Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tuli luokkanne priimuksista?

Vierailija

Siis peruskoululuokkanne parhaista, mitä tekevät nyt, mihin ammattiin päätyivät?

Oletteko yllättyneitä?

Sivut

Kommentit (194)

Vierailija

Olen opiskeija vaativalla alalla yliopistossa. Teen siinä sivussa myyjän hommia. Ajattelin keskeyttää opinnot, koska en jaksa. Pitäis mennä terapiaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Olen opiskeija vaativalla alalla yliopistossa. Teen siinä sivussa myyjän hommia. Ajattelin keskeyttää opinnot, koska en jaksa. Pitäis mennä terapiaan.

Vielä ala-asteella olin päättäväinen, että teen jotain tärkeä ja hienoa duunia aikuisena. Jossain vaiheessa yläasteella pieni ääni päässäni tiesi, ettei mulle ole luvassa normaalia tulevaisuutta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Parhaiten näyttäisi työuralla menestyneen ne perushyvät "kasin oppilaat", mutta ei hikarit niinkään.

Voi olla näin. Meidän luokan priimus (poika) ei ollut hikari. Sellanen raggari jota koulun käynti ei kiinnostanut, mutta kymppejä tuli joka kokeesta. Eikä se peruskoulun jälkeen käynyt kun amiksen, ja meni töihin. Oliko se hemmetin viisas vai hyvämuistinen vaan, en tiedä.

Vierailija

En osaa peruskoulusta sanoa kuin kaksi. Toisesta tuli lääkäri ja toisesta hortonomi. Lukiokavereista tietäsin enemmän, Mutta sehän ei ollut kysymys. Ja en ole yllättynyt.

Vierailija

Meidän luokalla oli kolme tyttöä jotka saivat aina kymppejä kaikesta. Yksi on valmistumassa lääkäriksi normaalia lyhyemmässä ajassa, yksi on masentunut ja yrittänyt itsemurhaa pari kertaa ja yksi opiskelee luonnontieteellisellä ja saa hyviä numeroita mutta elää aika kyseenalaista elämää.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Parhaiten näyttäisi työuralla menestyneen ne perushyvät "kasin oppilaat", mutta ei hikarit niinkään.

Keskimäärin ehkä ei mutta kaksi parhaiten menestynyttä tietämääni ovat tuollaisia. Epävarmuutta jopa pääsevätkö ylioppilaiksi mutta vuosikymmen myöhemmin ovat jo piireissä tuntien "oikeita ihmisiä" ja tutkinto tai kaksi taskussa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat