Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muoti/pukeutumisvinkkejä, joita ette vain ymmärrä?

Vierailija
04.11.2015 |

Oletteko törmänneet joihinkin kummallisiin pukeutumisvinkkeihin netissä tai televisiossa? Mitä vinkkejä ihmettelette eri vartalotyypeille. Tai mitä /minkä hehkutusta ette vain ymmärrä? 

Itse en ymmärrä ikuista pituuden tyrkytystä. Kyllä, pidän pitkiä naisia kauniina ja pituuden tavoittelussa/korostamisessa ei ole mitään vikaa. Mutta itse lyhyenä (157) tykkään pukeutua välillä "lyhyen" näköisesti. Joskus on hauska näyttää "söpöltä" ja "hukkua" isoon neuleeseen matalien kenkien kanssa. 

Aina toitotetaan, että lyhyen tulisi pukeutua korkokenkiin, ja parempi jos ne ovat mustat, mustien sukkahousujen kanssa ja hameeseen. Koska tämä pidentää. Juu pidentää pidentää,mutta entä jos tykkään pukeutua mataliin bootseihin? Tai rakastan käyttää isoja villapaitoja ns. tunikoina mekkoina. 

Samoin ikuinen vyötärön korostaminen käy muoti vinkeissä/ohjelmissa välillä hermoille. Kyllä, vyötärö on ihana asia ja näyttää hyvältä, mutta miksi AINA survotaan se kapea vyö tuohon keskelle? Ihan sama mitä on päällä, siinä on se vyö. 

Olen myös lukenut, että V-kaula-aukko sopii lyhyille naisille. Pidentää muka. Ja paskat sanon minä. Näytän tajuttoman idiootilta v-kaula-aukossa. 

Mitäs av-mammat eivät ymmärrä tai ihmettelevät? 

Kommentit (127)

Vierailija
41/127 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim. Jutan ja Vertin supersinkkudieetin stylistin kammottavat riemunkirjavan stailaukset. Väriä värin päälle, ja mitä enemmän värit ja kuosit riitelevät keskenään sen parempi, koska ainakaan ei ole ankean harmaata. Usein harmaa/musta/muu neutraali sävy on tyylikkäin vaihtoehto varsinkin talviaikaan.

Joo, varmaan onkin tyylikästä, mutta telkkarissa tajuttoman tylsän näköistä.

Vierailija
42/127 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just nuo V-aukkoiset yläosat. Ihan kamalia eikä sovi mielestäni kellekään. Jostain joskus luin että isorintaisen niitä nimenomaan pitäisi käyttää kun kuulemma korostaa jotain. No korostaa joo, just niitä rintoja jotka mulla ainakin on ihan riittävän isot ilman erikseen korostamistakin.

V-aukko ei korosta rintoja, vaan päinvastoin. Vertaapa itseäsi poolopaita pääällä ja kohtuullisessa v-aukossa.

Sama juttu meidän pienirintaisten kanssa, mutta toisinpäin: meille umpinaiset yläosat sopivat, mutta isot v-aukot eivät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/127 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just nuo V-aukkoiset yläosat. Ihan kamalia eikä sovi mielestäni kellekään. Jostain joskus luin että isorintaisen niitä nimenomaan pitäisi käyttää kun kuulemma korostaa jotain. No korostaa joo, just niitä rintoja jotka mulla ainakin on ihan riittävän isot ilman erikseen korostamistakin.

Minä lyhytkaulaisena ja rintavana taas rakastan v-kaula-aukkoa. Ei näy rinnat, mutta pidentää kaulaa.

Vierailija
44/127 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen kaikkia kaularättejä, joita myös huiveiksi kutsutaan. Sisälläkin ihmisillä on hirveä vyyhti kaulassa ja siinä sitten yritetään hoitaa lasta tai kokata, kun pitää olla niiin trendikäs.

No pidän kyllä sitä huivia ihan vaan lämpimyyden takia.. No, mielestäsi se näköjään näyttää sitten trendikkäältä? :)

Nimenomaan mielestäni ei näytä trendikkäältä, ja harvoin sisätiloissa on niin kylmä, että rätit kaulassa tarvitsee olla. Juuri käyttäjien mielestä on ehkä trendikäs, muuta järkeä en siinä näe.:)))

Minun kollegallani on syyskuusta toukokuuhun kaulassaan valtava neuletuubi. Kun hän katsoo pöydällä olevaa paperia, hänen nenänsä katoaa näkyvistä; joskus häneltä on jopa kysytty, piilotteleeko hän myllynkivikauluksellaan jotain niskatukea tai vastaavaa. Hän pitää sitä kuulemma lämpimyyden vuoksi. Hänen tuubinjärkäleen ja hihattoman topin yhdistelmäänsä en kyllä tajua.

Vierailija
45/127 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoinen paitapusero kuuluu jokaisen naisen perusvaatteisiin. No, ei kuulu mulla, koska mulla on niin lyhyt kaula, että kaikki paitapuserot saa mut näyttämään lihavalta, kaulattomalta hirviöltä, jolla on vielä kaksoisleuka :)

Pikkumustaakaan en ole vielä onnistunut löytämään sellaista, jossa oikeasti voisin kuvitella esiintyväni julkisella paikalla. Joskus ja usein vaan se tyylikäs housupuku on parempi valinta, kuin mekko, jos ei sellaisessa viihdy tai tunne omakseen.

Beiget ja maanläheiset sävyt peruspuvuston runkona, joo ei käy mulle. Olen väritykseltäni sellainen, että mua pukevat parhaiten kylmät sävyt.

Vierailija
46/127 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

V-aukko ei korosta rintoja, vaan päinvastoin. Vertaapa itseäsi poolopaita pääällä ja kohtuullisessa v-aukossa.

Sama juttu meidän pienirintaisten kanssa, mutta toisinpäin: meille umpinaiset yläosat sopivat, mutta isot v-aukot eivät.

Minä taas pienirintaisena ja leveäharteisena olen vähän kahden vaiheilla: v-aukko häivyttää hartioiden leveyttä, mutta ilman hyviä pushuppeja rinnat katoavat. Sitten taas esimerkiksi poolokaulus korostaa hartioita todella paljon ja leventää niitä entisestään, mutta toisaalta taas tissit näyttävät isommilta :D

Vierailija
47/127 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipäätään se, että uskoo kaikkia pukeutumisvinkkejä eikä kokeile itse miltä se näyttää päällä. Pillifarkkuja voi kuulemma käyttää vain pitkät ja hoikat (monesti täältä palstaltakin lukenut). Höpö höpö, mulle ainakin passaa tosi hyvin, vaikka olen lyhyt ja normaalipainon ylärajoissa. Ovat myös ainoat housut, joiden lahkeet ei mene kantapään alle ja joita ei tartte lyhentää.

Ylipäätään se, että pitää olla tietynlainen, että voi pitää sitä ja tätä. Kannattaisi varmaan ensin ihan itse kokeilla :)

Vierailija
48/127 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Posliini,

Jep, karvoitus alapäässä on seksikästä. Karvaton ei ole kiva.

Vierailija
49/127 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi meille päärynöille tyrkytetään lantion peittäviä jakkuja. Sellainen tekee tasapaksun näköiseksi, ja sitäpaitsi jos on lantio niin miksi se pitää peittää?

Toinen ihmetys on täälla aiemminkin mainittu smokey eye -meikki. Kun on suomalaiset tihrusilmät syvällä päässä niin ei varmasti sovi.

Vierailija
50/127 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muodon muutoksissa keski-ikäisille yms. vanhemmille naisille laitetaan aina järkyttävän räikeää huulipunaa tuomaan valoa ja ilmettä kasvoihin. En ymmärrä. Jos on kapeat ja jo uraiset tai ryppyisemmät huulet, räikeä puna näyttää kamalata. 

Ja hiukset värjätään kirkkaan punaisiksi!

Kodin kuvalehden muuttumisleikit on aina ihan järkyttäviä. Miksi naiset suostuu pelleiksi?

Vierailija
51/127 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehillä (TV-juontajat) esim. tumma puku jollain punaisella kauluspaidalla ja punaisilla tennareilla.

Vierailija
52/127 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua niitä isoja viltin kokosia huiveja joita käytetään jo syyskuussa, sellasen vois ehkä laittaa kovilla pakkasilla. Mihinköhän siperia talveen ihmiset varautuu :D

Ja nää mitä kaikkea naisen kaapissa tulee olla: sexy pikkumusta, mustat korkkarit, musta jakku, valkoinen kauluspaita... joopajoo kun ne ei kaikkien tyyliä ole eikä siltikään tarkota etteikö ilman noita vois olla naisellinen.

Vierailija
53/127 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienirintaiselle sopivankokoinen V-aukko passaa oikein mukavasti, etenkin jos kaula ei ole niitä pisimpiä. Näyttää nätiltä.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan sama täällä! V-aukkoisen aukko kun on liian iso, näkyy rintavako törkeästi. Jos se on tarpeeksi pieni, ettei vako näy, niin BOOM tissit kasvo neljänneksellä ja hartiat kapeni jakatos. 

Vierailija
54/127 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

- miksi vain naisilla on vartalomalleja, X, A, Y, jne eikä miehillä yhtään? Oikeastihan on miehiä, jotka ovat päärynöitä, tai ovat ohun I kirjaimen mallisia luikeroita tai ovat mahakkaita O-miehiä jne.

- miksi aina luullaan, että kaikki haluavat olla tietyn näköisiä: pitkiä, kurvikkaita jne?

- miksi pitäisi pukeutua virheitä peittäen?

- entä jos en pidä niitä virheinä?

- entä jos minusta on ihan kivaa olla tällainen kuin olen?

- miksi paksu pohje ja isot reisilihakset olisivat kaikkien mielestä ihan kamalaa?

- miksi naisen pitäisi aina korostaa vyötäröä? Minäkin haluan pukeutua hassuun isoon pallon näköiseen neuleeseen välillä, laittaa nutturan päälaelle, vetää jalkoihin isot rönttökengät. Mielestäni näytän hauskalta, vaikka en korosta naisellisia kohtiani, en yritä näyttää pidemmältä, tai laihemmalta tai what ever!

Aloittaja - olet osunut kultasuoneen ajatuksessasi :)

Ja suurin osa iltapäivälehtien "muotijutuista" on ihan muodista pitävänkin mielestä ihan silkkaa scheissea.

Vierailija
55/127 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän pillejä housuja, vaikka mulla on lyhyet ja pulskat jalat. Ei saisi ei, mutta bootcut-farkkuja en pue päälleni ikinä (ovat mielestäni rumat, jotenkin vanhanaikaiset eivätkä sovi yksienkään kenkieni kanssa). Mulla on homssuinen olo, jos lahkeet pussittavat vähänkin. Ehkäpä tässä nyt on kyse siitä, että ne lyhyet tukkijalat näyttävät juuri siltä itseltään pilleissä, mutta se on silti ainakin itselleni vähiten ruma vaihtoehto. Pitkiä ja hoikkia kilometrikoipia niistä kun ei vaan mitenkään saa :)

Vierailija
56/127 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pienirintainen ja mielestäni iso v-aukko näyttää hyvältä, paljastaa solisuut, rintakehää ja ehkä - jos on oikein näyttävä - vähän rintojen kaarta. Pienirintainen voi näyttää etumustaan ja silti olla tyylikäs, kun taas isoista rinnoista tulee vähän erilainen vaikutelma. Ajatelkaa nyt vaikka Michelle Pfeifferia. Kyllä näyttää hyvältä v-aukossakin.

Vierailija
57/127 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin jopa on tyylikäs

Vierailija
58/127 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli kolmekymppisen pitää näyttää aikuiselta ja leikata tukka, pukeutua hillitysti ja päläpälä.
Rakastan pitkiä hiuksiani ja pukeudun miten haluan. Hieman hipisti ja goottiajoista jotain on jäänyt :) ikää jo 36, varmaan kananpersetukka räväkällä raidalla on seuraava tyyli. Ei!

Vierailija
59/127 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marnie kirjoitti:

Ylipainoisen naisen näkökulmasta:

- Iänikuinen trikootunika, joka kuulemma sopii arkeen ja juhlaan, on niin vietävän pukeva ja ajankohtainen ja mitä vielä. Lihavan varma valinta! Viis siitä, haluaisiko ylipainoinen itse kokeilla välillä jotakin muuta. Ja vielä varmempi valinta: tummat housut ja trikootunika!  

- Pillifarkut ovat ehdoton no-no. Bootcuttia se olla pitää! Luojan kiitos ymmärsin jossakin vaiheessa hankkiutua bootcuteista eroon ja kokeilla pillifarkkuja. Toimivat huomattavasti paremmin kuin bootcutit kaltaiseni ylipainoisen, mutta lyhyen ihmisen yllä! 

- Ylipainoisen kannattaa kaihtaa värejä ja kuvioita. Vaatekaupat ovat ainakin ottaneet asian kirjaimellisesti (ainakin kotipaikkakunnallani), koska tarjolla on lähinnä mustan ja harmaan eri variaatioita, ja ehkä villinä korttina jokin värinkaltainen "räikeän harmaa". Ylipainoisenhan ainoa tavoite pukeutumisessaan on pukeutua ninjaksi ja kadota näkymättömiin.

Toi oli niin ihanan hauska ilmaisu että sain naurut :D Kiitos!

Vierailija
60/127 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ihan tasapaksu pötkylä, H-vartalotyyppi näin hienosti sanottuna. Ihmettelen aina, kun kaikissa pukeutumisvinkeissä ehdotetaan vyötä. Tuo kuulema vyötärön esiin. No ei tuo, vaan korostaa enemmän tasapaksuutta. Itse olen huomannut, että hieman vyötärön alapuolelle jäävät farkut ja lyhyt t-paita (ei kuitenkaan mikään napapaita) ovat parhaat. Ja niistä t-paidoistakin se v-kaula-aukkoinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kahdeksan