakaan pukeudu näin ja näin, koska se korostaisi rintoja/lantiota.
Mitä hittoa? Jos minun vartalossani on hyvänä puolena se, että vyötärö on hyvin pieni ja rinnanympärys + lantio varsin iso, niin miksi ihmeessä haluaisin peitellä sitä? Eikö sitä kannattaisi joskus jopa korostaa?
Siis ymmärrän kyllä, ettei tiimalasivartalo ole varsinaisesti muotia ollut pitkään aikaan, eikä muodikkaat vaatteet ole tällaisille suunnattu. Mutta jostain syystä Kardashianit ja kumppanitkin tuntuvat tavoittelevan jopa äärimmäisyyksiin menevää tiimalasimuotoa, joten ei kai tässä nyt hävettävääkään pitäisi olla?
Pienikokoisen naisen ei tulisi käyttää suurta laukkua. Luin niinkin typerän asian. Iso laukku kuulma pienentää entisestään.
Eli jos olet pieni toivottavasti et tykkää kantaa mukanasi kuin vain kännykkää... Jos olet pienikokoinen, niin voit unohtaa juomapullon, ison avainnipun, kännykän, laturin, ipadin, meikkipussin, varasukkikset, nenäliinat, kamerat sun muut. Ne ei pieneen laukkuun mahdu. Mutta pääasiahan on näyttää hyvältä ja sopusuhtaiselta eikö?
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä luonnollisten kulmakarvojen ajelua ja viivojen piirtämistä tilalle kynällä, jossa on myrkyllisiä kemikaaleja.
No aika harva ajelee kulmakarvansa. En tunne ketään. Joillain on harvat, vain muutamia hassuja karvoja tai todella vaaleat kulmakarvat, pakko sitä kynää on käyttää. Varsinkin, jos värjäämällä ei saa oikeaa lopputulosta.
Vierailija kirjoitti:
Pienikokoisen naisen ei tulisi käyttää suurta laukkua. Luin niinkin typerän asian. Iso laukku kuulma pienentää entisestään.
Eli jos olet pieni toivottavasti et tykkää kantaa mukanasi kuin vain kännykkää... Jos olet pienikokoinen, niin voit unohtaa juomapullon, ison avainnipun, kännykän, laturin, ipadin, meikkipussin, varasukkikset, nenäliinat, kamerat sun muut. Ne ei pieneen laukkuun mahdu. Mutta pääasiahan on näyttää hyvältä ja sopusuhtaiselta eikö?
Tämä pätee toisinkin päin. Ashelyn kaksoset kantavat usein jättimäisiä laukkuja ja se vain korostaa heidän pientä kokoaan ja sirouttaan. Samoin jättimäiset roikkuvat, vähän liian isot vaatteet. Toimii heillä. Mutta ehkä isohko suomalaisnainen ei sen pienemmältä näyttäisi vaikka ottaisi kuinka ison laukun kainaloon. Ja oikeasti, miksi pitäisi näyttää?
Ja mikä pakko kaikkien tosiaan olisi olla pitkiä? Pienet naisethan on usein tosi sööttejä.
Trikoofarkut lyhyen yläosan kanssa. Niinkuin joku sanoi tuovat mieleen seksismin ja näyttää hyvältä vaan perseettömillä mallityypeillä.
Miksi haluaa näyttää kadulla samalta kuin bikineissä, kaikki esillä? Usein persvakoa myöten.
Miehet ja pojat samaan aikaan löysissä farkuissa aina. Minulle tulee tästä mieleen naisen alistaminen objektiksi, varsinkin kun tämä näyttää olevan nuorilla ihan sääntö. Tunnen jonkinlaista sääliä varsinkin kun ihan muodikkaita vaihtoehtojakin on.
Toinen on se että kaikilla naisilla pitää olla mielikuvituksettomasti pitkät hiukset, jos on alle 25. Ne ei ole rumat useinkaan, mutta missä kokeilunhalu, raikkaus, uudet kampaukset? Ei kaikki voi olla niin köyhiä että ei ole varaa uusiin hiustyyleihin. Näin 80 ja 90 luvulla nuoruuden eläneenä tässä on ero. Silloin pitkät hiukset oli usein siksi että oli missi, uskovainen tai vähävarainen, kun piti leikata itse. Muut revitteli, värjäili ja kokeili kaikenlaista. Ei nyt tietysti aina supertyylikästä, mutta hauskaa!
Mutta ainahan sitä tullaan kauhistelemaan omaa tyyliä vuosikymmenten päästä. Nykyiset tulevat katsomaan housujaan ihan ihan samoilla mielin kuin me nyt otsapermiksiä ja olkatoppauksia. "Kuinka kehtasin kulkea tuollaisena"
Mun mielestä taas ihmiset ottavt liian vakavasti muodin. ajatellaan tyyliin että jos on kirjava alaosa, niin yläosan pitää olla yksivärinen. Tai että käsilaukun pitää mätsätä jotenkin pukuun. No ei pidä. Ei kannata ottaa niin vakavasti perinteisiä pukeutumissääntöjä.
