Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä ovat lapsettomuuden parhaat puolet? Miksi kannattaa olla mieluummin lapseton kuin vanhempi?

Vierailija
14.10.2015 |

Kysymys otsikossa!

Kommentit (145)

Vierailija
141/145 |
15.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä todella huolestuttavaa on kuinka moni vanhempi toteaa jotain tyyliin "ilman lapsiani olisin kuollut, vain lapset tekevät elämästä elämisen arvoista". Hyvänen aika sentään. 

Kyllä, tämä on aivan pimeää. Lähinnä tulee mieleen, kuinka tasapainoisen vanhemman tällaiselle ihmiselle syntynyt lapsi saa. Kyllä taloudellisten ja sosiaalisten seikkojen lisäksi myös vanhempien psykologinen puoli pitäisi olla kondiksessa siinä vaiheessa, kun lapsia aletaan hankkia.

Vierailija
142/145 |
15.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä todella huolestuttavaa on kuinka moni vanhempi toteaa jotain tyyliin "ilman lapsiani olisin kuollut, vain lapset tekevät elämästä elämisen arvoista". Hyvänen aika sentään. 

Kyllä, tämä on aivan pimeää. Lähinnä tulee mieleen, kuinka tasapainoisen vanhemman tällaiselle ihmiselle syntynyt lapsi saa. Kyllä taloudellisten ja sosiaalisten seikkojen lisäksi myös vanhempien psykologinen puoli pitäisi olla kondiksessa siinä vaiheessa, kun lapsia aletaan hankkia.

Jos mun elämä olisi tuollaista kun tuon yhden jonka bussimatka on pilalla jonkun äänekkäästä lapsesta, niin kyllä, olisin jo kuollut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/145 |
15.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ps. mulle siis huolen määrä ja elämisen laatu korreloivan negatiivisesti. Mitä vähemmän huolia, sitä laadukkaampi elämä ( = "enemmän elämää").

Juuri näin. Sellainen väite, että kaikki arvokas toisi mukanaan myös huolta ja stressiä, ei pidä ollenkaan paikkaansa. Hyvistä asioista tulee päinvastoin mielenrauhaa ja hyvää fiilistä.

Näin on. Yhteenkään vanhempainiltaan ei ole pakko osallistua eikä ainuttakaan rippijuhlaa järjestää. Ankeeta on elämä, jos tuollaisesta stressata.

Vierailija
144/145 |
15.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. Pikkulapsiaika ei mene ohi "nopeasti". Jos suorittaisit viiden vuoden vankeusrangaistusta, menisikö se sinusta ohi nopeasti?

2. Pikkulapsivaihetta ei seuraa mitään sellaista palkintoa, jonka vuoksi se kannattaisi seuraa. Jokainen uusi ikävaihe lapsen kehityksessä on vain uusi vaihe, jota en halua kokea.

Vaikka olenkin tehnyt lapsia pitkillä ikäeroilla siten että esikoinen on jo aikuinen mies ja kuopus 5v niin kyllä se on mennyt ihan liian nopeasti ohi. Katsot mitä tahansa aikajaksoa jälkikäteen niin kyllä se meni nopeasti. Tai sitten lasten kanssa on vaan niin hauskaa.

Minusta tämä on yksi pelottavimmista/negatiivisimmista puolista lisääntymisessä  - lisääntyneet aina painottavat, kuinka se 5 tai 10 vuotta "menee ohi ihan vilauksessa". Ihan kamalaa, jos tuollainen määrä vuosia menee ohi ihan tuosta noin vaan! Minun (lapsettomassa) elämässäni kyllä edelliset 5 tai 10 vuotta tuntuvat pitkältä elämältä (eri asia kuin tylsä, huom!), ja niissä vuosissa on tapahtunut todella paljon. Ei ollenkaan tunnu siltä, että elämä vain vilisee silmien ohi kuin vuoristoradassa. Olisi kamalaa jos tuollainen 20% aikuisiästä vain "vilahtaisi" äkkiä ohi! 

Houkutteleva mainoslause, not: "tee lapsia, niin kuolema on edessä nopeammin kuin uskoisitkaan" :D.

Hassua, musta taas tuntuu, että ajankulku on hidastunut lapsen syntymän jälkeen. Lapsi täytti just 3-v ja tuntuu, että siitä on ikuisuus kun hän syntyi ja oli vauva! Johtuu ehkä siitä, että olen itse käynyt aika valtavan henkisen prosessin läpi näiden vuosien aikana. Lisäksi lapsen kanssa ehkä pysähtyy jotenkin nauttimaan pienistä elämän nyansseista ja hetkistä eikä paina koko ajan tukka putkella eteenpäin. Mulla on siis päinvastainen olo kuin parilla edellisellä kirjoittajalla. Tuntuu, että jos ei olis lapsia, ikävuodet 30-40 vain "suhahtais" ohi kaikkea hauskaa tehden ja kohta huomais olevansa vanha...

Vierailija
145/145 |
15.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on 80v, huomaa, että se 10vuotta meni vilahtamalla ohi, oli lapsia tai ei. Elämä menee nopeaa ja kohta huomaatte, että olette vanhoja ja odotatte vain kuolemaa. Se oli siinä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan