Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisestä voidaan käyttää sanaa nuorekas?

Vierailija
16.04.2023 |

Minkä ikäinen voi olla nuorekas, ja minkä ikäiseltä nuorekas vähintään näyttää?

Jos kolmekymppinen näyttää kaksikymppiseltä, hän on nuoren näköinen. Kun taas nuorekas ei ole eikä näytä nuorelta, mutta näyttää selvästi ikäistään nuoremmalta. (minun mielipiteeni)

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorekkaalta voi näyttää vain selkeästi iäkäs henkilö. Omissa mielikuvissani vasta yli 50-vuotias voi olla "nuorekas" - edellyttäen, että hän ei näytä jo täysin elähtäneeltä.

Vierailija
2/15 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

90-vuotias, jos näyttää 70-vuotiaalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku vanha ihminen.

Vierailija
4/15 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin huvittavaa on, kun täällä AV-palstalla joku 40-50 vuotias mies sanoo olevansa nuorekas.

Minun mielestäni nuorekkuus on muutakin kuin ulkonäkö. Nuorekas on ihminen, joka tekee asioita, joita keskiverto ikäisensä ei enää pysty tekemään, koska fyysinen kunto on jo rapistunut. Terve viisikymppinen pystyy tekemään vielä mitä vain, mitä nuorempanakin on pystynyt tekemään.

Vierailija
5/15 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varmaan nuorekas, koska en ole muuttanut niin pukeutumistyyliäni kuin musiikkimakuanikaan sitten opiskeluaikojen, jotka päättyivät 20 vuotta sitten.

Vierailija
6/15 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehillä alle 60-v., jos on timmi ja hyvin säilynyt.

Vierailija
7/15 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain vanha voi olla nuorekas.

Vierailija
8/15 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kait se voi nyt olla kuka vaan ja minkä ikäinen tahansa. Minusta tuolla tarkoitetaan näitä, jotka ovat oikeasti nuoremman näköisiä, mitä se ikä edellyttäisi.

Vierailija
9/15 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi Greta Thunberg on ikäistään nuoremman näköinen 20-vuotias.

Vierailija
10/15 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 50-vuotiaasta.

Vierailija
11/15 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletus henkilön olevan vanha tai ainakin näyttää siltä. Nuorekas on kohteliaisuus vanhalle ihmiselle.

Minusta nuorekas on pelkkä fraasi.

Tuskin kukaan sanoo parikymppistä nuorekkaaksi.

Vierailija
12/15 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä n. 40-(tai 45-50-) vuotiaasta alkaen mutta edellytyksenä on nuorekkaan ulkonäön lisäksi nuorekas ja eloisa, pirteä olemus, persoona sekä pukeutumistyyli (ei kuitenkaan ns. pissis- tyyli).

Ja voi olla, että 20- ja 70- vuotiaat arvioivat esim. keski-ikäisen nuorekkuuden eri tavoin.

Vierailija
13/15 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin huvittavaa on, kun täällä AV-palstalla joku 40-50 vuotias mies sanoo olevansa nuorekas.

Minun mielestäni nuorekkuus on muutakin kuin ulkonäkö. Nuorekas on ihminen, joka tekee asioita, joita keskiverto ikäisensä ei enää pysty tekemään, koska fyysinen kunto on jo rapistunut. Terve viisikymppinen pystyy tekemään vielä mitä vain, mitä nuorempanakin on pystynyt tekemään.

Ikä ei ole sidottu fyysiseen kuntoon tai suoritukseen.

Moni kolmekymppinen tai viisikymppinen ei pysty samaan suoritukseen kuin esim. Aira Samulin 96v tai 95v iässä Siiri Rantanen hiihti päivittäin ja satoja kilometrejä vuodessa.

https://www.iltalehti.fi/talviurheilu/a/ee3d7dab-aaba-400c-9fa0-9a96ece…

Vierailija
14/15 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorekas voi olla ulkoisesti tai henkisesti. Kyse on ihmisestä, joka vaikuttaa jollain tapaa nuorelta, vaikka ei sitä enää ole. Esimerkiksi elämäniloinen ja leikkisä vanhus voi olla nuorekas.

Vierailija
15/15 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko kutsua nuorekkaaksi tekemisen kautta, jos on on ikäisensä näköinen?

Nuoren näköinen, mutta pikkuporvarillinen konformisti?

Tekee nuorten suosimia asioita?

Tekee oman nuoruutensa juttuja?

Esim. minä olen se palstalla inhottu 49- vuotias valkoinen mies, joka skeittaa ja soittaa bändissä.  Mielestäni olen nuorekas.

Ikätoverini Upin Sinikukka Saari on nuoren näköinen.

Sanna Marin on nuorekkaan oloinen,  Joakim Vigelius ei. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän viisi