Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tuli luokkanne priimuksista?

Vierailija
01.11.2015 |

Siis peruskoululuokkanne parhaista, mitä tekevät nyt, mihin ammattiin päätyivät?

Oletteko yllättyneitä?

Kommentit (194)

Vierailija
141/194 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekniikan tohtori ja VTT:n tutkija.

Vierailija
142/194 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/194 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusduunareita niistä tuli. Mukava naureskella nyt takaisin kun naureskelivat silloin aikoinaan "nörttiydestä".

Vierailija
144/194 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli luokan paras keskiarvo peruskoulun päättäjäisissä. Ei musta ole toistaiseksi mitään erityistä tullut, mutta lukioikä ja nuoruus meni sekoillessa. Nyt opiskelen yliopistossa (filosofian maisteriksi) ja tulen toivottavasti työllistymään tylsääkin tylsempään, matalapalkkaiseen akateemiseen työhön. Tutkijan ura tai jatko-opiskelu kiinnostavat myös.

Vierailija
145/194 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaslääkäri. Erehdyin asiakkaaksi. Oli edelleen tunnevammainen sadisti.

Vierailija
146/194 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä miten hyvät paperit olisin saanut jos olisin joskus lukenut kokeisiin tai tehnyt läksyt. Ylioppilaaksi lukematta ja C:n paperit. Kotiolot sekavat, ketään ei kiinnostanut koulunkäyntini ja oireili  syömishäiriöillä ym. Nyt VTM, melko helpoksi koin yliopiston. En tiedä olenko älykäs, musta hevonen ainakin, kukaan ei odottanut minusta mitään. Olen huono tekemään asioita velvollisuudesta tunnollisesti, teen hyvin vain sen mikä oikeasti kiinnostaa.

Sama homma! Oon myös VTM.

Vierailija
147/194 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveydenhoitaja ja toinen on huonekalukauppias. Meidän luokaltamme yksi lähti yliopistoon. Ikinä ei lukeminen kiinnostanut, muistaakseni peruskoulu aina jotain kutosen/seiskan tasoa, hakeutui muutenkin vaikeuksiin.  Harvat osaa näin yllättää.

Vierailija
148/194 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinäinen köyhä kotiäiti.

Vierailija
149/194 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen on hammaslääkäri ja toinen on piispa.

Vierailija
150/194 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli luokan paras keskiarvo peruskoulun päättäjäisissä. Ei musta ole toistaiseksi mitään erityistä tullut, mutta lukioikä ja nuoruus meni sekoillessa. Nyt opiskelen yliopistossa (filosofian maisteriksi) ja tulen toivottavasti työllistymään tylsääkin tylsempään, matalapalkkaiseen akateemiseen työhön. Tutkijan ura tai jatko-opiskelu kiinnostavat myös.

Voisin tähän jatkaa vielä, että mulla on ns. kirjaälyä sekä tavallista parempi muisti (ja kirjalliset kyvyt, mutta se ei näy näin tabletilla kirjoittaessa). Lisäksi oon keskiarvoa älykkäämpi. MUTTA...

Elämässäni nämä ominaisuudet eivät ole näkyneet opinnoissa menestymisen lisäksi kuin masennuksena, ahdistuksena ja herkkyytenä.

Vierailija
151/194 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yläasteella meitä olin minä (nainen) ja kaksi poikaa luokkamme "primuksia", jotka kahmimme kymppejä. Itse en tosin ollut mikään "hikari" kuten kaksi muuta, vaan ryyppäsin ja rellestin menemään kuten muutkin teinit. Menimme kaikki samaan, Suomen parhaaseen lukioon. Lukiossa keskityin itse vähän muihin juttuihin ja kirjoitin vain M:n paperit, pojilla meni vähän paremmin. Nykyään minä olen asianajaja, toinen poika opiskelee nyt päälle kolmekymppisenä vielä psykologiaa ja kolmannesta en ole kuullut herran aikaan.

Pakko kysyä, että mikähän mahtaa olla Suomen paras lukio?

Vierailija
152/194 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruskoulun ykkösestä tuli liikunnanopettaja (hän oli nuorena SM-tason kilpaurheilija), lukion hikke tekee nykyään uraa teoreettisen fysiikan parissa.

Vierailija
153/194 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oopperalaulaja, valtiotieteiden tohtori ja fysioterapeutti.

Vierailija
154/194 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisin tähän jatkaa vielä, että mulla on ns. kirjaälyä sekä tavallista parempi muisti (ja kirjalliset kyvyt, mutta se ei näy näin tabletilla kirjoittaessa). Lisäksi oon keskiarvoa älykkäämpi. MUTTA...

Elämässäni nämä ominaisuudet eivät ole näkyneet opinnoissa menestymisen lisäksi kuin masennuksena, ahdistuksena ja herkkyytenä.

Mulla sama. Tosin olen KTM. Jatko-opinnot seuraava askel.

Vierailija
155/194 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitaja 

Vierailija
156/194 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Ilmeisesti ei mitään merkittävää, koska heitä ei koskaan mainita lehdissä tai uutisissa.

Vierailija
157/194 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parista älykkäimmän oloisesta pojasta tuli fyysikkoja. Kahdesta tytöstä ja yhdestä pojasta lääkäreitä. En ole yllättynyt näistä. Muutin pois kotikaupungistani heti lukion jälkeen, joten en tiedä kovin monien myöhempiä vaiheita.

Vierailija
158/194 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri, lakimies, sairaanhoitaja, vaatekaupan myyjä.

Vierailija
159/194 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen vain muutama tyyppi, mutta en nyt muista olivatko ihan parhaita. Kuitenkin hyviä kaikessa ja tunnollisia oppilaita.

Pari poikaa on valmistunut diplomi-insinööriksi ja yksi tyttö on lääkäri.

Vierailija
160/194 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa peruskoulusta sanoa kuin kaksi. Toisesta tuli lääkäri ja toisesta hortonomi. Lukiokavereista tietäsin enemmän, Mutta sehän ei ollut kysymys. Ja en ole yllättynyt.

Mielenkiinnosta; onko toinen näistä mies ja toinen nainen?