Vierailija kirjoitti:
Toinen on se että kaikilla naisilla pitää olla mielikuvituksettomasti pitkät hiukset, jos on alle 25. Ne ei ole rumat useinkaan, mutta missä kokeilunhalu, raikkaus, uudet kampaukset? Ei kaikki voi olla niin köyhiä että ei ole varaa uusiin hiustyyleihin. Näin 80 ja 90 luvulla nuoruuden eläneenä tässä on ero. Silloin pitkät hiukset oli usein siksi että oli missi, uskovainen tai vähävarainen, kun piti leikata itse. Muut revitteli, värjäili ja kokeili kaikenlaista. Ei nyt tietysti aina supertyylikästä, mutta hauskaa!
Mulla oli silloin - ja nyt - pitkät hiukset, koska pidän pitkistä hiuksista. Yhden kerran leikkasin lyhyeksi, inhosin sitä ja kasvatin heti takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Mutta ainahan sitä tullaan kauhistelemaan omaa tyyliä vuosikymmenten päästä. Nykyiset tulevat katsomaan housujaan ihan ihan samoilla mielin kuin me nyt otsapermiksiä ja olkatoppauksia. "Kuinka kehtasin kulkea tuollaisena"
Minä en ole koskaan katsonut kasarikuviani noin. Näytän mielestäni niissä kuteissa ihanalta :)
Vierailija kirjoitti:
Olen 50 v ja minulla oli selän peittävä pitkä tukka.
Olen hoitanut aina ihoani, 14-vuotiaasta asti.
Arvatkaa kuinka usein olen saanut kuulla ihmettelyä pitkästä tukastani suhteessa ikääni! Kuulemma kaipaan nuoruuttani.....
Mikä ihmeen sääntö se punaiseksi värjätty kananpersetukka tai harmaa singlattu miehen leikkaus on yli45 v naisilla??
Monet leikkaa lyhyeksi koska hiukset harvenee vanhemmiten. Liuru ei näytä miltään pitkänä. Nauti täysillä pituudesta, jos tukkasi kasvaa paksuna vaihdevuosiin asti! Niin minäkin tekisin, jos voisin.
Mä käytän mustaa ja tummaa sinistä ihan tietoisesti yhdessä. Siinä kaksi lempiväriäni. Juju on siinä, että ne ei ihan normisti soinnu yhteen.
en ymmärrä sitä että suomalaisissa stailaus/muodonmuutos ohjelmissa on tapana pistää akoille joku kaikki sateenkaaren värit sisältävä loimi päälle, kirkkaanpunainen kynitty kananpersetukka ja meikki pitää olla mahdollisimman räikeä. minkä hevetin takia? mä en muista nähneeni yhtään sellaista stailausta mistä voisi ajatella että onpas tosi tyylikäs, onnistunut ja omistajalleen luontainen tyyli. yleensä ihmisille sopii tukka joka on suht lähellä omaa hiustenväriä, melko naturellit värit meikissä ja vaatteet jotka ovat simppelit ja istuvat hyvin. mutta ei, täällä pitää muistuttaa riikinkukkoa ja pitäähän se kampaajalla käynnin nyt näkyä kunnolla kun sinne kerran on vaivauduttu menemään kerran kahdessa vuodessa!
Hauska ketju! Mää inhoon nudeja vaatteita ja meikkejä, ne ei sovi kenellekään. Yhdistettynä mustaan ja harmaaseen just yleinen muoti, varmaan 80 prosenttia pukeutuu niin. Masentavaa!
Ettei 40 v nainen saisi käyttää korkokenkiä.
Use your faults, use your defects, sanoi jo Edith Piaf aikoinaan, tosin vissiin ranskaksi. Ja Edith myös noudatti omaa mottoaan:
Piaf oli todella pieni ja korosti pienuuttaan käyttämällä matalia kenkiä. Yleisö ihmetteli, miten niin pienestä naisesta voi lähteä niin voimakas ääni.
Piaf ei pärjännyt ulkonäössä muille naisille, niinpä hän teki 'harmaudestaan' brändinsä, Pariisin harmaavarpunen, piti esim. meikin minimaalisena, puvut yksinkertaisina. Vaatimaton ulkonäkö vain korosti entisestään voimakasta ääntä.
Köyhistä oloista tullut Piaf ei voinut panostaa esiintymisasuihinsa. Tärkeään esiintymiseen valmistautuessaan hän huomasi, et hänen ja sisaren neuloma mekko ei valmistu ajoissa. Piaf kuitenkin pisti mekon päälleen, toinen hiha puuttui, olkapäälle kiinnitettiin kukkia ja yleisö luuli, et puku oli tarkoitettu sellaiseksi.
Jne jne Piaf olisi paskat nakannut stailaajille, jotka olisivat vängänneet hänelle superuüberkorkoja, savuista silmämeikkiä. Se usein jankattuu 'pikkumusta' sitä vastoin olisi Piafille kelvannut.